یک آدم و یک حوا جلسه نهم.mp3
11.18M
🎯#یک_آدم_و_یک_حوّا جلسه نهم
🔹سی ألف هزاران سال، بعد از «خبرِ» خلقت
🔹آدم ز گِلی بسرشت، وز طینت او حوّا
✍️ مفهوم شعر:
سی هزار سال بعد از اینکه خداوند به فرشتگان خبر خلقت انسان را داد، آدم را از گل به وجود آورد و از عصارهی گِل او حوّا را آفرید.
⏪خلاصه مطالب:
1️⃣ وقایع منحصر به فرد خلقت آدم
2️⃣ حوّا چگونه خلق شد؟
3️⃣ مخلوق اول چیست؟
✅سوالات، نظرات و پیشنهادت خود را با ما در میان بگذارید:
@Dastooreaqa
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🆔 eitaa.com/mahdimotahari
یک آدم و یک حوا جلسه دهم.mp3
9.58M
🎯#یک_آدم_و_یک_حوّا جلسه دهم
⁉️شبههی ازدواج خواهر و برادر؟
✅سوالات، نظرات و پیشنهادت خود را با ما در میان بگذارید:
@Dastooreaqa
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🆔 eitaa.com/mahdimotahari
🌹شهادت، رزم، نماز(وضو) در یک قاب
🔹یک دست جام باده و یک دست زلف یار
🔹رقصی چنین میانه ی میدانم آرزوست
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🆔 @mahdimotahari
یک آدم و یک حوا جلسه یازدهم.mp3
9.93M
🎯#یک_آدم_و_یک_حوّا جلسه یازدهم
🔹دیدند همه عالَم، آموزش بیپایان
🔹چون ربّ جلی عَلَّمْ، أسماء به آن انسان
🔹أسما، همان علمند، نی نامِ علومِ صرف
🔹بل روح حقیقتها، با خاصیتی اثنان:
🔹اینکه فقط این تعلیم، ممکن شده بر آدم
🔹دیگر دَخَلَ الأسما، در منتخب از «رحمان»
✍️ مفهوم شعر:
همهی مخلوقات، آموزشی نامتناهی را مشاهده کردند. چرا که خداوند بلندمرتبه، اسمائی را به آدم ابوالبشر آموزش داد.
منظور از أسماء علم است، نه فقط نامِ برخی علوم. بلکه حقایقی هستند که دارای دو خصوصیت میباشند:
اول اینکه این علوم را فقط انسان میتواند درک کند و دومی اینکه یادگرفتن این أسماء در انتخاب خلیفةالله از جانب خدای رحمان دخالت دارد.
⏪خلاصه مطالب:
1️⃣ مراد از اسماء در «وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ...»
2️⃣ ویژگیهای «أسْماءَ»
✅سوالات، نظرات و پیشنهادت خود را با ما در میان بگذارید:
@Dastooreaqa
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🆔 eitaa.com/mahdimotahari