شهید بهشتی | بهشتیُم
﷽| انباشت نیروها و ضعف تشکیلات!
◽️جامعه ما جامعهای است پرنیرو؛ اما وقتی دست به هر کاری میزنیم در همان قدمهای اول و دوم میبینیم نیرو کم داریم. آب در خانه هست و ما تشنهلب برمیگردیم. وقتی هم شناسایی میکنیم، باز قدرت سازمان و ساماندادن و تجربه تشکیلاتیمان کم است. گاهی میبینیم نیروها انباشته شدهاند و کار زیادی انجام نمیگیرد. بنابراین، به روشنی به این نتیجه میرسیم که دچار ضعف تشکیلات هستیم!
📚تشکیلات بهشتی، ص۲۷۳
محمد حسینی بهشتی، حزب جمهوری اسلامی (گفتارها، گفتگوها، نوشتارها)، ص۱۶۴
📘 پیشنهاد کتاب #تشکیلات_بهشتی صرفا جهت شناخت و حلِ ضعفهای تشکیلاتیمان
🔗تهیه از: نشر معارف / مصلی امام خمینی، ناشران عمومی، راهرو۱، غرفه۲۶
خرید مجازی (۱۰درصد تخفیف): https://b2n.ir/r58382
@beheshtium_ir
http://instagram.com/beheshtium_ir
﷽| انساننماهای عصر ما
جانواران حریص و
غلامان حلقه به گوش تولید و مصرف هستند
▫️وقتی دائما به انسان تلقين کنند که او یک حیوان اقتصادی بیش نیست، وقتی با تبلیغِ شبانهروزیِ غنای اقتصادی، افزایشِ امکاناتِ گوناگونِ مادی را تنها معیار خوشبختی و تنها نشانه پیشرفت یک ملت یا گروه یا طبقه قلمداد کنند، وقتی شب و روز، بیخ گوشها و در برابر چشمها، همواره از کیمیایی پول، معجزه پول، مشکلگشایی پول و خروارها پول صحبت کنند که [خود] از طریق شانس یا از طریق غارت مستقیم و غیرمستقیم همنوعان به دست آید و در راه ارضای مبتذلترین خواستههای حیوانی صرف شود. [اینجاست که] خودبهخود انسانها، یا بهتر بگویم، انساننماهای عصر ما به جانورانی حریص تبدیل میشوند که شبوروز، بیامان و از هر راه که شده، در پی پول درآوردن برای مصرف کردن در راه لذتجوییهای مادیِ هرچه بیشتر باشند، غلامان حلقهبهگوش تولید و مصرف شوند، زندگی آنها از هر نوع محتوای عالی و ارزنده دیگری که برازنده انسان و انسانیت است خالی شود و یکسره به پوچی و ابتذال گراید.
📚انسان از منظر قرآن، ص۱۵
سیدمحمد حسینی بهشتی، شناخت اسلام، ص۳۰
📕 پیشنهاد کتاب "انسان از منظر قرآن" جهت شناخت انسان کامل و رهایی از حیوانیت!
🔗تهیه از: نشر معارف / مصلی امام خمینی، ناشران عمومی، راهرو۱، غرفه۲۶
خرید مجازی از: https://b2n.ir/p30090
@beheshtium_ir
http://instagram.com/beheshtium_ir
﷽| دعوت شهید بهشتی به جهاد تبیین
▫️دعوت من از برادران و خواهران عزیز همین است که در زمینه حق، گذشت نکنید. چون فقط خیانت به یک مورد معین نیست، بلکه کمک به ضعیف شدن روح حقیقتجویی و حقپرستی در جامعه است. جامعه را تاریک میکند. نمیگذارد چهره حق درخشندگی گیرا و جذاب خودش را داشته باشد.
به همین خاطر [در آیه ۱۵۰ و ۱۶۰ سوره بقره] خداوند فقط یک راه برای [کتمانکنندگان حق] باز میگذارد. میگوید: اینها مستوجب لعن خدا و لعن همه لعنتکنندگان هستند، مگر آنها که از این راه، یعنی راه کتمان برگردند. [در این آیه] روی گناه بزرگ کتمان کردن حقایق تکیه میکند تا توبهکننده نخواهد فقط با نماز و روزه و عبادت و مناجات توبه را تحقق بخشد. بلکه میگوید: «وَ بَیَّنُوا». باید به جبران آن گناه بزرگ بپردازد، یعنی اکنون باید «تبیین» کنی و حق را بگویی. آن وقت لطف و کرم و رحمت خداوند بر تو بازمیگردد.
...این روایت را شیندهاید که یکی از بالاترین مراحل جهاد، گفتن کلمهی حق در برابر صاحب قدرت ستمگر است، چون خطر آنجاست که حق پنهان شود، آنجا خطر بزرگ است. وگرنه اگر سعی کنیم چهره حق را بیحجاب و ناپوشیده در برابر دیدههای فطرت نگه داریم، کشش آن بهقدری زیاد است که همواره فطرتها و دلها میجوشد و میخروشد و در راه حکومت حق تلاش میکنند.
📚سیدمحمد حسینی بهشتی، تقیه: خودپایی یا هدفپایی، صص۱۲۳-۱۲۵
📕 پیشنهاد کتاب "جهاد تبیین از منظر آیتالله خامنهای" جهت شناخت الزامات، روشها و بایدها و نبایدها جهاد تبیین.
🔗 خرید مجازی از:
https://b2n.ir/j81679
@beheshtium_ir
http://instagram.com/beheshtium_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
• امروز دیگه کلمه "مرد باش" رو
باید از فرهنگمان بندازیم دور!
#بهشتیم_تی_وی
🌺 #روز_دختر مبارکا باد
@beheshtium_ir
instagram.com/beheshtium_ir
﷽| چه نوع موسیقی حرام است؟
◽️هر نوع آوازهخوانى و هر نوع موسـيقى كه شنونده را به شهوترانى و مخصوصاً به بـیپروايـى در گنهكارى میكشاند و شنونده را بـراى ارتكـاب فسـق و فجور و كارهاى خلاف عصمت و پاكى و تقوى، بیپـروا میكند و انگيزههاى شهوت را در او چنان برمیانگيزد تـا در ارتكاب گناه، خدا، قانون خدا، تعاليم پيغمبران، رعايت پاكى و تقوى و رعايت ارزشهاى عـالى انسـانى را ولـو موقتاً فراموش كند در اسلام حرام است.
📚سیدمحمد حسینی بهشتی، موسیقی و تفریح در اسلام، ص۱۶
@beheshtium_ir
http://instagram.com/beheshtium_ir
﷽| هر موسیقی حرام نیست!
◽️هر آوازهخوانى و هــر نوازنــدگى حــرام نيســت. آن نــوع از آوازهخوانى و آن نوع از نوازندگى كه شنونده يا حاضرانِ در يك مجلس را به گناه میكشاند و اهتمـام آنهـا را بـه رعايت قوانين پاكى و تقوى ضعيف میكند و اراده آنها را براى گناه نكردن و به گناه آلوده نشدن سست میكنـد و آنها را به شركت در فساد و گناه تشويق میكند، اين نوع موسيقى حرام است. اما اگر آوازهخوانى يا حتى موسيقی هست كه اين اثر را ندارد، حرام نيست.
📚سیدمحمد حسینی بهشتی، موسیقی و تفریح در اسلام، ص۱۵
@beheshtium_ir
http://instagram.com/beheshtium_ir
﷽| نظر قطعی اسلام در مورد موسیقی چیست؟
◽️بسيارى از ترانههـايى كـه مخصوصـاً زنهاى ترانهخوان میخوانند، وقتى در مجلسـى خوانـده میشود و عدهاى را در ارتكاب گناه بیاختيار میكند، اين نوع آوازهخوانى و ترانهخوانى حرام است. بنابراين آن نوع موسيقیها، آن نوع ترانهها، نوازندگیها و خوانندگیها كه در شنونده اين اثر را بگـذارد كـه او را در ارتكـاب گنـاه بیپروا كند بهطورى كه در برخورد با گناه اصلاً يـاد خـدا نباشد يا ياد خدا برايش آنقدر ضعيف شده باشد كـه او را نتواند از گناه باز بدارد و اين ضعف و ايـن تضـعيفِ يـاد خــدا نتيجـه ايــن خواننـدگى و نوازنـدگى باشـد، چنـين خوانندگى و چنين نوازندگى كه ايـن اثـر تضـعيفكننـده ايمان و پرواى از گناه را داشته باشد، حرام است. اين را میتـوان بـهعنـوان نظـر قطعـى اسـلام دربـاره موسيقى گفت.
📚سیدمحمد حسینی بهشتی، موسیقی و تفریح در اسلام، صص۱۷-۱۸
@beheshtium_ir
http://instagram.com/beheshtium_ir
﷽| سوالی که از شهید بهشتی پرسیده شد:
شما چگونه حضرت رضا را زیارت میکنید؟
◽️یک شب در طی مسیر به حرم فرصت را غنیمت شمرده و پرسیدم آقای بهشتی، هرکس به زیارت امام رضا(ع) میآید یک جور خاص خود، امام را زیارت میکند، یکی قرض دارد، دیگری شفای بیمارش را میخواهد، یکی زن میخواهد، دیگری قبولی درسش را میخواهد یا شغلی میخواهد یا بعضی برای کسب ثواب زیارت میکنند شما حضرت رضا(ع) را چگونه زیارت میکنید؟
ایشان طبق معمول که اینگونه سوالات را سریعاً جواب نمیدهند سرشان را اندکی پایین انداختند و بعد از مکثی چند دقیقهای فرمودند: زیارت یک دیدار است و یک تجدید عهد، شما برای دیدن کسی که به عنوان الگوی زندگیتان پذیرفتهاید از شهر و دیارتان بلند میشوید و حرکت میکنید. باید ببینید در این دیدار چه چیزی را میخواهید بگیرید و اصلاً چرا به چه دلیل او را الگوی خودتان گرفتهاید؟ به این دلیل که او یک شیوه متعالی در زندگی خود داشته است که شما به عنوان زیارت میآیید تا به او بگویید من شیوه و راه و روش و منش شما را قبول دارم و آمدهام تا یک بار دیگر با شما تجدید بیعت و پیمان بکنم که در ادامه زندگی این شیوه را تا آنجایی که میتوانم پیاده کنم. آقای بهشتی میفرمودند زیارت مقبول آن است که این شیوه زندگی و رفتار امام (ع) در رفتار زائر او واقعا وجود داشته باشد یا به وجود آید یعنی اگر حضرت رضا را قبول دارد، عشق به محرومان، عشق به طاعت و عبادت پروردگار و... را در حد توان خود داشته باشد.
💢خاطره از: حجتالاسلام جواد اژهای
📚سیره شهید بهشتی، صص۲۴۸-۲۴۹
🌺ولادت امام رضا علیهالسلام مبارک بادا
@beheshtium_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽| امام خمینی؛ فرزند قهرمان امام حسین(ع)
#بهشتیم_تی_وی
#اندیشه_شهید_بهشتی
@beheshtium_ir
http://instagram.com/beheshtium_ir
﷽| امام خمینی، مربی دوستداشتنی شهید بهشتی
◽️من میخواهم از امام و رهبرمان قبل از هر چیز بهعنوان استاد و مربی یاد کنم، چون برای ما هم استاد و هم مربی هستند و بودند و در هر دیداری که با ایشان دارم و در هر گفتوگویی و در هر بحثی، این مربی بودن ایشان را حس میکنم و مییابم که چگونه آن افق عالی و نظر و دید و آن علو همت و آن بلند همتی خاص که شایسته مردان خداست، در یک یک بحرانها و مسائل در ایشان جلوهگر است. واقعا برای من خیلی ساده بگویم همیشه نقش سازنده داشته و امام را در رابطه با خودم بیشتر بهعنوان مربی همیشه دوست داشتم و دوست میدارم.
📚سخنرانیها و مصاحبههای آیتالله شهید دکتر سید محمد حسینی بهشتی، ج ۲، ص۴۵۸
@beheshtium_ir
http://instagram.com/beheshtium_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽| انتشار تصاویر باکیفیت و کمتر دیده شده از شهید بهشتی به مناسبت رحلت امام خمینی
#بهشتیم_تصویر
#سایز_استوری
@beheshtium_ir
http://instagram.com/beheshtium_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽| امامِ امید
خاطره شهید بهشتی از دیدارش با امام خمینی در سال۱۳۴۸
#بهشتیم_تی_وی
@beheshtium_ir
http://instagram.com/beheshtium_ir
﷽| امام خمینی، یک رهبر به تمام معنا
◽️امام غیر از آنکه یک فقیه، مربی و مرجع تقلید هستند، به تمام معنا یک رهبر است و کسانی که با ایشان از نزدیک آشنا باشند، این خصلتهای ویژه رهبری را به خوبی در ایشان مییابند. من از سال هزاروسیصدوبیستوپنج خدمت امام بودهام، با ایشان آشنا شدهام و از این آشنایی تا حال، سیوچهار سال میگذرد. در طول این دو سال اخیر که ما در نشیب و فرازهای انقلاب در خدمت ایشان بودیم و صحبت میکردیم و تصمیم میگرفتیم، ویژگیهای یک رهبر را بهتر میتوانستم در ایشان بشناسم و بیابم و ببینم. امام به حق رهبری است با بینش عالی و وسیع، رفتاری پر جاذبه و قاطعیت کم نظیر، با سعه صدر فراوان و بلند اندیشی و با آمادگی برای هر نوع فداکاری و خدا اندیشی عارفانه؛ چون امام سابقه مطالعات عرفانی ارزنده و همچنین سابقه سیر و سلوک اخلاقی ارزندهای دارند. بنابراین امام را یک شخصیت برجسته مییابم که در شکل دادن به انقلاب اسلامی و در حفظ اصالت و هویت انقلاب، نقش بسیار تعیین کننده داشتهاند.
📚سخنرانیها و مصاحبههای آیتالله شهید دکتر سید محمد حسینی بهشتی، ج۳، ص ۶۵۸
@beheshtium_ir
http://instagram.com/beheshtium_ir