#ایمان چیزی نیست که تو بتوانی آن را ببینی یا لمس کنی!
ایمان را باید در قلبت احساس کنی ...❣
وقتی دیگران ناامید شدهاند
ایمان تو را به تلاش و تقلا وا میدارد
ایمان به تو انگیزه خوب بودن و خوب زیستن میدهد
ایمان تو را در مقابله با سختیها قوی میکند.
ایمان برای تو آرامش میآورد
ایمان برای تو راه میگشاید،
حتی اگر امروز هیچ راهی نبیــنی
ایمان به تو قدرت پرواز میدهد
حتی اگر که خسته یا زخمی شدهای ...
ایمان همان چیزیــست که
تو به آن نیاز داری،
درست به اندازه نفس کشیدنهایت...
حواست هست؟؟
لطفاً بگذار کنار دلشورهها و نگرانیهای همیشگی را
و ایمان را جایگزین ترسها کن ...
❤️خدا هنوز هست❤️
تو هنوز نفس میکشی
و زندگی هنوز جریان دارد ...👌
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
هیچوقتفڪرنڪُن
ڪہامامزَمان"عجل الله تعالی فرجه الشریف"ڪِنارٺنیست
هَمہحرفاوشِکایت هارو
بہامامزَمانبِگو...
واینروبِدونڪهتاحَرڪتنڪُنۍ
بَرڪتۍنِمیادسَمتت
💭 #شهیدعلیاصغرشیردل
کانال پرسمان اعتقادی، تربیتی ↙️
╔══ ⚘ ════ ⚘ ══╗
🌹🌹 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
╚══ ⚘ ════ ⚘ ══╝
🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
#احادیث
🔷احادیثی در باب توبه🔷
«امام رضا(علیهالسلام)»:
لَیسَ شَیءٌ اَحبُّ اِلَی اللهِ مِن مُؤْمِنٍ تائِبٍ أَو مؤْمِنَةٍ تائِبَةٍ.
چیزی در نزد خدا محبوبتر از یک مرد یا یک زن توبهکننده نیست.
(سفینه، ج ١، ص ١٢٦
«امام جعفرصادق(علیهالسلام)»:
إنّ العَبدَ أَذا أَذنَبَ ذَنْباً اَجَّلَهُ اللهُ سَبْعَ سَاعاتٍ فَاِنِ استَغَفَراللهَ لَم یُكْتبْ عَلَیهِ شَئٌ وَ اِن مَضَتِ السّاعاتِ و لَم یَستَغفِرهُ كُتِبَ عَلَیهِ سَیئةٌ.
بنده هر گاه گناهی مرتکب شود خداوند تا هفت ساعت او را مهلت میدهد چنانچه توبه کرد چیزی برای او نوشته نمیشود واِلّا تنها یک گناه برایش ثبت میگردد.
(لئالیالاخبار، ج ١، ص ٣٧٢)
@porsemanmoshavere
🔹🔸🔹🔸
⇝
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
#احکام
#احکام_مقدماتی
❎3 احکام تقلید
بر دو نوع است :
اول 🔷احکام تکلیفی
دوم🔷احکام وضعی
❎احکام تکلیفی تقلید
احکام تکلیفی برر4 قسم است :
1⭕وجوب تخیری تقلید
2⭕وجوب تعیینی تقلید
3⭕حرمت تقلید
4⭕جواز تقلید
ص 26 روش نوین در بیان احکام
1🔷وجوب تخییری تقلید 🔷
❎بر هرمکلفی واجب است در اعمال خود یا به اجتهاد یا احتیاط یا تقلید عمل کند
🔷2وجوب تعیینی تقلید:🔷
تقلید بر مکلفی که به اجتهاد نرسیده و نمیتواند به احتیاط عمل کند واجب است هر چند قریب به اجتهاد باشد
🔷3 حرمت تقلید 🔷
❎تقلید درمواردزیر حرام است ❎
1 مکلفی که اجتهاد مطلق را بالفعل داشته باشد
2 مکلفی که اجتهاد مطلق را بالقوه داشته باشد
3 مکلفی که اجتهاد تجزی و بالفعل داشته باشد
4 مکلفی که اجتهاد تجزی و بالقوه داشته باشد
⭕دوم ⭕
احکام وضعی تقلید
احکام وضعی بر دو قسم است
1 ❎صحت تقلید
2❎بطلان تقلید
1🔷صحت تقلید : تقلیدی که شرایط و موارد ان صورت میگیرد مثل تقلیداز مجتهدزنده
2🔷بطلان تقلید :تقلیدی که با شرایط و مواردش صورت نمیگیرد مثل تقلیداز مجتهدغیر عاقل و یاتقلیددر اصول دین.
@porsemanmoshavere
🔹🔸🔹🔸
⇝
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🌹با نور تو راه مستقیمی داریم
در صحن تو جنةالنعیمی داریم
🌹دلتنگ کریم اهلبیتیم ولی
صد شکر که "سَیّدالکریمی" داریم
یوسف رحیمی
#حضرت_عبدالعظیم_حسنی
#سیدالکریم
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
♨️سوال:
🔰 چرا ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
✍️پاسخ:
✅باید توجه داشت که آن ثواب ها که برای زیارت عبد العظیم ذکر شده در مقایسه با زیارت ائمه (ع) نیست، زیرا هیچ کسی با آنان قابل مقایسه نیست از این رو امیر مومنان(ع)فرمود:
«لا یقاس بال محمد (ص) من هذه الامه احد، و لا یسوی بهم من جرت نعمتهم علیه ابدا؛ (۱) هیچ کس از این امت را با آل محمد نمیتوان مقایسه کرد. آنان که ریزه خوار خوان نعمت آل محمد اند با آن ها برابری نمیتوانند».
از این کلام حضرت به روشنی به دست میآید که مردم و همه بشر نه تنها نمیتوانند به مقام ائمه (ع) بار یابند و به جا و مقامی معنوی برسند که آن ها دارند، بلکه همگان ریزه خوار نعمت معنوی آن ها و با آنان قابل مقایسه نخواهد بود.
با توجه به این نکته حال باید گفت:
اولا : در مورد دلیل اینکه چرا ثواب زیارت عبدالعظیم حسنی(ع) به مثابه زیارت سیدالشهدا(ع)در کربلا عنوان شده است، باید گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حلقه وصل شیعیان در شهرهای مختلف بودند و می توان از ایشان به عنوان سفیر سیار ائمه(ع)یاد کرد.
ایشان از جمله محدثین و علمای برجسته شیعه است که به دلیل مجاهدتهای علمی و تلاش برای رساندن معارف اهل بیت به شیعیان مورد توجه و تأیید ائمه معصوم قرار گرفته است.
امامزاده عبدالعظیم حسنی در بین علما به عنوان محدث مطرح هستند. محدث کسانی هستند که فن جمع آوری احادیث و طبقه بندی روایات را می داند، آن را جمع می کند و یا می نویسد و یا شاگرد تربیت می کند. اما راوی کسی است که در سند حدیث نامش قرار می گیرد ضمن اینکه در محدث اصطلاح ویژه ای است و آن اینکه حدیث را مستقیم می شنود و دیگرانی که از او نقل می کنند راوی می شوند. لذا حضرت عبدالعظیم از محدثین است.
در مورد دلیل اینکه چرا ثواب زیارت حرم عبدالعظیم به مثابه زیارت سیدالشهدا(ع) در کربلاست این نکته نیز قابل توجه است که : ممکن است در مورد سایر امامزادگان بزرگوار نیز روایاتی بوده، اما به دست ما نرسیده است چون ما هر یک از این امامزادگان را به نیت ائمه زیارت می کنیم و ثواب آن محفوظ است. اما روایت ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ما رسیده است.
برخی شیعیان نزد امام هادی(ع) رفته و گفتند ما از زیارت کربلا آمدیم - در آن زمان که حاکمیت بنی عباس بود این سفر و زیارت بسیار برای شیعیان مشقت داشت- و حضرت در جواب فرمود که شما در ری زیارت عبدالعظیم را بکنید مثل این است که امام حسین(ع) را زیارت کرده اید.
البته با اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از نظر علمی در میان علمای شیعه برجسته است اما جنبه امامزاده بودن ایشان در بین مردم غلبه دارد. برعکس، سید مرتضی و سید رضی که از امامزادگان هستند جنبه علمی آنها در بین مردم غلبه دارد.
جنبه دیگر در حق حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)می تواند بحث مأموریتهای ایشان باشد. چرا که حضرت بین شیعیان که در جای جای خطه اسلامی نمی توانستند با هم ارتباط داشته باشند، حلقه اتصال بود. چون ائمه ایشان را قبول داشتند و ممکن است این ثواب ناظر به همین مجاهدتهایی باشد که در راه ارتباط بین شیعیان و رساندن پیام ائمه باشد که از ایشان می توان به عنوان سفیر سیار ائمه یاد کرد.(۲)
ثانیا _ ممکن است شرائط خاص زمانى و مکانى، سبب گردیده باشد، که آن همه فضیلت برای زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) ذکر شده آن را مانند فضیلت زیارت سیدالشهداء (ع) محسوب داشته و این درک فضیلت را مخصوص آن زمان قرار داده باشد؛ زیرا متوکل عباسى و برخى دیگر از حکام جور، پس از تخریب بارگاه امام حسین (ع)، براى جلوگیرى از زیارت آن بزرگوار، مأموران دژخیم و جلادى را، به مراقبت و نگهبانى گماشته بودند، که به صغیر و کبیر رحم نمى کردند و جان افراد در خطر کشته شدن قرار می گرفت و حتى زائرین زیادى را، بی رحمانه به خاک و خون کشیده بودند.
چه این که مسئله لزوم پایگاه سازى و تشکیل مراکز تجمع نیروها و اجتماعات، موضوعى است، که به طور کلى از اخبار و احادیث به دست مى آید، روشن مى شود که ائمه اطهار (ع) دوست میداشتند، شیعیان با هم باشند، گرد هم جمع شوند، مذاکره کنند، و براى حفظ کیان تشیع و نشر معارف و گسترش مکتب، فعالیت هاى دینى و تبلیغى و اجتماعى داشته باشند.
❤️سالروز میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی مبارک
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0