#یادداشت_نوزدهم
۱۰ خرداد ۱۴۰۰
#آموزش_و_پرورش_یا_کمباین_ضد_هدایت!!
پس از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی، وقت بازنگری جدی در نسبت میان نهادهای اجتماعی و مسئله تربیت رسیده.یا به تعبیر دیگر مسئله هدایت، حیات طیبه و بهبود روابط انسانی. در یادداشت گذشته*۱ عنوان شد که از اساسی ترین عوامل تضعیف #سبک_زندگی_دینی، نهاد آموزشی پرورشی جامعه است که در واقع نهادی وارداتی است و اساسا برای تربیت دینی و ساخت انسان تراز اسلام طراحی نشده. عنوان شد که این ضدیت با تربیت قرآنی در سه عرصه است که اولین و مهمترین آن، #معنای_علم در آموزش و پرورش بود. توضیح بیشتر اینکه علم در قرآن و روایات، نوری الهی است و از عوالم ماقبل دنیا تا مابعد آنرا برای انسان روشن میکند، انسان را جزئی از منظومه ای الهی میداند که در اثر تزکیه و عمل به آن علم، به مقام قرب الهی و حیات طیبه نائل میشود. حال آنکه علم مبنا در آموزش و پرورش کنونی ما، بر روی تعاریف فلاسفه ی سکولار مغرب زمین مانند فرانسیس بیکن بنا شده که کمترین جایگاهی برای عالم آخرت به عنوان هدف و غایت نهایی زندگی انسان قائل نیست و معادله ای را علم و دارای ارزش علمی میداند که به انسان قدرت تصرف در طبیعت بدهد. به همین دلیل درسهایی مانند فیزیک،شیمی،زیست و ریاضی جایگاه محوری در این نظام آموزشی دارند. این نگاه سکولار و بریده از معنویت به دانش، بصورت بنیادین دانش آموزان را سکولار پرورش میدهد و از سویی با توصیفی که قرآن و روایات از عالم و مافیها میدهند کاملا بیگانه می کند*۲ و از سوی دیگر، سیلی بنیان کن را تشکیل میدهد که #ریزه_سنگ_های_فرهنگی مانند اقامه ی نماز جماعت در مدرسه را، یارای هماوردی با آن نیست. در صورت تشکیل #دولت_انقلابی باید به سمت #خانواه_های_متکفل_تعلیم و تربیت به عنوان مدل اسلامی آموزش پیش رفت.ان شاءالله
*۱.https://eitaa.com/besalamen_amenin/28
*۲.https://eitaa.com/olgou4/3037
https://eitaa.com/olgou4/2985
@besalamen_amenin
#یادداشت_بیستم
۱۷ خرداد ۱۴۰۰
#سخنی_با_استاد_گرانقدرمان_آقای_خسروپناه درباره ی تحقیر حوزویان
...عده ای در اولین مناظره صریحا به تحصیلات حوزوی و تلویحا به بزرگان تمدن ایران اسلامی توهین کردند و ساختار آموزشی تمدن ساز را فدای ساختار آموزشی صد ساله اخیر کردند و متکبرانه خود را باسواد و دیگران را بی سواد خواندند. اینها بخشی از یادداشت استاد عزیز و بزرگوارمان آقای خسروپناه است. حال سخنمان با استاد درین است که #ریشه_تحقیر تحصیلات حوزوی و حوزه را در کجا باید جست؟حقیقتا چه انتظاری دارید از فردی دانشگاهی که تمام هویتش تحصیلات برآمده از تمدن مدرن است و از دین نیز در عرصه های ی فراوان زندگی جز نماز و روزه فردی چیزی ندیده؟ آیا عامل اصلی تحقیر حوزه و مدرک حوزوی را نباید در خود حوزه جستجو کنیم؟ حوزه ای که با انفعال تمام هرچه را از مغرب زمین الحادی به دستش رسید، به عنوان علم و بنای برآمده از عقلانیت، مفتخر به امضای شرع کرد؟ از طب،تغذیه، ساختمان، مهندسی، نجوم و حتی ساختار تعلیم و تربیت که به فرموده ی خودتان بیش از صد سال قدمت ندارد و نهادی وارداتی و سکولار است. اما مگر نه این است که #ابن_هیثم از بزرگترین فیزیکدانان عالَم، یک فقیه و حوزوی بود؟ مگر نه این است که منجم و ریاضیدان بزرگ #خواجه_نصیرالدین_طوسی یک فقیه و مفسر قرآن بود؟مگر نه این است که اعجوبه ی مهندسی یعنی #شیخ_بهایی یک فقیه حوزوی بود؟ و مگر نه این است که #ابن_سینای فقیه و فیلسوف، #شیخ الرئیس اطبای عالم بود؟ حال چه شده که با حوزه و حوزویانی روبروییم که جز در مسایل فردی عبادی تخصصی ندارند و از لحاظ عملی هم جز در مساجد دیده نمیشوند؟ و سکولاریسم ازین عریان تر؟ عامل تحقیر حوزه، منطق نادرست حوزه کنونی در مواجهه با عرصه های مختلف زندگی است که ان شاالله در فرصتی مناسب به آن خواهیم پرداخت.
@besalamen_amenin
#یادداشت_بیست_و_یکم
۲۰ خرداد ۱۴۰۰
#طرح_تحول_سلامت دولت روحانی، هدف سوم سند 2030 توسعه پایدار بود!!!
سند خطرناک و پر از مفاهیم ضد دینی ۲۰۳۰ توسعه پایدار، برنامه ی جهان تا سال ۲۰۳۰ و شامل ۱۷ هدف اصلی و ۱۶۹ هدف فرعی است که هم اکنون نیز در حال اجرا در کشور است. نکته ی مهم اینکه طرح پر هزینه و کم فایده ی #تحول_سلامت در دولت اول روحانی، پیاده سازی کامل هدف سوم این سند بود که مربوط به بخش سلامت است. یعنی در انتخابات سال ۱۳۹۶ که دولت روحانی میگفت سند ۲۰۳۰ را نپذیرفته و امضاء نکرده، از سه سال قبلش مشغول پیاده سازی هدف سوم این سند بود( ر.ک به کتاب سلامت در سال ۲۰۱۵/حرکت از اهداف توسعه هزاره به سمت اهداف توسعه پایدار. کتاب مرجع جهانی هدف سوم سند ۲۰۳۰ با مقدمه دکتر علی اکبر سیاری، معاون بهداشت ص ۷). اما کوتاه سخن با برادران و خواهرانی که به روی کار آمدن #دولت_انقلابی دل بسته اند این است که مادامی که طرح جایگزین برآمده از آیات و روایات نداشته باشیم، از سویی راهی به سوی سبک زندگی الهی نخواهیم داشت و روی آرامش نخواهیم دید و از دیگر سو دستگاه اجرایی کشور نیز چاره ای جز عمل کردن به طرحهای سراسر ضلالت صهیونیسم جهانی ندارد. فرقی هم نمیکند که روحانی رئیس جمهور باشد یا رئیسی.تفاوت تنها در #سرعت سقوط و هضم در ساختارهای الحادی و ضد هدایت غربی است. در این میان #نظریه_پیشگیری_ساختاری_از_بیماری*۱ یکی از قویترین نظریاتی است که سعی کرده است به طراحی نظام سلامت انسان بر اساس آیات قرآن و روایات گرانقدر ائمه معصومین علیهم السلام بپردازد. جبهه ی انقلاب باید بداند که راه رسیدن به اهداف و آرمانهای اسلامی باید از خود اسلام عزیز اخذ شود چراکه آرمان های اسلامی با ابزارهای غیر اسلامی و برآمده از سند ۲۰۳۰ قابلیت تحقق ندارد. امری که به درستی مورد اشاره رهبر حکیم انقلاب در دیدار با خبرگان واقع شد.۱۳۹۹/۱۲/۴
*۱.
https://eitaa.com/olgou4/2924
@besalamen_amenin
#یادداشت_بیست_و_دوم
۲۴ خرداد ۱۴۰۰
با کدام معیار مشخصی، جلیلی را #اصلح میدانید؟
این روزها که بیش از پیش ضرورت وحدت در جبهه ی انقلاب نمایان است، از دوستان خوبمان میشنویم که شرعا باید به جلیلی رای بدهیم زیرا ایشان اصلح است. حقیقتا برای بنده سوال است که اساسا با کدام معیار مشخصی دکتر جلیلی عزیز را #اصلح میدانید؟
۱: سواد؟ ۲:سابقه ی اجرایی؟ ۳: اهمیت و جایگاه پست هایی که تاکنون داشته اند؟ ۴: میزان امیدی که با کارهایشان به نظام اسلامی برگشته؟ ۵:میزان محبوبیت؟ ۶:میزان تخریب بوسیله دشمن؟
تا جاییکه بنده میدانم و دیده ام در هیچ کدام از این معیارها برادر خوبمان آقای جلیلی مزیت خاصی نسبت به آقای رئیسی ندارند بلکه با فاصله پایین ترند. اگر برنامه ها را هم نگاه کنیم که طبق آنچه که بنده دیده و شنیده ام، متاسفانه کم نیست برنامه های بزرگواران انقلابی که برگرفته از همان اسناد بین المللی و سند ۲۰۳۰ توسعه پایدار است. فی المثل آپارتمان سازی که هدف ۱۱ سند بیست سی است. برنامه های سلامت واکسن محور و خاصه برنامه ی غذایی کالری محور آقای جلیلی که برگرفته از معیارهای کدکس آلیمنتاریوس و معیارهای فائو و بهداشت جهانی برای غذاست. هوشمند سازی که مورد تاکید همه دوستان انقلابی هم بود، اصل و اساس حکمرانی جدید جهان است که در بحث سکونت گاههای شهری سند ۲۰۳۰ مورد بحث واقع شده و بازی کرونا و شیوع رمز ارزها هم به عنوان مقدمه این ابر پروژه جهانی است.
بنابراین در طرحها و برنامه ها هم مزیت قابل توجهی و اصلحیت قابل ذکری وجود ندارد که بخواهیم در این شرایط حساس،آرای جبهه ی انقلاب را دو تکه کنیم که خدای نکرده فاجعه دولت لیبرال تکرار شود.
@besalamen_amenin
#یادداشت_۲۳
۳۰ خرداد ۱۴۰۰
#متوسط_زمان_تولید _واکسن در جهان چقدر است؟
طبق اعلام مسئولین از دیروز واکسیناسیون با سرعت بیشتری از سر گرفته شد و این در حالی است که هنوز پرسشهای بی پاسخ فراوانی در این زمینه مطرح است مثلا:
بخش ششم سند ۸ آرمان توسعه هزاره ی سازمان ملل در سال ۲۰۰۰، در مورد مبارزه و پایان دادن به سه بیماری ایدز، مالاریا و سل بود و جالب اینجاست که این هدف تا سال ۲۰۱۵ نه تنها محقق نشد بلکه در بخش سوم از هدف سوم سند ۲۰۳۰ توسعه پایدار ملل متحد مورد تاکید مجدد قرار گرفت(ر.ک: کتاب مرجع جهانی هدف سلامت توسعه پایدار ۲۰۳۰ ص ۱۷). نکته ی قابل توجه این است که اولین مورد بیماری ایدز به عنوان یکی از سه بیماری خطرناک جهان در سال ۱۹۸۱ گزارش شده. برای مالاریا از سال ۲۰۰۰ تلاشهایی برای ساخت واکسن شروع شده و همینطور برای بیماری سل. اما هیچکدام ازین تلاشها تاکنون به نتیجه نرسیده و این همان نکته ایست که در سایت تخصصی #تاریخچه_واکسن مورد تاکید واقع شده که تولید انبوه و استفاده ی انسانی از یک واکسن، بین ۱۰ تا ۱۵ سال زمان میخواهد*۱.حال برای کرونایی که صدها برابر ایدز و سل و مالاریا آنرا خطرناکتر و پیچیده تر اعلام کرده اند به ناگاه میبینیم در عرض #یکسال از در و دیوار واکسنهایی می بارد که به صراحت اعلام کرده اند تا ۹۰ درصد موثر است!!! عجب!
به ناگاه میبینیم همان کشورهای اروپایی که در ابتدای کرونا محموله های ماسک و دستمال کاغذی از هم می دزدیدند، امسال بحمدلله توبه کرده و میلیارد میلیارد واکسن خیرات میکنند. به ناگاهتر و غریبتر میبینید که نفتالی بنیت قصاب جدید اسرائیلی در مصاحبه با رویترز میگوید به فلسطین اجازه وارد کردن یک میلیون دز واکسن فایزر آمریکایی را میدهیم!!!!!
آیا نباید اندکی دست به عصاتر عمل کنیم؟ چه کسی پاسخگوی افراد متعددی است که پس از دریافت واکسن جان خود را از دست داده اند؟ چه کسی پاسخگوی واردات واکسنهای آمریکایی انگلیسی به کشور است؟
@besalamen_amenin
#یادداشت_۲۴
۳ تیر ۱۴۰۰
#سازمان_ملل_متحد_و_زکات_اسلامی!!!
یکی از ائمه جمعه میگفت برایم واضح است که مسئولان شهر بعد از نهایی شدن تصمیمات شهری نزد من می آیند. جایی را هم برایم تعریف میکنند که لاجرم باید در آن بازی کنم. حکایت #منطق کنونی استنباط در حوزه علمیه است که جدای از روحیات شخصی طلبه و استاد، اساسا قائل به سازندگی نیست، بلکه منتظر است دیگران بسازند و اینها حکمش را صادر کنند و در بیشتر موارد هم حکم به اسلامی بودن ساخته ها میدهند! از بانک گرفته تا بورس تا تغییر جنسیت و... . همچنین است حکایت تصمیم جدید صهیونیسم جهانی و سازمان ملل در استفاده از ظرفیت عظیم و مغفول سیصد میلیون دلاری سالانه زکات اسلامی برای مبارزه با بازی کرونا!!! یعنی تمدن الحادی دائما در حال تعریف زمین جدید است و از تمام ظرفیتهای ما هم به نفع پیشبرد اهداف خود استفاده کند. ما نیز در بهترین حالت بازیگر میدان آنهاییم و قطعه ای برای تکمیل پازلشان. اما باید بدانیم راه حل مواجهه با غرب(بخوانید حرکت به سمت ظهور،بخوانید حل شدن بنیادین مشکلات مردم)تعریف بازی جدید و ارائه راه حل های برآمده از دین است نه پینه وصله زدن به برنامه های توسعه و دین مالی آن. از جمله اقدامات قابل توجه در این زمینه میتوان به سلسله جلسات #طرح_جایگزین در قم اشاره کرد که سومین جلسه آن تحت عنوان واکسن و طرح جایگزین دو هفته ی آینده برگزار خواهد شد.
@besalamen_amenin
#یادداشت_۲۵
۷تیر ۱۴۰۰
#دادگاه_خانواده_یا_خانواده_دادگاه!!
خانواده به تنهایی یک حکومت است، اگر آنگونه باشد که اسلام عزیز طراحی کرده. پندار بنده این است که اساسا زمانی سازمانها و موسسات تبدیل به ارکان اصلی اداره جامعه شدند که فقط خاکستری از خانواده برجای ماند و بقایایی کم خاصیت. مثلا یکی از مزایای گرانقدر خانواده پرجمعیت و پیوسته ی اسلامی حل و فصل دعاوی خانوادگی است(سوره نساء آیه ۳۵) در مقابل اتکای حداکثری به دادگاه به عنوان شیوه ای مدرن و نو! . در مدل اسلامی، قاضی یکی از افراد خانواده است بنابراین طرفین دعوا را به خوبی میشناسد، چه بسا آنهارا از کوچکی تربیت و بزرگ کرده باشد، بنابراین دقیقا میداند مقصر واقعی کیست و مشکل او چیست؟ از طرفی نسبت به طرفین اختلاف، محبت فراوان دارد که موجب میشود تمام تلاش خود را برای اصلاح روابط به کار ببندد. سوم سوی در احساس راحتی زن و شوهر در بیان مشکل با حَکَم خانوادگی است. چهارمین مزیت بی بدیل مدل اسلامی در کم هزینه بودن بلکه بی هزینه بودن این مدل دادرسی است. پنجمین فایده جالب مدل اسلامی رسیدگی درین است که اختلافات در همان خانواده حل شده به بیرون درز نمیکند و برخلاف مدل مدرن رسیدگی، هیچگاه قبح این نوع اختلافات و احیانا جدایی ها دامن جامعه را نمیگیرد. ششمین فایده دادرسی خانواده محور از بین رفتن کامل پدیده ی تلخ و سوء اطاله ی دادرسی است که ویژگی هر سیستم متمرکز است و... .
باید دانست جمهوری اسلامی بدون طرحی جامع برای احیای نهاد خانواده محکوم به فناست.
@besalamen_amenin
#یادداشت_۲۶
۱۱ تیر ۱۴۰۰
#نماز_جمعه_جان: با غم عشق تو چه تدبیر کنم؟!
این مصرع، حکایت نماز جمعه رفتن من است که با شوق میروم و با حزنی افزون بازمیگردم. خاطرم هست زمانی مجموعه سخنان امام خمینی ره را در مورد #عاشورا میخواندم که خلاصه اش این بود: عاشورا ما را پیروز کرد، چرا که بواسطه ی عاشورا #جمع شدیم و چون جمع شدیم پیروز شدیم. حال وقتی به یاد ظرفیت عظیم دهها هزار نفری نماز جمعه قم میفتم که همچون بئر معطّلة(سوره حج آیه ۴۵) رها می آیند و رها تر و بی هدف تر بازمیگردند بیراه نیست اگر بگویم: من خود به چشم خویشتن دیدم که جانم می رود. چرا که در همه چیز اسراف در لگد مال کردن این ظرفیت عظیم هم اسراف؟ از محتوای خطبه ها هم بگذریم که: مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز/ ورنه در کوچه ی رندان خبری نیست که نیست!! طراحی شگفت انگیز اسلام در #جمع کردن مسلمانان حقیقتا دلربا و ستودنی است. هر روز و در مسجد محله میان اعضای محله، هر هفته در نماز جمعه و میان اعضای شهر و هرسال در مراسم حج و میان همه مسلمانان و با این #جمعیت چه سدها که میتوان برداشت و چه موانع که میتوان زدود. مثلا یکی از راه حلهای گرانقدر برای رفع فقر و فساد ناشی از آن و بازگرداندن عزت نفس به مردم، اجرای طرح بازار موقت است که مدل مدیریت بازار حضرت آقا امیرالمؤمنین علی علیه السلام بوده. طرحی که به راحتی در محل نماز جمعه قم قابل اجراست.
@besalamen_amenin
#یادداشت_۲۷
۱۵ تیر ۱۴۰۰
#سه_دیدگاه_اصلی_در_اداره_جامعه پسا انقلاب
در عرصه ی مدیریت جامعه با دو پرسش اساسی روبروییم: ۱. اینکه اداره ی جامعه تحت نظر چه کسانی باشد؟ ۲. این مدیریت بر اساس چه مفاهیمی باشد؟
۱. #دیدگاه_انحلال: معتقد است که هم در عرصه ی مدیریت و هم مفاهیم باید در چارچوب تمدن غرب و سازمانهای بین المللی برآمده ی از آن عمل کرد. نگاهی که به هضم و انحلال جمهوری اسلامی در نظام سلطه خواهد انجامید و دولت تدبیر و امید نمود حداکثری این دیدگاه است.
۲. #دیدگاه_استقلال: قائل به ما میتوانیم است ولی در عرصه ی مدیریت! یعنی مفاهیم همان مفاهیم غربی ضد هدایت و سکولار است با اجرای وطنی،جهادی و حزب اللهی! طرح جهش مسکن مجلس، نمونه بارز این نگاه است. به عبارتی ام الفساد آپارتمان سازی که راهبرد هبیتات و بخش یازدهم سند ۲۰۳۰توسعه پایدار است، قرار است بوسیله ی دولت و مجلس انقلابی عملیاتی شود! مثال ساده تر این عرصه مدیریت بازی بچه هاست که راهبرد اصلی این دوستان این است که اگر غرب بازی کامپیوتری فتح تهران را می سازد، ما گیم نت اسلامی! درست کنیم و بازی فتح تلاویو را بسازیم.
۳. #دیدگاه_اقتدار: بر این باور است که بنای تمدن اسلامی جدید، هم در عرصه ی مدیریت و هم مفاهیم و نظریات باید برگرفته از آیات و روایات گرانقدر اسلامی باشد. دولت اسلامی مورد مطالبه رهبر معظم انقلاب دولتی است که به نظریات اسلامی عمل میکند. در این نگاه دار واسعه با حداقل ده تفاوت آشکار با آپارتمان سازی مطمح نظر است. یا فضای بازی کودکان اساسا در فضای حقیقی حیاط خانه، بازی با برادرها و خواهرها و همچنین بازی با حیوانات خانگی تعریف میشود.
@besalamen_amenin
#یادداشت_۲۸
۱۸ تیر ۱۴۰۰
#آپارتمان_هاییکه_مانتوی_جلو_باز_میپوشند!!!
چند روز پیش کاشان بودم، شهری که گفته میشود ۸۰۰ خانه ی تاریخی دارد. معروف ترینشان هم خانه ی طباطبایی است با گچبری های شگفت انگیز و خانه بروجردی با نقاشی های بینظیر. نکته بسیار قابل توجه، دیوار کاملا گِلی این خانه های فوق زیبا است که در نهایت سادگی و با تواضع دور خانه را احاطه کرده. اینکه میگوییم دنباله ی اجتماعی دین، دقیقا منظورمان همین است. قرآن کریم در آیه ۸۸ سوره حجر، گزاره ای جامعه ساز و بنیادین مطرح میکند و از مومنین میخواهد تا چشم به داشته های همدیگر ندوزند. حال نگاه سنتی در تحقق اسلام، به #تبلیغ این خواسته ی بنیادین اکتفا میکند اما نگاه نظام ساز، این خواسته ی قرآنی را امتداد میبخشد، به متن زندگی مردم می آورد و آنرا در بسیاری از جاها از جمله معماری ظاهر میکند. یعنی بیرون خانه را به نحوی #میسازد که اساسا حسرت دلی را برنینگیزد و چشمی را به دنبال خویش نکشاند، حتی اگر پای منبری هم ننشسته و آن اصل قرآنی و تربیتی هم به گوشش نرسیده باشد. دقیقا برخلاف آنچه که در نمای بیرونی و ضد قرآنی معماری های کنونی میبینیم! اسلام عزیز جلوه گری در فضای عمومی را نهی کرده. خواه نمایش بازوی پاورلیفتینگی برادری باشد، خواه نمایش گیسوی خواهری و خواه تفاخر به داشته های ظاهری زودگذر در نمای معماری. فَكُلّها هَباءً مَنْثورا(سوره فرقان آیه ۳۰). باید دانست که تربیت و هدایت اسلامی، خانه اسلامی میخواهد که حداقل ده دسته اختلاف با آپارتمان های عشوه گر کنونی دارد!
@besalamen_amenin
#یادداشت_۲۹
۲۰ تیر ۱۴۰۰
#شرمنده_ام_صدای_اتاق_خوابتان_را_میشنوم!!!!
برادری ساکن یک مجتمع مسکونی میگفت: با خجالت تمام رفتم خدمت همسایه و گفتم: شرمنده ام صدای اتاق خوابتان را میشنوم! و چرا نشنود وقتی بینشان تنها یک آجر ده سانتی فاصله است. حقیقتا بر این باورم که ضد حریم خصوصی ترین پدیده دنیا خانه آپارتمانی است.از بی حجابی و اختلاط میگویند، غافل از اینکه اصل اختلاط و تضعیف حریمها از خود خانه ی آپارتمانی و در بین محارم شروع و نهادینه میشود. چرا که از نظر اسلام خانه باید اتاق جداگانه برای دخترها، برای پسرها و برای والدین داشته باشد. اسلام عزیز میگوید خانه باید حیاط داشته باشد و اساسا شرافت خانه را به وجود حیاط گره میزند، درحالیکه #آپارتمان_بی_شرف اهل خانه را مجبور به خروج مستمر از خانه میکند و آنها را به برهوت ناامن خیابان و پارک می کشاند. بچه ها، دخترها و پسرهای پر شور و نشاط که از زندان آپارتمان خلاص شده اند نیاز به تفریح دارند. اگر حکومت نتواند امکان تفریح پاک خانواده را در حیاط خانه فراهم آورد، تا کی میتواند بنر نصب کند، از وصیتنامه شهدا مایه بگذارد و بگوید: برادرم چشمانت!خواهرم گیسوانت!؟ یکی از اولویت دارترین اقدام ها برای نجات جمهوری اسلامی ساخت خانه ی اسلامی یا #دار_واسعه است. صرفا جهت اطلاع عرض میکنم که اگر به هر خانواده ایرانی هزار متر زمین رایگان اعطاء شود فقط و فقط دو درصد از کل مساحت ایران را در بر میگیرد.
@besalamen_amenin
#یادداشت_۳۰
۲۴ تیر ۱۴۰۰
#موبایل_جان_خانوم_خوشکل_چی_داری؟!!
همان کسانی که برنامه ی جهان تا سال ۲۰۳۰ را نوشته اند، همانها صحنه گردانان اصلی کرونا هستند. طبق اسناد بین المللی، جهان به سمت کلانشهرنشینی در حال حرکت است و قاعدتا مدیریت این حجم عظیم انسانی با مدلهای کنونی امکان پذیر نیست. اینجاست که اهمیت و جایگاه #هوش_مصنوعی مشخص میشود(ر.ک: هدف یازدهم سند ۲۰۳۰ توسعه پایدار). صهیونیسم جهانی برای کنترل جوامع جدید، نیاز به مدل حکمرانی جدید دارد که همان توسعه هوش مصنوعی و نتیجتا حداکثری کردن زندگی مجازی است. بازی کرونا هم آغازی است برای این تحمیل بزرگ. در این میان میشنویم برادر عزیزمان آقای قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از نرم افزار همسریابی همدم رونمایی میکند و بعضی دیگر از برادران سازمان تبلیغات به دنبال طراحی نرم افزاری فاخر! برای زیارت مجازی هستند. و البته امر نامبارک دیگری که این عریانستان حقیقی سایبری را مجال فریادش نیست! آقایان عزیز: حقیقتا کافی نیست؟ تا کی قرار است بودجه از بیت المال مظلوم بگیریم و صرف تکمیل پازل یهود کنیم؟ توسعه ی زندگی بر اساس هوش مصنوعی یعنی حذف روابط انسانی،مرگ خانواده و مرگ هدایت. مگر قرار نبود که "فقه، تئوری کامل و واقعی زندگی انسان از گهواره تا گور باشد؟"(امام خمینی ره، منشور روحانیت).در سخنرانی هوش مصنوعی و طرح جایگزین، خطرات هوش مصنوعی برای جریان هدایت و راه حلهای جایگزین مطرح شده.
@besalamen_amenin
#یادداشت_۳۱
۳۰ تیر ۱۴۰۰
#انسانهای_سگ_نمای_اروپایی و حیوانات خانگی اسلامی!
پدیده ای اروپایی که به سرعت در حال گسترش است، به طوریکه در انگلیس مشاهده افرادی که بیرون از منزل چهار دست و پا میروند و لباس های سگ نما میپوشند تبدیل به امری عادی شده. تنها در این کشور بیش از ده هزار نفر انسان سگ نما وجود دارد و البته که تکنولوژی خدوم! هم به سرعت وارد میدان شده و لباسهایی طراحی کرده که فرد به راحتی میتواند دم و گوشهای خود را تکان دهد تا مبادا چیزی از سگ بودن واقعی کم داشته باشد.حتی برای پر کردن اوقات فراغتشان استخوان مصنوعی هم طراحی کرده اند و جالب اینکه یک دست لباس کامل این افراد ۴ هزار دلار قیمت دارد. اینها مطالبی است که در مستند شبکه ۴ انگلیس در تاریخ ۷خرداد ۱۳۹۵ درباره ی این افراد و زندگیشان مطرح شده. یکی از این افراد که نویسنده و استاد دانشگاه هم هست، خلاص شدن از فشارهای زندگی را دلیل داخل شدن در کسوت سگی عنوان کرده!
مدرنیته، اساس نحس خود را بر ویران کردن خانواده مقدس بنا کرد و منجر به #تنهایی زقوم وار انسان شد و همین انگلیس بخاطر مدیریت جمعیت ۹ میلیون نفری تنهایان خود، وزارت تنهایی را تاسیس کرد، اما این را هم بدانیم که برخورد صرفا سلبی با پدیده سگ گردانی در داخل کشور، بدون ارائه راه حل ایجابی چه بسا چندان موثر نباشد. بنظرم احیای خانه اسلامی یا #دار_واسعه چاره کار است چرا که بستری است برای ارتباط پاک انسان با حیوانات مورد تاکید در روایات مانند بز، گوسفند، گربه و کبوتر.
@besalamen_amenin
#یادداشت_۳۲
۲ مرداد ۱۴۰۰
#مدیریت_آب_و_کشاورزی_امام_علی_علیه_السلام!
بشریت در هیچ عصری مانند امروز گرفتار جنگ، بیماری، گرسنگی، فحشا، ظلم، نابودی خانواده و انهدام محیط زیست نبوده. به عبارتی در منتها درجه ظهور این آیه قرار داریم: ظَهَرَ الفَسادُ فِي البَرِّ وَالبَحْرِ بِما كَسَبَتْ أَيْدِي النّاس (آية ٤١ س روم). همه ی اینها ناشی از عقب ماندگی علمی بشر در این دوران تاریک است که علم، إمام عمل است. امروز جهان در عرصه های مختلف زندگی، امامت تمدن غرب را پذیرفته و حتی حزب اللهی چند آتشه هم اول میخواهد بداند که غرب چه میگوید و این است غربت حقیقی امام. مولایمان امام باقر علیه السلام که کودک وار و بی توجه، لقب شکافنده ی دانشش را لق لق زبان کرده ایم درباره آیه مذکور و ظهور حداکثری فساد میفرمایند: "به خدا سوگند این آیه متعلق به روز سقیفه و زمانی است که انصار گفتند از ما امیری و از شما امیری"(تفسیر روایی البرهان ذیل آیه ٤١ سوره روم) و در نتیجه بشریت از حکومت،امامت و علم گوارای لایتنهایی حضرت محروم شد. بنابراین پاسداشت حقیقی روز غدیر در ساختن زندگی بر اساس علم امام است. مثلا یکی از مهم ترین و گرانقدر ترین حوادثی که عالم بر خود دیده آن زمانی است که #آیة_الله_العظمى امام علی علیه السلام مشغول کشاورزی و حفر چاه بوده. چه بر سر شیعه آمده که از خود نمی پرسد در آن برهوت عربستان، مولایش بر اساس چه قواعدی حفر چاه میکرد که بعضی از آنها پس از ۱۴ قرن هنوز که هنوز است میجوشد و زنده میکند و بر اساس کدام قواعد کشاورزی میکرد که در یک فقره صد هزار نخل کاشت بدون اینکه حتی یکی از آنها خشک شود؟(ر.ک کافی ج۵ ص ۷۵)
#نظام_سازی_فقهی
#مدیریت_غیر_متمرکز_آب
@besalamen_amenin
#یادداشت_۳۳
۶ مرداد ۱۴۰۰
قم یا هاروارد؟ از دانشگاه های آمریکا در منطقه تا نمایشگاه الگوی پیشرفت
پرده اول: مهمترین پایگاه های آمریکا در منطقه، دانشگاه هایی هستند که با هیچ منطقی خلع سلاح نمیشوند! مراکزی که وظیفه تربیت نیرو برای #امامت_آمریکایی_عالم را برعهده دارند: دانشگاه آمریکایی بغازیچی استانبول تاسیس۱۸۶۳/ دانشگاه آمریکایی بیروت لبنان ت ۱۸۸۶/ د.آ قاهره مصر ت۱۹۱۹/ د.آ ایروان ارمنستان ت۱۹۹۱/ د.آ دبی امارات ت ۱۹۹۵/ د.آ شارجه امارات ت ۱۹۹۷/ د.آ کویت ت۲۰۰۴/ د.آ کابل افغانستان ت۲۰۰۶(پنج سال پس از اشغال)/ د.آ سلیمانیه کردستان عراق ت۲۰۰۷(چهار سال پس از اشغال)/ و در نهایت دانشگاه آمریکایی بغداد عراق تاسیس ۲۰۲۱. تدریس در همه دانشگاه ها به زبان انگلیسی و اعطای مدرک معتبر بین المللی است و دانشجویانی که بیشترشان به پستهای حساس و کلیدی کشورهای جهان اسلام دست پیدا میکنند . البته واضح است که این ساده ترین و ماندگارترین نوع اشغال واقعی یک کشور بوسیله آمریکا است.
پرده دوم: جمهوری اسلامی برای مواجهه با شبیخون نرم، همه جانبه، بنیادین و ماندگار این دانشگاه های ذاتا مسموم و غیر توحیدی، در وهله نخست، نیاز به یک طبقه بندی جدید از علوم بر مبنای قرآن داریم و آنگاه پاسخگویی تمامی نیازهای بشری بر اساس آن. تلاشی که اولین نسخه آن در نمایشگاه الگوی پیشرفت اسلامی تبلور یافته. در واقع این نمایشگاه، نقشه درگیری حداکثری و تفصیلی اسلام و مدرنیته است که تاکنون بالغ بر دویست جلد کتاب در آن منتشر شده است.
@besalamen_amenin
#یادداشت_۳۴
۱۶ مرداد ۱۴۰۰
#نیکا_دلبری_میکنه، رعنا میخوام رعنا!
با همین دست فرمان تا کمتر از یک دهه آینده علاوه بر نیکا، شاهد دلبری زنان و دختران جوان دیگر هم در تبلیغات تلویزیون خواهیم بود. در این میان، عزیزانی که صاحب #منطق_غُر_شناسی هستند، سوگسرودها می سرایند و ناله ها که وایِ دین، وایِ قرآن، وایِ حیا و تمام. بله تمام. این دغدغه ها هرچند بسیار مقدس هستند و البته صحیح و ستودنی، اما عملا به همان اخگرهای زود سوز پر سر و صدایی می مانند که پس از چند ثانیه كَأَنْ لَمْ يَكُنْ شَيئاً مَذْكورا. چرا که هیچگاه ریشه ی مشکل را درست تحلیل نکرده و راه حل جایگزینی هم ارائه نداده اند و در نتیجه نظم موجود بر همان مدار سابق خود میچرخد و میچرخد. اما در منطق موضوع شناسی نظام ساز ریشه ی مسائل به درستی تحلیل و آنگاه راه حل جایگزین هم صادر میشود. بر این اساس واضح است که تبلیغات بازرگانی به شکل کنونی، زاییده نظام تولیدی متمرکز و قارون ساز غربی است. به عبارتی وقتی تولید یک جامعه از طریق کارخانه های متمرکز بزرگ رقم خورد و مثلا در کل کشور فقط یک یا دو یا چند کارخانه بودند که جنس خاصی را تولید میکنند، قاعدتا بجز مردمی که توفیق! همجواری با کارخانه را دارند، دیگران اساسا خبری از وجود چنین کارخانه ای ندارند.اینجاست که نیاز به تبلیغات گسترده متولد میشود. تبلیغات هم باید جذاب باشد و چه جذابیتی بالاتر از چوپ حراج زدن به معصومیت و عفاف ناموس رعنای این سرزمین؟
اما اگر نظام تولیدی کشور _حداقل در بخش صنایع غذایی_ به سمت ریل گذاری پیشنهادی در کتاب فقه المکاسب حرکت کند، یعنی "تولیدات خانواده محور خُرد" و در کالبد محله، و مثلا به جای چند کارخانه لبنیاتی محدود، هزاران خانواده مشغول اینکار باشند و هر خانواده هم همسایه ها و افراد محله را پوشش دهد، اساسا نیاز به تبلیغات گسترده فساد زای کنونی به صفر میرسد و نیازی هم به دلبری های نیکا باقی نمی ماند.
(این یادداشت رو هفت روز پيش نوشته بودم که با موضوع تبلیغ بستنی دومینو معلوم شد بیراه نگفته بودم).
@besalamen_amenin
#یادداشت_۳۵
۲۲ مرداد ۱۴۰۰
#ما_از_کربلا_درس_تغذیه_گرفتیم!
از مهم ترین و مغفول ترین جنبه های روشن کربلا و عاشورا، تاثیر مسئله ی تغذیه در میزان هدایت یافتگی انسانهاست.آنجا که سفینه النجاه، اباعبدالله الحسین علیه السلام در اوج ظهور شقاوت جهنمیان و هلهله کردنشان در مقابل سخنرانی امام علیه السلام فرمودند: مُلِئَت بُطونُکم مِن المال الحرام(شکمهایتان از حرام پر شده). تاكيدات قرآن درباره ی اهمیت مسئله ی غذا بسیار زیبا،عجیب و قابل تامل است. ميزان ترس و نگرانی غیرقابل وصف چند فراری را تصور کنید که بوسیله ی طاغوت زمان قطعا کشته خواهند شد. اما همین انسانهای نمونه و برگزیده وقتی میخواهند رفع گرسنگی کنند، نه تنها هر چیزی نمی خورند بلکه در آن هنگامه ی سخت و ترس آلود به دنبال #أزكى_طعام هستند یعنی پاکیزه ترین غذا و نه حتی غذای پاکیزه(سوره کهف آیه۱۹). شگفت انگیز تر از این، آیه ۵۱ سوره مؤمنون است که تنها جایی است در قرآن که خداوند متعال همه ی انبیاء را باهم خطاب قرار داده. جالب اینجاست که اینجا هم تاکید خداوند بر اهمیت مسئله ی غذای طیب و ارتباط آن با عمل صالح است. کوتاه سخن اینکه حکومت اسلامی ما نمی تواند انتظار هدایت یافتگی مردمش را داشته باشد در حالیکه که مدیریت تغذیه و استاندارد گذاری غذای مردمش در اختیار سازمان خوار و بار جهانی و سازمان بهداشت جهانی است، چرا که تنها چیزی که برای آنها مهم نیست و در معیارهایشان نمیگنجد وصف طیب و طاهر بودن غذاست و تحلیل نسبت آن با عمل صالح. غذای طیب زیرساخت امر هدایت است و دولت اسلامی نیاز به الگوی فقهی تحلیل و ارزیابی غذا دارد تا در نزاع دائمی حق و باطل، ظرفیت لبیک به امام زمانش را داشته باشد.
@besalamen_amenin
#یادداشت_۳۶
۲۶ مرداد ۱۴۰۰
زبان و هدایت/#به_بهانه_شروع_کانال_عربی_بسلام_آمنین
یکی از اساسی ترین زیرساخت های هدایت جامعه متوقف بر زبان،بیان و اصول حاکم بر آن است. اهمیت زبان و نقشش در هدایت به این است که زیرساخت ارتباط انسانی است و هدایت از درون روابط انسانها با هم زاییده میشود. حال کسی که تسلط بر زبان یک جامعه پیدا کند، توان تربیت و مدیریت آن جامعه را نیز پیدا کرده. بی دلیل نیست که #روباه_های_پیر_تمدن_ساز_کاربلد هرجا وارد شدند تا توانستند بر روی زبان آن مرز و بوم تمرکز کردند و حتی آنرا کاملا تغییر دادند. نمونه اش تغییر زبان مردم شبه قاره هند از فارسی به انگلیسی و تغییر زبان بسیاری از کشورهای آفریقایی بوسیله فرانسه و کشورهای آمریکای لاتین توسط اسپانیا است.در جاهایی هم که توان اینکار را نداشتند تلاش کردند خودشان #روایت_تاریخ_زبان آن مملکت را بنویسند.نمونه اش کتاب تاریخ ادبیات ایران نوشته ی ادوارد براون انگلیسی که هم اکنون جزء منابع معتبر ادبیات فارسی ایران است. بر این اساس آشنایی و تسلط به زبان تمدن و فرهنگ حقیقی قرآنی یعنی زبان عربی، برای هر فرد و مجموعه ای تمدنی ضروری می نمايد. یکی از اساسی ترین زیرساخت های تمدن اسلامی، نشر دانش به زبان اسلامی قرآنی است. فراموش نکنیم که امام تمدن و هدایت،صادق آل محمد صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: تَعَلَّمُوا اَلْعَرَبِيَّةَ فَإِنَّهَا كَلاَمُ اَللَّهِ اَلَّذِي تَكَلَّمَ بِهِ خَلْقَهُ (كتاب الخصال ج١ ص ٢٥٨).زبان عربی را بیاموزید چرا که زبانی است که خداوند با آن با خلقش سخن گفته.
کانال عربی بسلام آمنین در تلگرام / در ايتا
@besalamen_amenin
#یادداشت_۳۷
۲۷ مرداد۱۴۰۰
#متهم_اصلی_یهود_است_نه_شمر_و_یزید!
مهم ترین هشدار قرآن در زمینه ی دشمن شناسی، درباره ی نسبت میان یهود و جبهه ی ایمان است.خداوند متعال به صراحت هشدار داده که هر مصیبتی برای جبهه ی حق حادث شود، اولین و اصلی ترین متهم یهود است(۸۲ مائده).
آیا عجیب و البته حزن انگیز نیست که محرم ها می آید و می رود اما حتی یکبار در مورد اصلی ترین متهم حادثه ی عاشورا سخنی به میان نمی آید؟ گروهی که به تعبیر صریح کلام الله، قلبشان بسیار سخت تر از سنگ است؟(بقره ۷۴) گروهی که خداوند آنها را لعن کرده، شعله ی جنگ هارا آنها روشن میکنند و برای ایجاد فساد در زمین در تلاش دائم اند(۶۴ مائده).
شاید مهم ترین بلا این است که ما تقسیم بندی های بنیادین قرآن را مربوط به همان زمان گذشته می دانیم .مثلا مفاهیم قرآنی با توجه به مسئله ی محوری #هدایت و بر پایه ی سه گانه کفر، نفاق و ایمان بنا شده. یعنی تمامی مفاهیم قرآن کریم از انسان شناسی، از تاریخ، سیاست، تزکیه، علم...همه و همه بر پایه ی این سه گانه بنا شده. در صورتی که انسان عصر حاضر به تعبیر عمیق شهید آوینی: با زنجیر هایی از تمدن غرب به دنیا می آید و عملا و در همه ی عرصه ها با شاخص گذاری های ضد قرآنی مدرنیته تربیت میشود.
ما تمام عالم را با شاخص محوری #توسعه_اقتصادی و بر اساس سه گانه جهان اول و دوم و سوم تحلیل میکنیم و می فهمیم و عملا ارتباطمان با قرآن قطع است.ما خود را کشوری در حال توسعه می دانیم نه کشوری در حال هدایت که اگر این بود سازمان های جهانی را ابزارهای مدرن یهود در تخریب و تضعیف جبهه ی ایمان می دانستیم و تکلیفمان با پروتکل های پیشنهادی آنها کاملا روشن بود. چرا که صریحا در حال مدیریت حداکثری ضد ایمانی جهانند.
@besalamen_amenin
#یادداشت_۳۸
۲۹ مرداد ۱۴۰۰
آقای پناهیان اینطرف هم هنوز انقلاب نشده!!
خاطرم هست چند سال پیش استاد پناهیان عزیز در مقام نقد سینما "وَما يَتَعَلّقُ بِه" میگفتند: این طرف هنوز انقلاب نشده! یعنی از لحاظ محتوا، شکل و قالب فیلمها، انگار در سینمای دهه ی چهل شمسی سیر می کنیم.
این چند شب که در #قم و در چهار مجلس از بزرگترین مجالس محرم این شهر حضور پیدا کردم، حقيقتا فهمیدم که اینطرف هم هنوز انقلاب نشده! و اتفاقا چون اینجا انقلاب نشده، هنوز در سینمای دهه ی چهل نفس می کشیم.
مهم ترین مجالس قم یعنی مهمترین مجالس شیعه در جهان. درحالیکه للأسف، هنوز هم محور اصلی این سخنرانی ها همان خرده رفتارهای فردی است و "خواهرم گیسو بر باد مده تا ندهی بر بادم"! اصلا انگار نه انگار که بعد چهارده قرن خون دل خوردن و دعوت، چهل و پنج سال از لبیک انقلاب می گذرد و معارف شیعی صاحب حاکمیت و قدرت اجرایی شده و از حاشیه به متن آمده.
تقریبا در ۹۵ درصد منابر سخن از دعوت مردم به تقواست اما کجاست یک #خطیب_انقلابی که از نسبت میان نظام اقتصادی موجود و تقوا سخن بگوید، یا از تاثیر مستقیم اصول حاکم بر نظام تغذیه ی کشور و صالح شدن مردم خطبه بخواند. آنگاه پس از ده شب سخنرانی، مجموعه ای از اقدامات کاربردی جایگزین و استنباط شده از معارف شیعه را به حکومت پیشنهاد دهد، تا در اثر اجرای آن راه حل های دینی، مردم شیعه شوند و پیرو مولا.
سیل بنیان کن آپارتمان سازی ضد حیا و خانواده را رها کرده ایم، گردباد مسموم نظام تعلیم و تربیت سکولار را وانهاده ایم، نظام تغذیه محرک شهوت را نمی بینیم و کماکان در خواهرم گیسوانت و برادرم چشمانت سیر می کنیم. البته که این موضوعات هم پر اهمیت است اما سخن در اولویت ها و علاج سرچشمه های آلوده و زیرساخت هاست.
@besalamen_amenin
#یادداشت_۳۹
۲ شهریور ۱۴۰۰
#نکته_های_روشی پیرامون نظریات نقشه الگوی پیشرفت (درآمدی بر مباحث فقه البیان_ شماره اول)
باتوجه به اینکه در حال حاضر مجموعه ای از نظریات الگوی پیشرفت اسلامی در حال طرح در محافل نخبگانی مختلف است، تصمیم گرفتم در چند یادداشت به برخی از اصول روشی حاکم بر نحوه استنباط و استخراج این نظریات فقهی(فقه البیان) اشاره کنم.
باب بیان مبتنی بر مُکث یکی از ابواب ۹ گانه فقه البیان است. تبویب هر نظریه در قالب الگوی ساخت، عصاره ی آن چیزی است که در این باب مورد دقت قرار می گیرد و از سه بخش تشکیل شده:
۱. #تعریف: در این مرحله تعریف فقهی مختارمان را از موضوع مورد بررسی ارائه می دهیم.
۲. #تصویر: در این بخش به بیان فواید آن تعریف برای زندگی مخاطب می پردازیم.
۳. #تصمیم: با ارائه اقدامات کاربردی به شرح چگونگی تحقق تعریف و تصویر در عالم واقع می پردازیم.
به عنوان مثال در مقابل مقررات ملی ساختمان که به محوریت مصالح و استحکام آن خانه را تعریف کرده میکند، ما خانه را به زیرساخت تنظیم روابط انسانی تعریف میکنیم. در مرحله ی دوم به بیان ده فایده ی مترتب بر ساخت خانه ی اسلامی و یا به تعبیر روایت دار واسعه می پردازیم و در مرحله ی سوم نیز مجموعه اقدامات لازم برای عملیاتی شدن تعریف و تصویرمان را شرح می دهیم. تصمیماتی مانند مسئله بسیار مهم احیای زمین های موات.
@besalamen_amenin
#یادداشت_۴۰
۶ شهریور ۱۴۰۰
دومین یادداشت پیرامون #نکته_های_روشی حاکم بر نحوه ی استنباط نظریات الگوی پیشرفت
در این شماره به شرح مختصر باب بیان مبتنی بر #تامل، به عنوان یکی دیگر از ابواب فقه البیان می پردازیم. عرض شد یک نظریه در صورتی منجر به هدایت میشود که شامل تعریف،تصویر و تصمیم باشد(باب بیان مبتنی بر مُکث). حال میخواهیم بگوییم سازه های سه گانه ی مذکور در هر نظریه، بر روی ساختار سه وجهی #سوال، #اصطلاح و #ارجاع بنا میشود(باب بیان مبتنی بر تأمل). به بیان دیگر هر نظریه برای تفاهم منجر به هدایت، نیاز به وجود این سه گانه هم دارد. توضیح بیشتر اینکه اساس شخصیت آدمی از سویی، و مسئله هدایت از دیگر سوی بر اختیار آدمی بنا شده. این یعنی دعوت به خدا و پیامبر و هدایت الهی بدون وجود رضایت قلبی فرد، هیچ فایده ای نخواهد داشت. بنابراین در مقام تبیین نظریات فقهی الگوی پیشرفت، همیشه به محوریت یک سوال به ارائه بحث می پردازیم. چرا که ایجاد سوال جدید و زنده کردن آن در قلب مخاطب، یعنی ایجاد طلب و خواهش برای دریافت، یعنی اتکا بر ابزار غير جبری برای انتقال معارف به دیگران که حضرت فرمودند: أَلاَ إِنَّ مِفْتَاحَ اَلْعِلْمِ اَلسُّؤَالُ (ر.ک بحارالانوار ج ۳۶ ص۳۵۸). گویی وجود انسان بسته است و کلید ورود به آن زنده کردن یک پرسش در قلب مخاطب است و بعد از ایجاد سوال مشترک میتوان به ارائه بحث پرداخت و انتظار همراهی دیگران را داشت. اما اینکه سوال خوب چیست و چه ارکانی دارد در یادداشت بعدی به آن می پردازیم، همینطور بررسی جایگاه اصطلاحات و ارجاعات در یک نظریه. ان شاالله
@besalamen_amenin
#یادداشت_۴۱
۸ شهریور ۱۴۰۰
#هدف_پنجم_سند۲۰۳۰_در_سریال_گاندو
جبهه أشدّ العداوه ی یهود در پوشش سازمان ملل، برنامه #دگرگون کردن جهان را در ۱۷ هدف اصلی و ۱۶۹ هدف فرعی طراحی کرده و با قدرت در حال پیاده سازی آن است. عنوان هدف ۵ از سند ۲۰۳۰ توسعه پایدار که امشب به خوبی مورد اشاره سریال گاندو قرار گرفت این است: #دستیابی_به_تساوی_جنسیتی که البته برای کاهش حساسیت ها در ایران به عدالت جنسیتی ترجمه شد! بند اول این هدف میگوید: پایان دادن به همه اشکال تبعیض علیه زنان و دختران در همه جا! در این منظر باید به تمامی چهارچوب های حکیمانه ی اسلام در زمینه خانواده و در رأسشان مسئله ی مادری پایان داد. چرا که بسیاری از این احکام به مقتضای فطرت زن و مرد #متفاوت وضع شده و اساسا عدالت در اینجا یعنی هماهنگی احکام با همان تفاوتهای فطری. اما تمدن منحوس صهیونیستیم برای سیطره بر عالم و دگرگون جهان به دنبال نابودی خانواده است و این را از طریق شعار زیبای تساوی جنسیتی پیگیری میکند. و این یعنی پایان دادن به زن بودن، به مرد بودن و پایان دادن به خانواده.(توجه بی سابقه ی مجامع مثلا بین المللی به جنبش های همجنس بازی در یکی دو سال اخیر هم در همین راستا ارزیابی میشود). لازم به ذکر است مدل اجرای سند ۲۰۳۰ ابدا قانون محور نیست که مجلس شورای اسلامی بخواهد با حق تحفظ مانع اجرایش شود یا شورای نگهبان سد راهش باشد. مدل اجرای ۲۰۳۰ پنج مرحله ایست و کاملا فکر محور که در بیانیه ی اینچئون دوماه قبل از ۲۰۳۰ به تصویب رسیده. و این یعنی هجوم نرم و حداکثری اسناد بین المللی به هویت شیعه.
@besalamen_amenin
#یادداشت_۴۲
۱۱ شهریور ۱۴۰۰
#کدام_عقلانی_تر_است: تقویت سیستم ایمنی یا تقویت سیستم ایمنی!!
تمامی پروتکل های سازمان بهداشت جهانی مبتنی بر قطع زنجیره ی انتقال بیماری و کنترل از بیرون است. پروتکل هایی که بی اثر بلکه مضر بودنش به مرور آشکار میشود. از الکل پاشی تمامی خیابان ها و خانه ها و بیمارستان ها در ابتدای کرونا گرفته تا اشتباه بودن انتقال بیماری از سطوح تا پروتکل مضر پلاستیک کشی های داخل مدارس و ادارات تا بیفایده بودن تست پی سی آر. پروتکلهای که میلیونها نفر را در جهان بیکار کرده، اقتصاد خیلی از کشورها را دچار انحطاط کرده، ميلياردها زباله ی کرونایی از جمله ماسک را وارد طبیعت مظلوم کرده، سطح افسردگی مردم را به آمپر تحمل رسانده، میزان سرچ فحشا و پورن را در جهان بالا برده و بسیاری از فجایع دیگر. حال در مقابل این دستگاه، یک دستگاه علمی حقیقی وجود دارد که مبتنی بر آيات و روایات الهی معتقد است باید بر روی تقویت سیستم ایمنی بدن از درون متمرکز شویم. دراینصورت به جای یک کرونا هزار ویروس دیگر هم بیاید قدمش بر چشم! امری که مورد اشاره صریح رهبری عزیز انقلاب قرار گرفت(۱۳۹۹/۲/۱۷)اما در دیکتاتوری هوشمند رسانه ای وزارت بهداشت والبته غفلت حزب الله به خاک سپرده شد. این پروتکلهای علمی که هم اکنون زندگی بسیاری از انسانها را از بن بست پروتکل های کرونایی نجات داده، هیچ کدام از عوارض تلخ و سنگین بالا را ندارد و بسیار هم کارآمد است. پروتکلهای فقهی مدیریت کرونا مبتنی بر آيات و روایات در سه بخش پروتکلهای های ایمنی ساز قلب به عنوان أمير الجوارح، طبایع چهارگانه و عضو درگیر بیماری تنظیم شده است.
#پروتکل_های_مدیریت_ترس
#پروتکل_های_مدیریت_طبع_خشک_سرد
#پروتکل_های_تسهیل_تنفس
@besalamen_amenin
#یادداشت_۴۳
۱۸ شهریور ۱۴۰۰
#مدل_ارزیابی_پروتکلهای_فقهی_مدیریت_کرونا
همانطور که در یادداشت های پیشین عنوان شد، تمامی نظریات فقهی مطرح در اولین نقشه راه الگوی اسلامی پیشرفت، مبتنی بر ساختار سه وجهی سوال، اصطلاح و ارجاع است. #پروتکلهای_فقهی_مدیریت_کرونا یکی از زیر شاخه های نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری است که این نظریه در مقابل بخش سوم سند ۲۰۳۰ توسعه پایدار ارائه شده. بر این اساس در سخنرانی پروتکل های فقهی مدیریت کرونا هفت پرسش بنیادین مطرح شده است:
۱. روش تحقیق مطلوب در حوزه سلامت چگونه است؟ ۲. بنابر مباحث الگوی فقهی تحلیل بیماری(پاتولوژی فقهی) بیماری چگونه تعریف میشود و چگونه به وجود می آید ۳.با توجه به پرسش دوم، کرونا چگونه به وجود می آید؟ ۴. پروتکل های فقهی مدیریت کرونا کدامست؟ ۵. پروتکل های تسهيل کننده تنفس و علائم حاد کرونا کدام است؟ ۶. پروتکل های تعديل کننده طبایع در کرونا چیست؟ ۷. پروتکل های تقویت قلب برای بهبود کرونا کدامست؟ از نظر اصطلاحات نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد: روش تحقیق مبتنی بر اشراف، تعدیل طبایع، وحدت ترکیبی اعضا، امیر الجوارح، تقویت و تضعیف قلب، دفع اخلاط، نزله، سعوط، تلبینه، آب فاتر، تسهیل تنفس و موارد متعدد دیگر. لازم به ذکر است که در این سخنرانی به هشتاد و چهار منبع ارجاع داده شده که معظم آنها، استنادات به آيات و روایات گرانقدر اسلامی است.
دریافت نسخه کامل سخنرانی از اینجا
@besalamen_amenin