هدایت شده از بلاگرها
▪️عناصر خبری:
▪️که یا چه کسی:
⏮▪️فرد یا افرادی که در ایجاد یک خبر نقش دارند باید معرفی شوند. عنصر خبری «که» (چه کسی) به عوامل مربوط به خبر اعم از عواملی حقیقی و حقوقی ارتباط دارد و تنها به فاعل رویداد محدود نیست و برخی اوقات به مفعول نیز اشاره دارد.
▪️کجا ( محل وقوع اتفاق رویداد):
⏮▪️عنصر خبری «کجا»، همانطور که از نام آن پیداست به محل وقوع رویداد اشاره دارد، مثلاً در کدام شهر سیل آمده و یا محل بروز تصادف رانندگی کجا بوده است. توجه داشته باشید که علاوه بر اینکه با ذکر محل وقوع رویداد، اطلاعات گفته شده در خبر مستندسازی خواهد شد بلکه به دلیل دارا بودن عنصر خبری مجاورت جغرافیایی برای مخاطبی که محل زندگی او به محل رویداد نزدیک است، مهم خواهد بود.
▪️کی یا چه زمانی:
⏮▪️ عنصر خبری کی «چه زمانی» به زمان وقوع رویداد اشاره دارد. انتشار به موقع خبر از مهمترین عوامل موفقیت یک خبر و جذب مخاطبان بیشتر است. عنصر خبری «چه زمانی» همراه ارزش خبری تازگی به زمان وقوع رویداد ارتباط دارند. پس خبرنگاران باید علاوه بر تلاش برای تهیه یک خبر مناسب با اطلاعات مستند، به تازگی و سرعت انتشار آن نیز توجه ویژه داشته باشند.
▪️چه:
⏮▪️عنصر خبری «چه» به معنای «چه چیزی» به ارزشهای خبری دربرگیری، برخورد، بزرگی و عجیب و استثنایی اشاره دارد. این «چه» میتواند وقوع سیل، زلزله، سانحه هواپیمایی، جنگ، صلح و برگزاری انتخابات شورای اسلامی و ریاست جمهوری و دیگر موارد باشد.
▪️چرا:
⏮▪️عنصر پنجم یا عنصر خبری «چرا» به چرای رویداد مربوط است یعنی اینکه دلیل وقوع یک رویداد چیست. البته در بسیاری از مواقع علت بروز یک رویداد یا حادثه حداقل در اوایل وقوع آن مشخص نیست. مثلاً در پی سانحه سقوط هواپیمایی دستکم در روزهای نخست علت وقوع حادثه سقوط مشخص نیست تا زمانی که تحقیقات بیشتری انجام شود و یا در پی قتل فردی، قاتل یا قاتلین و دلیل قتل در روزها و هفتههای اولیه مشخص نیستند. اینجاست که خبرنگار باید پیگیر ماجرا باشد و انتشار خبر را تنها به اعلام خبر قتل یا سانحه محدود نکند و در روزها و هفتههای آینده با پیگیری علت رخ دادن حادثه و اطلاعات تکمیلی را در سریعترین زمان ممکن و با اطلاعات مستند و درست در اختیار مخاطبان قرار دهد.
▪️چگونه:
⏮▪️ششمین و آخرین عنصر خبری «چگونه» است؛ یعنی به چگونگی بروز یک رویداد و جنبههای توصیفی آن اشاره دارد. به خاطر داشته باشید که در خبرهای تلویزیون به دلیل تصویری بودن آنها بیان این عنصر چندان ضرورتی ندارد چون مخاطبان شاهد تصاویر هستند اما در مطبوعات و رادیو به دلیل تصویری نبودن آنها، خبرنگار باید تا جای ممکن و بدون اشاره به موارد غیرضروری در بیان عنصر خبری «چگونه» تلاش کند.
9️⃣
با_هم_یاد_میگیریم
105 روز مانده به #اربعین
2 خرداد 1402
سلام و عرض احترام
خیلی خوشحالم که حضور دارید
خواهشی دارم
بنده استاد نیستم خداوند فرصت آموزش فن فیلمسازی که به صورت دانشگاهی یا کسب تجربه آموخته ام را برایم مهیا کرده است
وچه زیباتر که این آموزشها در مسیر اربعین حسینی باشد.
امیدوارم در این مسیر همه دوستان تجربیات خودشان را اشتراک گذاری کنند.
🔟
کتاب الکترونیکی عکس بیستوهفتمین نمایشگاه بینالمللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی مجید مرادی.pdf
10.19M
کتاب الکترونیکی عکس بیستوهفتمین نمایشگاه بینالمللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با_هم_یاد_میگیریم
101 روز مانده به #اربعین
6 خرداد 1402
1️⃣2️⃣