eitaa logo
ثانیه شمار ظهور
2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.5هزار ویدیو
50 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
🎉شب ولادت حضرت خاتم الأنبياء صلوات الله عليه و شب بسيار مباركي است 🔺و سيّد نقل كرده كه در مثل چنين شب نيز قبل از هجرت به يكسال معراج آن حضرت بوده. ┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈ 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
✍امام علی (علیه السلام): خودت را به داشتن نیت خوب و مقصد زیبا عادت ده،تا در خواسته هات موفق شوی 📚غررالحکم حدیث 6236 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در تمنای نگاهت، بی‌قرارم تا بیایی من ظهور لحظه‌ها را می‌شمارم تا بیایی 🤲 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🔻علوم و معارفی که امام صادق(ع) منتشر کردند، بشر را تا قبل از ظهور کفایت می‌کند. استادمیرباقری: «وجود مقدس امام صادق(ع)، حيات طیبه و علم و معارف را تا آن اندازه‌ای که می‌توانست در قبل ظهور تحقق پیدا کند، در عالم انسانی دمیدند و بسط دادند؛ زيرا بنا بر فرمایش‌های ائمه اطهار(ع)، حقايق تا دوره ظهور، محجوب است و آن مقداری که ممکن بود واقع و ظاهر شود، به‌وسيله امام صادق(ع) - هم به نحو کلی به دوستان اهل بيت(ع) و هم به نحو جزئی برای خواص- واقع شد؛ هم در زمان اهل بيت(ع) بوده و هم در بعد از آن زمان تاكنون. اگر هم اکنون افرادی مثل جابر وجود داشته باشند، علم امام صادق هم هست! اگر کسی "ظرف" شد امام صادق(ع) هم منتظرند؛ امام صادق(ع) ابايی ندارند که تعليم کنند. فقط مسئله اين نيست که امام صادق(ع) "فقه" فرموده‌اند، بلکه حياتی در عالم انسانی دميدند و نوری را در عالم انسانی تجلی دادند که اين نور، شیعه را تا عصر ظهور می‌برد. اين علم و حقيقتی که از آستان‌ آن حضرت اظهار شد، دريايی از نور و حيات است تا در آن شناوری کنيم و در آن زنده و متنعم باشيم و تا قبل از ظهور کفايت می‌کند و انسان‌ها به اندازه ظرف‌شان از اين دريا و از اسرار آن و از ظاهر و باطن آن بر می‌دارند». 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
〽️〽️〽️〽️〽️💠💠 ‌آیت الله سیدعلی قاضی ره هرکس بخواهد بدون عشق ورزیدن به ع به خدا نزدیک شود حتمأ شده است، به خاطر نادیده گرفتن خداوند متعال." 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🍀🍀🍀🍀🍀 وجود مبارک پیامبر ص و اهل بیت ع بزرگترین نعمت خداوند برای ماست. آنها مبدا و منتهای همه نعمت های مادی و معنوی اند و همراهی با آنها رساننده به بهترین منزل آخرت است. توفیق کمی نیست که انسان کسی را داشته باشد که اگر دست در دست او بگذارد به سعادت حقیقی برسد. دقیقا این جاست که روشن می شود چرا اساس اسلام محبت اهل بیت قرار داده شده است... حال روش درست استفاده از این نعمت بزرگ الهی یعنی نعمت اهل بیت چگونه است ؟ امام علی ع در خطبه 97 پاسخ این سوال را داده اند، فرموده اند: مردم، به اهل بیت پیامبرتان بنگرید، از آن سو که گام بر می‌دارند بروید، قدم جای قدمشان بگذارید، آنها هرگز از راه هدایت بیرون نمی‌برند، و به پستی و هلاکت باز نمی‌گردانند. اگر سکوت کردند سکوت کنید و اگر قیام کردند قیام کنید. از آنها پیشی نگیرید که گمراه می‌شوید و از آنها عقب نمانید که نابود می‌گردید. پیروی از اهل بیت باید به شکلی باشد که خود آنها مشخص کرده اند ، نه جلو افتادن از آنها درست است و نه عقب ماندن. پیشی گرفتن و پس افتادن هر دو نشانه فاصله گرفتن است. پیروی حقیقی در معیت آنها امکان پذیر است . 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 پرسش: اگر کسي به يک‌‌چيزي علاقه مند باشد مثلا يک شغلي و يا معنوي تر در آرزوي شهادت باشد آيا امکان دارد قضا و قدر براي او چيز ديگري رقم بخورد!؟ يا اينک اگر خداچيزي رو براي يک بنده مقدر کنه آيا انسان ها ميتونن تصرف کنن و جلوي اون درخواست و حکمت الهي رو بگيرند؟ و اصلا قضا و قدر يعني چي؟ 🌼 پاسخ: معناي قضا و قدر: مقصود از قدر، تعيين و تحديد خصوصيات و اوصاف ذاتي و عرضي موجودات از سوي خداوند است . مقصود از قضا هم آن است که خداوند ضرورت وجود را به مخلوقات خويش از طريق اسباب و علل وجود آن ها اعطا مي‌کند. (1) به عبارت ساده تر، قدر يعني مقدمات تشکيل يک چيز و انجام يک کار(که اين مقدرات قابل تغيير هستند) و قضا، نتيجه اي است که بر اين مقدمات تعلق مي گيرد . هر مقدمه اي نتيجه مخصوص به خود دارد که قابل تغيير نيست. خداوند براي هر چيزي علت ها و اسباب هايي قرار داده که هستي و مشخصات آن بستگي به آن‌ها دارد. اين طور نيست که هر چه در جهان پديد مي آيد، بدون رابطه با قبل و بعد و صرفاً اتفاقي و بي حساب باشد. همان گونه که در بارش برف و باران و. . . عواملي دخالت دارد. هرگز کاري بي علل و اسباب انجام نمي پذيرد، همچنين کارهاي بشر از روي تصادف و اتفاق از او سر نمي زند، بلکه نخست چيزي را تصور مي کند، سپس به آن مي انديشد. پس از آن که فايدة واقعي يا پنداري آن را پذيرفت، ‌به انجام آن مي کوشد. پس انجام هر حادثه اي در جهان علت و سببي دارد و اين نظامي است تخلف ناپذير و خداوند چنين مقرّر کرده است.
اين که از يک طرف مسئله تقدير الهي مطرح است و از طرف ديگر اختيار انسان، به اين معنا است که خداوند مقرّر کرده که انسان با اختيار و ارادة خود، يکي از راه ها را انتخاب کند. راهي که انسان با ارادة خود انتخاب کرده، همان است که مقدّر است. خداوند به قضا و قدر مقرّر کرده که انسان با اختيار خود، آن راهي که او را به خواسته اش مي رساند، انتخاب کند. پس تقدير خداوندي اين است که بشر افعال خود را از روي اختيار انجام دهد ، نه اين که تقدير او را به انجام يک طرف مجبور سازد. انسان به هر سو که رو آورد، همان قضا و قدر او است که با دست خود آن را انتخاب مي‌کند. انسان فقط يک نوع سرنوشت ندارد، بلکه سرنوشت‌هاي گوناگوني در پيش دارد که ممکن است هر کدام از آن‌ها جانشين ديگري گردد، مثلاً اگر کسي بيمار شود و معالجه کند و نجات پيدا کند، به موجب سرنوشت و قضا و قدر است. نيز اگر معالجه نکند و رنجور بماند و يا بميرد، آن نيز به موجب سرنوشت و قضا و قدر است. اما بايد توجه به اين مطلب داشته باشيم که: اين که مي‌گوييم بشر اختيار دارد و مي‌تواند در سرنوشتش نقش داشته باشد، بدين معنا نيست که همه چيز در اختيار بشر قرار دارد. بسياري از امور و مقدرات است که در اختيار آدمي نيست، پس بايد در اين اموري که در حيطه اختيارات ما نيست و فقط اراده الهي ايجاد کننده آن است، راضي باشيم به آن چيزي که خداوند حکيم طبق مصلحت بندگانش انجام داده؛ هر چند که آن چيز به نفع ما نباشد. بنابراين ممکن است ما به چيزي علاقه داشته باشيم و براي رسيدن به آن تلاش هم بکنيم، اما چون مصلحت الهي در آن نيست، مقدرات ديگري براي ما رقم بخورد و ما به خواسته خود نرسيم. بنابراين بايد تا آنجائي که براي ما امکان پذير است، در راستاي اصلاح مشکلات و شُروري که توسط خود يا ديگران در زندگي ما ايجاد شده است و همچنين براي رسيدن به خواسته ها و آرزوهاي خود تلاش کنيم و تمام توان خود را به کار گيريم، سپس به اموري که به اراده ما نبوده و نيست، رضايت دهيم و از خود خداوند عوض شدن شرايط و مقدرات را درخواست کنيم. بايد بفهميم همانطور که مريض مي فهمد و به دکتر اعتراض نمي کند، ما هم به خدا نبايد اعتراض کنيم و هر چه به ما مي دهد راضي باشيم. پي نوشت ها: 1. محمد سعيدي مهر ، آموزش کلام اسلامي، ج1، ص322 تا 328، نشر طه، قم 1383ش. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐