eitaa logo
از بعثت تا ظهور
53 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
3.3هزار ویدیو
631 فایل
ارتباط با ادمین: @mostafa_soleimany
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹تربیت دینی فرزندان / زیارت👇🏿👇🏿🔹 شماره 4 اغلب چنین است که «دیدار» به «دوستی» می انجامد؛ یعنی «زیارت» محبت می آورد. ازاین رو، بردن کودکان به زیارتگاه ها، هم زمینۀ آشنایی را فراهم می آورد، هم محبت آور است و هم حسّ روحانی و معنوی خاصّی به آنان منتقل می کند. برای بیشترِ کودکان، زیارت مشهد یا مرقد حضرت امام، خاطره انگیز است. پس، از راه زیارت رفتن، زیارت بردن، انس با حرم های مطهر و تشرف به آستان بوسی اهل بیت عصمت علیهم السلام می توان بین کودکان و آن الگوهای کمال و فضیلت، رابطۀ قلبی و عشق و ارادت برقرار کرد. تأثیر درازمدت این گونه «سفرهای زیارتی» بسیار است؛ بخصوص اگر با برنامه ریزی و توجیه و هدایت و آموزش همراه باشد. ازاین رو، باید چشم فرزندانمان بارها و بارها به صحن و سرا و حرم و مرقد اهل بیت علیهم السلام بخورد. خاضعانه وارد حرم ها شوند، نماز و زیارت نامه بخوانند، حالت روحانی زائران را ببینند، عشق ها و علاقه های زوّارِ دیگر را با چشم تماشا کنند. این ها سبب روییدنِ نهال محبت اهل بیت علیهم السلام در دل ها می شود و این محبّت، نقش خود را در اصلاح اخلاق ایفا خواهد کرد. 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.com
🌾مهمترین ویژگی تربیت دینی👇🏿👇🏿🌾 دین برنامه ای برای شکوفایی انسان است. دین چیزی از بیرون به ما تحمیل نمی کند بلکه سعی در اکتشاف درون روح انسان دارد. دین در واقع دارایی های خود انسان را رو میکند. امر تحمیلی تلقی نمیشود. اگر کسی دین را تحمیلی تلقی میکند بخاطر این است که به خودشناسی نرسیده است. چون انسان لایه های پنهان دارد و از لایه های پنهان خبر نداشته و فکر می کند دستورات دینی چیزی را به او تحمیل میکنند. در واقع اگر انسان به یک خودشناسی عمیق دست پیدا بکند می بیند که کلمه زیبای امیرالمومنین در جانش جاری خواهد شد: تو همان جور هستی که من دوست دارم، من را همان جوری قرار بده که تو دوست داری. اینکه دوست دارم همان چیزی که خدا دوست دارد بشوم، باز جزو خواسته های من است. دین، اینگونه یک تعریف بدون استرس و بدون موضع گیری انسان در مقابل آنرا پیدا خواهد کرد. وقتی شکوفا شدن دارایی های درونی، برنامه ای بخواهد که نام آن دین میشود، تربیت دینی هم تعریفی جدای از دین نیست اگر ما تربیت را تاثیر گذاری بر دیگران به منظور رشد انسانها در نظر بگیریم، شیوه ی تاثیر گذاری بر دیگران بگونه ای باید باشد که استقلال فرد و کرامت انسانی را حفظ بکند. ما پیش از اینکه به هدف تربیتی بیندیشیم، باید انسانیت انسان را در مسیر این رشد و پرورشی که میخواهیم به او بدهیم حفظ کنیم. پرورش در مورد گیاه صادق است زیرا گیاه در مقابل پرورش دهنده بی اراده است و او تمام تلاش خود را می کند. ولی در مورد انسان نمی توان این جوری گفت. در مورد انسان بهتر است کلمه ی پرورش را انتخاب نکنیم تا یاد پرورش گل و گیاه نیفتیم. رعایت و استقلال به این است که فرصت انتخاب و فرصت آنکه خود فرد بتواند انگیزه ای در خودش ایجاد بکند را به او بدهیم. فرصت بدهیم تا از آموخته هایش و از علاقه های قلبی خودش بهره برداری بکند و روی پای خودش بایستد و خوب بشود 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.com
Panahian-Clip-TarbeyateEshghi-64k (1).mp3
913K
بچه‌اش را آورد گفتش که به هم ریخته است، داغون است؛ دیگر مشخصاتش را نمی‌گویم. گفتم خب گاهی تشویقش کن. گفت به خدا تشویقش می‌کنم. گفتم خب گاهی تنبیه‌اش کن. نمکی‌، آرام. گفت به خدا تنبیه هم می‌کنم. گفتم گاهی منطقی باهاش حرف بزن. گفت به خدا باهاش منطقی حرف می‌زنم. گفتم بابا تو که همه کارها را کردی، من چی بگویم آخر؟ گفتم الگوی رفتاری از خودت نشان بده. گفت بابا جلویش نماز می‌خوانم، نمی‌دانم چی، همه کار، چی بگوییم اصلاً؟ من کدام کار را انجام ندادم؟ گفتم می‌دانی چیه؟ موقعی تنبیه‌اش می‌کنی که عصبانی هستی آره؟ گفت خب آره دیگر. گفتم موقعی تشویقش می‌کنی که خودت سر حال هستی. یک کمی فکر کرد، گفت خب معمولاً اینجوری می‌شود دیگر. گفتم ببین، اینجا بچه‌ات تربیت نمی‌شود، بی‌تربیت می‌شود. می‌دانی چرا؟ می‌گوید ملاک رفتار غلط و درست من نیست، ملاک حال بابایی است. این سر حال باشد همه را می‌بخشد، سر حال نباشد هیچی را نمی‌بخشد، مجازات می‌کند. پس موضوع حال است. این را از تو یاد گرفته. نماز جلویش خواندی، حال داشتی نماز خواندی. مهم حالَت است! نماز تو که نیست! بله عشقت بوده یک دفعه‌ای کار خوب بکنی کار خوب کردی. عشقت کشیده نماز خواندی، نماز خواندی. عشقت نکشیده نخواندی دیگر. آن چیزی که می‌بیند می‌گوید بابای ما عشقی است. پس ما هم عشقی باشیم. بعد آن عشقی می‌شود تو حالَت گرفته می‌شود. آن هم مثل تو است! بچه باید ببیند که شما چند بار عصبانی شدی ولی هیچی نگفتی لبخند زدی. می‌فهمد بچه این حرف‌ها را! 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.com
🔴امام خمینی(ره) ♦️راستى اگر مسلمانان مسائل خود را به صورت جدى با جهانخواران حل نكنند و لا اقل خود را به مرز قدرت بزرگ جهان نرسانند، آسوده خواهند بود؟ ♦️هم اكنون اگر امريكا يك كشور اسلامى را به بهانه حفظ منافع خويش با خاك يكسان كند، چه كسى جلوى او را خواهد گرفت؟ پس راهى جز نمانده است، و بايد چنگ و دندان ابرقدرتها و خصوصا امريكا را شكست، و الزاماً يكى از دو راه را انتخاب نمود: يا . يا . كه در مكتب ما هر دوى آنها است 📚صحيفه امام خمینی (ره) ج‏21 ص 83 @basirtafzaei313
7.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مرنج و مرنجان! 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
* 🔻يكي از مسائلی كه خيلي جاي كار دارد این است که از ابتدائي‏ ترين و ثقيل‏ ترين مراحل تا لطيف ‏ترين مراتب اوج حرکت، حدود مشتركه ‏اي دارند. 🔸يعني ما انسان بد را چگونه بد مي‏ بينيم و انسان خوب را به چه چيزي خوب می دانیم؟ اهل بيت علیهم السلام ملاک اين کار را خوب از هم باز كرده ‏اند تا كسي كلاه سرش نرود. 🔹مثلا شيطان يک موجود ناری است و به بخشی (نه همه) از مسير سماوات هم راه پيدا مي‏ كند؛ نه تنها شيطان، حتي ارواح كفار هم آنجايي را كه شيطان مي‏تواند برود، می‌توانند بروند. اين ها حدود مشترک است و تبيينش لازم است. 🔸طبيعتا در طی اين مسير يک فوق العادگي‏ ها و امتيازاتي پيدا مي شود كه ربطي به ايمان ندارد. مهم طريق زلال ايمان است كه از شروع تا پایانش مورد تأييد اهل بيت علیهم السلام باشد که نور محض است. كافر هيچ چيزی از این راه را نمي ‏تواند بدست بياورد که اين چي هست؟ 🔹لازم است اینها از هم تفکیک گردد. چگونگی راه اهل بيت و خداي متعال بايد تبيين بشود تا اگر حتي يك مرتاض هندي پريد و به آسمان یا به كوه رفت؛ ما بتوانيم جايگاه این کار را تبيين بكنيم؛ تا ما طالب آن چيز نباشيم بلکه آنچه را كه اهل بيت علیهم السلام به ما ارائه كرده ‏اند و همان را بخواهيم هر چند پرواز کردن در آن نباشد. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
16.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مناظره آیت الله قزوینی با مفتی اعظم عربستان در موضوع توسل و استغاثه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻حتما ببینید.. 🎥 مصاحبه دلنشین شهید مدافع حرم طلبه والا مقام محمد هادی ذوالفقاری.. 🍃شادی ارواح طیبه شهدا صلوات🍃
ادامه موانع ظهور از نگاه آیت الله بهجت ره/امام زمان (ع) از اهل ایمان گلایه دارد. دوستان ما ناراحت نیستند! هر دقیقه‌ای که می‌گذرد جایگزین و عوض ندارد، از دست رفته و گذشته است و دیگر برنمی‌گردد. ای کاش اگر خانه و درِ خانه را نمی‌دانیم، کوچه را می‌دانستیم. حاج محمدعلی فشندی رحمه‌الله هنگام تشرف به محضر حضرت صاحب امام عجل الله تعالی فرجه الشریف عرض می‌کند: مردم دعای توسل می‌خوانند و در انتظار شما هستند و شما را می‌خواهند و دوستان شما ناراحت‌اند. حضرت می‌فرماید: دوستان ما ناراحت نیستند! ای کاش می‌نشستیم و درباره اینکه حضرت غائب علیه السلام چه وقت ظهور می‌کند، با هم گفت‌وگو می‌کردیم، تا حداقل از منتظرین فرج باشیم. اشخاصی را می‌خواهند که تنها برای آن حضرت باشند. کسانی منتظر فرج هستند که برای خدا و در راه خدا منتظر آن حضرت باشند، نه برای برآوردن حاجات شخصی خود. چرا ما حداقل مانند نصاری که در مواقع تحیر با انجیل ارتباط دارند، با آن حضرت ارتباط برقرار نمی‌کنیم؟! 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃
6.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻آیت الله علی مشکینی 📚 عاقبت غرور و تکبر رسول اکرم (ص) شتری بسیار راه‌وار و چابک داشت و در هر مسابقه‌ای می‌برد. روزی بادیه‌‌نشینی آمد و گفت: "ای پیامبر آیا با من مسابقه می‌دهی؟" پیامبر اکرم (ص) با این همه عظمت شأن با این عرب مسابقه داد. در روایت آمده که مسلمانان ناراحت شدند. رسول اکرم (ص) فرمودند: "می‌دانید علت آن چیست؟" به این جهت است که این حیوان مغرور بود. ظاهراً غرور و تکبر اثری وضعی دارد که در این حیوان هم اثر می‌گذارد و موجب سقوط و عقب‌ماندن او شد. یعنی اگر کبر و تکبر بر این حیوان اثر می‌گذارد، ای انسان! مواظب باش که با تکبر از انسانیت ساقط می‌شوی و در تو اثر کامل خواهد گذاشت. نکند تو آن‌طور باشی که خدایت نمی‌خواهد. در مقابل این صفت صفتی است که باید آن را دریابی و آن صفت تسلیم است.