eitaa logo
🇮🇷 بدون مرز 🇮🇷
33هزار دنبال‌کننده
18.1هزار عکس
12.9هزار ویدیو
417 فایل
قصدروشنگری داریم وآتش به اختیارعمل میکنیم ارتباط بامدیریت کانال: @alamsoz @abo_abas93 انتقادات.پیشنهادات⬅️ @Zollfaghar کانال نذر #حضرت_زهراست تبادلات: @RAYAHYIN
مشاهده در ایتا
دانلود
💢خسارت سنگین شهرک‌نشینان اشغالگر به باغات زیتون فلسطینیان شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست به باغات زیتون فلسطینیان در روستای قریوت در جنوب نابلس یورش برده و خسارت زیادی به آنان وارد کردند. بشار معمر فعال حقوقی فلسطینی تاکید کرد که شهرک‌نشینان پس از حمله به این روستا دست کم 70 اصله درخت زیتون را قطع و نابود کردند. 🇮🇷 بدون مرز https://eitaa.com/joinchat/1644822562C2eae0dcc44
⭕️ جوانان فلسطینی شب گذشته یک برج دیده‌بانی ارتش رژیم صهیونیستی را در شهرک حواره در جنوب نابلس به آتش کشیدند. 🇮🇷 بدون مرز https://eitaa.com/joinchat/1644822562C2eae0dcc44
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
12.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ حاوی تصاویر دلخراش؛ 🎬 لحظه به شهادت رساندن «نضال خازم» از فرماندهان جهاد اسلامی و «یوسف الشریم» از فرماندهان گردان‌های القسام در جنین 👈🏻 این دو فرمانده توسط بخش موسوم به ضد تروریستی در ارتش رژیم صهیونیستی (مستعربین) به شهادت رسیدند. 🇮🇷 بدون مرز https://eitaa.com/joinchat/1644822562C2eae0dcc44
جریان شناسی دوران حکومت امیرالمومنین علی علیه السلام 🔹ياران امام على(عليه السلام) از سه گروه تشكيل مى شدند. 1⃣گروهى از آنان مخلصان و مؤمنان حقيقى و فداكار و جان بركف بودند كه همچون پروانگان، گِرد شمع وجودش مى گشتند و چشم بر امر و گوش بر فرمان داشتند؛ مانند «مالك اشتر»ها، «عمّار ياسر»ها، «رُشيد هَجَرى»ها، «ميثم تمّار»ها و «كميل بن زياد»ها؛ كه [اين گروه] در ميان ياران امام(عليه السلام) بسيار ممتازند! 2⃣گروه ديگرى نادان بودند كه نه مقام امام(عليه السلام) را درك مى كردند و نه شرايط زمان و مكان را در نظر مى گرفتند؛ نه از خطرات معاويه و حكومت او در شام آگاه بودند و نه به هنگام نبرد به ميدان مى آمدند؛ افرادى بهانه جو، كوته فكر، دهن بين، متلوّن و دم دمى مزاج كه در هيچ امرى از امور اجتماعى، قابل اعتماد نبودند. 3⃣ گروهى كينه توزِ لجوج كه به حيف و ميل اموال مسلمين در عصر عثمان خو گرفته بودند و از على(عليه السلام) نيز همان را مى خواستند و جز به مقام و مال و ثروت - از هر طريقى كه باشد- نمى انديشيدند و در همه جا كارشكنى مى كردند و بسيارى از آنها جاسوسان معاويه و عوامل خودفروخته او در كوفه بودند. 🔰با اين كه على(عليه السلام) تا آنجا كه امكان داشت، به خاطر حفظ مصالح جامعه اسلامى با آنها مدارا مى كرد؛ ولى گاه كه قلب او را شديداً به درد مى آوردند، زبان به انتقاد از آنها مى گشود و گوشه اى از سوز درونى خود را در قالبِ الفاظ، بيرون مى ريخت؛ شايد به خود آيند و به راه راست بازگردند. ایشان در خطبه ۲۵ می فرمایند:«سوگند به خدا! مى دانستم اينها به زودى بر شما مسلّط خواهند شد؛ زيرا آنان در يارى از باطلشان متّحدند و شما در راه حق متفرّقيد... بارخداوندا! [از بس نصيحت كردم] آنها را خسته و ناراحت ساختم و آنها نيز مرا خسته كردند. من آنها را ملول و آنها نيز مرا ملول ساختند.» امام علی علیه السلام در خطبه ۲۷ نیز می فرمایند:«اين حقيقت، قلب انسان را مى ميراند و غم و اندوه مى آفريند كه آنها در مسير باطل اين چنين متّحدند و شما در راه حق اين چنين پراكنده. روى شما زشت و همواره غم و غصّه قرينتان باد!... اى كسانى كه به مرد مى مانيد ولى مرد نيستيد! اى كودك صفتانِ بى خرد و عروسان حجله نشين! اى كاش هرگز شما را نمى ديدم و نمى شناختم.» ✅نکات تحلیلی: 🔹در جامعه ما نیز همین سه گروه دیده می شوند. یعنی هم افراد مومن و جان بر کف مانند: شهدای عزیزی چون سردار سلیمانی و مردم ولایتمداری که در صحنه های گوناگون حاضرند و همیشه شعارشان این است که: این همه لشکر آمد ه به عشق رهبر آمده و یا می گویند: ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند، وجود داشته و دارند که دور خیمه ولایت می گردیدند و آماده جهاد هستند.وجود این مومنان است که امام راحل ره درباره آنان فرموده بود ، این مردم از مردم زمان امیرالمومنین بهترند. اما در این بین ،خواصی وجود دارند که نه مفهوم ولایت فقیه را درک کرده اند و نه به نیات استکبار و استعمار علیه ایران اسلامی واقفند، و فقط بهانه جویی می کنند و خواسته یا نا خواسته با گفتار و عملشان دشمن را یاری می کنند! گروه دیگری هم وجود دارند که درست مانند دسته سوم یاران امام علی علیه السلام ، جز کینه توزی و لجاجت کار دیگری نمی کنند و به عبارت دیگر نفوذی های بی مزد و مواجب دشمن هستند.این افراد فقط برای نظام ، هزینه تراشی می کنند و همیشه در مقام مدعی وارد می شوند! 🔰بااین حال امامین انقلاب اسلامی ، به تأسی از مولای متقیان، برای حفظ مصالح جامعه اسلامی ،سیاست مدارا و تحمل را در برخورد با این افراد پیش می گرفتند. هرچند در برخی موارد امام خمینی ره در برابر حامیان اسلام آمریکایی،مقدسین نافهم و ساده‌لوحان بی‌سواد، مقدسین روحانی‌نما،مقدس‌نما‌‌های متحجر و بی‌شعور و در نهایت از افراد به اصطلاح روشنفکر ، زبان به انتقاد می گشودند. امام در پیام منشور روحانیت می نویسند:«من به طلاب عزیز هشدار می‌دهم كه علاوه بر این كه باید مواظب القائات روحانی‌نما‌ها و مقدس‌مآب‌‌ها باشند، از تجربه‌ی تلخ روی كار آمدن انقلابی‌نما‌ها و به ظاهر عقلای قوم كه هرگز با اصول و اهداف روحانیت آشتی نكرده‌اند، عبرت بگیرند كه مبادا گذشته‌ی تفكر و خیانت آنان فراموش و دلسوزیهای بی‌مورد و ساده‌اندیشی‌ها سبب مراجعت آنان به پستهای كلیدی و سرنوشت‌ساز نظام شود.» مقام معظم رهبری نیز در برخورد با خواص بی بصیرت ، از واژه گل به خودی استفاده کردند ‌و از ترس شاه سلطان حسین ها از استکبار، نفوذ تقی زاده ها در لایه های فرهنگی و... انتقاد کردند. ایشان فرمودند:« اگر خواص امری را كه تشخيص دادند به موقع و بدون فوت وقت عمل كنند، تاريخ نجات پيدا می‌كند و ديگر حسين‌بن‌علی‌ها به كربلاها كشانده نمی‌شوند. اگر خواص بد فهميدند، دير فهميدند، فهميدند اما با هم اختلاف كردند؛ كربلاها در تاريخ تكرار خواهد شد.» ✍ سعید میرزایی @kafesiasi
✅تجمع همبستگی با ملت فلسطین در اتریش صدها نفر از فعالان اتریشی و اقلیت عربی و فلسطینی مقیم این کشور در حمایت از ملت فلسطین و قدس و مسجد الاقصی تجمع کردند. تجمع کنندگان حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در کرانه باختری و غزه و تعرض به مسجد الاقصی و سرکوب نمازگزاران و اعتکاف کنندگان فلسطینی در ماه مبارک رمضان را به شدت محکوم کردند. شرکت کنندگان در این تجمع با سردادن شعارهایی خواستار توقف اشغالگری رژیم صهیونیستی و پایان دادن به محاصره غزه و جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین شدند. 🇮🇷 بدون مرز https://eitaa.com/joinchat/1644822562C2eae0dcc44
20.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹تبیین ماجرای باکو 🔹قسمت سوم 🔸اولین حضور اسرائیلی ها در باکو در زمان جنگ قره باغ 🇮🇷 بدون مرز https://eitaa.com/joinchat/1644822562C2eae0dcc44
🔸 ۱۳۰ قانون‌گذار آمریکایی از اتحادیه اروپا خواستند علیه سپاه اقدام کند 🔹یک گروه دو حزبی متشکل از ۱۳۰ قانونگذار آمریکایی با ارسال نامه‌ای از اتحادیه اروپا خواستند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد. 🔹این نامه خطاب به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه بوده و در آن ادعا شده سپاه پاسداران آزادانه و آشکارا توطئه‌هایی را برای هدف قرار دادن شهروندان در سراسر اتحادیه اروپا انجام داده است. 🇮🇷 بدون مرز https://eitaa.com/joinchat/1644822562C2eae0dcc44
بیانیه کاخ الیزه درباره اظهارات اخیر مکرون 🔸️العربیه: 🔹️همکاری با چین برای کاهش سطح تنش‌های بین‌المللی ضروری محسوب می‌شود. 🔹️ایجاد نظام چند قطبی در شرایط کنونی بین‌المللی، بهترین راه‌کار برای تعامل با چین و جلوگیری از فروپاشی جهان است. ✍چند سال پیش که رهبری فرمودند نظم نوین جهانی در حال شکل گیری هست عده ای می خندیدند، اکنون بارقه های این نظم جدید در دنیا در حال آشکار شدن است. 🇮🇷 بدون مرز https://eitaa.com/joinchat/1644822562C2eae0dcc44
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جزئیاتی جدید از تانک‌بر کیان‌۸۰۰ نیروی زمینی ارتش 🇮🇷 بدون مرز https://eitaa.com/joinchat/1644822562C2eae0dcc44
⭕️ هیات فنی ایران وارد عربستان شد 🔸المیادین: 🔹هیأت فنی ایران به منظور تدارک برای بازگشایی سفارت ایران در ریاض، سرکنسولگری آن در جده و دفتر نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی وارد خاک عربستان سعودی شد. 🇮🇷 بدون مرز https://eitaa.com/joinchat/1644822562C2eae0dcc44
🔴 عدالت برتر است یا بخشندگی؟ 🔸 امیرالمومنین علیه السلام پاسخ می دهد: 🔻فردی از آن جناب پرسید: «أَیُّهُمَا أَفْضَلُ؟ اَلْعَدْلُ اَوْ الجُودُ؟[2]؛ آیا عدالت، [شریف تر و] بالاتر است یا بخشندگی؟» در واقع، پرسشگر از دو صفت والای انسانی پرسیده است که تنها در انسانهای متعالی وجود دارد. بشر، همواره از ستم، گریزان بوده و احسان به دیگران را در حق خویش، تحسین کرده و ستوده است. پاسخ پرسش بالا شاید در وهله اول، خیلی آسان به نظر برسد. جود و بخشندگی از عدالت بالاتر است؛ زیرا عدالت، رعایت حقوق دیگران و تجاوز نکردن به حدود و حقوق آنهاست؛ اما جود، این است که آدمی با دست خود، حقوق مسلم خود را نثار غیر می کند. فردی که با عدالت رفتار می کند به حقوق دیگران تجاوز نمی کند و یا حافظ حقوق دیگران است؛ اما آنکه جود می کند فداکاری می کند، وحق مسلم خود را به دیگری واگذار می کند. پس جود بالاتر است؛ ولی حضرت علی(ع) به دو دلیل می فرماید که عدل از جود بالاتر است؛ نخست اینکه: «الْعَدْلُ یَضَعُ الْأُمُورَ مَوَاضِعَهَا وَ الْجُودُ یُخْرِجُهَا عَنْ جِهَتِهَا؛ عدل، امور [و جریانها] را در مسیر [و مجرای طبیعی] خود قرار می دهد؛ اما جود، آنها را از مجرای [طبیعی] خود خارج می سازد.» دیگر اینکه می فرماید: «الْعَدْلُ سَائِسٌ عَامٌّ وَ الْجُودُ عَارِضٌ خَاصٌّ؛ عدالت، قانونی است عام [که همه اجتماع را در برمی گیرد]؛ اما بخشش، یک حالت عارضی و خاص است» که اگر جنبه قانونی و عمومی پیدا کند و کلیت یابد، دیگر جود نیست. حضرت علی(ع) آن گاه نتیجه می گیرد: «فَالْعَدْلُ أَشْرَفُهُمَا وَ أَفْضَلُهُمَا؛ پس از میان آن دو (عدالت و جود)، عدالت، اشرف و افضل است. آن اصلی که می تواند تعادل اجتماع را حفظ کند و به پیکر اجتماع، سلامت و به روح اجتماع، آرامش بدهد؛ عدالت است. 🇮🇷 بدون مرز https://eitaa.com/joinchat/1644822562C2eae0dcc44