* #حضرت_زهرا #توسل
🔻توسل فردي يک آثاری دارد؛ توسل اجتماعي يك آثار دیگري دارد. اگر مردم مملكت بصورت جمعی توسل داشته باشند برخی مشكلات ايجاد نمي شود و برخی خیرها به سمت ما مي آيد. مثلا خشك سالي می تواند فاجعه ايجاد كند. احتمالش هم هست براي مملكت بيايد ولي اگر مردم متوسل به اهل بيت (علیهم السلام) باشند، رفع کردنش از ناحيه آن ها خيلي آسان است و عنايت مي شود.
🔹همچنین دشمن و احتمال حمله و ضرر به شيعه و... اين ها با توسل هاي جمعي از بين مي رود. توسل هاي فردي خوب است اما توسل جمعي مشكلات عمومي و مملكتي را از بين مي برد. مثلا يك روز را براي شهادت حضرت زهرا (عليها السلام) تعطيل كردند؛ اين بزرگترين توسل و احترام به ایشان است. با تعطیلی این روز مردم هم برای عزاداری بيرون مي آيند و جلسات برپا می شود و مردم عزاداری مي كنند. همین که اصل شهادت حضرت زهرا (عليها السلام) از ناحيه شيعه تثبیت می شود خیلی مهم است.
🔸برخی سنّي های وهابی از این حرکت ها خیلی بدشان مي آيد. اما اين كار خيلي مورد خشنودي حضرت زهرا (عليها السلام) است و خيراتش به مملكت مي رسد.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺کانال رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉 @nasery_ir
16.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
و مـــزارت پنهان ماند تـــا
بفهمیم
هنـــوز هم
فریاد غربت ولایت را
تو سر مۍدهـــی
ڪہ هنـــوز هم
ولـــۍزمـــان تنهاسٺ
🍃🍃🍃
@seshanbehay_mahdavi
سخنرانی حجت الاسلام ناصری 99.10.27.mp3
13.01M
#سخنرانی_صوتی #حضرت_زهرا #الگو
🎧 الگوهای قرآنی و حضرت زهرا سلام الله علیها
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
🗓تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
⏱ ۵۴ دقیقه
▪️ شب شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها
🔺 @nasery_ir
#قرآن_کریم
✅سوره مبارکه #نور، صفحه 353، آیات 28 تا 31
🗓1399/10/29
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.ir
💠پخش زنده درس اخلاق
👈 با حضور استاد حجت الاسلام والمسلمین مهدوینیا (دام عزه)
⏰دوشنبه ۲۹ دی ماه ۱۳۹۹ - ساعت ۱۹
پخش زنده:🔻
www.hawzahnews.com
https://www.hawzahnews.com/service/live
پخشزنده ایتا:🔻
https://aparat.com/hawzahnews/live?eitaafly
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.ir
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی
اقتصاد مقاومتی، شماره ۲۴
🔸موضوع: زندگی سه خانواده در یک خانه
#اقتصاد_مقاومتی
#ندای_تهذیب
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.ir
14.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_تصویری
نماهنگ | بشارت وصل
شرح حدیثی درباره آخرین گفتگوهای پیامبر اعظم صلیالله علیه و آله وسلم و حضرت فاطمه زهرا سلامالله علیها
حضرت آیتالله خامنهای در ابتدای جلسه درس خارج فقه روز دوشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
#ندای_تهذیب
🌹 @nedaye_tahzib
☘️tahzib-howzeh.ir
#دوشنبه_های_بصیرتی
➖➖اقتصاد مقاومتی در کلام امام خمینی / قسمت دهم➖➖
🔹ثمرات تولید و استقلال ملی (قسمت سوم)👇🏿👇🏿🔹
♻️نفی اتکا به خارج عامل توسعه
امام خمینی رحمه الله:
وقتی که یک ملتی دید که خارج همه چیزش را دارد اداره می کند و دیگر احتیاجی ندارد، این به فکر نمی افتد که خودش احتیاجش را رفع کند.
آن روزی که این ملت فهمید که اگر ما جدیت نکنیم برای کشاورزی مان، جدیت نکنیم، برای صنعت نفتمان، جدیت نکنیم برای کارخانه های خودمان، از بین خواهیم رفت و کسی نیست که به ما بدهد، وقتی این احساس پیدا شد در یک ملتی که من خودم باید هر چیز می خواهم تهیه کنم، دیگران به من نمی دهند، این احساس اگر پیدا شد، مغزها به راه می افتد و متخصص پیدا می شود در هر رشته ای و بازوهایی که هر عملی را می توانند انجام بدهند به کار می افتند: کشاورزی را خودشان درست می کنند؛ کارخانه ها را خودشان راه می اندازند.
[صحیفه نور، ج 14، ص 115]
#اقتصاد_مقاومتی_و_امام_خمینی
#ندای_تهذیب
🌹 @nedaye_tahzib
☘️tahzib-howzeh.ir
📔 سالنامه "خُلُق" ۱۴۰۰ منتشر شد!
👤 تحت اشراف حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
موضوعات سالنامه:
🍀 فصل بهار: قرآن
🍂 فصل تابستان: الگوهای اخلاقی (آیت الله محمد بهاری رحمه الله)
🍁 فصل پاییز: نظم
❄️ فصل زمستان: خرید و فروش
🔸ابتدای هر ماه دستورالعملی معنوی
🔹دهها روایت و موضوع مهدوی
🔸ارائه واقعه نجومی «قمر در عقرب»
🔹صفحه پویا برای پخش فایلهای صوتی و تصویری
💥همراه با برگزاری مسابقه در پایان هر فصل و اهدای جوایز نقدی و غیرنقدی به برگزیدگان
💠 نخستین سالنامه هوشمند با موضوع اخلاق و تربیت
💢 انتشارات خُلُق👇🏻
http://eitaa.com/joinchat/3954376716C570d4197a8
📞 09123513872
📞 09127474060
☎️ 02537737429
🍂سلسله مباحث: #زیِّ_طلبگی
شماره 31
🌺 شاخصها و ملاكهای كلی |
2️⃣ دارایی، مخارج و سطح زندگی طلبه🌺
🔅دارایی، مخارج و سطح زندگی طلبه (قسمت دوم)
طلبه باید در میزان هزینهها و دارایی مشهود خود مراعات متوسط مردم را بكند و فاصله فاحشی از توده جامعه نداشته باشد. سطح زندگی طلبه نه از سطح متوسط مردم به اندازهای بالاتر رود كه در چشم آنان از ثروتمندان و اشراف تلقی شود و نه در صورت امكان چنان پایینتر باشد كه نگاه ترحمآمیز دیگران را برانگیزد.
قاعدهای كه ذكر شد (قرار گرفتن در سطح متوسط مردم و پرهیز از بالا رفتن یا پایین آمدن فاحش از این سطح) حداكثر و حداقل مناسبات رفتاری طلبه را مشخص میكند. فضای میان این حداقل و آن حداكثر، طیف گستردهای است كه طلبه اجازه دارد در هر نقطه آن قرار گیرد. به بیان دیگر، این قاعده، مصادیق فراوان دارد و با الگوهای رفتاری متنوّعی میتوان این قاعده را رعایت كرد. گرچه پیشنهاد میشود به جهت ملاحظه بیشتر، طلبه كمی پایینتر از متوسط مردم قرار گیرد.
◀️اسباب زندگی مردم سه گونه است:
1️⃣ گونه اول، اسبابی كه نوع مردم به صورت متعارف از آنها استفاده میكنند، مثل یخچال، فرش، كمد و ظروف معمولی. استفاده از این وسایل قطعاً برای طلبه مجاز است.
2️⃣نوع دوم، اسبابی كه یقیناً به طبقه ثروتمند و مرفّه جامعه اختصاص دارد، مثل ماشین سواری اشرافی یا گوشی موبایل بسیار گرانقیمت، لوازم لوكس و تجملی مانند مبل استیل و چلچراغ بلورین، آكواریوم، تزئینات مخصوص مانند پردههای ویژه، كالاهای ویترینی، تابلوهای تجملی و مصالح گرانقیمت ساختمانی. استفاده از اینها نیز قطعاً برای طلبه ناروا است.
3️⃣دسته سوم، مصادیق مشكوكی است كه به روشنی معلوم نیست جزو گروه اول یا دوم هستند. تعیین تكلیف نهایی این مصادیق نیاز به روابط اجتماعی گسترده و كشف نوع نگاه مردم دارد و خالی از دشواری نیست؛ ولی استفاده از آنها جز در شرایط خاص و نیاز ضروری توصیه نمیشود. در هر حال تركیب نهایی حاصل از داراییهای متنوع طلبه و نوع زندگی او نباید از محدوده آن دو حدّ تجاوز كند.
ادامه دارد...
#ویژه_طلاب
#دارایی_طلبه
#راه_و_رسم_طلبگی
#ندای_تهذیب
🌻 @nedaye_tahzib
🌿 tahzib-howzeh.ir