eitaa logo
بنیاد علم و فناوری بهیار صنعت
930 دنبال‌کننده
83 عکس
35 ویدیو
9 فایل
خرّمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، [بلکه‌] در یک میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است. البتّه ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد؛ بعکس، آبادانی به دنبال دارد، امّا سختی‌اش بیشتر است. آدرس سایت: www.behyaarstf.ir راه ارتباط @masoudasad74
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سُها؛ کتاب و مجله
. 🔸...کتاب دانش بنیان منتشر شد...🔸 گفتارهایی درباره دانش بنیان با نگاه به مجموعه‌ی دانش بنیان بهیار صنعت مولف: حجه‌الاسلام امیر نجات‌بخش برای دریافت نسخه ویژه مطالعه با تلفن همراه به کانال زیر مراجعه کنید. 🔻 @soha_bookmag
هدایت شده از سُها؛ کتاب و مجله
. همه‌ی شما تجربه دارید که آدم‌هایی که اهل کار هستند و توانایی‌ای در وجودشان هست، لکنتی هم دارند و نمی‌توانند درست حرف بزنند. نمی‌تواند بگوید که من چه‌کار می‌توانم بکنم. این فرد اگر کسی چشم‌انتظارش نباشد و مهیای پذیرش او نباشد، کنار می‌رود. در عین حال او نیز باید متوجه ماجرا باشد. در بهیار، ممکن است کسانی بیایند و بروند. کسی می‌آید و می‌گوید باید مسئولیت من را مشخص کنید و به من بگویید این کار را بکن و بعد هم این قدر به من حقوق بدهید. مهندس این کار را نمی‌کند و می‌گوید شرح وظایف نداری و خودت باید ببینی که چه‌کار می‌خواهی بکنی. شرح وظایف نوشتن، همان سیستم رایج تقسیم کار اداری ماست، که آن‌جا افراد برای رفع تکلیف کار می‌کنند. این‌جا باید بروی و مسئله را حل کنی. آیا می‌توانی مسئله را بر عهده‌ات بگیری؟ منظور این است که نباید تصور شود که تو این‌جا بیا، اصلاً کارهای تو را من انجام می‌دهم. چنین خبری نیست. مگر من کیستم؟ من کسی نیستم که بخواهم کار تو را انجام بدهم. من فقط در نسبت و در عالمی با تو هستم که پای کار هستیم. خلاصه خودم هستم ولی اگر روی پول‌ حساب کنی، نه! خودم این‌جا ایستاده‌ام. تو می‌توانی خود من را ببینی یا نه؟ 📚 گفتارهایی درباره دانش‌ بنیان 🖊 حجه‌الاسلام امیر نجات بخش @soha_bookmag
هدایت شده از سُها؛ کتاب و مجله
. ...ماجرا این نیست که آدم‌ها روی امکانات شما حساب کنند. باید بدانند که این‌جا یک راه هم‌عهدی و برادری است، نه اینکه من یک طرف ماجرا می‌ایستم و عده‌ای هم این‌جا آدم‌های خوبی‌اند و کار می‌کنند. بلکه باید مسئولیتی بر عهده بگیری. این راهِ «مسئولیت بر عهده گرفتن» است. این‌طور نیست که من برای تو کاری می‌کنم. اصلاً از من کاری برنمی‌آید. من حق برادری نسبت به تو دارم. شاید این‌ها مقداری مبهم باشد. این‌جا یک دیالوگ است که باید مراقب دو سر آن بود. یک طرف ماجرا این است که باید بدانی این فرد مهم است و نه توانایی‌هایش. یک طرف دیگر این است که او هم باید همین را بفهمد و متوجه شود که این‌جا یک فرصت و وقت است. این‌جا امکانات به آن معنی نیست. این‌جا حضور همین آدم‌هایی است که به‌ خاطر خدا دور هم جمع شده‌اند تا مسیری را پیش ببرند. این‌جا این‌طور نیست که بگویی این‌جا جای خوبی است که امکاناتشان را می‌دهند تا ما مصرف کنیم و بعد هم به منافع مادی می‌رسیم. طوری نیست که کسی بتواند مثلاً دنبال کار کارمندی باشد یا دنبال نسبتی باشد تا بیاید و کار مشخصی را انجام بدهد و در قبالش امکاناتی بگیرد و برود. باید کار را برای رسیدن به نتیجه بر عهده بگیرد. این باید روشن شود و این به مناسباتی برمی‌گردد که شما ایجاد می‌کنید. 📚 گفتار‌هایی درباره دانش بنیان 🖊 حجه‌الاسلام امیر نجات‌بخش @soha_bookmag
هدایت شده از سُها؛ کتاب و مجله
کتاب دانش‌بنیان.pdf
2.75M
. ▫️ نسخه ویژه مطالعه با تلفن همراه 📚...کتاب دانش بنیان... گفتارهایی درباره دانش بنیان با نگاه به مجموعه‌ی دانش بنیان بهیار صنعت مولف: حجه‌الاسلام امیر نجات‌بخش @soha_bookmag
کربلا و رازی که شهدا متوجه ان شدند جلسه 10 اصلی _02.MP3
20.65M
. 🎙 روایت ▫️ سخنرانی مهندس نوید نجات‌بخش شام عاشورا، دهم محرم‌الحرام ۱۴۴۵ @soha_sima
مهندس نجات بخش.mp3
17.87M
سخنرانی مهندس نوید نجات بخش در جمع دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس تهران، ۱۷ آبان ۱۴۰۲ @behyaarstf_ir
شرایط انتقال تکنولوژی در ایران.MP3
22.9M
✅ شرایط انتقال تکنولوژی در ایران *روایتی از اقتصاد ایران با نگاه به مسئله ی فناوری* به دارالفنون به عنوان یک وسیله نگاه کردیم و به علم نگاه کالایی داشتیم و این باعث شد که ریشه نکند. به علم اگر به عنوان یک ثمر نگاه کنیم زود از اثر می افتد.در نگاهمان به علم در تاسیس دارالفنون تلاش نکردیم بنای علم را بگذاریم. جای گرفتن علم در جهان امروز نیازمند یک شرایط اخلاقی، روحی و فکری است. در حالی که در پدیده هایی مثل دارالفنون فقط لوازم ظاهری مورد توجه قرار می گرفت بدون آن که نسبت ما به علم جدید مشخص شده باشد. حجه الاسلام نجات بخش @behyaarstf_ir
مدیریت جریان1.MP3
24.43M
نگاهی بر مقدمه ی کتاب: *مدیریت جریان، تئوری فرآیندی شرکت های دانش بنیان* شما با یک شرکت های تولیدی رو به رو هستید و به نظر باید به تفاوت آن با شرکت های دانش بنیان فکر کنیم. چون یکی از اشکالاتی که در کشور داریم وقتی از شرکت های دانش بنیان حرف می زنیم، همه به صورت عرفی یاد مدیریت در شرکت های صنعتی و حتی شرکت های تجاری می افتند که این ها هر کدام با دیگری متفاوت است و وقتی می خواهیم یک شرکت دانش بنیان بزنیم همه آن شرکت تجاری یا صنعتی مد نظرشان است. حتی چارتی که به ذهنشان می آید، محاسبات مالی، حسابداری و ... همه بر اساس آن مناسبات است و شما چالش پیدا می کنید. چون در کشور ما، به این شرکت های مختلف یک جور نگاه می شود و یکی از چالش های اساسی خود مسائل اداری مالی و حسابداری می شود. ارائه: حجت الاسلام نجات بخش @behyaarstf_ir
اقتصاد دانش بنیان.MP3
25.41M
🔹روایتی از اقتصاد دانش بنیان نباید به دانش بنیان به صرف یک سری از تدابیر و سیاست ها نگاه شود و بگوییم شیوه ی های کار مختلف در اقتصاد تعریف شده و یکی از شیوه ها هم شیوه ی دانش بنیان است. به عنوان مثال یک سبک کار تولید انبوه و صنعتی داریم و یک سبک کار دانش بنیان؛ بلکه تلاش این است که بگوییم اقتصاد ما امروز نیاز به یک باز سازی دارد. مسئله این نیست که با فرض موجود یک راه حلی هم داریم و می گذاریم کنار اقتصاد موجود. اینجا نیاز به یک دگرگونی و تحول داریم تا کشور از این مشکلات و ویرانی اقتصادی که دارد عبور کند و بتواند بازسازی شود. باز سازی این اقتصاد به کمک اقتصاد دانش بنیان است. ارائه حجت الاسلام نجات بخش @behyaarstf_ir
اقتصاد دانش بنیان زرین شهر.mp3
35.94M
🔹طرح بحث حجت الاسلام نجات بخش در جمع فعالان فرهنگی زرین شهر 🔹ما با وضعیتی پرسش برانگیز در حوزه ی اقتصاد رو به رو هستیم. 🔹یکی از اشکالاتی که ما در فهم رایج از اقتصاد تولید داریم، این است که نیروی انسانی را پشت سر امکانات قرار می دهیم. در واقع امکانات و تجهیزات را می آوریم و نیروی انسانی را اپراتور امکانات می کنیم. 🔹با دفاع مقدس می شود این مسئله را تبیین کرد. در دفاع مقدس وقتی عراق حمله می کند، ما در شکل کلاسیک جنگ امکاناتی داشتیم که در مقابل امکانات حزب بعث با پشتوانه بیش از ۴۰ کشور چیزی حساب نمی شد و بسیار کم بود و اگر می خواستیم به شکل کلاسیک کار کنیم که نیروی هوایی کار کند، توپخانه کار کند و نیروی زرهی کار کند و بعد نیروی انسانی وارد میدان شود، امکانات شما توان به شکست کشاندن امکانات طرف مقابل را نداشت و اینجا استراتژی جنگ عوض می شود. اول نیروی پیاده وارد می شود که همان نیروی بسیجی است و امکانات پشتیبانی کننده ی اوست. @behyaarstf_ir
ارائه در جمع راویان پیشرفت.mp3
22.79M
🔹دفاع مقدس ناشی از یک احساس مسئولیت است، به این معنا که مردم و جوانان و نوجوانان نسبت به آنچه که پیش آمده یک احساس مسئولیت دارند و اگر آن زمان کسی از رزمنده ها به مسجد می آمد و با مردم می خواست سخنی بگوید، حرفش این نبود که ما یک سری عملیات های پیروز داشتیم و ناامید نباشید. بلکه می آمد در مساجد و درک خودش را از عالمی که درک کرده، می گفت تا دیگران هم وارد میدان شوند. میدانی که هم میدان به ثمر رسیدن خودِ انسان است و هم یک مسئله ی اجتماعی و ملی را حل می کند. ما امروز به این معنا به روایت پیشرفت باید نگاه کنیم. و به دنبال زبانی بگردیم که آن زبان احساس مسئولیت نسبت به آینده را در نسلی که باهاش رو به رو هستیم ایجاد کند و یک دعوت باشیم. 🔹دشواری کار روایت آنجا پیدا می شود که از یک جهت می خواهید انسان ها را دعوت کنید به یک عرصه ای که امکان عمل دارد و تمام نشده است. از طرفی بیان شما نباید بیان نا امید کننده باشد. ولی رسانه های دشمن می گویند ایرانی ها نمی توانند در جنگ کاری کنند، حال چگونه می توان سخنی داشت که در حالی مسئله را جلوی چشم می گذارد، آنها را ناامید نمی سازد و در آن دعوتی است. این نقطه ای است که روایت از خبر دادن، از گزارش دادن از سخنرانی جدا می شود. ارائه توسط حجت السلام نجات بخش ۸ آذر ۱۴۰۲ @behyaarstf_ir
47.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم تعالی دانشگاه ها همیشه مظهر فرصت های یک کشور بوده اند و از این رو همیشه خانه و مسکن نخبگان این مرز و بوم ، اما دانشگاه های ما هیچ گاه رنگ و بوی یک خانه گرم را نداشته اند و همیشه صفا و صمیمیت را قربانیِ رونق احتمالی بازار علم و پژوهش کرده اند و زمانی که امکانات یک کشور مهم نباشند و برای دانشگاهیان فرصت حیات نباشد از تخصص ها نیز کاری ساخته نیست! ▪️ @andishkade_zoha_ir
گفت و گو با شهرک سدید کرمان.mp3
39M
🔹ما اگر نتوانیم خودمان را با یک ملت تعریف کنیم و به محدوده ی شخصی خودمان نگاه کنیم و به منافع گروهی خود نگاه کنیم شاید این نحوه از حرکت دانش بنیان اشتباه به نظر رسد. چرا بهیار خودش را در این فضای از حرکت قرار داده، به این خاطر رفته است که اتفاقا اقتصاد درست شود، و نرفته که خودش هم از اقتصاد دور شود. ماجرا این است که مناسباتی در کشور است که بر اساس این مناسبات ارزش پول ملی مان کم می شود، تسلط نظام های سرمایه داری جهانی روی ما زیاد می شود و ... 🔹این جنگ اقتصادی را در مرحله ی اول باید ببینیم، شبیه زمان دفاع مقدس است. در دفاع مقدس کسی که از کرمان یا اصفهان می رود خوزستان به چه دلیل می رود، او که در خانه اش راحت است، پس چرا می رود؟ 🔹گفت و گو با اهالی شهرک سدید کرمان در سرای هنر و اندیشه @behyaarstf_ir
. آیا کسانی که در خود استعداد و توانایی می بینند باید راهی دیار غربت شوند و از وطن خود مهاجرت کنند؟ آیا در این کشور راهی برای آینده خود می توانیم پیدا کنیم؟ ... نمایشگاه روایت پیشرفت ... 🔻با حضور مجموعه‌ی دانش‌بنیان بهیارصنعت سپاهان 📆 سوم لغایت ششم دی‌ماه 1402 دانشگاه بیرجند، سالن امید @pishraft_khj
طرح دانش بنیان در جمع دانشجویان اراک.mp3
29.67M
به جای آنکه جوری به سمت تولید و ساخت برویم که نیازمند سرمایه و امکانات زیادی باشد، باید بتوانیم به انسان توجه کنیم. راهی است که در آن وقتی می خواهی چیزی بسازی نیازمند سرمایه گذاری هنگفت می شوی و این ها را باید فراهم کنی تا بسازی و یک راه هم هست که با کنار هم قرار گرفتن آدم ها می توانی این مسیر را بروی. در دانش بنیان وقتی سراغ ساخت چیزی می خواهی بروی باید تلاش کنی که بتوانی آن عقل سازنده ی دستگاه را بدست آوری و درک کنی که برای بار اول چگونه آن فرد دستگاه را ساخته است. وقتی وارد این سطح از کار شوید و بتوانیم نگاه سازنده را بدست بیاوریم، می توانیم به ساختن مسلط بشویم. یعنی اگر تا دیروز شتابدهنده خارجی پیش نظرت بود و تلاش می کردی تا این شتابدهنده را بسازی، فردا اینطور نیست که یه محصول را ببینی و بسازی. بلکه شما به مسئله نگاه می کنی و با نگاه سازنده و قدرت ساختن خودت می توانی وسیله ای بسازی و مسئله ای حل کنی. سخنرانی حجت الاسلام نجات بخش در جمع دانشجویان اراک @behyaarstf_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم با صدای مصطفی چمران: هم تازه‌رویم هم خجل هم شادمان هم تنگ‌دل کز عهده بیرون آمدن نتوانم این انعام را نمایشگاه *روایت پیشرفت* 3 لغایت ۶ دی ماه دانشگاه بیرجند @behyaarstf_ir
. 🔷 روایت پیشرفت ▫️شاید هزاران پرسش نسبت به آینده خود و کشورمان داشته باشیم ▫️به راستی در برابر این همه مساله که در کشور داریم چه می توانیم بکنیم؟ آیا سرنوشت کشور ما همین اوضاع اقتصادی است؟ آیا کسانی که در خود استعداد و توانایی می بینند باید راهی دیار غربت شوند و از وطن خود مهاجرت کنند؟ آیا در این کشور راهی برای آینده خود می توانیم پیدا کنیم؟ فعالیت‌های علمی دانشگاهی چگونه در ساختن کشور موثر می شود؟ آیا کشور می تواند زمینه استفاده از بروزترین و پیشرفته ترین محصولات را فراهم کند یا ما همیشه مصرف کننده محصولات دست چندم خواهیم بود؟ ▫️مجموعه دانش بنیان بهیار صنعت با تجربه بیست ساله در عرصه تولید و دانش بنیان روایتی از این مسائل را با شما درمیان می گذارد... نمایشگاه «روایت پیشرفت» فرصتی برای گفتگو پیرامون این مسائل است. 📆 سوم تا ششم دی‌ماه 1402 دانشگاه بیرجند، سالن امید @behyaarstf_ir
صوت افتتاحیه - نجات بخش - 14021003.mp3
19.4M
🔹سخنرانی حجت الاسلام نجات بخش در افتتاحیه نمایشگاه روایت پیشرفت با شرکت های دانش بنیان فقط یک محصول نمی سازیم، قدرت حل مسئله ایجاد می کنیم. @behyaarstf_ir
چشم انتظار... شروع روز دوم نمایشگاه روایت پیشرفت... @behyaarstf_ir
چشم منتظر... انتظار فرج؛ یکی از مبانی مهمّ این مبانی فکری و دینی ما انتظار فرج است. انتظار فرج یعنی همه‌ی سختی‌ها قابل برداشته شدن و برطرف شدن است. نه اینکه بنشینید انتظار بکشید؛ [بلکه] دل شما  گوش‌به‌زنگ باشد. همین‌طور که در قضیّه‌ی حضرت موسیٰ به مادرش گفته شد: اِنّا رادُّوهُ اِلَیکِ وَ جاعِلوهُ مِنَ المُرسَلین‌؛ این بچّه را به تو برمیگردانیم و او را هم از مرسلین قرار میدهیم و نجاتتان خواهد داد؛ این، بنی‌اسرائیل را مستحکم کرد. بنی‌اسرائیل در مصرِ فرعونی، سالهای متمادی، مقاومت کردند؛ البتّه بعد خراب شدند، امّا سالها مقاومت کردند. همین مقاومت بود که موسیٰ را آورد و حرکتش را آغاز کرد و دنبال او راه افتادند و به نابودی فرعون و فرعونیان منتهی شد؛ این، انتظارِ فرج است. انتظار فرج یعنی انتظار برطرف شدن همه‌ی نقصهایی که شما الان گفتید؛ ده برابر این هم نقص وجود دارد که شما نگفتید. انتظار فرج یعنی این، یعنی آماده بودن، فکر کردن، بن‌بست نپنداشتن؛ بن‌بست‌انگاری خیلی چیز بدی است. این معنای انتظار فرج است؛ اینها را بایستی در نظر داشته باشید. سخنرانی رهبری در جمع دانشجویان ۱۴۰۲ @behyaarstf_ir
روایت پیشرفت... 🔹مسئله ی دانش بنیان در کشور ما بیشتر از آن که نیازمند به آموزش یک سری از فرمول ها یا فراهم کردن امکانات باشد، بیشتر نیازمند یک تغییر نگاه است و نیازمند این است که ما وارد یک عالم جدید شویم و اگر وارد آن عالم نشویم امکان حرکت و امکان پیشرفت و امکان کار های دانش بنیان نیست. 🔹در دنیایی که اگر غفلت کنیم نمی توانیم پیش خودمان حاضر باشیم و در حالی که اضطراب و آشفتگی انسان نشان از بیگانگی انسان با خودش است، روایت قصه و عالمی که در آن انسان واجد عقلی می شود که می تواند با خودش صفا کند و آنچه که دارد را ببیند، اصلی ترین نقطه ی حرکت و پیشرفت است. 🔹ویژگی عالم دار شدن و قصه دار شدن انسان ها آن است که شما با یک *کلی* رو به رو می شوی که آن کل زیبایی های بی نظیر خودش را دارد و این زیبایی ها فراتر از زمانی است که شما دارید از بیرون به آن نگاه می کنید. به طور مثال لبخند یک کودک به مادر؛ این که برای یک مادر این لبخند معنی دار می شود، این ناشی از این است که او در یک قصه ی دیگر است و حال کسی که از بیرون با یک محاسبه ای نگاه می کند این خنده را جوری دیگر می بیند. 🔹ما اگر یک قصه و راویت خوب نداشته باشیم که فرد را ببرد در عالمی دیگر با مسائل خارج از آن عالم مواجه می شود و شیرینی و لذت کارش را کمتر می چشد و امکان حرکت گرفته می شود. @behyaarstf_ir