eitaa logo
بسوی خدا
2.1هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
49 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
࿐☀️○ 🌺 ‌○☀️࿐ ✨وَ لا تَقْتُلُوا أَوْلادَكُمْ خَشْيَةَ إِمْلاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَ إِيَّاكُمْ إِنَّ قَتْلَهُمْ كانَ خِطْأً كَبِيراً✨ ✨و فرزندانتان را از ترس فقر، نکشید؛ ما آنها و شما را روزى مى دهیم؛ مسلّماً کشتن آنها گناه بزرگى است✨ «سوره اسرا، آیه ۳۱» ✳️ پیام ها: 1⃣ کودک، حقّ حیات دارد و والدین نباید این حق را از او بگیرند. «لاتقتلوا اولادکم» 2⃣ فقر و تهیدستى حتّى در قویترین عواطف انسانى تأثیرگذار است. «لا تقتلوا اولادکم خشیة املاق» 3⃣ ترس از ضرر و زیان وفقر، مجوّز گناه و نادیده گرفتن حقوق دیگران نیست. «لا تقتلوا اولادکم خشیة املاق» 4⃣ اگر امنیّت روانى و ایمان نباشد، نه فقط فقر که ترس از فقر نیز سبب آدم‏‌کشى مى‏ شود. «لاتقتلوا... خشیة املاق» 5⃣ توجّه به ضمانت الهى، مانع گناه است. «لا تقتلوا... نحن نرزقهم» 6⃣ ایمان و توکّل را از یاد نبرید. «نحن نرزقهم» 7⃣ خداوند از پدر و مادر مهربان‏ تر است، به او سوءظنّ نبرید. «نحن نرزقهم» 8⃣ رزق به دست خداست و زیادى نفرات و جمعیّت بى ‏اثر است، پس فرزند عامل فقر نیست. «نحن نرزقهم و ایّاکم» 9⃣ گاهى رزق و روزى ما در سایه‏ روزى فرزندان است. «نرزقهم و ایّاکم» 🔟 فرزندکشى و سقط جنین، گناه و جنایت است، چه پسر باشد، چه دختر. «لاتقتلوا اولادکم... خطاً کبیرا» 1⃣1⃣ گناهان یکسان نیستند، گناهان صغیره و کبیره داریم. «خطاً کبیراً» منبع: پایگاه درس هایی از قرآن 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
پرسش شماره 1⃣ ❓سوال : پسرم 17 سالشه و اخيرا نماز نميخونه و ميگه به وجود دين شک دارم و اينکه ايا چيزي به نام دين وجود داره يا اينکه اشخاصي به نام پيامبران از قول خدا مردم را جلب خود ميکردند و هر شخصي با تاييد داستان فرد قبلي داستان جديدي از خودش ميگه؟ 💯 پاسخ با صبر و متانت اورا از این فکر خطر ناک نجات دهید. خداجویى و خداشناسى یکى از مسایل فطرى بشر است؛ یعنى کشش به شناخت خداوند یکى از احساسات ذاتى و درونى است و نیاز به استدلال ندارد. همان گونه حُس زیبایى نیاز به استدلال ندارد. هنگامى که یک منظره بسیار زیباى طبیعی، یا یک گل بسیار خوش رنگ و خوش بو را مى بینیم، جاذبه نیرومندى از درون خود نسبت به آن احساس مى کنیم که نام آن را عشق به زیبایى مى نهیم و هیچ گونه نیازى به استدلال در این جا نمى بینیم. خداشناسى نیز همین طور است و کشش و جاذبة فطرى است. به همین دلیل هیچ قوم و ملتى را نه در امروز و نه در گذشتة تاریخ مشاهده نمى کنیم که نوعى از عقاید مذهبى بر فکر و روح آن ها حکم فرما نباشد. به همین خاطر است که قرآن روى بت پرستى و شرک تکیه کرده است،‌نه اثبات وجود خدا، چرا که این موضوع در ذهن هر کس نهفته است. معمولاً بچه ها با اندک توضیح والدین شان در مورد خداشناسى قانع مى شوند، گرچه پدر و مادر بى سواد باشند و با زبان ساده توضیح داده باشند. با این حال بچه ها از نظر سن و استعداد و محیط زندگى در یک سطح نیستند، از این رو لازم است والدین و مربیان با منظور داشتن این شرایط، پاسخ گوى کودکان خود در بارة خداشناسى باشند، با زبانى که آن ها را قانع کنند. ادامه 👇👇👇
ادامه 👇👇👇 🍃 شاید تبیین برهان علیت با بیان مثال، راه روشنى براى کودکان باشد. بدین صورت: این جهان خداى دارد که آن را آفریده و اداره مى کند، چون هیچ پدیده اى خود به خود و بدون علت به وجود نمى آید. 🏠مثلاً اگر ساختمان جدیدى را ببینیم، یقین پیدا مى کنیم داراى مهندس و بنّا و کارگرانى بوده و در اثر کار و کوشش آنان ساختمان درست شده است. هرگز احتمال نمى دهیم خود به خود و بدون علت به وجود آمده باشد. کودکان وقتى حادثه جدیدى اتفاق بیفتد، از علت آن سؤال مى کنند و براى هر چیز تازه اى دنبال چرایى هستند. در هر روز ده ها یا صدها «چرا» از زبان شان بیرون مى آید. این نشان مى دهد کودکان به خوبى قانون علیت را با فطرت شان دریافته اند. 📝اگر قلم و کاغذ سفیدى روى میز تحریرمان گذاشتیم و از اتاق بیرون رفتیم، بعد از برگشتن دیدیم کاغذ سیاه شده و خط هایى در آن نگاشته شده است،‌اطمینان پیدا مى کنیم که در غیاب ما کسى سر میز رفته و با قلم، آن خط ها را نوشته است . اگر شخصى بگوید: قلم خود به خود حرکت نموده و آن خط ها را نوشته است، به حرف او مى خندیم و گفته اش را غیر عاقلانه مى شماریم. 🖼اگر تابلویى را مشاهده کنیم که نقشه هاى زیبا و عکس ها و منظره هاى جالبش بینندگان را شیفته مى کند، خواهیم گفت که هنرمند خوش ذوق و با سلیقه اى بر آن کار کرده و به واسطة هوشیارى و هنرمندى و بازوى تواناى او است که یک صفحة بى ارزش به یک اثر گران مایه و ارزنده تبدیل شده است. ⏰اگر ساعت شما از کار افتاد، شک ندارید که خراب شدن ساعت بى علت نیست، چنان که حرکت کردن عقربه هاى آن هم بى علت نبود،‌و مى دانید که از کار افتادنش نیز بى علت نیست. 🛴اگر بچه اى از بیرون بیاید و بر دوچرخه یا اسباب بازى خود تغییرى ببیند، دنبال علتش مى گردد. به کودک گفته مى شود: همان گونه که هیچ پدیده اى بدون علت و آفریننده به وجود نمى آید، جهان آفرینش نیز نمى تواند بدون آفریننده باشد و آفرینندة آن خداوند است.(1) براى توجیه کودکان مى توان از مثال استفاده کرد، ضمن بیان این که خداوند شبیه هیچ چیز نیست و مثال فقط براى نزدیک کردن به ذهن است. بهتر است که در صورت امکان از شعرهایى که در مورد خداوند سروده شده است ،بهره گرفت.(2) پی‌نوشت‌ها: 1. ابراهیم امینی، همه باید بدانند، ص 17. 2 احمد احمدى بیرجندی، شعر در زندگی، ص 160 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🐄سوره بقره 🌻آیات ۳۰ تا ۳۵ 📝ترجمه استاد حسین انصاریان 6⃣3⃣ فَأَزَلَّهُمَا الشَّيْطَانُ عَنْهَا فَأَخْرَجَهُمَا مِمَّا كَانَا فِيهِ وَقُلْنَا اهْبِطُوا بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَلَكُمْ فِي الْأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَمَتَاعٌ إِلَى حِينٍ پس شیطان، هر دو را از [طریق] آن درخت لغزانید و آنان را از آنچه در آن بودند [چه مقام و مرتبه معنوی، و چه منزلت و جایگاه ظاهری] بیرون کرد. و ما گفتیم: [ای آدم و حوا و ای ابلیس!] در حالی که دشمن یکدیگرید [و تا ابد، بین شما آدمیان و ابلیسیان صلح و صفایی نخواهد بود، از این جایگاه] فرود آیید و برای شما در زمین، قرارگاهی [برای زندگی] و تا مدتی معین، وسیله بهرهوری اندکی خواهد بود. 7⃣3⃣ فَتَلَقَّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ كَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَيْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ پس آدم کلماتی را] مانند کلمه استغفار و توسّل به اهل بیت (علیهم السلام) که مایه توبه و بازگشت بود] از سوی پروردگارش دریافت کرد و [پروردگار [توبه اش را پذیرفت؛ زیرا او بسیار توبه پذیر و مهربان است. 8⃣3⃣ قُلْنَا اهْبِطُوا مِنْهَا جَمِيعًا فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدًى فَمَنْ تَبِعَ هُدَايَ فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ گفتیم: همگی از آن [مرتبه و مقام] فرود آیید؛ چنانچه از سوی من هدایتی برای شما آمد، پس کسانی که از هدایتم پیروی کنند نه ترسی بر آنان است و نه اندوهگین شوند.
9⃣3⃣ وَالَّذِينَ كَفَرُوا وَكَذَّبُوا بِآيَاتِنَا أُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ و کسانی که کافر شدند و آیات ما را تکذیب کردند، اهل آتشند و در آن جاودانه اند. 0⃣4⃣ يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُوا نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَوْفُوا بِعَهْدِي أُوفِ بِعَهْدِكُمْ وَإِيَّايَ فَارْهَبُونِ ای بنی اسرائیل! نعمت های مرا که به شما عطا کردم، یاد کنید و به پیمانم [که سفارش به عبادت و ایمان به همه انبیا به ویژه پیامبر اسلام است] وفا کنید تا من هم به پیمان شما [که توقع ثواب وپاداش در برابر عبادت وایمان است] وفا کنم، و [نسبت به پیمان شکنی] فقط از من بترسید. 🍃🌸🍃🌸🍃
معرفی_کتاب سلام و ادب به کتاب دوستان عزیز در آخرین روز از معرفی کتاب گرانسنگ فرهنگ جامع سخنان حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها به مطالعه یکی از هزاران مطلب این کتاب می‌پردازیم : 🌸🍃 زنان و تقرب جستن به خدا اشعث کوفی با سند خود از امام باقر علیه‌السلام نقل می‌کند که حضرت علی علیه‌السلام در حالی که سخت در اندیشه بود، نزد حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها آمد. حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها پرسید: این اندوه و اندیشه از چیست ؟ حضرت علی علیه‌السلام فرمود: پیامبر از ما سوالی کرد که پاسخش را ندانستیم. حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها گفت : سوال چه بود؟ حضرت علی فرمود: پیامبر پرسید زن چیست ؟ گفتیم ناموس است. فرمود: نزدیک‌ترین حالتش به پروردگار چه زمانی است؟ پاسخ آن را ندانستیم. حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها گفت: نزد پیامبر برگرد و بگو نزدیک‌ترین حالات او به پروردگار آن زمانی است که در خانه باشد. حضرت علی علیه‌السلام رفت و پاسخ را به پیامبر داد. پیامبر فرمود: علی جان این پاسخ از تو نیست. حضرت علی علیه‌السلام گفت: این پاسخ از فاطمه است. پیامبر فرمود: راست گفتی، فاطمه پاره تن من است. 🍃🌸🍃🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاج قاسم برای اینکه به فکر گناه نیفتد، چه دعایی کرده بودند؟ 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 موضوعی که در مورد امتحان باید بهش توجه بشه اینه که اگه کسی حتی توی امتحانات الهی شکست هم بخوره ولی با شکستش درست برخورد کنه اتفاقاً خیلی جلوتر خواهد رفت.💎 شیوه‌ی درست برخورد با شکست در امتحانات هم خیلی ساده هست: 🔸 برگرد به خدا بگو خدایا من اعتراف می‌کنم که خراب کردم... من نتونستم... دفعه‌ی بعد کمکم کن... 🌹 حتی اهل بیت بزرگوار به ما اینطور یاد دادند که بگیم: 🌷 خدایا تو خودت میدونی من ضعیف هستم؛ انقدر ضعیف که اگه دفعه‌ی بعد باز هم امتحان بگیری باز هم شکست خواهم خورد...😓 ولی اگه تو کمکم کنی نمیذاری شکست بخورم... خدایا من به خودم تکیه‌ای ندارم، من دفعه‌ی بعد هم عرضه ندارم مگر اینکه تو کمک کنی... شما فقط سعی کنید درِ خانه‌ی خدا کمی تواضع کنید🙏؛ حتما امتحانات بعدی شما ساده‌تر و راحت‌تر خواهد بود... 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ خانه کوچک حضرت زهرا سلام الله علیها این فاطمه سلام اللّه علیها و این افرادی که در آن خانه شد که بر حسب عدد چهار پنج نفر بودند، به حسب واقع تمام قدرت حق تعالی را تجلّی دادند، خدمت‌هایی کردند که ما را و شما را و همه بشر را به اعجاب در آورده است. 📚 صحیفه حضرت امام خمینی، ج۱۶، ص۸۷ 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💝 سخنان باورنکردنی امام دربارۀ «زنان» ❤️اسلام می‌خواهد بچّه‌ها دست مادر را حتماً / بخش مهمی از مشکلات جامعه در صورت «محترم بودن زن در خانواده» حل می‌شود! ❤️❤️❤️ ✅ شما خانمها به طوری كه حالا خودتان می‌گویید معلم هستید؛ بسیار شریف دارید. یكی تربیت فرزند(مادری)، كه این از همه شغلها بالاتر است. یك فرزند خوب شما اگر به جامعه تحویل بدهید، برای شما بهتر است از عالَم (!!!) (صحیفه امام،ج8،ص90) ✅ اگر در دامن مادر، كه است، بچه خوب از كار درآمد، این به همان تربیت بچگی كه شده باقی می‌ماند! -مگر یك عوامل بسیار قوی‌ای او را برگرداند/ زیرا علاقه‌ای كه بچه به مادر دارد به هیچ كس ندارد و حرف مادر نقش می‌شود در مغزش. (صحیفه امام،ج8، ص363) ✅ تمام بچه خلاصه می‌شود در «مادر»، چون به هیچ‌کس آن علاقه را ندارد/ بچه همه چیز را در «مادر» می‌بینید؛ «حرف»، «خُلق» و «عمل» مادر در بچه‌ها اثر دارد/بچه از همان دامن مادر، اعمالش و گفتارش به تقلید از مادر- كه از همه تقلیدها بالاتر است- و به تزریق مادر- كه از همه تزریقها مؤثرتر است- تربیت مى‌شود./ افعال و اعمال بچه‌ها هم شما هستید (صحیفه امام، ج7،ص284) ✅ گمان نكنید كه یك بچه است...اگر این بچه‌اى كه شما تربیت كردید یك تربیت صحیح باشد و آن وقت آن بچه در رأس جامعه واقع بشود، یك ملت را سعادتمند مى كند؛ و آن شرفش مال شماست. و اگر خداى نخواسته به عكس باشد...این ممكن است كه بعدها یك جامعه را به فساد بكشد. خیال نكنید یك آدم است. گاهى یك آدم، یك ده را خراب مى‌كند؛ گاهى یك آدم یك شهرستان را خراب مى‌كند؛ گاهى یك مملكت را خراب مى‌كند. (صحیفه امام، ج7،ص284) ✅ بانوان محترم! مسئولید همه/ مادرها بیشتر مسئول هستند/ شرافت مادرى از شرافت پدرى بیشتر است/ تأثیر مادر هم در روحیه اطفال از تأثیر پدر بیشتر است(صحیفه امام، ج‌7، ص503) 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرسش شماره 2⃣ ❓ پرسش: چرا بعضي توي خيلي زمينه ها شانس دارند ولي بعضي ها اصلا ندارند يعني خدا نمي خواد ؟ 💯 پاسخ: هيچ معناي صحيحي براي شانس وجود ندارد و اصولا چيزي به نام شانس واقعيت خارجي ندارد، هرچند ممکن است تقديرهاي زندگي برخي افراد با ديگران متفاوت باشد و اين تقديرهاي به ظاهر مثبت ناشي از شانس تصور شود. در هر حال هر اتفاق در عالم بر اساس حکمت خداوند و علت خاص قرار داده شده براي آن است نه ناشي از عامل موهومي به نام شانس و مسلمان به چنين چيزي معتقد نمي شود. هر آنچه خداوند حکيم در مورد انسان اجرا مي کند، به مصلحت او است ؛ زيرا خداوند حکيم مطلق است و آنچه براي انسان مقدر نمايد، نيز حکمت و مصلحت نيست؛ پس هر چه خداوند براي انسان خواسته به مصلحت او و بر اساس حکمت الهي است که موجب شکوفائي استعداد هاي انساني شده، يا او را از خواب غفلت بيدار مي کند و متوجه خداوند مي شود. تقدير از قدر است و قدر يعني اندازه و اندازه گيري و تعيين حدّ و حدود چيزي و به اين معنا است که خداوند براي هر چيزي اندازه اي قرار داده و آن را بر اساس اندازه گيري و محاسبه و سنجش آفريده است. ودر محاورات عرفي تقدير همان چيزي است که از آن به قسمت ياد مي شود، زيرا « قسمت» به معاني مختلفي به کار برده مي شود که اعتقاد به برخي از آن ها، موجه است و به برخي ديگر ناموجه و بي دليل . ادامه 👇👇👇
ادامه 👇👇👇 معناى صحيحى که براى قسمت و مصلحت وجود دارد همان قضا و قدر الهى است؛ هرچند در بين عوام رايج شده که در بسيارى از وقايع زندگى تعبير مى‏کنند که «قسمتش چنين بود» و از اين تعبير معمولاً معناى جبر برداشت مى‏شود، در حالى که «قسمت» به معناى «جبر» و سرنوشت حتمى گريزناپذير پذيرفتنى نيست؛ از اين رو تنها معناى مقبولى که براى «قسمت» وجود دارد، قضا و قدر است که با اراده و اختيار انسان منافاتى ندارد. البته ما معتقديم كه حوادث و وقايع ريزو درشت زندگي هر فرد توسط خداوند از قبل تقدير مي شود و اين امور در دو لوح به نام «لوح محو و اثبات» و «لوح محفوظ» ثبت و ضبط است. اما اين به معناي غير قابل تغيير و تبديل بودن اين امور نيست. در باره تفاوت حکمت و تقدير بايد گفت: گرچه چنان که اشاره شد. هر کدام از واژه گان ياد شده معناي خاص خود را دارد. ولي ممکن است به لحاظ کار بردي گاهي حکمت و تقدير در يک مصداق به کار برده شود بخصوص در جاي که بحث مربوط سر نوشت انسان است . 🔸🔹🔸🔹 فقط با لینک به اشتراک بگذارید https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🐄سوره بقره 🌻آیات ۴۱ تا ۴۵ 📝ترجمه استاد حسین انصاریان 1⃣4⃣ وَآمِنُوا بِمَا أَنْزَلْتُ مُصَدِّقًا لِمَا مَعَكُمْ وَلَا تَكُونُوا أَوَّلَ كَافِرٍ بِهِ وَلَا تَشْتَرُوا بِآيَاتِي ثَمَنًا قَلِيلًا وَإِيَّايَ فَاتَّقُونِ وبه آنچه [بر پیامبر اسلام] نازل کرده ام که تصدیق کننده [تورات وانجیلی] است که با شماست، ایمان آورید و نخستین کافر به آن نباشید [که نسل به نسل پس از شما به پیروی از شما به آن کافر شوند] و آیاتم را [در تورات که اوصاف محمّد و قرآن در آن است، با تغییر دادن و تحریف کردن] به بهایی ناچیز نفروشید، و فقط از من پروا کنید. 2⃣4⃣ وَلَا تَلْبِسُوا الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُوا الْحَقَّ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ و حق را با باطل مخلوط نکنید [تا تشخیص دادنشان بر مردمِ جویای حق دشوار نشود]، وحق را [که قرآن وپیامبر است] در حالی که می دانید [و می شناسید، از مردم] پنهان نکنید. 3⃣4⃣ وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ وَارْكَعُوا مَعَ الرَّاكِعِينَ و نماز را بر پا دارید، و زکات بپردازید، و همراه رکوع کنندگان رکوع کنید [که نماز خواندن با جماعت محبوب خداست]. 4⃣4⃣ أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ وَأَنْتُمْ تَتْلُونَ الْكِتَابَ أَفَلَا تَعْقِلُونَ آیا مردم را به نیکی فرمان می دهید و خود را [در ارتباط با نیکی] فراموش می کنید؟ در حالی که کتاب [تورات را که با شدت به نیکی دعوتتان کرده] می خوانید. آیا [به وضع زیان بار و خطرناک خود] نمی اندیشید؟
5⃣4⃣وَاسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخَاشِعِينَ از صبر و نماز [برای حل مشکلات خود و پاک ماندن از آلودگی ها و رسیدن به رحمت حق] کمک بخواهید و بی تردید این کار جز بر کسانی که در برابر حق قلبی فروتن دارند دشوار و گران است.