eitaa logo
بین الطلوعین
306 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
6هزار ویدیو
62 فایل
آموزه های دینی ،روایات آخرالزمان و رویدادهای معاصر
مشاهده در ایتا
دانلود
روزتان مزین و معطر به عطرصلوات بر محمد و آل محمد به رسم ادب السلام علیک یابقیةالله فی ارضه السلام علیک یافاطمه الزهرا السلام علیک یا اباعبدالله السلام علیک یاعلی ابن موسی الرضا
، 4 خرداد 1361 : : مبارک باد این فتح و نصر عظیم / خوزستان با فتح به طور کامل آزاد شد
شماره فوق العاده ، 3 خرداد 1361 :
10.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 کلیپ《فتح خرمشهر》 🎬 ویژگی‌های ٱزادسازی خرمشهر در کلام شهید حاج قاسم سلیمانی 🌷نثار ارواح مطهر شهدای عملیات بیت المقدی و روح پرفتوح سردار دلها الفاتحه که الصلوات🌷
این متن تلاش کرده تصویری از فردا ارائه دهد. اما این حالت بسیار خوش‌بینانه است. قرار نیست فردا چنین اتفاقی بیافتد. ما در مستندهایی که از کشورهای غربی ارائه می‌شود، بی‌تفاوتی مردم را نسبت به آسیب‌دیدن دیگران می‌بینیم. این نقطه آغاز جامعه پساایمانی است. کسانی که همه چیزشان در مادیات خلاصه می‌شود، انگیزه‌ای برای هزینه کردن آن برای دیگران ندارند. اصولا منطقی ندارد که تو داشته محدود خود را برای نجات داشته محدود دیگران خرج کنی؛ مگر اینکه آورده‌ای داشته باشد. این آورده چه می‌تواند باشد؟! برخلاف ایمان که امکانات رایگان و فراوانی را در اختیار انسان و جامعه انسانی قرار می‌دهد، عدم ایمان باعث می‌شود که انسان همه نیازهای خود را از دنیای مادی طلب کند. دنیای مادی بر خلاف دنیای معنوی محدود است. بر اساس قانون تعادل عرضه و تقاضا دنیای مادی دائما در حال گران شدن است. هر چقدر از تعداد مؤمنان کاسته شده و بر تعداد کافران افزوده شود، رقابت بر سر دنیای مادی بیشتر و بیشتر خواهد شد و گرانی و محدودیت بیشتر و بیشتر خواهد شد. این یک قانون ساده است. دیده‌ایم که کافران سعی می‌کنند، مؤمنان را تسلیم خود کنند تا امکانات مادی آنان را در اختیار بگیرند. اما مشکل اینجاست که جامعه به سمت انباشتگی تقاضا حرکت می‌کند و این یک راه بیشتر پیش روی انسان قرار نمی‌دهد. حذف رقیب. وقتی حذف رقیب تبدیل به یک ارزش شد؛ شما شاهد تنوع بسیار زیادی از شرارت و وحشی‌گری خواهی بود که به صورت ضابطه‌مند و تأیید شده از سوی نهادهای قدرت اعمال می‌شود. پشتیبانی از نابودی انسان و تحقیر و تضعیف و به بردگی کشیدن آن می‌شود یک روش مقبول و مشروع.
🔴فتح خرمشهر کار بزرگ و کم‌نظیری بود/ نقشه‌ها و طرحهای عملیات بیت المقدس باید در دانشگاههای جنگ تدریس بشود/ اگر شما نمایندگان مجلس فرصت نمایندگی پیدا میکنید به خاطر آن شهادتهاست 🔹 رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار نمایندگان مجلس: حماسه‌ی عظیم ، حقاً و انصافاً کار بزرگ کم‌نظیری بود. فتح خرمشهر یک حادثه‌ی معجزه‌آسا بود. بعد از فتح خرمشهر، بعضی از رؤسای جمهور و واسطه‌ها می‌آمدند؛ آقای سکوتوره که شخصیت جاافتاده‌ی مهمی بود در آفریقا، آمد، به من گفت که امروز وضع شما با دیروز فرق میکند به خاطر فتح خرمشهر. 🔹 عظمت فتح خرمشهر چشمها را به خود جلب میکند اما من میخواهم بگویم از فتح خرمشهر یا مهمتر یا لااقل به همان اندازه مهم، جریانات این عملیات بیت‌المقدس است، این عملیاتی که منتهی شد به فتح خرمشهر، این عملیات، آن فداکاریها، آن ابتکارها، آن نقشه‌ها و طرحهای جنگی که به نظر بنده باید در دانشگاههای جنگ تدریس بشود. 🔹 اگر شما نمایندگان مجلس فرصت پیدا میکنید که در شهر خودتان تبلیغات انتخاباتی بکنید با خیال راحت بروید بین مردم حرف بزنید، بعد مردم با خیال راحت بروند پای صندوق اسم شما را بیندازند در صندوق، بعد بیایید در مجلس، بخاطر آن فداکاری‌هاست، بخاطر آن شهادت‌هاست، بخاطر‌ آن از خودگذشتگی‌های به معنای واقعی کلمه است. ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
مجلس یازدهم مشکلات کشور را شناخته و بر این اساس، قانون گذاشته است رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار نمایندگان مجلس: 🔹 من از اول تشکیل این مجلس اعتقاد خودم و علاقه‌ی خودم به این مجلس را که از روی اطلاع بود، عرض کردم. گفتم مجلس، مجلس انقلابی است. الان هم من بعد از سه سال همین را تکرار میکنم. این مجلس بحمداللّه مجلسی است انقلابی، با سواد، جوان، پرتحرک، پرکار. 🔹مجموعه را که نگاه میکند انسان، با نگاه مجموعی این مجلس انصافاً یک مجلس انقلابی است. 🔹مجلس یازدهم مشکلات کشور را شناخته. 🔹 براساس شناخت مشکلات، قانون گذاشته شده. 🔹 کارهایی که شده، قانونهایی که تصویب شده یا در مجرای تصویب قرار دارد الان، اینها همه حاکی از آشنایی با مشکلات کشور است. 🔹هدف این قوانین مبارزه با فساد بوده، رفع تبعیض بوده، رفع انحصار بوده، بهبود فضای کسب و کار بوده و بقیه‌ی مسائل اقتصادی دیگر. 💠صبح صادق مهدوی ┄┅═✧❀💠❀✧═┅
🔴 قانون باید صریح، متقن، قابل اجرا، بدون تعارض و دارای ثبات 🔹‌ رهبر انقلاب ویژگی‌های قانون مناسب را برشمردند: قانون باید صریح باشد. جوری نباشد که مجدداً احتیاج به استفساریه‌ی مجلس داشته باشد یا باز یک بحث تکراری‌ای پیش بیاید. اتکا به کارشناسی جامع داشته باشد. اتقان داشته باشد. یکی از خصوصیات قانون خوب قابل اجرا بودن است. 🔹‌ ثبات قانون یکی از خصوصیات است. تغییرات پی‌درپی [نباشد]؛ البته قانون باید به روز بشود در این شکی نیست لکن به روز شدن قانون یک حرف است تغییرات پی‌درپی، تبصره زدن، یک حرف دیگر است. منقح و بدون تعارض باید باشد. 🔹‌ وقتی قانون بین این تعارضات معطل است، تکلیف معطل است بین قوانین مختلف، آدمی که میخواهد سوء‌استفاده کند سوء‌استفاده میکند. این قانوندانان قانون‌شکن که بنده بارها تکرار کردم همین‌جاهاست که استفاده میکنند. ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ 💠صبح صادق مهدوی ┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄
توصیه مهم رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس: در تنظیم رابطه با دولت نگاهتان همکاری و هم‌افزایی باشد 🔹توصیه‌ی اول عبارت است از نوع رابطه‌ی مجلس با قوای دیگر به خصوص با قوه‌ی مجریه. این آن مطلب اساسی است. باید نوع رابطه را تنظیم کرد. یک دوگانه‌ای اینجا وجود دارد،‌ دوگانه‌ی تقریب و تخریب. یک نگاه، نگاه تقریبی است یک نگاه، نگاه تخریبی است. 🔹در نگاه تخریبی رقیب‌پنداری قوه‌ی دیگر حاکم بر ذهنیتهاست. رقیبی است که باید شانه‌ی طرف مقابل را به زمین برساند. این نگاه، نگاه خطرناکی است. حالا هم از ناحیه‌ی دولت ممکن است این اتفاق بیفتد هم از ناحیه‌ی مجلس... یک نگاه دیگر، نگاه یک پیکره دیدن مجموعه‌ی نظام است. 🔹توصیه‌ی اول و مهم من این است که در مجلس نگاه، نگاه همکاری و هم‌افزایی باشد. 💠صبح صادق مهدوی ┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄
⭕️ رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس: 👈 یکی از امتیازات مجلس یازدهم ساده‌زیستی و تواضع در مقابل مردم است / این خصوصیت را از دست ندهید ✏️ یکی از امتیازات مجلس یازدهم که من اصرار دارم این را بگویم و به زبان بیاورم ساده‌زیستی است یعنی تا‌ آنجایی که به من گزارش شده نسبت به بسیاری از افراد این مجلس رفتار اشرافی‌مآبانه و از نگاه از موضع بالا و به مردم بی‌اعتنایی کردن یا نیست یا کمتر هست. روش کلی این است، این خیلی چیز خوبی است اینها را از دست ندهید. این نشست و برخاست با مردم، این تواضع در مقابل مردم، این شنیدن حرف مردم، این را از دست ندهید. البته شنیدن حرف مردم غیر از وعده دادن به مردم است.. ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ 💠صبح صادق مهدوی ┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄
📍اسلام وقتی شروع کرد با امیرمومنان و حضرت خدیجه سلام الله علیهما آغاز کرد؛ اما توانست اینقدر گسترده بشود. از کجا آورد اینها را این نیروها را؟ از دشمن این نیرو را گرفت، این نیروهای دشمن بود که توانست جذب بکند تا شدند نیروهای اسلام. این‌ها مقابل پیغمبر ایستاده بودند. همان‌هایی که مقابل ایستادند تبدیل شدند به نیروهای فدایی پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم. اگر با این نگاه، نگاه بکنیم که ما به دنبال هدایتگری انسانی هستیم، صحنه‌های هیجان‌انگیز و جنگ‌ها برای ما صحنه جذب نیرو است، نه صحنه فقط مقاتله و جنگ. مقاتله و جنگ و بروز غضب به عنوان فرع این است، به عنوان این است که رحمت بر غضب سبقت دارد، غضب ما هم از رحمت نشئت گرفته. این نگاه را اگر دیدیم، نه فقط در مقابل که اینها بسیاری‌شان نیروهای خودی بودند که با یک تحریک جزئی به سرباز دشمن و بعد ممکن است سردار دشمن تبدیل شده باشند، اما در عین حال جای برگشتن را با دادن آن عقاب و جزایی که باید متحمل بشوند، نه بدون جزا و عقاب، این را باز گذاشتیم. ما تازه بالاتر از این، ما این صحنه‌ها را صحنه جذب دشمنانمان می دانیم که می‌توانیم در این صحنه‌ها و نبردها، نگاهمان این است، رفتارمان به گونه‌ای باشد، برخوردمان به جوری شکل بگیرد، با همه تبیلغاتی که دشمن می‌کند این بر او غلبه بکند و دشمن وقتی که دیگرانی که در عرصه دشمنی بودند تا الان با ما این صحنه را می‌بینند، اقرار به آن عطوفت، رحمت، آن حقانیت، آن..، این از دنبالش پیش بیاید. اگر این نگاه را داشته باشید، ببینید تمام صحنه عملی مقابل ما، متفاوت برخورد صورت می‌گیرد. کاری که به عنوان یک دارد انجام می‌دهد از این مبنا شکل می‌گیرد، این نگاه در آن حاکم است. لذا است، نه . صبر مقتدرانه خیلی سخت است که انسان قدرت داشته باشد اما در عین حالی که قدرت دارد از منظر الهی می‌بیند که اینها نیروهایی هستند که مقداری از اینها قابل جذب است. در جنگ که مقابل خوارج قرار گرفت، این‌ها ۱۲ هزار تا بودند، لشکر امیرمومنان علیه السلام بیش از این حرف‌ها بود، غیر قابل قیاس بود، و سرعت نابودی آنها اگر می‌خواست اقدام بکند خیلی در حقیقت سرعتِ.. به اصطلاح وقت زیادی را نمی‌خواست و سرعت زیادی برای نابودی بود، اما امیرمومنان چندین روز طول داد. هی پیک فرستاد، هی گفتگو کردند، هی سخنرانی‌های عمومی، در حقیقت آن بخش کار حضرت آنچنان در حقیقت فعال شد، ۸ هزار نفر از این ۱۲ هزار نفر جدا شدند، ۴ هزار تا باقی ماندند. خیلی‌ها امیرالمؤمنین علیه السلام را به سستی و در جنگ متهم کردند. اما آن چیز دیگری است. این که این به دست امیرالمؤمنین کشته نشود که شقاوت ازل و ابد بشود، یک نگاه دیگری است. اگر منافقین به دست مومنان کشته بشوند، این دیگر شقاوتش ابدی است، برای این نجات دیگر امکان‌پذیر نیست. پس باید تا حد ممکن چه کار کرد؟ نظام در حقیقت تصفیه و جذب، نسبت به لشکر دشمن ما است ها، لشکر دشمن ما شکل بگیرد. اگر با این نگاه حرکت کردیم آن موقع حالمان صبرمان مقاومتمان مختلف می‌شود./استاد محمدرضا عابدینی تکاوران جنگ نرم 🔴