185.pdf
114.3K
هر روز با قرآن و عترت
📚#موضوع_صد_و_هشتاد_و_پنج
✅ توبه و پاکی از گناهان
✏️ نکوهش یاس و نا امیدی از رحمت خدا
🗓1399/07/25
🌼 @nedaye_tahzib
داغی اگر نبود که گریان نمی شدیم
لطفی اگر نبود مسلمان نمی شدیم
یا ایّها الرّسول بدون دعای تو
از پیروان عترت و قرآن نمی شدیم . . .
🏴🏴 رحلت جانگداز پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) بر عموم مسلمین تسلیت باد 🏴🏴
#ندای_تهذیب
🌼 @nedaye_tahzib
🍀 tahzib-howzeh.com
#رحلت_پیامبر
«وَ لَقَدْ بَعَثْنا فی کُلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوت»(نحل/36) هر پیامبری را فرستادیم برای آن است که به مردم بگویند: خدا را عبادت کنید و از تبعیت طاغوت، اجتناب کنید.»
بر اساس این آیه شریفه قرآن،
هدف از فرستادن پیغمبران، دو چیز می باشد:
الف: عبادت خدا
ب: درگیری و نبرد با طاغوت
نکتات مهم:
نکته اول:
تمام درگیریهای انبیاء الهی بر سرِ مسائل سیاسی و بهخاطر درگیر شدن با قدرتطلبان بوده، و الا هیچ پیغمبری را بهخاطر اینکه درس اخلاق بدهد، کسی نمیکُشد! یاران رسول خدا(ص) را کسی شکنجه نمیکرد برای اینکه او میخواست درس اخلاق و عرفان بدهد! بهخاطر درس اخلاق و عرفان، هیچوقت انسان دشمن پیدا نمیکند.
نکته دوم:
تمام درگیریهای انبیاء الهی بر سرِ مسائل سیاسی و بهخاطر درگیر شدن با قدرتطلبان بوده، و الا هیچ پیغمبری را بهخاطر اینکه درس اخلاق بدهد، کسی نمیکُشد! یاران رسول خدا(ص) را کسی شکنجه نمیکرد برای اینکه او میخواست درس اخلاق و عرفان بدهد! بهخاطر درس اخلاق و عرفان، هیچوقت انسان دشمن پیدا نمیکند.
نکته سوم:
پیامبر اکرم(ص) مسلماً به دنبال قدرت بودند، چون همۀ عاقلان عالم میدانند که بدون قدرت، نجات بشر امکان ندارد. پیامبر(ص) مسلماً دنبال این بود که قدرت فراهم بیاورد تا بتواند زیر سایۀ این قدرت، بشر را نجات دهد. و همان اخلاق و معنویات و عرفانیات را زیر سایۀ قدرت به بشریت هدیه کند. چون این قدرتطلبها هستند که مانع رشد انسان میشوند و انسانها را فاسد نگه میدارند
#ندای_تهذیب
🌼 @nedaye_tahzib
🍀 tahzib-howzeh.com
8.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 وارث رسول
#ویژه_نشر_در_اینستاگرام
#عین_صاد
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
⛤إِنَّمَا یخْشَی اللّه مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ
🔲 برگزاری مراسم سالگرد مرحوم آیت الله شیخ محمد فاضل استرآبادی (ره) مصادف با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) با رعایت تمام پروتکلهای بهداشتی.
🎙سخنران: حضرت آیت الله محمدی لائینی نماینده محترم ولیّ فقیه در استان مازندران.
📆 زمان: روز جمعه مورخه ۹۹/۰۷/۲۵از ساعت۱۵ تا ۱۷
🏛 مکان: مسجد حوزه علمیه فیضیه مازندران.
🚶♂️در خدمت همه علاقمندان هستیم.
💔متن صلوات خاصه #امام_حسن مجتبی علیه السلام ⬇️
🌷اللّهُمَّ صَلِّ عَلی الحَسَنِ بْنِ سَیِّدِالنَّبِیِّینَ وَوَصِیِّ أَمِیرِالمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یابْنَ
رَسُولِ الله
🌷السَّلامُ عَلَیْکَ یابْنَ سَیِّدِ الوَصِیِّیَنَ،أَشْهَدُ أَنَّکَ یابْنَ أَمِیرِ المُؤْمِنِینَ أَمِینُ الله وَابْنُ أَمِینِهِ عِشْتَ مَظْلُوماًوَمَضْیَت شَهِیداً،
🌷وأَشْهَدُأَنَّکَ الإمام الزَّکِیُّ الهادِی المَهْدِیُّ،
اللّهُمَّ صَلِّ عَلَیْهِ وَبَلِّغْ رُوحَهُ وَجَسَدَهُ عَنِّی فِی هذِهِ السَّاعَةِ أَفْضَلَ التَّحِیَّةِ وَالسَّلامِ.
#اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج💔
#رحلت_رسول_اکرم
و قال عليه السلام، على قبر رسول اللَّه صلى الله عليه و آله ساعة دفنه:
إِنّ الصَّبْرَ لَجَمِيلٌ إِلَّا عَنْكَ، وَ إِنَّ الْجَزَعَ لَقَبِيحٌ إِلَّا عَلَيْكَ، وَ إِنَّ الْمُصابَ بِكَ لَجَلِيلٌ، وَ إِنَّهُ قَبْلَكَ وَ بَعْدَكَ لَجَلَلٌ.
حکمت ۲۹۲
زمانی که رسول اکرم صلی الله علیه وآله و سلم را دفن نمود
فرمود
۱-صبر بر مصیبت سفارش فراوان شده است و صبر بر مصیبت زیباست اما نه در برابر مصبتت
۲-بی تابی کردن دربرابر از دست دادن عزیزان کار نا پسندی است اما نه در برابر از دست دادن شما
۳-سپس به علت اینکه چرا در مصیبت حضرت رسول اندوه و گریه قبیح نیست اشاره میکند می فرماید چون مصیبت های دیگر کوچک و حقیر است
(کلمه جَلَل یعنی حقیر و کوچک)
اما مصیبت شما جلیل و بزرگ است
در خطبه۲۳۵ به علت بزرگ بودن این مصیبت اشاره می کند می فرماید
«بِأَبِي أَنْتَ وَأُمِّي يَا رَسُولَ اللَّهِ لَقَدِ انْقَطَعَ بِمَوتِکَ مَا لَمْ يَنْقَطِعْ بِمَوْتِ غَيْرِکَ مِنَ النُّبُوَّةِ وَالاِْنْبَاءِ وَأَخْبَارِ السَّمَاءِ
پدر و مادرم فدايت باد اى رسول خدا، با مرگ تو چيزى قطع شد كه با مرگ ديگرى قطع نگشت و آن نبوّت و پيام آوردن (از سوى خدا) و اخبار آسمان بود
یعنی علت عظیم بودن مصیبت حضرت
بحث نسبت داشتن به امیر المومنین علیه السلام یا امور شخصی نبود بلکه محروم شدن هستی از منبع فیضی است که واسطه بین خداوند و بشر بود