eitaa logo
بلاگرها
182 دنبال‌کننده
450 عکس
413 ویدیو
34 فایل
آموزش خبرنگاری عکاسی و فیلمسازی با موبایل، عکس نگاشت، فیلم نگاشت و ویدئو ژورنالیسم مجیدمرادی فارغ تحصیل دانشکده خبرگزاری فارس خادم روابط عمومی موکب مردمی حضرت عبدالعظیم الحسنی ع رییس روابط عمومی حوزه بسیج شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران 09192040437
مشاهده در ایتا
دانلود
ژانر علمی تخیلی فیلم های علمی تخیلی اغلب علمی، تخیلی و بصری هستند و قهرمان ها، بیگانه ها، سرزمین های دوردست، ماجراجویی های غیرممکن، فضاهای عجیب، مکان های تخیلی، ویلن های خطرناک و تاریک، تکنولوژی آینده، نیروهای ناشناخته و ناشناس و هیولاهای عجیب الخلقه (مخلوقات فضایی) ایجاد شده توسط دانشمندان دیوانه یا تاثیرات هسته ای، را نمایش می دهند. این فیلم ها اغلب به فیلم های فانتزی (یا ابرقهرمانی) نزدیک بوده و یا با فیلم های اکشن ماجراجویانه شباهت هایی دارند. براساس این فیلم های علمی تخیلی، تکنولوژی می تواند انسان را نابود کند و به همین دلیل با فیلم های ترسناک شباهت دارند. مخصوصا زمانی که تکنولوژی یا بیگانه ها شرور شوند، مانند فیلم های علمی تخیلی “عصر اتمی” سال های ۱۹۵۰. ژانرهای فرعی فیلم های علمی تخیلی عبارت اند از: فیلم های آخرالزمانی، فضایی، آینده ای نوآر، تفکری و غیره. 9️⃣ 30 شهریور 1400 ▪️با طوبی در ارتباط باشید وبلاگ | اینستا | ایتا | آموزش‌مستندسازی
ژژانر عاشقانه ( کازابلاکا کارگردان مایکل کورتیز ۱۹۴۲) اگر منطقی حساب کنیم، رومنس یا عاشقانه را باید زیرمجموعه درام در نظر گرفت اما ریشه‌های پررنگ ادبی داستان‌‌های رمانتیک و مخاطب گسترده آن‌ها باعث شده که در خیلی از موارد عاشقانه به‌عنوان یک ژانر مستقل در نظر گرفته شود. تعریف هم ساده است: ماجرای عشق و تلاش میان دو شخصیت اصلی برای رسیدن به هم، که البته در موارد پیچیده این تعداد افزایش هم پیدا می‌کند. «قصه عشق»، «کازابلانکا» و «تایتانیک» مثال‌های معروف این ژانر هستند که البته بر حسب اتفاق عاشقانه‌های هیچکدام فرجام خوشی هم ندارد. ژانر ترکیبی کمدی-رمانتیک هم مبنای کار را رابطه میان دو شخصیت اصلی می‌گذارد اما جنس روابط و موقعیت‌های آن شیرین است و در طول تماشای فیلم بیشتر از آن که اشک بریزید، لبخند می‌زنید. «وقتی هری با سالی ملاقات کرد» یکی از بهترین نمونه‌ها برای این گونه دوست‌داشتنی است. 🔟 30 شهریور 1400 ▪️با طوبی در ارتباط باشید وبلاگ | اینستا | ایتا | آموزش‌مستندسازی
ژانر وحشت ژانر وحشت برای ایجاد حس ترس و وحشت در مخاطب ایجاد شده و اغلب پایان دلهره آور و شوکه کننده ای دارد که در عین حال بیننده را میخکوب و سرگرم کرده است. فیلم های ترسناک انواع مختلفی از فیلم ها را شامل می شود، از فیلم های کلاسیک صامت نوسفراتو گرفته تا فیلم های هیولایی امروز که براساس جلوه های کامپیوتری ساخته می شود. این ژانر اغلب با ژانر علمی تخیلی ادغام شده و صحنه هایی از هیولاهای ساخته تکنولوژی و یا تخریب زمین توسط بیگانه ها را نشان می دهد. ژانر فیلم های فانتزی یا ماورالطبیعه را نمی توان همیشه با ژانر وحشت یکی دانست. از جمله ژانرهای فرعی فیلم های ترسناک عبارت اند از کشتار، خون آلود، روانی، مبارزه برای بقا، فیلم های وحشتناک نوجوانان، فیلم اکتشافی، قاتل سریالی، فعالیت های ماورالطبیعه، زامبی، شیطانی، هیولایی، دراکولا، فرانکنشتاین و غیره. 1️⃣1️⃣ 30 شهریور 1400 ▪️با طوبی در ارتباط باشید وبلاگ | اینستا | ایتا | آموزش‌مستندسازی
ژانر وسترن وسترن ژانر اصلی صنعت سینمای آمریکاست که اغلب فیلم های آغازین هالیوود در این ژانر ساخته شدند. این ژانر یکی از قدیمی ترین و ماندگارترین ژانرها بوده که داستان، عناصر و شخصیت های آن شناخته شده هستند (تفنگ شش لول، اسب، شهرهای صحرایی، گاوچران ها، سرخ پوست ها و غیره). این ژانر در گذر زمان تغییر کرده، تکامل یافته، مورد توجه قرار گرفته و از یاد رفته است. از جمله انواع مختلف آن عبارت اند از وسترن های ایتالیایی اسپاگتی، وسترن های حماسی، وسترن های کمدی، وسترن های مجرمانه یا نشان دادن کلانترها به عنوان شخصیت اصلی، وسترن های انتقام جویانه و ضد وسترن. 2️⃣1️⃣ 30 شهریور 1400 ▪️با طوبی در ارتباط باشید وبلاگ | اینستا | ایتا | آموزش‌مستندسازی
ژانر حماسی و تاریخی فیلم های حماسی عبارت اند از درام های تاریخی، جنگی، قرون وسطایی یا دوره ای، که یک دوره مشخص از تاریخ را انتخاب می کنند. فیلم های حماسی بخش هایی از فیلم های ماجراجویانه را نیز شامل می شود و داستان های تاریخی، تخیلی، اسطوره ای، افسانه ای یا قهرمانی را به نمایش می گذارد. همچنین یک دوره یا فضای خارجی، طراحی لباس به همراه شکوه و عظمت سینمایی، گسترده درام، مراحل تولید و موسیقی متن، نیز به آن می افزاید. فیلم های حماسی معمولا شکل وسیع تر فیلم های زندگی نامه ای محسوب می شوند. 3️⃣1️⃣ 30 شهریور 1400 ▪️با طوبی در ارتباط باشید وبلاگ | اینستا | ایتا | آموزش‌مستندسازی
ژانر ملودرام این هم یکی از موارد بحث‌برانگیز است. خیلی‌ از کارشناسان، ملودرام را زیرمجموعه درام در نظر می‌گیرند و خیلی از منتقدان هم با نگاهی تحقیرآمیز ملودرام‌ها را درام‌هایی رقیق‌شده می‌دانند که در آن برانگیختن احساسات مخاطب در اولویت قرار دارد. با این وجود، نمونه‌های متعالی و تحسین‌شده از ملودرام هم کم نیست؛ مثلا فیلم‌های داگلاس سیرک که چند نسل از سینماگران را تحت تاثیر قرار داده است. الزاما ملودرام مترادف عاشقانه نیست چرا که خیلی وقت‌ها داستان بر روی روابط انسانی متمرکز است و این رابطه به واسطه درک متقابل به عمق و احساسات می‌رسد. «مرد بارانی»، «خدمتکار» و حتی فیلم فرانسوی و محبوب «دست‌نیافتی‌ها» در بعضی تعاریف به‌عنوان ملودرام در نظر گرفته می‌شوند و اگر سری بزنید به سینمای هند هم که دیگر آنجا ملودرام ژانر غالب است. 4️⃣1️⃣ 30 شهریور 1400 ▪️با طوبی در ارتباط باشید وبلاگ | اینستا | ایتا | آموزش‌مستندسازی
ژانر معمایی عنوان ژانر سینمایی معمایی الزاما به حل یک معما در طول داستان اشاره ندارد و خیلی‌ وقت‌ها در ترجمه باید آن را معادل مرموز و رازآمیز در نظر بگیریم. بنا به هر تعریف، ژانر معمایی شخصیت اصلی و مخاطب را به دنیایی می‌برد که در آن عناصری ناشناخته وجود دارد و تلاش برای یافتن پاسخ ناشناخته‌ها تبدیل می‌شود به خط اصلی قصه. از این نظر عموم فیلم‌ها و قصه‌های کارآگاهی مانند سریال «شرلوک» هم در این ژانر گنجانده می‌شوند. به‌واسطه عناصر و الگوهای نزدیک و مشترک، ژانر معمایی در خیلی از موارد با ژانر تریلر پیوند می‌خورد و تریلرهای معمایی شکل می‌گیرد؛ مانند «پنجره مخفی» یا «بازی» دیوید فینچر. نمونه‌هایی هم داریم که با گریز از فرمول‌ها و قواعد ژانری فهمیدن این که در دنیای خود فیلم چه خبر است تبدیل می‌شود به معنای اصلی؛ کارهای دیوید لینچ بهترین نمونه برای این دسته است: «جاده مالهالند»، «بزرگراه گمشده» و «توئین پیکس». 5️⃣1️⃣ 30 شهریور 1400 ▪️با طوبی در ارتباط باشید وبلاگ | اینستا | ایتا | آموزش‌مستندسازی
ژانر فانتزی فانتزی یا داستان‌های خیال‌پردازانه هم از نظر وسعت دامنه تعریف ژانر با علمی-تخیلی وضعیت مشابهی دارد فقط تفاوت کلی در این است که عنصر خیالی در جهان قصه معمولا نیازی به توجیه علمی ندارد و بر پیش‌فرض‌هایی ناشناخته مانند جادو استوار می‌شود. در جهانی که به واسطه خیال‌پردازی مختصات آن تغییر کرده، داستان گویی هم شکل متفاوتی دارد. ژانر فانتزی به دلیل ریشه و سابقه طولانی در ادبیات، شامل زیرمجموعه‌های متفاوتی است که بررسی هرکدام از آن‌ها بحث مفصلی را می‌طلبد. «ارباب حلقه‌ها»، «هری پاتر» و انیمه «شهر اشباح» جزو معروفترین نمونه‌های فانتزی در هزاره جدید هستند و «شکل آب» ساخته گی‌یرمو دل‌تورو و برنده جایزه اسکار ۲۰۱۷ هم نمونه‌ای متاخر و غیرمعمول از این ژانر است. 6️⃣1️⃣ 30 شهریور 1400 ▪️با طوبی در ارتباط باشید وبلاگ | اینستا | ایتا | آموزش‌مستندسازی
ژانر نوآر در این مورد هم مانند وسترن بحث و جدل زیاد است اما همگان دیگر به توافق رسیده‌اند که نوآر ژانر نیست بلکه یک لحن و سبک سینمایی است. ریشه نوآر برمی‌گردد به سال‌های جنگ جهانی دوم و عبارتی که فرانسوی‌ها برای توصیف نسل جدیدی از فیلم‌های جنایی آمریکایی به کار می‌بردند که چه بافت بصری متاثر از سینمای اکسپرسیونیستی و چه روایت‌های تلخ و نافرجام آن‌ها، همه بر یک جهان‌بینی تیره و تار تاکید داشت. «شاهین مالت» و «غرامت مضاعف» از جمله نمونه‌های معروف عصر طلایی فیلم‌های نوآر هستند. بعدها تعریف دیگری مانند نئو-نوآر هم از راه رسید که همان لحن بصری و روایی را خارج از بازه زمانی و مکانی فیلم‌های نوآر بازآفرینی می‌کرد. «محله چینی‌ها» شاید معروفترین نئو-نوآر تاریخ سینما باشد. باید در نظر داشت که از منظر ژانرشناسی، فیلم‌های نوآر عموما زیرمجموعه درام جنایی یا معمایی (و گاه هر دو) طبقه‌بندی می‌شوند. 7️⃣1️⃣ 30 شهریور 1400 ▪️با طوبی در ارتباط باشید وبلاگ | اینستا | ایتا | آموزش‌مستندسازی
ژانر جنایی و گانگستری (کارگردان فرانسیس فورد کوپولا 1972) فیلم های جنایی و گانگستری براساس اعمال جنایتکاران، خلافکاران، سارقان، خلافکاران زیرزمینی، اوباش خلافکار و قاتلین، ساخته شده است. در این فیلم های جنایی و گانگستری یک کاراگاه نقش اصلی را برعهده داشته و داستان را به جلو می برد. فیلم های کارآگاهی در سال های ۴۰ و ۵۰ (فیلم های کلاسیک نوآر) در اوج بودند. بنابراین، فیلم های جنایی و گانگستری اغلب به عنوان فیلم نوآر یا کارآگاهی شناخته شده و گاهی اوقات تریلر جنایی نامیده می شود. زیرا این فیلم ها باهم شباهت هایی هم دارند. فیلم های “قاتل های سریالی” نیز در این طبقه بندی قرار می گیرند. 8️⃣1️⃣ 30 شهریور 1400 ▪️با طوبی در ارتباط باشید وبلاگ | اینستا | ایتا | آموزش‌مستندسازی
ژانر جنگی و ضد جنگ ( پیانیست رومن پولانسکی 2002 ) فیلم های جنگی (و ضد جنگی) ترس و وحشت جنگ را نشان داده، نبرد نیروها (علیه کشورها یا اشخاص) بر روی خشکی، دریا یا هوا را به تصویر می کشد تا داستان اصلی یا درون مایه فضای اکشن فیلم را نشان دهند. فیلم های جنگی اغلب با ژانرهای دیگر نظیر اکشن، ماجراجویی، درام، عاشقانه، کمدی (سیاه)، روایتی و حتی حماسه های تاریخی و وسترن ترکیب شده و در تلاش اند تا جنگ را محکوم کنند. داستان های اسارت، عملیات نظامی و آموزشی نیز در این فیلم ها نشان داده می شود. 9️⃣1️⃣ 30 شهریور 1400 ▪️با طوبی در ارتباط باشید وبلاگ | اینستا | ایتا | آموزش‌مستندسازی
هدایت شده از گروه‌ فرهنگی‌ طوبی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیالوگ نویسی در فیلمنامه برای فیلم ▪️گروه فرهنگی طوبی ▪️ متشکل از بانوان طلبه پژوهشگر و فیلمساز ▪️با طوبی در ارتباط باشید وبلاگ | اینستا | ایتا | آموزش‌مستندسازی