»»» سیاسی «««
هشدار مصطفی میرسلیم به آمریکا در خصوص احتمال اقدام به متوقف کردن نفت کش های ایران در اقیانوس اطلس، در رسانه های داخلی و خارجی انعکاس پیدا کرده است.
میرسلیم با اشاره به شکستن تحریم های آمریکا توسط ایران به اعتبار خون شهیدان کشور و اقتدار موشکی نظام اسلامی و خاطرنشان کردن ماجرای عین الاسد، با خطاب قراردان آمریکایی ها به نام «دزدان دریایی کارائیب»، هشدار داد که در صورت متوقف شدن نفت کش های ایرانی در آب های اقیانوس اطلس، ایران اقدام مقتضی و متقابلی را علیه آمریکا انجام خواهد داد.
https://twitter.com/mirsalimsm/status/1261813387626938370
https://t.me/nasimonline/121923
https://www.instagram.com/p/CASHve_nWnu/
11.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔊 #درس_اخلاق_صوتی 🔊
💐🎙 #مقام_معظم_رهبری
#قرآن_خواندن_در_همه_حال
معاونت تهذیب حوزه های علمیه
🌹 بسیار زیباست 👌👌
═══✼🍃🌹🍃✼══
www.tahzib-howzeh.com
#کلام_استاد
شهادتِ نزدیکان انسان ، خودش یک کرامتی از سوی خداست.
آنهایی که شهید شدند ، آنهایی که شهید دادهاند ، در راه خدا رفته اند و در راه خدا بودهاند ، و خدا می داند چه تاجی بر سر اینها گذاشته شده ،
ولو بعضی ها نمی بینند ، مگر بعد از اینکه از این نشأت بروند.
بعضی ها هم که اهل کمالند ، شاید در همین جا ببینند که «فلانی» بر سرش تاج است ، یا «فلانی » بر سرش تاج نیست!! شهادتِ نزدیکان انسان ، خودش یک کرامتی از سوی خداست....
#آیت_الله_بهجت
📕 بهسوی محبوب ، ص١١٢
🌹 اللهم عجل لولیک الفرج...🌹
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
✅ محفل عشق ، زندگی به سبک شهدا
🇮🇷 eitaa.com/joinchat/644087811C0093ab0c88
💠 چرا امام رضا(ع) که می دانست انگور زهر دارد آن را خورد؟ مگر حفظ جان واجب نیست؟
🌸پاسخ کلّی🌸
🌷 علم غیب فراتر از مرز تکلیف است. وظیفه پیامبر یا امام در انجام تکالیف این است که بر اساس علم عادی و موازین شرعی عمل کند؛ چنانکه در باب قضا بر طبق بیّنه و یمین حکم می کرد؛ نه علم غیب. در باب حلّیت و طهارت نیز مطابق ظواهر شرع عمل می کرد؛ نه مطابق واقعی که با علم غیب کشف می شد. در مورد بحث نیز وظیفه شان، حفظ جان از خطر های مظنون یا معلوم از راه عادی بود؛ نه از راه علم غیب.🌷
🌺علامه طباطبایی راز این مطلب را چنین بیان نموده است: علم غیب تخلّف پذیر نیست و به اصطلاح، علم است به آنچه در لوح محفوظ نوشته شده است. لازمه این مطلب این است که هیچ گونه تکلیفی به معلوم آن تعلّق نگیرد؛ زیرا بیرون از حیطه اختیار است.🌺
سپس ایشان دو نمونه مثال آوده اند:
💮مورد اول: شخصی می داند که اگر در وقت معیبنی در فلان جا باشد، تصادف می کند. این علم به قضا و قدر مشروط تعلّق گرفته و قابل تخلّف است. این شخص تا می تواند در آن وقت در آن جا حاضر نمی شود و جان خود را حفظ می کند.
💮مورد دوم: شخص دیگری می داند که در وقت معیّنی در فلان جا حتما تصادف می کند. این علم به قضا وقدر حتمی تعلّق گرفته و به هیچ نحوی تخلّف بردار نیست. بدیهی است که این شخص با وجود علم به خطر برای دفع آن هیچ تلاشی نمی ورزد؛ زیرا می داند که هیچ اثری ندارد. چنین شخصی مشمول آیه «ولاتلقوا بایدیکم إلی التّهلکه» نیست. زیرا او در هلاکت واقع شده است. نه این که خود را به هلاکت انداخته باشد.
🌼با این بیان، شبهه «القای نفس در تهلکه» دفع می شود. امّا شبهه جبر وسلب اختیار از عالم به غیب پیش می آید.
می توان مطلب را به گونه دیگری بیان کرد که این شبهه پیش نیاید: حفظ جان از خطر در بعضی از موارد لازم نیست. از قبیل این که شخصی به جهاد رود یا جان خود را سپر دیگران قرار دهد و برای حفظ جان آن ها جان خود را به خطر اندازد. در این موارد، تحمّل خطر جایز؛ بلکه مستحب است. چون می دانیم که خدای متعال به آن دستور داده و اراده تشریعی خدا به او تعلّق گرفته است. اراده تشریعی حقّ تعالی کاشف از خواست درونی اوست. پس معیار اصلی برای جواز یا استحباب تحمّل خطر، تعلّق خواست خدای متعال است. 🌼
🌴پیامبر یا امام از راه علم غیب می داند: خواست و اراده تکوینی خدا به طور حتمی به این تعلّق گرفته است که او با تحمّل این خطر جان بسپارد. از این رو با آگاهی واختیار، تسلیم اراده الهی می شود و با تقدیم جانش از آن استقبال می کند. معنا ندارد که عالم به غیب با علم خدادادی به مقابله با اراده تکوینی و خواست درونی او بپردازد.🌼
🌿توضیح اینکه نخست:هر چند امامان معصوم علیهم السلام از علم غیب برخوردارند و به وقایع گذشته و حوادث حال و آینده آگاهى دارند؛ اما تکلیف آنان مانند سایر افراد بشر، بر اساس علم عادى است و علم غیب براى آنان تکلیفى به دنبال نمى آورد. به عنوان مثال، امام براساس علم عادى خود، میوه اى را پیش روى خود مى بیند که مانعى از خوردن آن نیست و تناول آن جایز است؛ اگر چه براساس علم غیب، از مسموم بودن آن آگاهى دارد.🌿
🌾 در تأیید این مطلب دو دلیل ذکر شده است: 🏵️الف:عمل براساس علم غیب، در برخى از موارد با حکمت بعثت پیامبران و نصب امامان منافات دارد؛ زیرا در این صورت، جنبه اسوه و الگو بودن خود را از دست خواهند داد و سایر افراد بشر، از وظایف فردى و اصلاحات اجتماعى - به بهانه برخوردار بودن ائمه از علم غیب و عمل بر اساس علم خدادادى - سر بازخواهند زد.
🏵️ب: عمل دائمى براساس علم غیر عادى، موجب اختلال در امور است؛ زیرا مشیت و اراده غالب خداوند به جریان امور، بر اساس نظام اسباب و مسببات طبیعى و علم عادى نوع بشر تعلق گرفته است. به همین جهت پیامبر و ائمهعلیهم السلام براى شفاى بیمارى خود و اطرافیانشان، از علم غیب استفاده نمىکردند. شاید یکى از حکمتهاى ممنوع بودن تمسّک به نجوم، تسخیر جن و ...براى غیبگویى و کشف غیرعادى حوادث آینده نیز همین اختلال در امور باشد.
🥀🥀🥀🥀🥀
@besat_ta_zohor
بیان نکات قرآنی
🌺ادامه نکات سوره ناس🌺
💥بسم الله الرحمن الرحیم💥
🌹یا رسول الله صلی الله علیک و علي آلک الطاهرین🌹
🌷مِن شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ🌷
🌱ﺍﺯ ﺯﻳﺎﻥ ﻭﺳﻮﺳﻪ ﮔﺮ ﻛﻤﻴﻦ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﭘﻨﻬﺎﻥ ،(٤) 🌱
1️⃣. آن چیزی خطرناکی که باید از شر آن به خداوند پناهنده شد، وسوسه ها، کید و خدعه های آن وسوسه گر مرموز مخفی است که دائما مشغول وسوسه گری برای فریب آدمی است.
2️⃣. وسواس صیغه مبالغه است و عنوان برای شیطان، اعوان، انصار و یاران اوست که کاری جز وسوسهانگیزی و مکر و حیله ندارند و خناس آن شیطانی است که بسیار در کارش ماهر است و از راههای بسیار مخفی نفوذ به فکر و قلب آدمی می کند تا او را بفریبد.
3️⃣. در برابر چنین دشمن مخفی ماهری که از همه نقاط ضعف آدمی مطلع و باخبر است چاره ای برای انسان جز پناه بردن به پناهگاه و حصن حصینی که رب، فرمانروا و معبود همه مردم است، باقی نمی ماند.
🥀🥀🥀🥀🥀