eitaa logo
دوستانه
356 دنبال‌کننده
20.5هزار عکس
12.5هزار ویدیو
353 فایل
بشتابیم سحر نزدیک است. *کپی مطالب با ذکر صلوات برای ظهور، آزاد است*
مشاهده در ایتا
دانلود
نوع اصطلاح : کرامات عنوان : شعری از شافعی شافعی شیخ سنت و پیشوای جماعت، مردی که یک فرقه عظیم از فرقه‏های چهارگانه ملت اسلام را رهبری می‏کند در فضیلت علی(ع)سخنی می‏گوید که علماء ارجمند امامیه این سخن را غلو و گزاف می‏شمارند و روا نمی‏دارند. آقا علی(ع)را تا این پایه بستاید. شافعی که خود پیرو سنت است عاشقانه و حتی عابدانه از آقا علی(ع)یاد می‏کند و می‏گوید: 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 لَوْ اَنَّ الْمُرْتَضی اَبْدی مَحَلَّهُ لَخَرَّ النّاسُ طُرّا سُجَّدا لَهُ‏ وَ ماتَ الشّافَعی وَ لَیسَ یدْری علی(ع) رَبُّهُ اَمْ رَبُّهُ اللّهُ؟ 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 آنچه شافعی گفت: اگر علی(ع) مرتضی (ع) خود را آنطور که بود نشان می‏داد مردم جهان همه در برابرش سر سجده بر زمین می‏گذاشتند، شافعی می‏میرد ولی نمی‏داند که خدای او الله است یا علی(ع). شافعی در دوستی اهل بیت تا به حدی رسیده بود که به رفضش نسبت داده‏اند و او را محبوس نمودند و او در آن معنی شعری گفته است و یک بیت این است: لَوْ کانَ رَفْضا حُبُّ آلِ مُحمّد فَلَیشْهد الثَّقلانِ اِنّی رافِضُ‏ اگر به محب آل محمد و علی(ع) رافضی می‏گویند پس شاهد باشند قرآن و عترت که من رافضی و شیعه هستم. مگر که ذات خداوند عین ذات علی(ع)ست بگو صفات خدائی هر صفات علی(ع)ست‏ زعقل معرفتش خواستن ز بی‏عقلیست ز عشق پرسش او کن که عقل مات علی(ع)ست‏ بحکم آنکه من الماء کل شیئی حی حیوة هستی هر چیز از حیوة علی(ع)ست‏ خدا پرستی حق راست چهارده آیت بجز نبی همه آیات بینات علی(ع)ست‏ کتاب محکم مُنْزَل که خوانیش قرآن حکم حق همه احکام محکمات علی(ع)ست‏ شنیده تو اگر معجزات خضر و خلیل حکایتی ز کرامات و معجزات علی(ع)ست‏ منبع : کرامات العلویه، علی میر خلف زاده‏، نشر مهدی یار @beshetabim 🍃با دوستانه تا ظهور🍃
شعر صاحب بن عبّاد درباره غدیر پرسش : سرودۀ صاحب بن عباد در رابطه با غدیر خم چیست؟ پاسخ اجمالی: صاحب بن عباد در رابطه با غدیر خم چنین سروده: ... 🌸وقالوا علیٌّ علا قلت لا فإنّ العُلى بعلیٍّ عَلا؛ 🌸👌... گفتند: على برترى یافت؟ گفتم: نه. همانا برترى ها به واسطه على برترى یافتند. ولکن أقولُ...؛ ولکن من مِثل گفته پیامبر(ص) مى گویم، در حالى که همه خلایق را جمع کرده بود. ألا إنّ من کنتُ مولىً له یُوالی علیاً وإلاّ فلا؛ آگاه باشید! هر کس من مولاى او هستم على را ولىّ خود بدارد، و اگر چنین نکند پس من هم مولاى او نیستم. پاسخ تفصیلی: او در این باره چنین سروده است: 1 ـ «قالت فمن تِلْوُهُ یومَ الکساءِ أجبْ فقلتُ أفضلُ مَکسوٍّ ومُشتمِلِ 2 ـ قالت فمن سادَ فی یومِ الغدیرِ أَبنْ فقلتُ من کان للإسلامِ خیرَ ولی 🍃3 ـ وقالوا علیٌّ علا قلت لا فإنّ العُلى بعلیٍّ عَلا🍃👌 4 ـ ولکن أقولُ کقولِ النبیِّ وقد جمعَ الخلقَ کلَّ الملا 5 ـ ألا إنّ من کنتُ مولىً له یُوالی علیاً وإلاّ فلا» 1 ـ (گفت : چه کسى در روز کساء تالى تلو او بود؟ پاسخ گو! گفتم : بهترین کسى که کِساء (خیمه) او را پوشانده و دربرگرفته است . 2 ـ گفت : چه کسى در روز غدیر سیّد و امیر شد؟ بیان کن! گفتم : آن کسى که براى اسلام بهترین ولىّ است . 3 ـ گفتند : على برترى یافت؟ گفتم : نه . همانا برترى ها به واسطه على برترى یافتند . 4 ـ ولکن من مِثل گفته پیامبر مى گویم ، در حالى که همه خلایق را جمع کرده بود . 5 ـ آگاه باشید! هر کس من مولاى او هستم على را ولىّ خود بدارد ، و اگر چنین نکند پس من هم مولاى او نیستم) . قابل ذکر است که استدلال مثل صاحب ـ که یکى از ارکانِ مراجعِ لغت و ادبیّات است ـ به حدیث غدیر در شعر و نثر خود بر برتر بودن امیرالمؤمنین(علیه السلام)، دلیلى قوى است بر اینکه اراده کردن معناى امامت و خلافت از واژه «مولى» درست است.(1) پی نوشت: (1). گردآوری از کتاب: گزیده ای جامع از الغدیر، علامه شیخ عبدالحسین امینی، ترجمه محمد حسین شفیعی شاهرودی، موسسه میراث نبوت، چاپ سوم، ص 376.   @beshetabim 🍃با دوستانه تا ظهور🍃
هدایت شده از حامیان انقلاب
هدایت شده از حامیان انقلاب
✨ به جرج جرداق گفتند: شما یک مسیحی هستی و خیلی هم مذهبی نیستی، چه شد که در مورد حضرت علی (ع) کتاب نوشتی؟ ✨ به گریه افتاد و گفت مرحوم علامه امینی هنگامی که کتاب را نوشت چند جلد از کتاب را برای من فرستاد. یک نامه هم نوشت و گفت آقای جرد جرداق شما یک حقوقدان و وکیل دادگستری هستی، نه شیعه هستی و نه سنی که بگوییم طرفداری می‌کنی، کار تو دفاع از مظلوم است. ما با اهل سنت بر سر علی (ع) دعوا داریم ما می‌گوییم حق با علی است آنها می گویند نه. حالا این چند جلد کتاب الغدیر را به عنوان پرونده مطالعه کنید. تمام مدارک هم از اهل سنت است. من از شیعه چیزی در آن ننوشته‌ام. شما هم در حد یک وکیل دادگستری قضاوت خود را برای من بنویسید. ✨ جرداق می گوید: من دیدم وقتی انسانی مرا به عنوان یک وکیل دادگستری مخاطب قرار داده و از من کمک خواسته بی‌انصافی است اگر کمک نکنم بنابراین پذیرفتم. وقتی کتاب‌ها را دقیق خواندم دیدم در تاریخ از علی(ع) مظلوم‌تر نمی‌شناسم و لذا تصمیم گرفتم به اقتضای شغلم که وکیل دادگستری است، از این مظلوم دفاع کنم و کتاب «الامام علی صوة العدالة الانسانیة» را نوشتم. ✨ نزدیک است. یک مسیحی اینطور از مظلومیت امیرالمومنین دفاع کرد.از خدا بخواهیم ما هم سهمی، هرچند کوچک در راه علیه السلام داشته باشیم.   @beshetabim 🍃با دوستانه تا ظهور🍃
base.apk
7.37M
«برنامه کتاب ۳ دقیقه در قیامت» حتما دانلود کرده و مطالعه کنید امتحان کنید واقعا تاثیر گذاره و جالبه این برنامه رو برای رضای خداوند و استفاده تشنگان علم و معرفت تو همه گروه ها انتشار دهید لطفا   @beshetabim 🍃با دوستانه تا ظهور🍃
دلانه✨ در زمان امام هادی علیه السلام شخصی نامه ای نوشت از یکی از شهر های دور... نوشت که آقا من دور از شما هستم گاهی حاجاتی دارم، مشکلاتی دارم، بهر حال چه کنم؟ حضرت در جواب ایشان نوشتند: «إِنْ كَانَتْ لَکَ حَاجَةٌ فَحَرِّک شَفَتَيْک» هر وقت حاجتی داشتی لبت را حرکت بده، حرف بزن، بگو... (ع)💛 🆔||https://t.me/clad_girls   @beshetabim 🍃با دوستانه تا ظهور🍃
41.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰انیمیشن سه بعدی: پس از من/After Me 🔻"پس از من" نام انیمیشن کوتاهی است که با بررسی شواهد علمی و تاریخی دقیق، در قالب داستانی کوتاه، واقعه عظیم غدیر را به نمایش میگذارد. این انیمیشن با هزینه کاملا مردمی ساخته شده و به دست شما رسیده است. 🔹در این انیمیشن نقش بی بدیل پیامبر (ص) در خنثی سازی توطئه های جریان نفاق در مخالفت با ولایت امیرالمومنین (ع) به خوبی به تصویر کشیده شده است. همچنین تمامی خطبه غدیریه پیامبر (ص) در این انیمیشن به نمایش در آمده است. 🔸لطفا با نشر حداکثری این انیمیشن در گروه ها، کانال ها و محافل عیدغدیر در گسترش فرهنگ غدیر شریک باشید. مشاهده و دریافت فایل با کیفیت بالا از طریق آپارات: 👇 https://www.aparat.com/v/tpHTG 💠 کانال رسمی انیمیشن «پس از من»: https://eitaa.com/ghadir_animation   @beshetabim 🍃با دوستانه تا ظهور🍃
🔻 شخصی یهودی به امام هادی علیه السلام علاقه داشت، مردم اطراف حضرت حلقه زده بودند و آن یهودی هم گردن می کشید که حضرت را تماشا کند، حضرت به فرد یهودی اشاره کردند و فرمودند: 🔸 اشتباه می کنند کسانی که تصور می کنند محبت تو نسبت ‏به ما برای تو بی فائده است؛ تو مسلمان نخواهی شد؛ ولی خداوند یک فرزندی به تو خواهد داد که از شیعیان ما خواهد شد. 🔹 شاید این اثر همان محبت یهودی نسبت به امام هادی علیه السلام بوده که فرزندش شیعه شده است. 🔸 کسی که الآن در عباداتش هم ‏کوتاهی کند، سیر ولائی او اثر خودش را خواهد داشت. 🔹 وقتی برای یک یهودی محبت به امام هادی علیه‌السلام اینگونه باشد، آن شیعه دیگر معلوم است. 🔸 جریان حارث همدانی که شعرش مشهور است موید است؛ او پیرمردی در اطراف کوفه بود، مریض بود، عصازنان خدمت حضرت امیرالمومنین علیه السلام آمد، حضرت از او سوال فرمودند حارث تو با این حالت، چه شد که این جا آمدی؟! گفت: عشق و محبت شما مرا این جا کشاند. 🔹 حضرت شروع کردند آن اشعار را خواندن: یاحار هَمْدانَ مَنْ یَمُتْ یَرَنی. توضیح دادند که این محبت به درد تو می خورد و آنجا اشعار قشنگی هم حضرت نسبت به او می گویند که آتش اگر روز قیامت بخواهد سراغ تو بیاید میگویم نه این مال ماست و مرا پذیرفته بوده است. ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری ✾📚 @Dastan 📚✾   @beshetabim 🍃با دوستانه تا ظهور🍃
♦️ دو خاطره شنیدنی از روحانی برجسته اهل‌سنت 🔰شریف زاهدی، روحانی برجسته اهل سنت بلوچستان که پس از تحقیق و بررسی به مذهب اهل بیت علیهم السلام گروید، در بیان خاطرات خود چنین می آورد: 1⃣ خیلی فکر کردم که با کدام روایت یا کتاب برای اهل تسنن ثابت کنم که «مولی» در حدیث غدیر، به معنای دوست نیست، بلکه به معنای پیشوا و رهبر است. تا این که روزی مشغول مطالعه یکی از کتاب‌های «مولوی محمد عمر سربازی» بودم. مطالعه‌ام که تمام شد و کتاب را که بستم، دیدم روی جلد آن نوشته شده: «نویسنده مولانا محمد عمر سربازی» فوراً به ذهنم آمد که از مولوی ها، معنای کلمه ی مولانا را بپرسم و سؤال کنم که چرا به محمد عمر سربازی، مولانا می‌گویند؟ از چند مولوی سؤال کردم. پاسخی که به من دادند، این بود: «مولانا» یعنی واجه؛ یعنی رهبر ما، پیشوای ما. به آنها گفتم: من تعجب می‌کنم «مولا» درباره بزرگانتان معنای واجه و رهبر می‌دهد ولی در سخن پیامبر (صلی الله علیه وآله) به معنای دوست آمده است! 2⃣ روزی یکی از دوستان اهل تسنن به دیدنم آمده بود. گفت وگوی مفصلی درباره حقانیت اهل بیت داشتیم از جمله به خطبه حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) در غدیر خم استناد کردم. ایشان می‌گفت: «مولا» در این حدیث به معنای دوست آمده است. نهایتاً هر چه دلیل آوردم قبول نکرد. خداحافظی کرد و به سمت بلوچستان حرکت کرد. یک ساعت از رفتنش نگذشته بود که به او زنگ زدم و گفتم: کار خیلی مهمی با شما دارم باید برگردی. گفت: من باید بروم، وقت ندارم برگردم. خانواده‌ام منتظرم هستند، چه کاری با من داری؟ تلفنی بگو. گفتم: کار مهمی دارم، نمی توانم تلفنی بگویم، باید خودت اینجا باشی. خیلی اصرار کردم تا این که برگشت. وقتی به من رسید گفت: چه کار مهمی داری که من را از این همه راه برگرداندی؟ گفتم: می‌خواستم به تو بگویم: دوستت دارم. گفت: همین! گفتم: بله. همین را خواستم به شما بگویم. دوستم ناراحت شد و گفت: خانواده‌ام منتظرم بودند و باید می‌رفتم، این همه راه من را برگرداندی که بگویی دوستت دارم، اذیت می‌کنی؟ گفتم: سؤال من همین جاست. چطور وقتی شما با عجله به سمت خانواده ای که منتظرت هستند می‌روی و شما را از راهتان بر می‌گردانم تا به شما بگویم «دوستت_دارم»؛ ناراحت می‌شوی و در عقل من شک می‌کنی، ولی وقتی پیامبر اسلام ص ده‌ها هزار نفر را که با عجله به سمت خانواده ی خود می‌رفتند، سه روز در زیر آفتاب سوزان معطل کردند که فقط بگویند: «هر کس من را دوست دارد، علی را دوست بدارد» این کار پیامبر را عاقلانه می‌دانی؟ آیا این اقدام پیامبر ناراحتی مسلمانان را در پی نمی داشت؟ آیا آنان در عقل چنین پیامبری شک نمی‌کردند؟! با این کاری که کردم، دوستم با تمام وجود احساس کرد که چه حرف خنده‌داری زده است و اقرار کرد که پیامبر خدا - در جریان غدیر خم - می‌خواست نکته مهم تری را بیان کند وگرنه برای بیان دوستی اش با علی (علیه السلام) نیازی نبود مسلمانان را از راهشان برگرداند.» (باید شیعه می‌شدم، خاطرات شریف زاهدی، ص ۱۳۸) *الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة أميرالمؤمنين و اولاده المعصومين عليهم السلام.*   @beshetabim 🍃با دوستانه تا ظهور🍃
. ✍ نصیری؛ معجون سادگی و لجاجت ♦️حضور و فعالیت من در کلاب‌هاوس تجربه مهمی برایم پدید آورد و فرصت و امکان گفت‌وگو با افراد مختلفی را یافتم؛ افرادی که پیش‌تر تصور دیگری از آن‌ها داشتم و حالا فهمیدم که برخی‌شان بسیار تُهی و بی‌مایه هستند و این سؤال ذهنم را درگیر کرد که چگونه چنین افرادی با چنین سطح نازلی از استدلال، به تئوریسین تبدیل شدند!! بعدها دریافتم که رسانه، هم این ظرفیت را دارد که از یک «بی‌سواد»، «علامه» بسازد و هم قادر است که یک «علامه» را هم به «بی‌سواد» بدل کند که برای هر دوی‌شان، نمونه‌هایی عینی وجود دارد. ♦️«مهدی نصیری» ازجمله افرادی بود که با آن‌ها گفت‌وگو کردم. هرچند گفت‌وگویی که با او داشتم کوتاه بود، اما دیدم اطلاعات او درباره «ولایت فقیه» حتی اندازه یک طلبهٔ مبتدی هم نیست و متأسفانه تفاوت «مقبولیت» و «مشروعیت» که الفبای نظریه فقهی «ولایت فقیه» است را هم نمی‌داند. شخص مهدی نصیری برایم اهمیت ندارد؛ اما مسیر او مهم است؛ این‌که چگونه یک سوپرانقلابی، چپ می‌کند و تبدیل به دشمن درجه‌یک نظام و رهبری می‌شود؟! نصیری اگر دنبال نقد عالمانه باشد، خودِ بنده با کمال میل استقبال می‌کنم؛ اما او اهل لج‌بازی است. ♦️نصیریِ غرب‌ستیزِ دیروز، اکنون به جایی رسیده که ابرهای آسمان نروژ که با فتوشاپ به‌شکل اسب درآورده‌اند را از سر سادگی زیاد و چه‌بسا شیفتگی به غرب، باور کرده و به‌عنوان تصویری واقعی، استوری می‌کند! ♦️نصیری، اخیراً طی یادداشتی با موضوع مهاجرت نخبگان، گفته که بارها در این‌باره اشک ریخته و خلاصه همین مسأله را بهانه‌ای تازه برای لگد زدن به نظام و شقاوت‌آمیز خواندن حکمرانی در ایران قرار داده؛ اما تأسف‌بار این‌که علی‌رغم سابقهٔ بلند نصیری در روزنامه‌نگاری، اما یک سرچ ساده هم انجام نداده تا بداند ⟨اولاً⟩ مهاجرت در دنیا طی دهه‌های اخیر، دیگر امری عادی و مرسوم تلقی می‌شود و به‌صِرفِ آمار آن، الزاماً نمی‌توان کشوری را هدف قضاوت منفی یا مثبت قرار داد و ⟨ثانیاً⟩ اساساً آمار مهاجرت در ایران، بین کشورهای دنیا، آمار بالایی محسوب نمی‌شود. ♦️به‌عنوان مثال: طبق نظرسنجی اخیر وب‌سایت کره‌ای سارامین، اکثریت مردم کره جنوبی، آرزوی ترکِ همیشگیِ وطن خود را دارند؛ آقای نصیری بگوید آیا در کره جنوبی هم نظام و رهبری، مقصر است؟! ♦️طبق داده‌های سایت گلوبال اکونومی، از سال[۲۰۱۷]، وضعیت ایران نسبت به فرار مغزها بهتر شده و در سال[۲۰۲۲] مهاجرت کمتری نسبت به سال‌های پیش انجام شده است. ♦️رتبه ایران در سال[۲۰۲۲]، در بین [۱۷۷]کشور، [۱۰۶] گزارش شده؛ درحالی‌که در سال[۲۰۱۷]، رتبه ایران، [۷۵] بود. ♦️براساس گزارش دفتر مهاجرتی سازمان ملل متحد، ایران در میان [۲۰]کشور اولِ مهاجر‌فِرِست دنیا قرار ندارد. در سال[۲۰۱۹] هند، مکزیک، چین، روسیه، سوریه، بنگلادش، پاکستان، اوکراین، فیلیپین، افغانستان، اندونزی، لهستان، انگلستان، آلمان، قزاقستان، فلسطین، رومانی، مصر و ترکیه، بیش‌ترین مهاجر را در میان کشورهای جهان داشته‌اند. ♦️اگر به این [۲۰]کشور توجه کنید، می‌فهمید که مهاجرت، دیگر یک امری معمول در کشورهاست. از آلمان، روسیه، انگلستان، چین و ترکیه تا افغانستان، مردم تمایل بالایی به مهاجرت دارند؛ حال آقای نصیری پاسخ بدهد که آیا در این کشورها هم رهبری نظام مقصر است؟ اسلام مقصر است؟ برجام مؤثر است؟ ♦️اگر قدری بی‌طرفانه، به بررسی مسائل و موضوعات بپردازیم، درمی‌یابیم مسائل زیادی در دنیا وجود دارند که سال‌ها پیش غیرطبیعی تلقی می‌شدند و اکنون طبیعی قلمداد می‌شوند و اساساً مسائل و چالش‌های کشورهای مختلف عین هم نیستند و گاهی مسأله و چالش یک کشور، امری عادی در کشور دیگر محسوب می‌شود و بالعکس. یاعلی... 🖌 شیخ فرهاد فتحی https://eitaa.com/Politicalhistory