eitaa logo
از بعثت تا ظهور
53 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
3.3هزار ویدیو
631 فایل
ارتباط با ادمین: @mostafa_soleimany
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴خنثی سازی توطئه هواپیما ربایی در مسیر اهواز _ مشهد توسط یگان امنیت پرواز سپاه 🔹 به گزارش سپاه نیوز؛ روابط عمومی فرماندهی سپاه حفاظت هواپیمایی در اطلاعیه ای از خنثی سازی توطئه هواپیماربایی در مسیر اهواز و مشهد در شب گذشته (پنجشنبه ۹۹/۱۲/۱۴) خبر داد. متن اطلاعیه به این شرح است. بسم الله الرحمن الرحیم به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران اسلامی می رساند: 🔹 با الطاف و عنایات الهی، توطئه ربایش یک فروند هواپیما فوکر ۱۰۰ متعلق به شرکت هواپیمایی ایران ایر که پنج شنبه شب با پرواز شماره ۳۳۴ ساعت ۲۲ و ۱۰ دقیقه با تأخیر از فرودگاه اهواز به سمت مشهد مقدس به پرواز در آمده بود، با هوشیاری پاسداران یگان امنیت پرواز سپاه و با فرود اضطراری هواپیما در فرودگاه اصفهان و دستگیری عامل آن خنثی گردید. 🔹بر اساس اظهارات اولیه، عامل این توطئه قصد داشته است هواپیما را پس از ربایش در فرودگاه یکی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به زمین بنشاند. 🔹 مسافرین عزیزهواپیما نیز در سلامتی کامل با پرواز جایگزین به سمت مقصد حرکت کردند. 🔹ابعاد و زوایای این توطئه در حال بررسی است. 🇮🇷 @basirtafzaei313
💠 نزدیک شدن به اسم لطیف 🔻 یکی از اسماء خداوند لطیف است. انسان به واسطه سلوک عملی و کشتن نفس، به اسم لطیف نزدیک می شود. 🔸 کسانی که در قبر مشکلاتی دارند آنقدر شکنجه می شوند تا تلطیف شوند. دیده شده در عذاب های برزخی به میت می گویند از این کانال عبور کن و حال آن که مسیر تنگ یا بسته است و نمی تواند، آن قدر شکنجه می کشد تا بتواند عبور کند. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، ایتا و واتساپ: 👉🏻 b2n.ir/alhadi ‌ ‌
400.mp3
418.5K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 400 🗓1399/12/16 🌹 @nedaye_tahzib ☘️tahzib-howzeh.ir
✅سوره مبارکه ، صفحه 400، آیات 31 تا 38 🗓1399/12/16 🌹 @nedaye_tahzib ☘️tahzib-howzeh.ir
06 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - نویدها 1.mp3
16.95M
«طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» را با صدای استاد بشنویم موضوع: جلسۀ 6 : نویدها ۱ 🌹 @nedaye_tahzib ☘️ tahzib-howzeh.com
/ اندیشه قرآنی امام خامنه ای (مدظله العالی) شماره 13 ❇️📚«طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» ❇️ ——————————-👇👇👇👇 🔅جلسه یک | ایمان 1 (قسمت سوم) ❇️و أَطِيعُوا۟ ٱللَّهَ وَ ٱلرَّسُولَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ (آل عمران / 132) و خدا و پیامبر را اطاعت کنید، تا مشمول رحمت شوید❇️ اطاعت کنید خدا را و رسول را، «لعلکم ترحمون) شاید مورد رحم پروردگار قرار گیرید. رحم خدا یعنی چه؟ مورد رحم خدا قرار گرفتن یعنی چه؟ اینجا یک مقایسه ای بکنید بین بیان قرآن و پندار عاميانه ما. ما می گوییم که اگر گناهکاریم، اگر نافرمانی خدا کردیم، اگر به واجبات و تعهدات و تكاليف عمل نکردیم، اگر چنانچه از منطقه های ممنوعه پروردگار پا عقب نکشیدیم؛ فقط یک امیدواری داریم، آن چیست؟ آن رحم خداست. خدا با رحمتش با ما عمل کند، خدا ما را رحم کند، این داعية وحرف ماست؛ یعنی حرف معمول اجتماع ما و مردم ما این است. رحمت خدا را برای کجا میدانیم؟ برای آنجا که عمل نکردیم. درصورتی که نافرمانی کردیم، درصورتی که منطقه ممنوعه خدا را زیر پا لگدکوب کردیم، مسئولیت و تعهد الهی را ملاحظه نداشتیم؛ در یک چنین صورت هایی می گوییم: ما که عمل نداریم، مگر خدا رحممان کند. رحم را، رحم خدا را، رحمت پروردگار را، رقیب عمل کردن و جایگزین عمل کردن می دانیم. آیه قرآن به عکس است؛ می گوید عمل کنید، اطاعت کنید، شاید مورد رحمت پروردگار قرار بگیرید. رحمت خدا آن وقتی ست که یک ملتي به مسئولیتش عمل کند. خدا آن وقتی به مردمی رحم می کند که او را اطاعت کنند، تکالیف خود را انجام بدهند. هفتصد میلیون مسلمان بنشینند به انتظار ابر رحمت پروردگاری که بر سرشان ببارد، آن وقت راهها را باز کنند تا دزدان ناموس و غارتگران دین بیایند همه چیزشان را ببرند؛ به امید رحمت خدا بنشینند؟ پس بگو بنشینند حالا! «و أَطِيعُوا۟ ٱللَّهَ وَ ٱلرَّسُولَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ» اطاعت کنید خدا را و رسول را، پیامبر را، شاید مورد رحمت قرار بگیرید. یعنی چه اطاعت کنید خدا را؟ اطاعت خدا به چیست؟ به اینکه تمام تکالیف و حجتهای الهی را بر دوشمان حمل کنیم؛ آنچه را که بر عهده ما نهاده شده است، انجام بدهیم. به قول آیه شریفه قرآن می فرماید: مؤمنین آن کسانی هستند که وقتی میان آنان مشاجره ای به وقوع می پیوندد، به تو ای پیامبر رجوع می کنند، مراجعه می کنند و چون تو حکمی صادر کردی، (ثم لا يجدوا في أنفسهم حرجا مما قضيت) ا دستوری که تو صادر کردی، کمترین غبار کدورتی هم بر روح به آنها و دل آنها بر جای نمی گذارد، «و یسلموا تسلیما» تسلیم فرمان تواند. مؤمن واقعی این جور است. اگر این جور بود یک ملتی، یک امتى، اگر یک عده جمعیت به این صورت تحت فرمان خدا قرار گرفتند، آن وقت است که و لطف بی نهایت او شامل حال آنان خواهد شد، آن وقت است که یک امت به آقایی می رسد، آن وقت است که یک ملت به رشد انسانی می رسد، آن وقت است که اسارتها و زنجیرها از دست و پای او باز می شود، آن وقت است که رحمت الهی شامل حال او می شود. و أَطِيعُوا۟ ٱللَّهَ وَ ٱلرَّسُولَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ و خدا و پیامبر را اطاعت کنید، تا مشمول رحمت شوید ادامه دارد... ✅ به بپیوندید: 🌹 @nedaye_tahzib ☘️tahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂سلسله مباحث: شماره 47 🌺 شاخص‏ها و ملاك‏های كلی | رفتار اجتماعی طلبه🌺 —————————— 💠رفتار ویژه طبقات ثروتمند و مترف💠 🔘 فاصله گرفتن از حد توده مردم و قرار گرفتن در صف اشراف و مترفین، برای طلبه و رسالت طلبگی بسیار زیان‏بخش است. رفتار ویژه طبقات مرفه و ثروتمند از قبیل تهیه كالاهای گران‏بها، ترتیب مجالس مهمانی پرخرج، پذیرایی‏های سنگین و سفره‏های رنگین، شركت در مجالس خاص ثروتمندان و مترفان ، استفاده از وسایل نقلیه گران‏قیمت، همراه داشتن مقدار زیادی پول و نمایاندن آن، مصرف فراون مواد مصرفی، مدگرایی، تغییر مكرر دكوراسیون، احترام ویژه به ثروتمندان و ... با زی طلبگی سازگار نیست. این رفتارها علاوه بر این‏كه نشان دنیاجویی و ناساز با توصیه به قناعت است، روحانیت را متهم به دنیاگرایی و زهدنمایی می‏كند، موجب برآوردن آه سرد حسرت از نهاد مستمندان و تهی‏دستان می‏گردد و با اصل اخلاقی انصاف در تضاد است. استفاده طلبه از اسباب متعارف میان توده مردم و همراهی اقتصادی با سطح متوسط مردم، برای شأن صنفی‏اش بسیار لازم و حیاتی است. روحانی نباید مدت زمانی را كه منتظر تاكسی یا وسایل نقلیه عمومی می‏شود اتلاف عمر و تضییع وقت به شمار آورد. كمترین فایده این انتظار، پیوند او با توده مردم و جلوه مردمی روحانیت است كه چه بسا اثر نهایی آن در ایفای رسالت حوزوی، از ساعت‏ها سخنرانی و ده‏ها مقاله بیشتر باشد. 🌱 زمانی كه می‏خواستند برای آیه اللّه‏ مشكینی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهر قم وسیله نقلیه‏ای تهیه كنند، ایشان پرسیده بود: ماشینی كه متوسط مردم می‏توانند سوار شوند چیست؟ در آن زمان سواری پیكان اتومبیل رایجی بود كه توده مردم از آن استفاده می‏كردند. ایشان فرموده بود: من وسیله‏ای بالاتر از این نمی‏توانم سوار شوم. وقتی سخن از توده مردم می‏رود، مراد ما جمعیت هشتاد درصدی متوسط مردم است كه در تنظیم حیات خود از اسباب ویژه مترفین محروم‏اند؛ اما زندگی تنگ و پرفشاری نیز ندارند. در مقابل این گروه، دو جمعیت ده درصدی دیگر قرار گرفته‏اند. گروه اول، شامل ثروتمندان و اشراف است كه از امكانات مادی فراوان برخوردارند و احساس محدودیت كمی دارند و گروه دوم، مستمندان و تهی‏دستان كه در تأمین ضروریات زندگی خویش درمانده و پایین‏تر از تراز عمومی به سر می‏برند. 🔘اهمیت این موضوع از تأكیدهای فراوان عالمان ربانی بیشتر نمایان می‏شود. امام خمینی رحمه‏الله و رهبر معظم انقلاب آیه‏اللّه‏ خامنه‏ای بارها روحانیت را به پرهیز از اسارت زخارف دنیوی توصیه كرده‏اند: من اكثر موفقیت‏های روحانیت و نفوذ آنان را در جوامع اسلامی در ارزش عملی و زهد آنان می‏دانم. و امروز هم این ارزش نه تنها نباید به فراموشی سپرده شود، كه باید بیشتر از گذشته به آن پرداخت. هیچ چیزی به زشتی دنیاگرایی روحانیت نیست (صحیفه امام، ج 21، ص 99). 🌱 آنهایی كه منشأ آثار بزرگ بودند، در زندگی ساده زندگی كردند ... . ما اوایلی كه آمدیم قم، ... شخص اول قم در جهت زهد و تقوا و اینها مرحوم آشیخ ابوالقاسم قمی، مرحوم آشیخ مهدی و عده دیگری، و شخص نافذ آن‏جا و متقی، مرحوم آمیرزا سید محمد برقعی و مرحوم آمیرزا محمد ارباب؛ همه اینها را من منزل‏های‏شان رفتم. آن‏كه ریاست صوری مردم را داشت و ریاست معنوی هم داشت، با آن‏كه زاهد بود، در زندگی مشابه بودند. مرحوم آشیخ ابوالقاسم؛ من گمان ندارم هیچ طلبه‏ای مثل او بود، زندگی‏اش یك زندگی‏ای بود كه مثل سایر طلبه‏ها، اگر كمتر نبود، بهتر نبود، كمتر هم بود. مرحوم آمیرزا محمد ارباب كه من رفتم مكرر منزل‏شان، یك منزلی داشت دوسه تا اتاق داشت، خیلی ساده، بسیار ساده. مرحوم آشیخ مهدی همین‏طور، سایرین هم همین‏طور. وقتی انسان در آن محیط واقع می‏شد كه اینها را می‏دید، همین دیدن اینها و وضع زندگی آنها برای انسان ... درس بود (همان، ج 19، ص 251ـ252). 📍برای جستجوی مطالب مرتبط می توانید از هشتگ #️⃣ (رنگهای آبی در متن استفاده نمایید)📍 ✅ به بپیوندید: 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا