#سیری_برتاریخ_فدکیه
⬜️⬜️⬜️⬜️⬜️⬜️⬜️⬜️⬜️
🔹شهرت فدک در میان شیعیان به سبب ماجرایی است که بعد از #وفات پیامبر(ص) در 28 صفر ، رخ داد.
_با رحلت #پیامبر ابوبکر عمر عثمان و چند نفر دیگر با انصار و مهاجر در #سقیفه که مکانی برای شورای حل اختلاف شهر مدینه بود جمع میشوند و هنوز در حالی که سه روز جنازه پیامبر روی زمین بود آنها به فکر امر #خلافت و تعیین جانشینی بعد از پیامبر بودند.
🔹با آن که پیامبر در #غدیر علی علیه السلام را به امر بزرگ #ولایت و حکومت و خلیفه منصوب کردند.
آنها مقام خلافت و امیرالمومنین را از علی (ع) غصب کردندو به جای علی علیه السلام ، ابوبکر را به عنوان امیرالمومنین و خلیفه وقت تعیین کردند.1
🔹در این وقت ابوبکر کارگران باغ #فدک را اخراج کرد و فدک مانند خلافت به چنگ دشمنان #اهل_بیت علیه السلام افتاد و ابوبکر فدک را به نفع خلافت مصادره کرد.2
⬜️⬜️⬜️⬜️⬜️⬜️⬜️⬜️⬜️⬜️
📚منابع:
پی نوشت :1 سقیفه و فدک صفحه ۹۸
2 اصول کافی کلینی جلد ۱ صفحه ۵۴۳
@bentolhoda_81
سبک زندگی شاد_۴.mp3
9.2M
#سبک_زندگی_شاد ۴
برای کار اقتصادی موفق
برای همسرداری و فرزندپروری موفق
برای دینداری موفق
و اصلاً برای "انسان بودن" شادی لازمه!😊
این شادی رو از کجا میشه خرید؟
@Ostad_Shojae
⬇️🔰🔰🔰⬇️🔰🔰🔰🔰⬇️🔰🔰🔰⬇️
_______اخبار فاطمیه بنت الهدی______
_______به تاریخ ۹۷/۱۱/۲ _______
⬇️🔰🔰🔰⬇️🔰🔰🔰🔰⬇️🔰🔰🔰⬇️
✅ کلاس کارگاه تلاوت "سرکار خانم فرزان گهر " برگزار شد.
✅ کلاس روانخوانی
" سرکار خانم شعفی زاده " برگزار شد.
✅ آخرین جلسه ی کلاس فرزند پروری " دکتر مومنی " برگزار شد.
💥💥در صورت ثبت نام و به حد نصاب رسیدن،
دوره جدید کارگاه استاد مومنی ، برگزار خواهد شد💥💥
〰➖〰➖〰➖〰➖〰➖〰➖〰➖
#خبرگزاری_بنت_الهدی
@bentolhoda_81
#موسسه_قرآنی_بنت_الهدی
🔴پایان بیستمین جلسه کارگاه فرزند پروری جناب دکتر مومنی ؛
🍃گزیده ی این بیست جلسه ؛
■مراحل رشد؛
فاکتور استقلال، اعتماد به نفس،ابتکاروخلاقیت
■تربیت کودک هوشمند
■استعداد افراد آیدیا فوریا
■استعداد حافظه طراحی
■استعداد کاربااعداد
■استعداد نگاه به آینده
■تربیت مهارت های مالی در کودکان؛
الگوی رفتاری کودک پس انداز کننده
الگوی رفتاری کودک ولخرج
الگوی رفتاری کودک بخشنده
الگوی رفتاری کودک متکدی
الگوی رفتاری کودک زاهد
■سرمایه خانوادگی؛
سرمایه فرهنگی
سرمایه فکری
سرمایه اجتماعی
سرمایه مالی
■تحلیل دلایل خشونت در کودکان
■تحلیل تفاوتهای جنسیتی دختران و پسران
■تکنیک ثابت سازی الگو های کودکان
@bentolhoda_81
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک دقیقه از کلاس امروز استاد مومنی👌
تکنیک های ثابت سازی الگو های کودکان 💥
#موسسه_قرآنی_بنت_الهدی
@bentolhoda_81
❌درصورت به حد نصاب رسیدن کلاس، باز هم افتخار میزبانی از جناب دکتر مومنی، با فاز جدید تدریس را، خواهیم داشت.
...و من الله توفیق 🌸
رسانه بنت الهدی
#مسابقات رشته های آزمون 👆👆👆 ...من الله توفیق @bentolhoda_81
🍃🌿🍃🌿🍃🌿🍃🌿🍃🌿🍃
#مولای_من❣️
دلهای منتظران هرلحظه شما را
طلب میکند
اما سه شنبه ها...
جور دیگر
یا منتظـــــر
باز سہشنبہ آمد و
دل هواے جمڪران دارد...
💚 اللهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفرج💚
🍃🌿🍃🌿🍃🌿🍃🌿🍃🌿🍃
@bentolhoda_81
هدایت شده از رسانه بنت الهدی
🌸بخوان دعای فرج اثردارد🌸
#اللهم_عجل_لولیڪ_الفـرج
#ایام_فاطمیه_تسلیت_باد 😔😔
📢وقت قرار است.
__________☆_________
@bentolhoda_81
___________☆_________
#پرتوی_ازنور
#توبه
🍃💐 ترجمه آیات
🌸توبهكنندگانند، پرستندگانند، ستايندگانند، روزهدارانند، ركوع كنندگانند، سجدهكنندگانند، امر كنندگان به معروف و نهى كنندگان از منكرند و حافظان حدود خدايند. و مؤمنان را بشارت ده. (۱۱۲)
🌸نبايد پيامبر و كسانى كه ايمان آوردهاند براى مشركان هر چند از خويشاوندان باشند -پس از آنكه دانستند كه به جهنم مىروند- طلب آمرزش كنند. (۱۱۳)
🌸آمرزش خواستن ابراهيم براى پدرش، نبود مگر به خاطر وعدهاى كه به او داده بود. و چون براى او آشكار شد كه پدرش دشمن خداست، از او بيزارى جست. زيرا ابراهيم بسيار خداى ترس و بردبار بود. (۱۱۴)
🌸 خدا قومى را كه هدايت كرده است گمراه نمىخواهد، تا برايشان روشن كند كه از چه چيز بايد بپرهيزند، كه خدا بر هر چيزى داناست. (۱۱۵)
🌸 فرمانروايى آسمانها و زمين از آن خداست. زنده مىكند و مىميراند و شما را جز خدا دوستدار و ياورى نيست. (۱۱۶)
🌸 خدا، توبه پيامبر و مهاجرين و انصار را كه در آن ساعت عسرت همراه او بودند، از آن پس كه نزديك بود كه گروهى را دل از جنگ بگردد، پذيرفت. توبه شان بپذيرفت، زيرا به ايشان رئوف و مهربان است. (۱۱۷)
🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹
@bentolhoda_81
#پاسخ_شبهات
💢فاطمه وارد خانه شد و دید #سر کنیز روی پای علی است و بین آنها کدورت پیش آمد!
کدورت بین حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بر سر #کنیزی که #ابوذر به ایشان هدیه داد، در منابع شیعه هم آمده است!
#پاسخ
✅داستان چیست؟
برخي كتابها، رواياتي نقل شده است كه نشان ميدهد، گاهي بين حضرت علي و همسرش فاطمه زهرا(س) #كدورت پديد آمده، تا جايي كه باعث شده حضرت فاطمه نزد پيامبر شكايت كند، و پيامبر از ميان آنان رفع كدورت نمايد. قصه مذكور نيز يكي از آن روايت هاست كه از #ابوذر نقل شده است كه فرمود:
من و جعفر بن ابي طالب به حبشه هجرت نموديم، من #كنيزي به قيمت چهار هزار درهم به جعفر هديه كردم، وقتي از حبشه به مدينه آمديم، جعفر آن را به حضرت عليهديه نمود، تا حضرت آن را خادم قرار دهد، حضرت علي را به منزل فاطمه آورد. در يكي از روزها، حضرت فاطمه وارد منزل شد، ديد سر حضرت علي در #دامن كنيز است ]گويا قلباً ناراحت شد و[ تصميم گرفت خدمت پيامبر برود و...
✅اصل ماجرا چیست؟
ذيل اين روايت در پاورقي بحارالانوار (ج 43، ص 147) آمده است:
اصلاً #ابوذر به حبشه هجرتي نداشته است.
بنابراين معلوم ميشود اين قصه ساختگي است.
در طول حدود صد سال از حكومت اموي و عباسي (يعني تا دوره ثبت و ضبط اسناد در كتابها) دشمنان حضرت علي (ع)تا آن جا كه توانستند در نكوهش آن حضرت، حديث ساختند. طبيعي است كه حديث هايي هم جعل كنند تا نشان دهند نه تنها مردم بيرون از خانه از حضرت علي ناخشنود بودند، بلكه نزديكترين كسان وي، درون خانه هم از او رضايت نداشت.
📚زندگاني فاطمه زهرا ص33
هر چند بسيار طبيعي است كه بين صميميترين دوستان گاهي كدورتي پيش مي آيد، اما از نظر اعتقادات شيعه، علي و فاطمة زهرا(س) داراي مقام عصمت اند، و نسبت اختلاف بين آنها، آن هم بدان درجه كه كار به شكايت نزد پيامبر بكشد، با مقام و منزلت آنان سازگار نخواهد بود، لذا علامه مجلسي بعد از نقل يكي از اين روايات، به نقل از شيخ صدوق، مينويسد:
اين روايت قابل اعتماد نيست، زيرا روش زندگي فاطمه و علي به گونه اي نبوده است كه ميان آنان رنجشي رخ دهد كه نياز به ميانجيگري پيامبر داشته باشد
زيرا حضرت علي سيد وصيين و فاطمه زهرا سيده نسأ العالمين هر دو در حسن خلق به پيامبر اقتدا كرده بودند.
📚بحارالانوار، ص 147
@bentolhoda_81
▪️〰▪️〰▪️〰▪️〰▪️〰▪️
بسم الله الرحمن الرحیم
یَا مُمْتَحَنَهُ امْتَحَنَکِ اللَّهُ الَّذِی خَلَقَکِ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَکِ فَوَجَدَکِ لِمَا امْتَحَنَکِ
صَابِرَهً وَ زَعَمْنَا أَنَّا لَکِ أَوْلِیَاءُ وَ مُصَدِّقُونَ وَ صَابِرُونَ لِکُلِّ مَا أَتَانَا بِهِ
أَبُوکِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ أَتَی (أَتَانَا) بِهِ وَصِیُّهُ فَإِنَّا نَسْأَلُکِ إِنْ کُنَّا صَدَّقْنَاکِ
إِلاَّ أَلْحَقْتِنَا بِتَصْدِیقِنَا لَهُمَا لِنُبَشِّرَ أَنْفُسَنَا بِأَنَّا قَدْ طَهُرْنَا بِوِلاَیَتِکِ
اَلسَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ نَبِیِّ اللَّهِ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ حَبِیبِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ خَلِیلِ اللَّهِ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ صَفِیِّ اللَّهِ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَمِینِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ خَیْرِ خَلْقِ اللَّهِ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَفْضَلِ أَنْبِیَاءِ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ مَلاَئِکَتِهِ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ خَیْرِ الْبَرِیَّهِ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا سَیِّدَهَ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا زَوْجَهَ وَلِیِّ اللَّهِ وَ خَیْرِ الْخَلْقِ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا أُمَّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ سَیِّدَیْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّهِ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الصِّدِّیقَهُ الشَّهِیدَهُ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الرَّضِیَّهُ الْمَرْضِیَّهُ السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْفَاضِلَهُ الزَّکِیَّهُ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْحَوْرَاءُ الْإِنْسِیَّهُ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا التَّقِیَّهُ النَّقِیَّهُ السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْمُحَدَّثَهُ الْعَلِیمَهُ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْمَظْلُومَهُ الْمَغْصُوبَهُ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْمُضْطَهَدَهُ الْمَقْهُورَهُ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَهُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ
صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکِ وَ عَلَی رُوحِکِ وَ بَدَنِکِ
أَشْهَدُ أَنَّکِ مَضَیْتِ عَلَی بَیِّنَهٍ مِنْ رَبِّکِ وَأَنَّ مَنْ سَرَّکِ فَقَدْ سَرَّرَسُولَ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ
وَ مَنْ جَفَاکِ فَقَدْ جَفَا رَسُولَ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ
وَ مَنْ آذَاکِ فَقَدْ آذَی رَسُولَ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ
وَ مَنْ وَصَلَکِ فَقَدْ وَصَلَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ
وَ مَنْ قَطَعَکِ فَقَدْ قَطَعَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ
لِأَنَّکِ بَضْعَهٌ مِنْهُ وَ رُوحُهُ الَّذِی بَیْنَ جَنْبَیْهِ کَمَا قَالَ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ
أُشْهِدُ اللَّهَ وَ رُسُلَهُ وَ مَلاَئِکَتَهُ أَنِّی رَاضٍ عَمَّنْ رَضِیتِ عَنْهُ سَاخِطٌ عَلَی مَنْ سَخِطْتِ عَلَیْهِ
مُتَبَرِّئٌ مِمَّنْ تَبَرَّأْتِ مِنْهُ مُوَالٍ لِمَنْ وَالَیْتِ مُعَادٍ لِمَنْ عَادَیْتِ مُبْغِضٌ لِمَنْ
أَبْغَضْتِ مُحِبٌّ لِمَنْ أَحْبَبْتِ وَ کَفَی بِاللَّهِ شَهِیداً وَ حَسِیباً وَ جَازِیاً وَ مُثِیباً
@bentolhoda_81
هدایت شده از El.Kh7266
4_5915939115160831566.mp3
9.22M
⚫️زیارت حضرت زهرا(س)
#سماواتی
✔️ثواب زیارتمون رو پیشکش می کنیم به عزیز پیامبر، حضرت زهرا (س)
◾️▪️◾️▪️◾️▪️◾️▪️◾️▪️
@bentolhoda_81
هدایت شده از مهتاب صمدیان
961130-05.mp3
11.3M
#زمینه
.
حاج سید مجید بنی فاطمه
(تا کی باید هر روز به غم ادامه بدم...)
@bentolhoda_81
#تفسیر_آیه_نور
〰️➰〰️➰〰️➰〰️➰〰️➰
👈🏻فیها #مصباح المصباح ...👉🏻
🔵معنی لغوی مصباح :
چراغ روشن و منظور از #مصباح ، دو فرزند بزرگوارش امام #حسن و #حسین (ع )هستند 1
🔵فی الزجاجه کانها #کوکب دری : و آنچراغ در میان شیشه ای که تلالوءآن گویی ستاره ای است درخشان و روشن .
✅کلمه <کوکب دری > به معنای #ستاره پر نور است که در آسمان چند عدد انگشت شمار از آنها دیده میشود.
_تشبیه زجاجه به #کوکب دری به خاطر شدت و بسیاری لمعان ودرخشش نور #مصباح و تابش آن است .
_معمولا وقتی شیشه را روی چراغ بگذارند بهتر می سوزد و دیگر با وزش باد نوسان و اضطراب پیدا نمی کند و در نتیجه مانند کوکب دوری می درخشد و درخشش آن ثابت است.2
✅در همین روایت حضرت #فاطمه را از جهت نورانیت و صفا بار دیگر به ستاره درخشان تعبیر کرده است .
(کوکب دری بین نساء اهل الارض )(1)
و باز در توضیح #کوکب دری حضرت امام صادق فرمودند یعنی #فاطمه ستاره هایی است نورانی و درخشنده که در میان زنان جمیع عالم به انوار معنوی ممتاز است و بهترین زنان عالمیان است3
〰️➰〰️➰〰️➰〰️➰〰️
📚منابع:
پی نوشت :1تفسیر قمی ج2ص103
2 تفسیر المیزان طباطبایی جلد ۱۵ صفحه ۱۶۸
3 محمد باقر مجلسی بیست و پنج
رساله صفحه ۱۲۰
@bentolhoda_81