بنیاد علم و فناوری بهیار صنعت سپاهان
🎙تاملی بر مسئله اقتصاد 🔹جلسه دوم؛ - بررسی پیام نوروزی رهبر انقلاب 📆 شنبه، ۴فروردین ماه ۱۴۰۳ #
*🔹مناسبات اقتصاد(۲)*
می شود اینگونه نگاه کرد که امیرالمومنین(ع) بعد از سقیفه وقتی در تدارک یک کاری بودند رفتند در نخلستان ها، یک بخش ماجرا این بوده است که بگوییم امیرالمومنین(ع) به یک سکوتی رفتند که این سکوت هم لاجرم رو آوردن به کشاورزی و کشت و کار بوده است و متوجه نشویم حضرت با آن راهی را می خواهند طی کنند. یا لااقل به این فکر کنیم با این کار دنبال چه بودند وقتی که به هر حال رفتند وارد کندن آن چاه ها و نخلستان ها شدند مسئله شان چه بوده است.
گویا مدینه همیشه بهترین جا برای اهل البیت (علیهم السلام) بوده است. بهترین جا لزوما آرامترین جا نبوده، جایی بوده که سخن اهل بیت جا داشته است. و البته ظاهرا بعد خود کوفه هم این می شود. امیرالمومنین چیزی در فتوحات بعد از سقیفه می بینند و آن سرازیر شدن انبوه ثروت های است که ممکن است معنای حقیقی اسلام را بگیرد. یعنی درنسبت با فتح ایران و روم زندگی ایجاد می شود که در آن زندگی اگر بخواهید به حرف اساسی اسلام گوش دهید دیگر مجالی برای گوش دادنش نیست و باید از کل حیات و زندگی و مناسباتی که شکل گرفته، صرف نظر شود. این است که امیرالمونین با آن مسیری که رفتند و با آن نخلستانی که ایجاد کردند، بنایی را در مدینه گذاشتند که زندگی در مدینه با خود مدینه امکان پذیر بوده است. این ها مناسباتی را فراهم می کرد که مردم مدینه بتوانند زندگی کنند یک نمونه ی واضحش میثم تمار است و اینها در دامن چنین چیزی پرورش پیدا کردند و در حیاتی بودند که می توانستند یار خاص امیرالمومنین (ع) شوند و جوری نبود که اگر می خواستند به سخن امیرالمومنین (ع) گوش دهند از حیاتشان صرف نظر کنند.
@behyaarstf_ir
...تاملی بر مسئله اقتصاد...
📖 ارائه فصل اول و دوم کتاب
" قدرت تخریب خلاق"
▫️با حضور: حجت الاسلام نجاتبخش
🔹شنبه، دوشنبه، چهارشنبه
🔸زمان: ساعت۱۵
📆
جلسه سوم، دوشنبه ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳📍سرای هنر و اندیشه @behyaarstf_ir @soha_sima
#معرفی_کتاب
🔻قدرت تخریب خلاق
تحول اقتصادی و ثروت ملت ها
خرید نسخه دیجیتال
خرید نسخه کاغذی
@behyaarstf_ir
مسئله اقتصاد- جلسه سوم.mp3
41.82M
🎙...تاملی بر مسئله اقتصاد...
🔹 جلسه سوم
📖 ارائه فصل اول و دوم کتاب
" قدرت تخریب خلاق"
📆 دوشنبه ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳
@soha_sima
تاملی بر مسئله اقتصاد جلسه چهارم.MP3
41.57M
🎙...تاملی بر مسئله اقتصاد...
🔹 جلسه چهارم
📖 ارائه فصل سوم کتاب؛
" قدرت تخریب خلاق"
(آیا انقلابهای فناورانه رعب آور هستند)
📆 چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳
@soha_sima
هدایت شده از سیمای هنر و اندیشه/ سُها
63.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
بیا نگاه کن ببین
ببین هزار باره قصه های دردمند فتح را
ببین چه غزه شاعرانه گشته است
تو گو حوالت زمانه گشته است
و عرش سمت قدس
گمان کنم روانه گشته است
(...ادامه...)
#روایت
🎥...بزم عاشقانه...
🔸 لینک با کیفیت این روایت
www.aparat.com/v/Vrzlm
@soha_sima
مسئله اقتصاد جلسه پنجم.MP3
42.97M
🎙...تاملی بر مسئله اقتصاد...
🔹 جلسه پنجم
📖 ارائه کتاب؛
" قدرت تخریب خلاق"
📆 شنبه ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
@soha_sima
مسئله اقتصاد جلسه ششم.MP3
48.91M
🔻...تاملی بر مسئله اقتصاد...
🔹 جلسه ششم
📖 ارائه فصل پنجم کتاب
" قدرت تخریب خلاق"
📆 چهارشنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۳
@behyaarstf_ir
#اعلام_برنامه
🔻تاملی بر مسئله اقتصاد
📖 ارائه فصل پنجم کتاب
" قدرت تخریب خلاق"
▫️با حضور: حجت الاسلام نجاتبخش
🔹 دوشنبه ۲۰ فروردین
🔸زمان: ساعت۱۵
📍سرای هنر و اندیشه
🖥 لینک پخش زنده
@behyaarstf_ir
@soha_sima
مسئله اقتصاد جلسه هفتم.mp3
35.8M
🎙...تاملی بر مسئله اقتصاد...
🔹 جلسه هفتم
📖 ارائه فصل پنجم کتاب؛
" قدرت تخریب خلاق"
📆 دوشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳
@soha_sima
⭕️ از روایت فتح تا روایت پیشرفت
🔻 یکی از انتقادهایی که شهید آوینی به نوع کارهای معمول صداوسیما در زمان جنگ وارد میکند، این است که با آن شیوه، عملاً کسی مسئولیت دفاع مقدس را قبول نمیکند. شهید آوینی مثال میزند، میگوید شما وقتی تصاویر کشتهشدگان دشمن، تانکهای سوخته و اینها را مرتب دارید نشان میدهید، این پیام را به آدمها میدهد که مساله تمامشده است و ما پیروز شدیم. لذا کسی عزم و همت اینکه وارد این ماجرا بشود را ندارد.
🔻البته مساله برای شهید آوینی، فقط این نیست که بیا تفنگی دست بگیر و مثلاً دفاع کن به آن معنا. دارد حیات معنوی که در جبههها پیش آمده است را در مقابل مخاطب میگذارد و او را به یک حیات و حضور دیگری (به تعبیری یک حضور تاریخی) دعوت میکند. آوینی معتقد است تا نتوانیم جایگاه تاریخی انسانها را به آنها نشان بدهیم، نمیتوانند احساس حیات بکنند. به نظرم ما در روایت پیشرفت هم به چنین مسالهای نیاز داریم. جنس حرفهایی که امروز در مساله روایت پیشرفت داریم میزنیم، بهاصطلاح رسیدن به نقاط پیروزی است؛ انگار که مسائل را همه جا حل کردهایم و وقتی اخبارش را پخش میکنیم، همه به یک نوعی احساس میکنند که ماجرا تمامشده است؛ لذا اینجا خیلی مهم است که فکر کنیم که زبان دعوت آوینی در روایت فتح، به کجا است و چه چیزی را مدنظر قرار میدهد.
🔻اگر این روایت فتح را همچنان مدنظر قرار دهیم، این سبک از روایت، ما را در یک عالم دیگری قرار میدهد و نسبت حضور دیگری در جهان میسازد. یک وقت است که ما میخواهیم مجموعهآی از گزارههای اخلاقی را در مقابل کسانی که در حوزه پیشرفت کار میکنند، بگذاریم که مثلا به فکر سود نباش و ... اما وقتی آن، به تعبیر بزرگان، مبادی میل انسان یک چیز دیگری شود، همهی اینها دود میشود و لازم نیست انسان با احساس تکلف، از مواهبی که برایش به دست میآید چشمپوشی کند؛ چون یک افق وسیعتری مقابلش قرار میگیرد که از آن آزاد میشود.
🔻باید بتوانیم نشان دهیم که در این حضور، چه چیزی بر انسان در حال پیشرفت میگذرد؟ بر طهرانی مقدم چه میگذرد؟ اینگونه شاید هر کسی بتواند جای خودش را در این صحنه بزرگ و ماجرا پیدا کند. روایتهایی از این جنس، خیلی با اینکه همه چیز را در دستاورد ببینیم، فرق میکند. ما نیاز به یک فکر عمیقتری داریم که نسبت جهان دینی خودمان را با جهان امروز درک کنیم. نمیتوانیم بدون توجه به پدیدههای مدرن موجود، بر اساس مبانی دینی، طراحی برای آینده بریزیم و بگوییم این تمدن نوین اسلامی است؛ این تمدن قطعا یک نسبتی با جهان امروز دارد.
📍 حجتالاسلام امیر نجاتبخش (دبیر سرای هنر و اندیشه اصفهان)؛ نشستهای همعزم در گفتمانسازی پیشرفت
@behyaarstf_ir
@daneshmand_mag
مسئله مجلس جلسه هشتم .MP3
48.76M
🎙...تاملی بر مسئله اقتصاد...
🔹 جلسه هشتم
📖 ارائه فصل پنجم کتاب؛
" قدرت تخریب خلاق"
📆 شنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳
@behyaarstf_ir