eitaa logo
از بعثت تا ظهور
53 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
3.3هزار ویدیو
631 فایل
ارتباط با ادمین: @mostafa_soleimany
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی 🔸قرآن در سیره علما، شماره‌ 23 هر شب با قرآن 🌺 @nedaye_tahzib 🍃 tahzib-howzeh.ir
386.mp3
471K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 386 🗓1399/12/02 🌹 @nedaye_tahzib ☘️tahzib-howzeh.ir
برنامه جامع ماه رجب نسخه نهایی.pdf
539.8K
🌸تلخیصی جامع از بیانات اساتید اخلاق و عرفان و کتب معرفتی (شاگردان آیة اللّه سعادت پرور رحمه اللّه) 🔹استاد وطن خواه حفظه اللّه: هر کس به اندازه توان و فرصتی که با می‌تواند به دستش آورد ،از اعمال این ماه غافل نماند چراکه غفلت خسران به بار می‌آورد.
* 🔻ماه رجب يا شعبان يا ماه مبارك رمضان جزء بهارهاى معنوى می تواند باشد، منتهى ديگر اگر يك دلى از فصل بهار معنوى هم به طراوت نيفتاد ديگر اين خيلى مشكل است، مشكل از خود انسان است، انسان در ابتداى حركت معنوى خودش طبيعى است كه از زمان استفاده می کند؛ از مكان استفاده می کند؛ جمعه را يك نوع براى خودش پر بركت می داند، مكانش هم همين جوره، جا تا جا خيلى فرق می کند. 🔸با توجه به اينكه حالا ماه رجب و شعبان و رمضان يك بهار معنوى می تواند باشد، نسبت ما با اين بهار می تواند متفاوت باشد يعنى می توانيم خيلى بی توجه و گذرا به آن نگاه كنيم و از آن رد شويم و می توانيم هم خيلى بهره ببريم... ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
❤️ (ص) می فرمایند: 🍃 هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد موجب خشنودی خدا می شود و غضب الهی از او دور می گردد و دری از در های جهنم بر روی او بسته می شود. 📖 فضائل الاشهر الثلاثه، ص۲۴ اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
8.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
* 🎥 اهمیت ماه رجب 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۵ دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🍂سلسله مباحث: شماره 41 🌺 شاخص‏ها و ملاك‏های كلی | رفتار اجتماعی طلبه🌺 🔅مباحات خلاف شأن (قسمت چهارم) شأن طلبه در نگاه مردم، باید در خدمت اهداف دین و تأثیرگذاری اجتماعی قرار گیرد. اگر با بی‏ملاحظگی و لاابالی‏گری این جایگاه از بین برود، زمینه خدمت از بین می‏رود و ادای وظیفه دشوار می‏گردد. پس اگر گفته می‏شود كه فلان رفتار خلاف شأن طلبه است، منظور این است كه آن رفتار جایگاه طلبه را در نظر مردم پست می‏گرداند و مانع پیش‏رفت كار طلبه می‏گردد. تشخیص مصداق این رفتارها نیاز به دقت فراوان دارد و نمی‏توان به صورت قالب‏بندی‏شده و كلیشه‏ای، به معرفی نمونه‏های آن پرداخت: ◀️ الف) طبیعی است میان طلبه ملبّس و طلبه غیرملبّس در مصادیق این رفتارها تفاوت چشم‏گیری وجود دارد. طلبه ملبّس، نماد روحانیت تلقی می‏شود و به صورت مستقیم انتساب به دین یافته است؛ اما طلبه غیرملبّس انتساب رسمی به دین ندارد و از او انتظار مستقیم برای انجام رسالت‏های حوزوی نمی‏رود. گویا برای كسب آمادگی و تجهیز كامل در این مسیر هنوز فرصتی در اختیار دارد. ◀️ ب) شرایط سنی نیز، در تشخیص مصادیق و كشف نمونه‏ها تأثیر دارد. هرچه سن بالاتر رفته باشد، شأن و جایگاه طلبه در دیده مردم افزایش می‏یابد و انتظارات آنان بیشتر می‏گردد. طلبه جوان هرچند ملبّس باشد، به اندازه روحانی سال‏خورده، در معرض دقت و خرده‏گیری نیست. مثلاً كشتی گرفتن با جوانان و شركت در بازی فوتبال آنان برای یك طلبه بسیار جوان شاید اشكالی نداشته باشد، اما برای یك روحانی مسن و جاافتاده، سبك و خلاف شأن به‏شمار می‏رود. نباید گمان شود كه این‏گونه برنامه‏ها چون موجب انس و صمیمیت و رفاقت می‏شود مطلوب است؛ زیرا انس و صمیمیت و رفاقت، موضوعیت ندارد و تنها برای انتقال بهینه پیام دین ارزشمند است. این‏گونه رفتارها ـ كه در سیره پیامبر اكرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله و امامان معصوم علیهم‏السلام سابقه ندارد ـ روحانی را در حد مخاطب و هم‏سطح او تنزل می‏دهد. از آن به بعد سخن روحانی، نه سخن یك عالم دین و كارشناس معارف اسلامی كه سخن یك كشتی‏گیر، فوتبالیست یا رفیق به شمار می‏رود و تأثیر لازم را نخواهد داشت. یعنی با این رفتارها روحانی، از كاركرد ویژه خود ساقط شده و به كاری نمی‏آید. روحانی هرگز كشته و مرده احترام و دست‏بوسی نیست؛ اما مأمور به وظیفه‏ای است كه باید از عهده آن به خوبی برآید و آن را به خوبی انجام دهد. اگر این انس و رفاقت مانع از انجام آن مأموریت گردد بی‏شك نامطلوب است. نباید به روحانی به چشم یك رفیق گعده‏نشین نگاه شود. بلكه جایگاه روحانی در میان مردم باید جایگاه یك عالم و كارشناس دین باشد و سخن او نافذ و مؤر دیده شود. به هر حال نه طلبه جوان ادای بزرگسالان را در آورد و نه روحانی سالمند به شیوه جوانان ظاهر شود. ◀️ ج) نگاه مردم در مناطق مختلف، متفاوت است. شاید مردم قم و مشهد به جهت انس فراوان با روحانیت، از مشاهده برخی رفتارها شگفت‏زده نشوند و دریافت منفی نداشته باشند؛ اما مردم مناطق دیگر انتظار ویژه‏ای از روحانی دارند و رفتارهایی به مراتب كوچك‏تر را برنمی‏تابند. ◀️ د) مخاطبان نیز در این تعریف تأثیرگذارند. حضور روحانی در جمع جوانان با حضور او در میان سال‏مندان متفاوت است. جوانان از شكستن قالب‏های كلیشه شده و رایج لذت می‏برند و نه تنها استنكار و استیحاش ندارند، كه از آن استقبال نیز می‏كنند؛ اما بسیاری از بزرگ‏ترها، از برهم زدن هنجارهای ذهنی خود برآشفته می‏شوند و به سرعت قضاوت منفی می‏كنند. برای مثال، درآوردن عبا و عمامه در جمع جوانان نوعی ابراز محبت و صمیمیت تلقی می‏شود؛ اما ممكن است در میان بزرگ‏ترها حمل بر بی‏قیدی و بی‏احترامی شود. بی‏شك، تعداد جمعیت حاضران نیز در این قضاوت تأثیر دارد. ◀️ ه) محیط حضور طلبه نیز، در شكل‏دهی نگاه مردم مؤثر است. رفتار یك طلبه در ورزشگاه، كوه، كنار استخر یا در مسافرت با رفتار او در محراب مسجد و كلاس مدرسه در نظر مردم متفاوت است. هر یك از این محیط‏ها مقتضای خاصی دارد كه به خوبی باید شناخته و رعایت شود. 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.ir
* 🔻روزه در اينكه انسان را به نقطه‌ هاي حساس توسل و به توسلات عميق برساند؛ خيلي دخيل است. مخصوصاً اگر از ماه رجب شروع بشود؛ حالا هر مقدار كه در توانايي انسان است؛ هقته اي يك روز، دو روز گرفته شود خوب است. انسان اگر بتواند، با گرفتن روزه براي شعبان و رمضان مهيّا می شود. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
* 🔻گاهی ما از اول ماه رمضان مي ‌خواهيم روزه بگيريم، در این صورت تازه اواخر ماه رمضان احساس مي‌كنیم دارد روحمان سبك مي‌شود. 🔸حيف است باید روزه گرفتن را از ماه رجب شروع كرد تا درست وارد ماه رمضان شد؛ مخصوصاً افرادي كه توان و انرژي آنرا دارند. روزه باعث تصفيه عجيبی است. با گرفتن روزه حتماً توسلات خوب پيش مي آيد. بركات و نصيب هاي بزرگ، در آن فصل تقسيم مي‌شود. 🔹مخصوصاً با اين زندگي هاي ما، هيچ چیزی مثل روزه تشتت های ما را از بین نمی برد. ‌ ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
سخنرانی حجت الاسلام ناصری 99.12.1.mp3
4.46M
🎧 سیر رشد انسان در ماه‌های رجب، شعبان، رمضان 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۳۹۹/۱۲/۰۱ ⏱ زمان: ۱۸ دقیقه 🔺 @Nasery_ir ‌ ‌