eitaa logo
بسوی خدا
2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
50 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
"مهربان باش" دلـــــم با دگران باش دلم چون "زمین" باش دلم سبزترین باش دلم گر چه افتاده به "خاکی" دل من... همچنان "کوه" چنین باش دلم بعضی از مردم این شهر به "غم" نزدیکند با غم مردم این شهر عجین باش دلم "خود پسندی"🍃 صفتی نیکو نیست... ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌ https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅پرسش: روايتي است که کسي نزد اميرالمومنين اومدو گفت ايا موقع عبادت خدا را ميبيني امام علي فرمود من تا کسي را نبينم هرگزش برايش بندگي نميکنم وگفتند که موقع عبادت خدارا احساس ميکنم و وجودش را درک ميکنم ...من به خداوند ايمان دارم اما نميتوانم درک کنم که موقع عبادت وجودش را حس نميکنم نمازم هم اول وقت ميخوانم من چگونه خداوند رابيننده خود ببينم؟ پاسخ: منظور حضرت اين نبوده که با چشم ظاهري خدا را ديده است، بلکه با چشم قلب حق تعالي را درک مي کند. «آنچه عارف کند تماشايش/ اي برادر به ديده سر نيست» دلائل عقلى گواهى مى ‏دهد که خداوند هرگز با چشم ديده نخواهد شد، زيرا چشم تنها اجسام يا بعضى از کيفيات آن ها را مى‏بيند. چيزى که جسم نيست و کيفيت جسم هم نمى ‏باشد، هرگز با چشم مشاهده نخواهد شد. اگر چيزى با چشم ديده شود، بايد داراى مکان و جهت و ماده باشد، در حالى که او برتر از همه اين ها است. وجودى است نامحدود و به همين دليل بالاتر از جهان ماده است، زيرا در جهان ماده همه چيز محدود است. در بسيارى از آيات قرآن از جمله آياتى که در مورد بنى اسرائيل و تقاضاى رؤيت خداوند سخن مى‏گويد، با صراحت کامل، نفى امکان رؤيت از خداوند شده است‏. در کتاب توحيد صدوق از اسماعيل بن فضل نقل شده : از امام صادق عليه السلام پرسيدم: آيا خدا در قيامت ديده مى‏شود؟ فرمود: منزه است خداوند از چنين چيزى و بسيار منزه است ...چشم ها نمى ‏بيند جز چيزهائى را که رنگ و کيفيتى دارند،در حالى که خداوند آفريننده رنگ ها و کيفيت‏ها است» . https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ اينكه فردي در زندگيش فقط علاقه به انجام عبادت خدا داشته باشد از نظر شرعي پسنديده است؟ ✅پاسخ: بهترین کار اینست که انسان تمام علاقه و تمرکزش را بر این قرار دهد که تمام اعمالش را منطبق با رضایت الهی کرده و به عبادت تبدیل کند. اگر بینش انسان الهی و خدائی شد، حتی خوابیدن و غذاخوردن و معاشرت با خانواده واقوام را هم می تواند به شکل مورد رضایت خدا تبدیل کرده و با قصد قربت انجام دهد. در اینصورت تمام زندگی انسان عبادت خواهد بود. در دعای کمیل می خوانیم "...يا رَبِّ اَسْئَلُكَ بِحَقِّكَ وَ قُدْسِكَ وَ اَعْظَمِ صِفاتِكَ وَ اَسْماَّئِكَ اَنْ تَجْعَلَ اَوْقاتى مِنَ اللَّيْلِ وَالنَّهارِ بِذِكْرِكَ مَعْمُورَةً وَ بِخِدْمَتِكَ مَوْصُولَةً وَ اَعْمالى عِنْدَكَ مَقْبُولَةً حَتّى تَكُونَ اَعْمالى وَ اَوْرادى كُلُّها وِرْداً واحِداً وَ حالى فى خِدْمَتِكَ سَرْمَداً...؛ ...پروردگارا! از تو درخواست میكنم به حقّت و قدست و بزرگ ترين صفات و نام هايت كه همه اوقاتم را از شب و روز به يادت آباد كنى و به خدمت گزاري ات پيوسته بدارى و اعمالم را در پيشگاهت قبول فرمايى تا آنكه اعمال و اورادم هماهنگ، همسو و همواره باشد و حالم در خدمت تو پاينده گردد..." این همان حالی ست که انسان در ظاهر مثل بقیه مردم زندگی می کند، در حالیکه در باطن و در نیتش تمام اعمالش را با رضایت خداوند و با میل او منطبق کرده و تسلیم و عبد او می شود. پیامبر عظیم الشان اسلام مثل بقیه مردم زندگی می کرد، غذا می خورد و همسر و فرزند داشت که به آنها محبت می کرد. اما لحظه ای از یاد خدا غافل نبوده و قدمی در غیر راه عبودیت بر نداشت. 🔆💢🔆💢🔆💢 🔆💢🔆💢🔆💢🔆 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💝اخلاق زیبای پیامبر در قرآن💝 1⃣ گذشت زیبا ❤️ فَاصْفَحِ ﭘﺲ [ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻧﺎﻫﻨﺠﺎﺭﻱ] ﮔﺬﺷﺘﻲ ﻛﺮﻳﻤﺎﻧﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺵ .(حجر٨٥) (عفو دشمنان توام با رحمت) 2⃣ رهایی زیبا ❤️ يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ إِن كُنتُنَّ تُرِدْنَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا وَزِينَتَهَا فَتَعَالَيْنَ أُمَتِّعْكُنَّ وَأُسَرِّحْكُنَّ ﺍﻱ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ! ﺑﻪ ﻫﻤﺴﺮﺍﻧﺖ ﺑﮕﻮ : ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺯﻳﻮﺭ ﻭ ﺯﻳﻨﺘﺶ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﺑﻴﺎﻳﻴﺪ ﺗﺎ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭﺗﺎﻥ ﻧﻤﺎﻳﻢ ﻭ ﺑﺎ ﺭﻭﺷﻲ ﭘﺴﻨﺪﻳﺪﻩ ﺭﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ﻛﻨﻢ(احزاب٢٨) (رها کردن همسران دنیا طلب توام با نیکی و بدون نزاع ) 3⃣ دوری زیبا ❤️ وَاصْبِرْ عَلَىٰ مَا يَقُولُونَ وَاهْجُرْهُمْ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ(مشرکان) ﺑﻪ ﺷﻴﻮﻩ ﺍﻱ ﭘﺴﻨﺪﻳﺪﻩ ﺩﻭﺭﻱ ﻛﻦ ،(مزمل١٠) (دوری از دشمنان توام با دلسوزی) 4⃣ صبر زیبا ❤️ فَاصْبِرْ ﭘﺲ ﺻﺒﺮ ﻛﻦ ﺻﺒﺮﻱ ﻧﻴﻜﻮ(معارج٥) (صبر مداوم بدون جزع و فزع) 🍃🌺🍀🍃🍀🍃🍀🌺🍃 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 💠 بیانات مقام معظم رهبری درباره : 🔹 «این بانوی بزرگوار، این دختر جوانِ تربیت‌شده‌ی دامان اهل‌بیت پیغمبر، با حرکت خود در جمع یاران و اصحاب و دوستان ائمه(علیهم‌السّلام) و عبور از شهرهای مختلف و پاشیدن بذر معرفت و ولایت در طول مسیر در میان مردم و بعد رسیدن به این منطقه و فرود آمدن در قم، موجب شده است که این شهر به عنوان پایگاه اصلی معارف اهل‌بیت(علیهم‌السّلام) در آن دوره‌ی ظلمانی و تاریکِ حکومت جباران بدرخشد و پایگاهی بشود که انوار علم و انوار معارف اهل‌بیت(علیهم السلام) را به سراسر دنیای اسلام از شرق و غرب منتقل کند.» 🎙 بیانات در جمع مردم قم، ۱۳۸۹/۷/۲۹ ========================= https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
✅پرسش:درقرآن آمده که خدا هرکه رابخواهد هدايت ميکند اين يعني چه ؟پس مردم بايد بگويند خوب خدااگر ميخواست مراهدايت ميکرد پس من چراتلاش کنم؟ در مساله گمراهی، با سه موضوع مواجه هستیم. انسان، شیطان و خدا. این سه دستگی عوامل در مسائل دیگری نیز در قرآن وجود دارد. مثلا در مساله اینکه چه کسی جان انسان ها را می گیرد، یک جا سخن از ملک الموت، عزرائیل است (آیه ۱۱ سوره سجده) یک جا سخنان از فرشتگان زیر دست عزرائیل است (آیه ۶۱ سوره انعام) و یک جا سخن از خود خداست. (آیه ۷۰ سوره نحل) پس این بیان سه گانه، خود حاوی نکته مهمی است که باید در آن تدبر کرد و آن را به نحو صحیح دریافت. الف) یک نکته مهم در این بیانات سه گانه، توجه دادن به توحید است. کما اینکه ما به توحید افعالی معتقدیم و باید توجه داشته باشیم که در نظام هستی بدون خواست خدای متعال هیچ فعلی انجام نمی شود. عدم توجه به این نکته ممکن است انحراف هایی به وجود آورد. مثلا در محل بحث ما عدم توجه به این نکته ممکن است عده ای را دچار توهم نماید که موجوداتی در هستی، از سیطره قدرت خدای متعال خارج شده است. در حالی که شیطان و گناهکاران مقهور سلطنت خدای متعال هستند. وَ لا يَحْسَبَنَّ الَّذينَ كَفَرُوا سَبَقُوا إِنَّهُمْ لا يُعْجِزُونَ (۵۹ انفال) آنها كه راه كفر پيش گرفتند، گمان نكنند (با اين اعمال،) پيش برده ‏اند (و از قلمرو كيفر ما، بيرون رفته‏ اند)! آنها هرگز ما را ناتوان نخواهند كرد! ب) نکته دیگر تفاوت جایگاه هر کدام از عوامل است که زاویه نگاه خاصی، عامل بودن آن را معنا می کند. یعنی عامل بودن انسان، به این است که خود مسیر گمراهی را انتخاب می کند. و عامل بودن شیطان به صرف دعوت به گناه است. وَ ما كانَ لِيَ عَلَيْكُمْ مِنْ سُلْطانٍ إِلاَّ أَنْ دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لي‏ فَلا تَلُومُوني‏ وَ لُومُوا أَنْفُسَكُمْ ابراهیم/۲۲) (شیطان می گوید) من بر شما تسلّطى نداشتم، جز اينكه دعوتتان كردم و شما دعوت مرا پذيرفتيد! بنا بر اين، مرا سرزنش نكنيد خود را سرزنش كنيد. (البته شیطان می تواند بعد از ایجاد کردن سلطنت از سوی گناهکار، بر او مسلط شود.) و عامل بودن خدای متعال به این است که انسان را به گونه ای خلق کرده است که می تواند بیراهه برود. و حتی در مقابل خدا، ستیزه جویی کند: أَ وَ لَمْ يَرَ الْإِنْسانُ أَنَّا خَلَقْناهُ مِنْ نُطْفَةٍ فَإِذا هُوَ خَصيمٌ مُبينٌ (۷۷ یس) آيا انسان نمى‏داند كه ما او را از نطفه‏اى بى‏ارزش آفريديم؟! و او (چنان صاحب قدرت و شعور و نطق شد كه) به مخاصمه آشكار (با ما) برخاست. و به همین دلیل گمراه کردن و اضلال خدای متعال تنها در حق کسانی معنا دارد، که خودشان گمراهی را انتخاب کرده اند. که توجه به کلماتی نظیر فاسق، ظالم و ... نشان می دهد خود شخص، خود را به گمراهی کشانده است: وَ ما يُضِلُّ بِهِ إِلاَّ الْفاسِقينَ (۲۶بقره) ولى تنها فاسقان را با آن گمراه مى‏ سازد. ِ وَ يُضِلُّ اللَّهُ الظَّالِمينَ (۲۷ ابراهیم) و ستمگران را گمراه مى‏ سازد. https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 استجابت دعا ! 💠 خداوند وقتی حاجات را به تاخير مى اندازد دارد، چيزى بهتر و بزرگتر به تو ميدهد .منتها تو حواست به خواسته خودت است و آن را نمى بينى . 💠 دعا بكن ولى اگر اجابت نشد باخدا دعوانكن،ميانه ات با او بهم نخورد چون تو جاهلی و او عالم و خبير. 💠 وقتے به خدا بگوييد خدايا من غيرازتو كسى را ندارم، خدا غيورست و خواسته ات را اجابت مى كند. 💠 اگرميخواهيد دعايتان گيرا شود دوستان و همسايگان واهل مملكتتان را جلو بيندازيد و اول براى آنها دعا كنيد https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔷 احادیثی در باب ارتباط با نامحرم 🔷 ❎پیامبرصل الله علیه و اله فرمودند کسیکه بازن نامحرمی شوخی کند درمقابل هرکلمه ای که دردنیابه اوگفته است هزارسال حبس میشود (ثواب الاعمال ص607)❎ ❎امام رضاعلیه السلام فرمودند نگاه کردن به موهای زنان نامحرم حرام است زیرااین نگاه مردراتهییج وتحریک نموده واین تحریک وتهییج شخص رابفسادوچیزیکه حلال وپسندیده نیست میکشاند (علل الشرایع ج2ص564)❎ @porsemanmoshavere 🔹🔸🔹🔸 ⇝ https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷احادیثی در باب ارتباط با نامحرم🔷 پیامبرصل الله علیه و اله فرمودند هرخانمی که خودرامعطروخوشبوکند(عطربزند)و سپس ازخانه خارج شود همواره موردلعنت خداوملائکه قرار خواهدگرفت تاوقتی که به خانه برگرددهرچندبرگشتش به خانه طول بکشد (کافی ج5ص163) @porsemanmoshavere 🔹🔸🔹🔸 ⇝ https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️سوال: 🔰آیا حجاب توصیه خدا برای مومنان است یا حکم لازم برای مسلمانان که همه را به آن مجبور کنیم؟ ✍️پاسخ: ✅این شبهه که بخشی از تلاش های گسترده شبهه پراکنی علیه حجاب است، احتمالا با توجه به ۵۹ سوره احزاب بیان شده است: یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً؛[احزاب/۵۹] اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها [روسرى ‏هاى بلند] خود را بر خویش فروافكنند، این كار براى اینكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است (و اگر تا كنون خطا و كوتاهى از آنها سر زده توبه كنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است. در این باره باید به چند مساله توجه کرد: اولا این آیه تنها دلیل حکم شرعی حجاب نیست. به غیر از این آیه، آیات و روایات متعددی درباره حکم حجاب وجود دارد. از جمله آیه ۳۱ سوره نور که به تفصیل حکم حجاب را بیان نموده است. حکم حجاب در اسلام آن قدر روشن است که از ضروریات اسلام محسوب شده است؛ بدین معنا که نمی توان اسلام را قبول داشت و آن را انکار کرد. تنها در عصر حاضر و با رواج فرهنگ بی حیایی و برهنگی غربی، فشارها علیه آن زیاد شده و کسانی شروع به شبهه پراکنی علیه آن می کنند. ثانیا آنچه بر مومنان لازم است، بر همگان واجب است از همین رو در کتاب های اعتقادی این بحث مطرح شده است که کفار نسبت به فروعات نیز عقوبت می شوند. یعنی کافر بودن دلیل نمی شود که شخص به دلیل ترک نماز و روزه و ... مجازات نداشته باشد و کافر بودن راهی برای فرار از واجبات الهی باشد. اگر چه حتی نماز هم بخواند از او پذیرفته نمی شود چون همه انسان ها موظف اند که ایمان بیاورند و به دستورات خدای متعال عمل کنند. بنابراین هر آنچه که بر مومن واجب باشد، بر همه گان واجب است. ثالثا در این آیه الفاظ امر وجود دارد که الزامی بودن حکم را نشان می دهد و پس از دستور صریح، به این نکته اشاره می شود که حجاب برای زنان مومن خیر و نیکی دارد. و نکته جالب این جاست که اگر کسی به خدای متعال معتقد باشد، همین که خدای متعال امری را برای او خیر و نیک می داند، به آن ملتزم می شود. چه برسد به اینکه در این آیه و آیات دیگر صریحا به حجاب دستور داده شده است. اما درباره لازم شدن حجاب برای همه مردم؛ این دستور حکم قانون است و فلسفه آن نیز روشن است. اگر چه به دلیل لزوم امر به معروف می توان حجاب را در جامعه اسلامی بر همه مسلمانان لازم دانست، اما به دلیل دلایل روشن و عاقلانه لزوم صیانت از عفت و حیا در جامعه، می توان احکام الزامی پوشش برای غیر مسلمانان نیز وضع کرد. خصوصا که تمام ادیان دیگر نیز احکامی برای پوشش داشته اند و فطرت بشر نیز با بی حیایی مخالف است و از همین رو به جز دوره اخیر و فرهنگ منحط فعلی غرب، در تمام طول تاریخ زنان را پوشیده تر از مردان می بینیم. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ یکی از موضوعات مهم زندگی امروز خانواده‌ها این است که آیا فلان چیز در شأن ما هست یا نه؟ 🔆 یک تعریف غلط و عمومی از شأن در ذهن افراد وجود دارد و آن‌هم این است که شأن را با جایگاه یکی می‌دانند! مثلا وقتی که می‌گویند فلان کار در شأن من نیست یعنی جایگاه من بالاتر از آن کار است؛ و این تعریف کاملاً غلط است. چون بسیاری مواقع با گفتن این جمله عده زیادی را از خودمان ناراحت می‌کنیم. ☁️ تجسم کنید فردی بگوید در شأن من نیست راننده آژانس شوم؛ این جمله یعنی چه؟ یعنی راننده آژانس آدمی است که شأن پایینی دارد؟ در صورتی که بسیاری افراد با همین شغل نان حلال تهیه می‌کنند و هزینه زندگی خود را تأمین می‌کنند. 💡با این توضیحات معلوم می‌شود شأن به‌معنی جایگاه نیست؛ بلکه به‌معنی هماهنگی چیزی با کل امورات زندگی است. یعنی ما: 🔸 کاری نکنیم 🔹 حرفی نزنیم 🔸 لباسی نپوشیم 🔹 چیزی نخریم که با کل امورات زندگیمان سنخیت نداشته باشد؛ این عدم سنخیت را خارج از شأن تعریف می‌کنند. 📍مثلاً برای خود من به‌عنوان مشاور خانواده و معلم مسافرت طولانی تعریف نشده است؛ در این صورت عده زیادی مراجعه کننده، محصل و دانشجو وقتشان تلف خواهد شد. پس مسافرت طولانی در شأن من نیست. حال ممکن است همین مسافرت طولانی در شأن برادر من باشد؛ چرا که با کلیات زندگی ایشان هماهنگی دارد. 🔮 پس وقتی بحث شأن و شئونات شخص به میان می‌آید، منظور جایگاه شغلی و چیزهای دیگر نیست، بلکه کلیات زندگی اوست. 🙏 امیدوارم همه ما هرچه بهتر و بیشتر با شئونات زندگی و شأن خودمان آشنا شویم تا خدایی ناکرده ❇️ کاری نکنیم ✳️ حرفی نزنیم ❇️ و فکری نکنیم که شخصیت زندگی ما را زیر سوال ببرد. 🌈☀️🌨🌈☀️🌨🌈 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅پرسش: ايا کودکاني که در سنين پايين و يا حتي خيلي کم مثلا چند ماهگي از دنيا ميروند در ان جهان چه وضعيتي پيدا ميکنند؟وايا والدين اين کودکان را در ان دنيا ملاقات ميکنند؟ 👌پاسخ؛ نظام آفرينش ، نظام علّى و معلولى است ; بنابراين ، مردن كودكان و نوزادان هم علت طبيعى خاص خودش را دارد كه باعث شده اين افراد در نوزادى يا كودكى از دنيا بروند و از زندگى دنيا محروم شوند . تكليف كودكان و نوزادانى كه از دنيا رفته و پدر و مادرشان كافر بوده اند ، در قيامت با خداست . در برخى روايات آمده است كه در عالم آخرت ، براى آنها و برخى از افراد ديگر كه در دنيا تكليف نداشته اند ، مانند ديوانگان و.. . صحنه اى شبيه صحنه دنيا ايجاد مى شود و امتحان مى شوند ; اما در برخى روايات ديگر آمده است كه فرزندان كفار به بهشت مى روند ; ولى داراى درجه و مقام كمترى هستند. براي بررسي اين موضوع لازم به ذكر است حتي اگر در روايات از چگونگي وضعيت كودكان بعد از مرگ سخني به ميان نيامده بود با اين حال مي دانيم خداوند با عدالت با آن ها رفتار مي كند و به هر كس آنچه شايسته اوست اعطا مي كند. علامه مجلسي (ره) در اين زمينه مي فرمايد: و لا ريب في أن أطفال المؤمنين ملحقة بآبائهم في الجنة، و أما أولاد الكفار فاختلف فيهم علماؤنا و المخالفون ... و ذهب المتكلمون منا إلى أن أطفال الكفار لا يدخلون النار فهم إما يدخلون الجنة أو يسكنون الأعراف، و ذهب أكثر المحدثين منا إلى ما دلت عليه الأخبار الصحيحة من تكليفهم في القيامة بدخول النار المؤججة لهم، قال المحقق الطوسي قدس سره في التجريد: و تعذيب غير المكلف قبيح و كلام نوح عليه السلام مجاز، و الخدمة ليست عقوبة له، و التبعية في بعض الأحكام جائزة. و قال العلامة الحلي نور الله ضريحه في شرحه: ذهب بعض الحشوية إلى أن الله تعالى يعذب أطفال المشركين، و يلزم الأشاعرة تجويزه و العدلية كافة على منعه، و الدليل عليه أنه قبيح عقلا فلا يصدر منه تعالى. و شكي نيست كه اطفال مومنين در بهشت به پدرانشان ملحق مي شوند و اما در مورد اولاد كفار علماي ما و مخالفون(اهل سنت) اختلاف كرده اند....و متكلمان ما بر اين عقيده اند كه اطفال كفار داخل آتش نمي شوند و يا داخل بهشت مي شوند يا در اعراف ساكن مي شوند و بيشتر محدثين ما طبق آنچه كه اخبار صحيحه دلالت بر تكليف آن ها در قيامت به داخل شدن در آتشي كه بر افروخته شده مي كند ،عقيده دارند. محقق طوسي قدس سره در تجريد مي فرمايد:عذاب غير مكلف قبيح است ...و علامه حلي(نور الله ضريحه) در شرح اين سخن مي فرمايد:بعضي از حشويه بر اين عقيده اند كه خداوند اطفال مشركين را عذاب مي كند و اشاعره آن را جايز مي دانند و عدليه آن را منع مي كنند و دليل بر آن(منع) اين است كه اين فعل(عذاب كودكان مشركين) قبيح است و در نتيجه از خداوند بزرگ قبيح صادر نمي شود. 🔆〽️🔆〽️🔆〽️🔆〽️🔆 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️یک سوالی که خیلی ها دارند اینست که ؛ ⁉️آیا فکر کردن به انجام یک گناه،گناه است؟ 👈افکار بدی که به ذهن انسان خطور می کند یا عمدی است یا غیر عمدی ✅ فکر اگر بدون اختیار به ذهن انسان بیاید،گناه و پلیدی برای انسان ندارد.فقط انسان نباید با آن ها درگیر شود. نگران نباشید؛چون این افکار در اختیار شما نیست.در اسلام آنچه غیر اختیاری باشد،تکلیف و عذاب ندارد ✅ اما اگر با اختیار است،باز گرچه از نظر شرعی گناه نیست اما درگیر بودن با آن و فکر کردن به آن به مرور زمان برای انسان آلودگی و تیرگی می آورد و انسان را از صراط مستقیم دور می کند فکر و اندیشه گناه، پاکی و صفای قلب را از بین می برد و انسان را به ارتکاب آن وا می دارد. حضرت علی علیه السلام فرمود: من کثر فکره فی المعاصی دعته إلیها یعنی؛ کسی که در مورد گناهان زیاد فکر کند، گناهان او را به سوی خود می کشند.1 〰〰〰〰〰〰〰 1.تصنيف غرر الحكم و درر الكلم‏،ص 86 🔆〽️🔆〽️🔆〽️🔆〽️ https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
احادیثی در باب ارتباط با نامحرم 🔷پیامبر صل الله علیه و اله میفرماید : کسیکه نظر به نامحرم راازخوف خداوندترک کند خداوندبه اوایمانی عطامی کند که شیرینی آن را در قلبش میابد (الحکم الزهراج1ص3)🔷 🔷پیامبر ص هرکه عاشق شد وعفت پیشه کرد و درهمین ازدنیارفت اجرشهیدرادارد🔷 (کنزالعمال حدیث7000) @porsemanmoshavere 🔹🔸🔹🔸 ⇝ https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐