eitaa logo
بهتر بنویسیم
1.5هزار دنبال‌کننده
317 عکس
36 ویدیو
53 فایل
💡خیلی از ما نویسنده‌ایم؛ فقط باید تمرین کنیم تا #بهتر_بنویسیم. ارتباط با مدیر: @Pourjam
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍نمونه یک (یادداشت اینستاگرامی): افول تدریجی یک عمومی فرقی نمی‌کنه باشی، یا ؛ باشی یا ؛ حتی فرقی نمی‌کنه که خودت کاملاً مُبادی آداب باشی یا نه؛ هرچه باشی، اگر فرزندت رو دوست داشته باشی، بعیده که دوست داشته باشی و اجازه بدی که فرزندت بی‌ادب بشه. حالا اگه به‌دلیل مشغله‌های زندگی و کاری و نبود فرصت‌ها، و یا در و محدودیت‌های ناچار باشی فرزند دلبندت رو با برنامه‌های سرگرم کنی، چه حالی بهت دست می‌ده اگه ناگهان بشنوی مترسک داره می‌گه: تو مزرعه مشغول کار و شُخمم اگر که محصول نمی‌ده...😱 💠💠💠 برای مشاهده اصل این مطلب در اینستاگرام، از پیوند زیر استفاده کنید: instagram.com/m_rajaaei 💠 بیایید بهتر بنویسیم: 🌐 eitaa.com/behtarbenevisim
📍نمونه یک (یادداشت مناسب کانال) ⚠️لطفاً فرزندان خود را به نسپارید! 🔸️تصور کنید در تعطیلات نوروز، کودک خود را برای تماشای بخش دوم برنامه پای تلویزیون می‌نشانید و خودتان مشغول کارهایتان می‌شوید. هنوز پنج شش دقیقه نگذشته که این شعر را از زبان مترسک می‌شنوید: "تو مزرعه مشغول کار و شُخمم، اگر که محصول نمی‌ده...". قصد سیاه‌نمایی یا بزرگ‌نمایی ندارم، ولی معتقدم برنامه‌های اخیر آقای نه‌تنها تربیتی نیست، که در بسیاری از موارد زمینه‌ساز آسیب‌های تربیتی و اخلاقی می‌شود. 🔹️نخستین ضعف برنامه‌ای مثل کلبه عمو پورنگ، ضعف محتوایی آن است. تهیه‌کنندگان این برنامه کوشیده‌اند تا مفاهیم ارزشمند اخلاقی و تربیتی را به مخاطب منتقل کنند، ولی چون حوصله پرداخت دقیق و هنرمندانه به یک مفهوم را ندارند، معمولاً خیلی سطحی و شعاری با آن برخورد می‌کنند. مخاطب هم ناچار است جملات و پیام‌ها را خیلی سریع بشنود و بیشتر مشغول تماشای بقیه بخش‌های قصه باشد. 🔸️آسیب دوم این برنامه، سوء استفاده سازندگان از شوخی‌ها و طنزهای خاص و بزرگسالانه، برای جذب مخاطب است. در آغاز برنامه کلبه عمو پورنگ نوشته می‌شود: "این برنامه را با خانواده تماشا کنید". این یعنی داریوش فرضیایی و گروهش فهمیده‌اند که در شرایط کنونی و با وجود سرگرمی‌های متنوع کودکان، آن‌ها دیگر به سادگی برنامه کودک تماشا نمی‌کنند؛ مگر آنکه والدینشان هم پای تلویزیون بنشینند. اینجاست که ناچار می‌شوند از شوخی‌های +18 و گاهی جنسی برای جذب والدین به این برنامه سوء استفاده کنند. 🔹️جز این دو، یک آسیب جدی در این برنامه و نمونه‌های مشابه آن وجود دارد و آن، استفاده بی رویه و غیر معقول از آهنگ و آواز است. ناتوانی سازندگان از جذاب‌سازی برنامه برای کودکان، آن‌ها را سوی سوء استفاده از یک میل غریزی می‌کشاند: زدن و کوبیدن و رقصیدن. 🔸️با استناد به سه آسیب پیش‌گفته، به جد معتقدم که برنامه کلبه عمو پورنگ مانند چند برنامه اخیر آقای داریوش فرضیایی، نه‌تنها مناسب کودکان و متناسب با تربیت دینی آن‌ها نیست، که زمینه‌ساز آسیب‌های اخلاقی و تربیتی در میان‌مدت و بلندمدت است. شاید کسی بگوید که اساساً توقع بسترسازی تربیت از یک توقع بیجاست، ولی ما هنوز کلام بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی را فراموش نکرده‌ایم که "اهمیت رادیو تلویزیون بیشتر از همه است. این دستگاه‌ها، دستگاه‌های تربیتی است؛ باید تمام اقشار ملت با این دستگاه‌ها تربیت بشوند". 💠💠💠 💠 بیایید بهتر بنویسیم: 🌐 eitaa.com/behtarbenevisim
🎊کانال تخصصی یک ساله شد!🎊 🎁پارسال سوم فروردین بود که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی خود، جوانان انقلابی را به قوت در فضای مجازی توصیه کرد. دو روز بعد متولد شد تا بستر کوچکی باشد برای تقویت محتوایی و مهارتی فعالان فرهنگی-تربیتی برای حضور و فعالیت اثرگذار در فضای مجازی. 🎁در این یک سال، فراز و نشیب داشتیم، قوت و ضعف داشتیم؛ ولی همواره تلاش کردیم تا از اصل هدف و دغدغه‌مان دور نشویم. حتی هیچ‌گاه هدف وسیله را برایمان توجیه نکرد و دست به هر کاری و هر نوع تبلیغی برای افزایش اعضا نزدیم؛ چون برای ما هر یک عضو ارزشی و فعال، از افزایش بی‌رویه و بیهوده اعضای کانال ارزشمندتر بوده و است. 🎁از همه اعضا سپاسگزاریم که با همراهی‌شان، تذکرهایشان درباره محتواها، فرستادن محتواهای ارزشمند برای انتشار و با هدایت محتواها به گروه‌های دیگر و معرفی کانال به دوستان خود، سبب می‌شوند که زحمت‌های دوستانشان به دست نفرات بیشتری برسد و ثمره آن مضاعف شود. 🎁امیدواریم در ادامه هم بتوانیم با کمک هم یک بستر تخصصی سودمند و سالم برای تقویت محتوایی و مهارتی فعالان انقلابی فضای مجازی داشته باشیم. 🌐 eitaa.com/behtarbenevisim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌روحانیت در برابر حملات مجازی دشمن سینه سپر کند! (تحلیل‌ها و توصیه‌های دربارهٔ ) بسم الله الرحمن الرحیم ✅امروز هم فضای مجازی یک صحرای بی‌پایانی است که از همه طرفش می‌شود حرکت کرد؛ دیگر مثل سابق نیست که شما بخواهید یک مطلبی را بیان کنید، ناچار باشید روی کاغذ بنویسید، آن را پلی‌کپی کنید یا فتوکپی کنید ده نسخه، صد نسخه، دویست نسخه؛ این‌جوری نیست. ✅هر یک نفری که بتواند با رایانه کار بکند یک رسانه است. می‌نشینند پخش می‌کنند شبهات را، حرف‌ها را، جوان‌های مؤمن را، جوان‌های سالم را گمراه می‌کنند. این‌ها را باید شناخت. چه کسی بایستی بیاید وسط میدان و سینه سپر کند و مانع بشود از گمراهی جوانان؟ چه کسی باید مانع بشود از اقدام دشمن برای انحراف ذهن جوانان؟ به عهدهٔ چه کسی است این کار؟ ✅جامعهٔ علمی و مذهبی، یعنی روحانیت، اولین وظیفه‌اش این است؛ مهم‌ترین وظیفه‌اش این است. (بیانات رهبر معظم انقلاب در اولین جلسهٔ درس خارج فقه در سال تحصیلی جدید ۱۳۹۱/۰۶/۱۶) 💠 بیایید بهتر بنویسیم: 🌐 eitaa.com/behtarbenevisim
بهتر بنویسیم
🎊کانال تخصصی #بهتر_بنویسیم یک ساله شد!🎊 🎁پارسال سوم فروردین بود که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نورو
🔸️در سالروز راه‌اندازی کانال تخصصی ، صفحه این کانال در هم راه‌اندازی شد. 🔸️خوشحال می‌شویم آنجا هم همراه ما باشید. 🔸️سپاسگزارتان خواهیم بود اگر صفحه اینستاگرامی بهتر بنویسیم را به دوستان خود هم معرفی کنید. instagram.com/behtarbenevisim
بهتر بنویسیم
کارگاه مهارت‌افزایی نوروزی، ویژه فعالان فرهنگی فضای مجازی و رسانه‌ای (کاملاً رایگان و مشروط به ارائه
نخستین دوره مجازی کارگاه یادداشت نویسی مقدماتی، با ۱۱۰ نفر شرکت‌کننده، امروز ساعت ۱۷ در گروه ایتایی کارگاه آغاز می‌شود.
یادداشت نویسی مقدماتی، جلسه۱.mp3
10.77M
📚 جلسه یکم ❓برای نوشتن یک یادداشت از کجا باید شروع کنیم؟ ❓روش درست آغاز نگارش یک یادداشت چیست؟ ❓انواع یادداشت کدام‌اند و انتخاب هر نوع به چه چیزی بستگی دارد؟ بیایید بهتر بنویسیم: 🌐 eitaa.com/behtarbenevisim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠ضرورت پایبندی به املای درست واژه‌ها در شکسته‌نویسی 🔸️همان‌طور که در گفت‌وگوهای روزمره، بسیاری از واژگان معیار تغییر می‌کنند و به شکل محاوره‌ای به کار می‌روند، در برخی از نوشتارهای غیر رسمی (مثل پیامک‌ها و در فضای مجازی) هم شکسته‌نویسی رایج است و غلط هم نیست. 🔸️آنچه غلط است، تغییر املای کلمات در هنگام شکسته‌نویسی است. بیایید بهتر بنویسیم: 🌐 eitaa.com/behtarbenevisim
جلسۀ2-چکیده.pdf
159.8K
📚کارگاه یادداشت نویسی مقدماتی، جلسه دوم چکیده نموداری جلسه دوم بیایید بهتر بنویسیم: 🌐 eitaa.com/behtarbenevisim
یادداشت نویسی مقدماتی، جلسه۳.mp3
10.95M
📚کارگاه یادداشت‌نویسی مقدماتی، جلسه سوم 🔸️بندنویسی با روش مثال‌آوری 🔸️انواع مثال 🔸️ویژگی‌های یک مثال خوب بیایید بهتر بنویسیم: 🌐 eitaa.com/behtarbenevisim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆کاش درد نبود اماممان را حس می‌کردیم. کاش طوری از درد این فراق زجر می‌کشیدیم، که صدای ناله‌مان به آسمان‌ها بلند بود. کاش عرش خدا از صدای ضجه‌های ما به لرزه در می‌آمد و ملکوتیان با دیدن گریه‌هایمان دست به دعا می‌شدند، تا پروردگار بقیه غیبت امام را به ما ببخشد. کاش را درک می‌کردیم و برای هرچه در توان داشتیم به کار می‌گرفتیم. 🔆اگر برترین اعمال است، پس منتظر بودن یعنی کاری کردن و به میانه میدان آمدن، نه گوشه‌ای نشستن و فقط چشم به راه بودن. باید تمرین کنیم هر کاری که می‌توانیم برای بکنیم و هرچه می‌توانیم از بارهای بر زمین مانده‌ی امام برداریم و به دوش بگیریم. هر کس به اندازه وسع و توانش؛ حتی اگر توان او، نوشتن یک متن کوتاه یا سرودن یک شعر برای رساندن دست یک به دامان امامش باشد؛ که انسان جدا مانده از امام، از هر یتیمی یتیم‌تر است. 🔆باید جمع شویم تا غیبت تمام شود. باید دل‌هایمان حول محور امام جمع شود و توان‌هایمان با هدف در هم ضرب شود تا غیبت تمام شود. باید اجتماع‌های منظمی از منتظران تشکیل دهیم تا غیبت تمام شود. پس بیایید تمرین کنیم همه چیزمان برای اماممان باشد و هرچه می‌توانیم از مال و هنر و ذوق و قریحه و قلممان در راه امام کنیم. 🔆چه خوب است از همین امروز این تمرین را شروع کنیم و دور هم جمع شویم و فقط از و برای امام عصر بنویسیم. دست هر کس را هم که سر سوزن ذوقی و قلمی دارد بگیریم و با خودمان بیاوریم. مهم نیست که چقدر نویسنده‌ایم؛ همین که اماممان را دوست داریم و دلمان برایش تنگ شده، کافی است. این که قلبمان برای می‌تپد و دستمان برای او به قلم می‌رود خیلی ارزشمند است. 🔆باید اجتماع کنیم و دسته‌جمعی برای اماممان کاری کنیم تا غیبت به ظهور برسد. بیایید با هم برای اماممان بنویسیم. اینجا همه می‌خواهند ذوق و قریحه و توان خود را طوری تربیت کنند که فقط برای زمینه‌ساز ظهور امامشان و تربیت یاران مهدی فاطمه بگویند و بنویسند و قدم بردارند. اینجا است: https://eitaa.com/joinchat/2345402427C6927cc007eبیایید بهتر بنویسیم: 🆔️ @behtarbenevisim
💠هشت غلط املایی رایج! ‏بسیاری از ‎غلط‌های املایی برای نوشته چندان خطرناک نیستند و خواننده را در فهم معنا دچار مشکل نمی‌کنند، ولی همواره برای نویسنده خطرناک‌اند و آبرو و اعتبار او را پیش خواننده می‌برند. شکل درست این چند غلط املایی رایج را یاد بگیریم تا ‎درست بنویسیم. ‏1️⃣ اگر کسی از جایش برخیزد، باید بنویسیم: از جایش "برخاست"، نه "برخواست". 2️⃣ بعضی‌ها بلد نیستند "سوت" بزنند تا بقیه را متوجه خود کنند، نه اینکه بلد نیستند "صوت" بزنند. "صوت" یعنی صدا. ‏ 3️⃣کسی که نماز به جا می‌آورد، "نمازگزار" است، نه "نمازگذار". کسی نماز را در جایی نمی‌گذارد تا بنویسیم "نمازگذار". مصدر "گزاردن" به معنای به جای آوردن است. 4️⃣‏ما ظهرها "ناهار" می‌خوریم، نه "نهار". نهار واژه‌ای عربی به معنای روز است. 5️⃣بعضی‌ها "غلغلکی"اند، نه "قلقلکی". 6️⃣به لطف سیاستمداران ناکارآمد و اقتصاد بیمار، این روزها دیگر اسکناس ۱۰هزار تومانی هم پولِ "خُرد" است، نه پول "خورد". "خورد" فعل ماضی مصدر "خوردن" است. 7️⃣‏اگر کسی موقعیت شغلی‌اش را نپسندد، باید "استعفا" دهد، نه "استیفا". استیفا یعنی به دست آوردن تمام و کمال چیزی. 8️⃣امروزه پرچم اقتدار جمهوری اسلامی ایران بر قله‌های افتخار دنیا در "اهتزاز" است، نه در "احتزاز". فارسی زبان مادری و ناموس ماست؛ آن را دوست بداریم و پاسدارش باشیم. بیایید بهتر بنویسیم: ‎🆔️ @behtarbenevisim
یادداشت نویسی مقدماتی، جلسه۴.mp3
11.46M
📚کارگاه یادداشت‌نویسی مقدماتی، جلسه چهارم 🔸️روش بندنویسی استدلالی 🔸️دو نوع استدلال 🔸️بایسته‌های نوشتن یک بندنوشت استدلالی خوب بیایید بهتر بنویسیم: 🆔️ @behtarbenevisim
یادداشت نویسی مقدماتی، جلسه۵.mp3
9.63M
📚کارگاه یادداشت‌نویسی مقدماتی، جلسه پنجم 🔸️روش بندنویسی ترکیبی 🔸️چهار نوع بندنویسی ترکیبی 🔸️عوامل اثرگذار بر انتخاب یک روش بسیط برای بندنویسی یا ترکیب چند روش 🔆هنگام گوش کردن به صوت جلسه، حتماً فایل متنی چکیده جلسه را داشته باشید تا بتوانید مثال‌ها را تطبیق دهید. بیایید بهتر بنویسیم: 🆔️ @behtarbenevisim
جلسۀ5-چکیده.pdf
165.7K
📚کارگاه یادداشت نویسی مقدماتی، جلسه پنجم چکیده نموداری جلسه پنجم بیایید بهتر بنویسیم: 🆔️ @behtarbenevisim
💠نمونۀ یک بندنوشت ترکیبی با استفاده از دلیل و مثال (با ترتیب دلیل ـ مثال) [جملۀ موضوع:] تماشای بیش از اندازۀ برنامه‌های تلویزیونی، در بسیاری از موارد زمینه‌ساز افت خلاقیت کودکان و نوجوانان می‌شود. [جملۀ پشتیبان۱:] اساساً تماشای تصویر خیلی کمتر از خواندن یک نوشته و حتی کمتر از گوش دادن به یک صدا سبب فعالیت ذهنی فرد می‌شود. [جملۀ پشتیبان۲:] مثلاً وقتی شما دارید رمان بینوایان ویکتور هوگو را می‌خوانید، مادام تناردیه، کوزت و ژان والژان را همان‌گونه که خودتان دوست دارید در ذهنتان مجسم می‌کنید، نه آن‌طور که کارگردان تصمیم گرفته است. [جملۀ پشتیبان۳:] یا حتی وقتی دارید این قصه را از رادیو گوش می‌کنید، باز هم آزادی عمل و اختیار دارید که خودتان شنیده‌هایتان را به یک تصویر دلخواه ذهنی تبدیل کنید و هرچند این کار کمی هم برایتان زحمت دارد، ولی نه تنها از آن خسته نمی شوید، که برایتان شیرین هم هست. [جملۀ نتیجه گیری:] البته این‌ها در صورتی است که شما خلاقیت ذهنی‌تان را در نتیجۀ تماشای فراوان تلویزیون و اعتیاد به برنامه‌های آن از دست نداده باشید. بیایید بهتر بنویسیم: 🆔️ @behtarbenevisim
💠نمونۀ یک بندنوشت ترکیبی با استفاده از دلیل و مثال (با ترتیب مثال ـ دلیل): [جملۀ موضوع:] تماشای بیش از اندازۀ برنامه‌های تلویزیونی، در بسیاری از موارد زمینه‌ساز افت خلاقیت کودکان و نوجوانان می‌شود. [جملۀ پشتیبان۱:] تصور کنید دارید رمان بینوایان ویکتور هوگو را می‌خوانید: در این صورت شما می‌توانید مادام تناردیه، کوزت و ژان والژان را همان‌گونه که دوست دارید در ذهنتان مجسم کنید، نه آن‌طور که کارگردان تصمیم گرفته است.[جملۀ پشتیبان۲:] اساساً تماشای تصویر خیلی کمتر از خواندن یک نوشته و حتی کمتر از گوش دادن به صدا سبب فعالیت ذهنی فرد می‌شود. [جملۀ پشتیبان۳:] مثلاً اگر این رمان را از رادیو گوش کنید، باز هم بیشتر از تماشای تصویر آزادی عمل و اختیار دارید که شنیده‌هایتان را به یک تصویر دلخواه ذهنی تبدیل کنید؛ و هرچند این کار کمی هم برایتان زحمت دارد، ولی نه تنها از آن خسته نمی‌شوید که برایتان شیرین است. [جملۀ نتیجه گیری:] البته این‌ها در صورتی است که خلاقیت ذهنی‌تان را در نتیجۀ تماشای فراوان تلویزیون و اعتیاد به برنامه‌های آن از دست نداده باشید. بیایید بهتر بنویسیم: 🆔️ @behtarbenevisim
یادداشت نویسی مقدماتی، جلسه۶.mp3
10.66M
📚کارگاه یادداشت‌نویسی مقدماتی، جلسه ششم 🔸️ضرورت توجه به ظرافت‌های "جمله‌نویسی" علاوه بر دقت در "بندنویسی" برای نگارش یک یادداشت خوب 🔸️سه بایسته بهترنویسی جمله‌ها: درست‌نویسی، استوارنویسی، ساده‌نویسی 🔸️دو دسته کلی غلط‌های نوشتاری: غلط‌های املایی و غلط‌های انشایی 🔸️سه نمونه از پربسامدترین خطاهای انشایی 🔆هنگام گوش کردن به صوت جلسه، حتماً فایل متنی چکیده جلسه را داشته باشید تا بتوانید مثال‌ها را تطبیق دهید. بیایید بهتر بنویسیم: 🆔️ @behtarbenevisim
جلسه6_چکیده.pdf
152.6K
📚کارگاه یادداشت نویسی مقدماتی، جلسه ششم چکیده نموداری جلسه ششم بیایید بهتر بنویسیم: 🆔️ @behtarbenevisim
فهرست 150 غلط املایی رایج.docx
290.6K
💠فهرست ۱۵۰ غلط املایی رایج به ترتیب حروف الفبا 🔸️فایل word قابل ویرایش و افزودن غلط‌های املایی بیشتر بیایید بهتر بنویسیم: 🆔️ @behtarbenevisim
یادداشت نویسی مقدماتی، جلسه۷، بخش۲.mp3
4.44M
📚کارگاه یادداشت‌نویسی مقدماتی، جلسه هفتم، بخش۱ 🔸️سه نمونه از پربسامدترین نمونه‌های سست نویسی 🔆هنگام گوش کردن به صوت جلسه، حتماً فایل متنی چکیده جلسه را داشته باشید تا بتوانید مثال‌ها را تطبیق دهید. بیایید بهتر بنویسیم: 🆔️ @behtarbenevisim
جلسه7_چکیده.pdf
191.3K
📚کارگاه یادداشت نویسی مقدماتی، جلسه هفتم چکیده نموداری جلسه هفتم بیایید بهتر بنویسیم: 🆔️ @behtarbenevisim
یادداشت نویسی مقدماتی، جلسه۸.mp3
13.06M
📚کارگاه یادداشت‌نویسی مقدماتی، جلسه هشتم 🔸️اهمیت ساده‌نویسی برای یک نویسنده 🔸️سه راهبرد کلی برای تقویت ساده‌نویسی: انس با آثار نویسنده‌های ساده‌نویس، ایجاد و تقویت زمینه‌های ذهنی ساده‌نویسی، تقویت عوامل فنی و مهارت‌های قلمی ساده‌نویسی 🔸️مهم‌ترین عوامل فنی و مهارت‌های قلمی ساده‌نویسی: نزدیک کردن زبان نوشتار به زبان گفتار، پرهیز از تتابع افعال و اضافات، جلوگیری از کژتابی‌های زبانی 🔆هنگام گوش کردن به صوت جلسه، حتماً فایل متنی چکیده جلسه را داشته باشید تا بتوانید مثال‌ها را تطبیق دهید. بیایید بهتر بنویسیم: 🆔️ @behtarbenevisim