eitaa logo
ثانیه شمار ظهور
1.9هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.5هزار ویدیو
50 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁦❤️⁩ السلام علیک یا مهدی(عج)❤️⁩ لحظه وصل به یک پلک زدن می‌گذرد این فراق است که هر ثانیه‌اش یک سال است ▪️اللّهُمَّ عَجِّل فَرجَ ▫️مُنتَِقمِ الزَّهرٰاء سَلٰامُ اللهِ عَلَیها https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5⃣ 💠رعایت حقوق دیگران؛ 💢بسیاری از تنش‌ها و مشکلات اجتماعی، به دلیل آن است که افراد جامعه به وظیفه خود در مقابل دیگران آشنا نیستند و یا وظیفه خود را می‌دانند، ولی به آن عمل نمی‌کنند. 💢گاهی هم در یک رابطه دو طرفه، تنها یک طرف به وظیفه‌اش عمل می‌کند و طرف مقابل نسبت به وظایفش بی‌تعهد است. 💠امام صادق می‌فرمایند: 🔅 «آسانترین و کمترین حقوق آن است که آنچه برای خودت دوست داری، برای او هم دوست بداری و آنچه برای خودت نمی‌پسندی، برای او هم نپسندی» 📌منتظری که نمی‌تواند حقوق دیگران را رعایت کند، چگونه می‌تواند حقوقی که امام زمانش بر او دارد را رعایت کند؟ 📚الخصال، ج٣، ص۳۵۰ 📚اخلاق مهدوی، اسماعیل حاجیان https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برداشت از آیه ۲۳ 🔰 الی باید صفت و خودخواهی را از خود دور کند. زیرا خدا را دوست نمی دارد. https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🎓 ✍حاج آقای قرائتـــے: ما به دو وسیله می‌توانیم منکرات جامعه را از بین ببریم با: 💍ازدواج و نـــــماز 📿 ❣ مهارکننده ← شهوت ❣ از بین برنده ← غفلت https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🍃 پرسش: چرا صيغه کردن در فقه شيعه حلال و در فقه اهل تسنن حرام هست 🍃 پاسخ: دو موضوع را در اين بحث توضيح مي دهيم : اول بحث فقهي حلال بودن صيغه موقت(متعه) را دوم فلسفه اين حکم را توضيح مي دهيم. عقد متعه عبارت است از اين که: زن آزاد (زني که کنيز نباشد) با رضايت، خودش را با مهريه مشخص و مدت معيني به ازدواج مردي در آورد که منعي براي ازدواج با او از جهت سببي، نسبي، رضاعي (شيرخوارگي) يا شوهر دار بودن زن (همسر مرد ديگري نباشد) يا در عده بودن يا ديگر موانع شرعي، وجود ندارد. در اين عقد هر گاه مدت تمام شود زوجين بدون طلاق از هم جدا مي شوند و زن اگر با او آميزش شده باشد و يائسه هم نباشد بايد عده ي طلاق نگه دارد. و اگر حيض نشود -ولي در سني است که بايد حيض ببيند – بايد چهل و پنج روز عده نگاه دارد. فرزند چنين ازدواجي – چه پسر يا دختر – ملحق به پدر مي شود و به نام او خوانده مي شود و او از پدر ارث مي برد کما اين که از مادر هم ارث مي برد. تمام احکام عمومي که در مورد پدران و فرزندان و مادران و همچنين در مورد برادران و خواهران و عموها و عمه ها وارد شده، در مورد اين گروه نيز جاري مي شود. دليل ازدواج موقت از کتاب و سنة: تمام مسلمانان اجماع و اتفاق دارند که چنين نکاحي در اسلام تشريع شده است به طوري که هيچ يک از علماء مذاهب اسلامي ( با تمام اختلافاتشان) در اين مورد اختلافي ندارند . بله آنها (اهل سنت ) قائل به نسخ اين حکم شده اند که اين ادعايي بدون دليل است. عمر این حکم الهی را در جامعه ممنوع کرد و این اجتهاد خودش بود که مخالف صریح آیات و روایات و سنت پیامبر است. که امام علی (ع) فرمودند اگر ع
اگر عمر صیغه را ممنوع نکرده بود جز شقی به طرف زنا نمی رفت. اما کتاب: خداوند مي فرمايد: (فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَريضَةً) [نساء، 24] عده زيادي از صحابه آيه را در مورد ازدواج موقت دانسته اند زيرا هميشه اين جمله «إِلى‏ أَجَلٍ مُسَمًّى» را در شرح عقد متعه به کار مي برده اند، که به معني (تا يک مدت مشخص) است و روشن است که اين قيد فقط با نکاح موقت سازگار است. ب. لفظ "متعه" اگر چه براي استعمال در معني" نکاح دائم" صلاحيت دارد ولي در معني "نکاح موقت" داراي ظهور بيشتري است. کما اين که اگر چه لفظ نکاح در معني ازدواج موقت استعمال مي شود ولي استعمالش در معني نکاح دائم ظهور بيشتري دارد و استعمال لفظ متعه در آيه، تفسير آيه به نکاح موقت را، تقويت مي کند . [ازدواج موقت، ص 14 – 15، مجمع جهاني اهل بيت (ع).] اما دليل جواز متعه از سنت رسول گرامي اسلام(ص): پيروان سنت شريف مي دانند که روايات صحيح و معتبر زيادي بر جواز اين نوع ازدواج و حلال بودن آن در زمان رسول الله (ص) وارد شده است که به بعضي از آن ها اشاره مي کنيم: الف .جابر بن عبدالله انصاري مي گويد: ما در زمان رسول الله (ص) متعه مي کرديم اين کار در زمان ابوبکر هم جايز بود تا اين که عمر از آن نهي کرد. [صحيح مسلم، ج 4، ص 131؛ مسند احمد، ج 6، فتح الباري ج 9، ص 149.] ب .از ابن عباس روايت شده که گفت: آيه ي متعه جزء آيات محکم است و نسخ نشده است. [کشاف، ج 1، ص 498، چاپ بيروت.] ج .از حکيم و وابن جريح و غير اين دو روايت شده که گفته اند: حضرت علي (ع) فرمود : اگر عمر جلوي جواز متعه را نمي گرفت کسي زنا نمي کرد جز افراد شقي. [تفسير طبري، ج 5، ص 9 ؛ تفسير فخر رازي، ج 10، ص 5؛ الدر المنثور ج 2، ص 140. ] د .از عمران بن حصين روايت شده که گفت: آيه ي متعه در کتاب خداوند موجود است، و آيه ي که آن را نسخ کند نيامده است. پيامبر(ص) ما را به آن امر کرد و تا زنده بود در اين مورد نهي نفرمود، سپس مردي آنچه را مي خواست از پيش خود و با نظر خود گفت. [صحيح بخاري، ج 2، ص 168 و ج 6، ص 33] دلالت اين حديث بر جواز شرعي متعه تا عصر خليفه ي دوم که از او به «مردي آنچه را مي خواست از پيش خود و با نظر خود گفت » تعبير شده است روشن است. [نيل الاوطار، ج 6 ص 271؛ فتح الباري، ج 9، ص 150.] تا اينجا روشن شد که اصل نکاح موقت (صيغه، متعه) تشريع شده است. اما فلسفه و حکمت تشريغ صيغه موقت: غريز? جنسي مثل ساير استعدادها و احساس ها و روحيات در افراد، مختلف است. در بعضي افراد اين غريزه به حد اعتدال وجود دارد که تنها با تشکيل خانواده و تمکين زن در برابر مرد برطرف مي شود. اما در برخي از افراد يا غريز? جنسي در حال طغيان است به طوري که با انتخاب همسر دائم و تمکين او اشباع نمي شود و يا اين که در اثر اختلافات و عدم هماهنگي اخلاقي و روحي و غير آن، زن از مرد تمکين نمي کند و در نتيجه نيروي جنسي که لازم است در موقع خود به نحو صحيح اشباع گردد، ارضا نمي شود؛ خصوصا در صورتي که عوامل مهيج شهوت، در اجتماعي تا سر حد جنون پيش برود و به کارهايي واميدارد که قلم از ذکر آن شرم دارد؛ ضرورت متعه بيشتر خواهد بود. آمار گوناگوني که از ا
زدياد فرزندان نامشروع و تجاوزهاي به عنف در کشورهاي اروپايي و امريکائي انتشار يافته شاهد گوياي اين موضوع است. آيا بايد جوانان را آزاد گذاشت که به دامن فحشاء و خيانت پناه ببرند و زندگي خود را با اين وضع رسوا و فلاکت بار بگذرانند و يا لازم است قانوني آسان و سهل که مسئوليت هاي سنگين تشکيل خانواده دائم را نيز نداشته باشد، در پيش پاي جواناني که با طغيان غريز? جنسي، دست و پنجه نرم مي کنند گذاشت تا بدين وسيله جوانان را از سرگرداني و ضلالت و افتادن در منجلاب فساد نجات داد؟ اسلام با تشريع قانون ازدواج موقت، در موارد ضروري و لازم که قانوني بس سهل و داراي مسئوليت هاي کم مي باشد مشکل جوانان را حلّ کرده است و آنها را از گرايش به سوي فحشاء و زنا و خيانت و بي بند و باري باز داشته است و لذا روايات معتبري از پيشوايان مذهبي اسلام وارد است که ثابت مي کند که ازدواج موقت بيشتر براي ارضاي غريز? جنسي در موارد لازم تشريع گرديده است. چنان که در روايت معتبر امام باقر از علي عليهما السلام چنين نقل مي کند: «اگر نکاح موقت به وسيله بعضي از خلفا منع نمي شد هيچ فرد مسلماني مگر افراد خيلي پست مرتکب زنا نمي گرديد.»[وسائل الشيعة، ابواب متعه.] واضح است که عمل منافي عفت غالباً در مورد طغيان غريزه جنسي و عدم اشباع آن انجام مي گيرد و ازدواج موقت بهترين طريق سالمي است که مي تواند طغيان غريزه جنسي را فرو نشاند و در ضمن مسئوليت هاي ازدواج دائم را نيز ندارد. از بعضي از روايات معتبر ديگر نيز استفاده مي شود که مأموراني از طرف پيامبر گرامي اسلام در آغاز اسلام که عصر شيوع مفاسد و طغيان غرائز جنسي بود در کوچه و بازار مي گشتند و مردم را از ارتکاب گناه و اشباع غريز? جنسي از غير طريق صحيح باز مي داشتند و به آن ها گوشزد مي کردند که پيامبر اسلام نکاح موقت را براي شما جايز کرده است از اين راه سالم اقدام کنيد و پيرامون روابط غيرمشروع و فساد نگرديد.[وسائل الشيعة، ابواب متعه.] علاوه بر اين ها در روايات بي شمار ديگري آمده است که به طور صريح دلالت دارد بر اين که ازدواج موقت در مواردي تشريع شده است که غريزه جنسي جوانان را تحت فشار قرار داده و آن ها را نزديک به انحراف کرده است. در اين گونه موارد است که شارع مقدس براي جلوگيري از بي بندوباري جنسي راه صحيح ازدواج موقت را پيش پاي آنان قرار داده است. از جمله از امام موسي بن جعفر عليه السلام راجع به متعه سؤال کردند حضرت فرمود: «متعه براي کسي که ازدواج نکرده، حلال است؛ تا بدين وسيله از طغيان غريزه جنسي جلوگيري کند و يا ازدواج کرده اما با وجود اين، غريزه جنسي، او را تحت فشار قرار داده است. براي چنين افرادي جايز است ازدواج متعه را انتخاب کنند».[وسائل الشيعة، باب کراهة المتعة مع الغني عنها. ] ازدواج موقت در اسلام نه تنها کوچک ترين ربطي با فحشاء ندارد؛ بلکه فقط براي جلوگيري از فحشاء و بي بندوباري جنسي و قانون شکني و تعدّي به ناموس عمومي تشريع شده است. لذا در روايات معتبر مي خوانيم که اگر مرد مسلماني در ميان ملت هاي غيرمسلمان واقع شده و غريزه جنسي او را تحت فشار قرار داده است؛ مطابق قوانين اسلامي مي تواند با غير مسلمان(اهل کتاب آسماني) ازدواج موقت بکند تا بدينوسيله از مفاسد و ساير انحرافات جنسي دور باشد. https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
سلام امام زمانم✋🌸 اگربه دیده ظاهر تو را نمی بینم ولی تو را ز جان ودل جدا نمی بینم چنان که شیفته ی آن جمال زیبایم به هرچه مینگرم جز تو را نمی بینم https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0