eitaa logo
هیأت حَسَنیه بیت الزهرا سلام الله علیها
470 دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
219 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 آداب زیارت امیرالمومنین(ع) در سیره رفتاری امام خمینی ره 🔹آیت‌الله علی آل‌اسحاق در بخشی از کتاب خاطرات خود درباره آداب زیارت امیرالمومنین(ع) توسط امام خمینی می‌گوید: 🔹 «ايشان در حرم با كسى صحبت نمى‌كردند، حتى من چند بار كار ضرورى داشتم، فرمودند: «وقتى رفتيم بيرون بگوييد.» 🔹ايشان ابتدا، دو ركعت نماز به جا مى‌آوردند. سپس در پايين يا پشت سر، زيارت جامعه مى‌خواندند. من يكى دوبار از نزديك ديدم كه امام زيارت جامعه را خيلى متواضعانه و مؤدبانه مى‌خواندند. دست‌هايشان را بالا مى‌گرفتند، تكان نمى‌خوردند تا وقتى كه زيارت‌نامه تمام شود. 🔹 هيچ وقت نديدم كه ايشان در بالاى سر يا روبه‌روى مقبره‌ اميرالمؤمنين(ع) بايستند. حتى در بعضى زيارت‌ها مثل زيارت الغدير كه بايد پشت به قبله، در مقابل حضرت ايستاد، ايشان همان پشت سر مى‌ايستادند. 🔹بالاخره احساس كردم چيزى هست، از ايشان پرسيدم كه شما نماز مستحبى را در بالا يا روبه‌رو نمى‌خوانيد؟ فرمودند: «فردى مثل من لياقت اين را ندارم كه در بالاى سر حضرت بروم.» اين قضيه باعث شد كه شعر شهريار كه مى‌گويد: «به على شناختم من به خدا قسم خدا را» در ذهنم تداعى شد. من نيز اميرالمؤمنين(ع) را با برخورد و رفتار امام شناختم و با تعبير ايشان فهميدم كه اميرالمؤمنين(ع) چه مقامى دارد. 🕋 @hasaniyyeh_beyt_zahra
🔵 همراه با تأمل 🔻امام خامنه‌ای، 1384/7/17 : دوستان سعی کنند در همه اوقات - به خصوص در ماه - تلاوت را از یاد نبرند. نباید از زندگی‌تان حذف شود. تلاوت را حتماً داشته باشید؛ هر چه ممکن است. تلاوت هم، با تأمل و اثر می‌بخشد. تلاوت عجله‌ ای که همین طور انسان بخواند و برود و معانی را هم نفهمد یا درست نفهمد، مطلوب از تلاوت قرآن نیست؛ نه اینکه بی فایده باشد - بالأخره انسان همین که توجه دارد این کلام خداست، نفس این یک تعلق و یک رشته ارتباطی است و خود همین هم مغتنم است و نباید کسی را از این طور قرآن خواندن منع کرد. لیکن تلاوت قرآنی که مطلوب و مرغوب و مأمورٌبه است، نیست. تلاوت قرآنی مطلوب است که انسان با تدبر بخواند و کلمات الهی را بفهمد، که به نظر ما می‌شود فهمید. اگر انسان لغت عربی را بلد باشد و آن چه را هم که بلد نیست، به ترجمه مراجعه کند و در همان کند؛ دو بار، سه بار، پنج بار که بخواند، انسان فهم و انشراح ذهنی نسبت به مضمون آیه پیدا می‌کند که با بیان دیگری حاصل نمی‌شود؛ بیشتر با تدبر حاصل می‌شود؛ این را تجربه کنید. لذا انسان بار اول وقتی مثلاً ده آیه مرتبط به هم را می‌خواند، یک احساس و یک انتباه دارد؛ بار دوم، پنجم، دهم که همین را با توجه می‌خواند، انتباه و توجه دیگری دارد؛ یعنی انسان انشراح ذهن پیدا می‌کند. هر چه انسان بیشتر انس و غور پیدا کند، بیشتر می‌فهمد؛ و ما به این احتیاج داریم. 🔹 @hasaniyyeh_beyt_zahra
🔵 را بخوانید 🔻امام خامنه‌ای، 1371/4/12 : این نوافل سی و چهار رکعتی که برای نمازهای روز و شب وارد شده است، بسیار با ارزش است. ماه فرصت خوبی است. ما غالباً اهل نوافل نیستیم. ولی ماه رمضان که می‌شود، چه مانعی دارد؟ کدام کار با دهان روزه، بهتر از نماز خواندن؟ چهار رکعت نماز ظهر است، قبل از این چهار رکعت، هشت رکعت نافله دارد؛ چهار دو رکعتی. چهار رکعت نماز عصر است و قبل از این چهار رکعت، هشت رکعت نافله نماز عصر است. این نوافل را بخوانید. همچنین نوافل مغرب را که از اینها مهم‌تر است؛ و نیز نوافل شب که یازده رکعت است. همچنین نافله صبح که دو رکعت است. کسانی هستند که در ایام معمولی سال، برایشان مشکل است پیش از اذان صبح برای نماز شب بیدار شوند. ولی در این شب‌ها، به طور قهری و طبیعی بیدار می‌شوند. این یک توفیق الهی است. چرا از این توفیق استفاده نکنیم؟ ان شاء الله فرصت‌های ماه رمضان را مغتنم بشمارید. 🔹 @hasaniyyeh_beyt_zahra
🔴 درس تیغ ابن‌ملجم تيغ ابن‌ملجم به هر عنوانى كه بلند شده، چه به عنوان مذهب، چه به عنوان نفهمى و اينكه على را كافر دانسته و عشق و كابين زنى باعث اين كار شده، ولى اين حقيقت را نبايد از خودمان دور ببينم كه فردى با آن زمينه‌هاى فكرى و اعتقادى، با آن انگيزه‌هاى خارجى، وسوسه‌ها و تحريک‌ها، با اينكه از ياران على(ع) بوده و در ركاب او با معاويه جنگيده است، سر على(ع) را مى‌شكافد و خوشحال هم هست! 📗 استاد صفایی حائری (عین ـ صاد)، اخبات، ص۳۱ 🕋 @hasaniyyeh_beyt_zahra
📝 گفتار «ابن أبى الحديد» در مورد امام على عليه السّلام ابن ابى الحديد [دانشمند معروف و بزرگ اهل تسنّن، مؤلّف كتاب مشهور شرح نهج البلاغه، كه به سال 656 ه ق از دنيا رفت] می‌گويد: «فضائل و ارزشهاى زندگى على عليه السّلام از نظر عظمت و شكوه و گسترش و فراگيرى آن قدر آشكار است كه ذكر آنها [مثل زيره به كرمان بردن] نازيبا است. برازندگى هاى آن حضرت در جايگاهى است كه «ابو العيناء» (1) به عبيد اللّه بن يحيى بن خاقان، وزير متوكّل و معتمد [دهمين و پانزدهمين خلفاى عبّاسى] گفت: «سخن گفتن درباره فضل تو را به گونه اى مى يابم كه كسى از روشنى روز روشن، يا از درخشندگى ماه پرفروغ سخن بگويد، با اينكه اين روشنى و درخشندگى بر كسى پوشيده نيست، و باور كردم كه سخن من در شأن تو به هر نقطه برسد، باز آن سخن را نارسا و مرا درمانده خوانند، از اين رو بجاى ستودن تو به دعا براى تو مى پردازم، سخن گفتن در شأن تو، سخن گفتن به چيزى است كه مردم به آن آگاه هستند» چه بگويم در مورد على عليه السّلام، آن مردى كه دشمنان و مخالفانش به فضائل او اقرار نمودند، و نتوانستند آن را انكار و پنهان نمايند، سرانجام دريافتم كه حاكمان اموى پس از تسلّط بر حكومت اسلامى و شرق و غرب قلمرو آن، با تمام ترفندها و نيرنگها براى خاموش ساختن نور على عليه السّلام و برگرداندن مردم از او، و تحريف حقايق، و جعلهاى دروغين بر ضدّ او كوشيدند، و حتّى از آن حضرت در بالاى تمام منبرها بدگوئى كرده، و آنها را كه از مدح على عليه السّلام مىگفتند تهديد نمودند، بلكه آنها را زندانى نموده و كشتند، و هر گونه روايتى را كه بيانگر فضيلتى از فضائل على عليه السّلام بود و يا نام او را بالا مىبرد، سانسور كردند، تا آنجا كه از نامگذارى افراد به نام على عليه السّلام جلوگيرى نمودند، ولى از همه اين كوششهاى كينه توزانه نتيجهاى جز اين نگرفتند كه روز بروز بر مقام ارجمند على عليه السّلام افزوده شد، و عظمت او آشكار گرديد، مانند مشك كه هر چه آن را پنهان دارند، بوى خوش آن آشكار شود، و همانند خورشيد كه هر چه با كف دست جلو آن را بگيرند، پوشيده نخواهد شد، و مانند روشنى روز كه اگر دو چشم كور يك نفر آن را نديد، از نگاه هزاران نفر، پنهان نمى ماند. چه بگويم در مورد شخصيّتى كه هر افتخار و فضيلتى به او نسبت داده مىشود، و هر فرقه اى (براى اثبات حقّانيّت خود) به او منتهى مى گردد، و هر طايفهاى او را از خود مى دانند، بنابراين حضرت على عليه السّلام سرور و سرآمد همه فضيلتها، و سرچشمه تمام ارزشها، و بنيانگذار آن، و قهرمان ميدانهاى فضائل، و پيشتاز پيشتازان مناقب است، هر كسى كه داراى ارزشى هست، آن را از او گرفته و پيروى نموده، و با الگو قرار دادن او، به دست آورده است» 📚 شرح نهج البلاغه، ابن ابى الحديد، ط اسماعيليان، ج1، ص16 _______ (1) ابو العيناء، محمد بن قاسم اهوازى، اديب، پارسا و دانشمند معروف قرن سوّم و از شاگردان «اصمعى» است. وى در بصره مىزيست و در سال 283 ه ق در همانجا از دنيا رفت 🕋 @hasaniyyeh_beyt_zahra
✊به مناسبت روز قدس امام خمینی(ره): اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود‌. @hasaniyyeh_beyt_zahra
🇮🇷 سهم"من"،در"امنیت"کشورم 🌷رهبر معظم انقلاب: ☝️هر یک نفری که روز ، تووی خیابان می‌آید، به "سهم" خود دارد به "کشور" و امنیت " و حفظ دستاوردهای انقلابش "کمک" می کند!! 👌 به نیابت از می آییم 🍃🍃🍃🍃 ☑️ @hasaniyyeh_beyt_zahra
[يَرَوْنَ مَقَامِي وَ يَسْمَعُونَ كَلاَمِي...] جز تو با هر که حرف زدم صدایم را نشنید... ☑️ @hasaniyyeh_beyt_zahra
🏳️به مناسبت روز قدس رهبر معظم انقلاب: ‼️اشتباه است که ما خیال کنیم دشمن فقط آمریکا و صهیونیست است، ما یک دشمن خطرناکتر از آمریکا و صهیونیسم هم داریم و آن نفس است! ۸۰/۵/۶ ‼️مسئله فلسطین برای جمهوری اسلامی ایران یک مسئله تاکتیکی و استراتژیکی سیاسی نیست؛ یک مسئله ایمانی است! ۸۸/۱۲/۸ ‼️دشمن را باید شناخت و امروز دشمن بزرگ دنیای اسلام آمریکا و صهیونیست هستند، دشمن اصلی اینهایند، بت بزرگی که باید شکست اینهایند، این دشمن را باید شناخت و به همه آحاد مردم و نخبگان امت اسلامی شناساند! ۸۲/۱۰/۲ ‼️بعضی اشخاص نمیتوانند حوادث جهان را درک کنند ولو عالم باشند، بنده سال۴۲ از طرف امام پیامی با موضوع خطر سلطه اسرائیل برای جمعی ازعلمای مشهد بردم یکی از علمای معروف گفت آقای خمینی خیال میکند اسرائیل بر جهان مسلط شده؛ امام سال۴۲ سلطه اسرائیل را میدید اما آن عالم مدعی نمیدید، وقتی کسی چنین واقعیتی را نبیند قدم بعدی راهم نمیفهمد! ۷۳/۳/۴ منبع: جهاد تبیینی ☑️ @hasaniyyeh_beyt_zahra
🌟 شرایط صاف کردن دل و روح 🔻 رهبر معظم انقلاب (۱۳۸۴/۶/۸): صاف کردن دل فقط از راه نماز، از راه توسل، از راه توجه و از راه ذکر به دست می‌آید. اگر کسی خیال کند که میتوان دل و روح را بدون اینها صاف کرد، سخت در اشتباه است. از راه گریه‌ی نیمه‌شب، از راه خواندن قرآن با تدبر و با دقت، از راه خواندن ادعیه‌ی صحیفه‌ی سجادیه، دل انسان صاف میشود؛ والّا این‌طوری نیست که بگوییم آقا برو دلت را صاف کن؛ هر کاری هم کردی، کردی. 💻 @Khamenei_ir ☑️ @hasaniyyeh_beyt_zahra
امام رضا علیه السلام: قالَ اَلْحَوَارِيُّونَ لِعِيسَى يَا مُعَلِّمَ اَلْخَيْرِ أَعْلِمْنَا أَيُّ اَلْأَشْيَاءِ أَشَدُّ قَالَ أَشَدُّ اَلْأَشْيَاءِ غَضَبُ اَللَّهِ قَالُوا فِيمَا يُتَّقَى غَضَبُ اَللَّهِ قَالَ بِأَنْ لاَ تَغْضَبُوا قَالُوا وَ مَا بَدْءُ اَلْغَضَبِ قَالَ اَلْكِبْرُ وَ اَلتَّجَبُّرُ وَ مَحْقَرَةُ اَلنَّاسِ. امام رضا عليه السّلام فرمود: حواريّون به عيسى عليه السّلام گفتند: سخت‌ترین چیزها چیست؟ فرمود: غضب خدا گفتند: چه کنیم که گرفتار غضب خدا نشویم؟ فرمود: غضب نكنيد. گفتند: چه چیزی موجب غضب می‌شود؟ فرمود: تكبّر، خودبرتربینی و كوچک شمردن مردم. 📚مشکات الانوار، ج1، ص459 ☑️ @hasaniyyeh_beyt_zahra
🔴مجاهدان ژاپنی در راه قدس در خرداد ۱۳۵۱ سه ژاپنی با پرواز ایرفرانس وارد فرودگاه لد در فلسطین اشغالی شدند. ساعت ۱۰ و بیست دقیقه شب، چمدانهای خود را تحویل گرفتند. اسلحه های خود را بیرون آوردند و شروع به شلیک نمودند. آنها پنج نارنجک پرتاب کردند که سه تا به سوی هواپیماها، یکی به قسمت گمرک، و پنجمی به سوی ماشینها پرتاب شد. این عملیات به کشته شدن ۲۱ صهیونیست و مجروحیت بیش از ۸۰ تن منجر شد. پس از پرتاب نارنجک از فرودگاه عقب نشینی کردند و در راه با گشتی اشغالگران در نزدیک زندان الرمله درگیر شدند. این درگیری هم به کشته شدن ۵ نفر از گشتی ها منجر شد که تعداد کشتگان در مجموع به ۲۶ نفر افزایش پیدا کرد. دو نفر از آنها به نامهای تویوشی اوکودیرا (باسم) و یاسوکی یاسودا (صلاح) جان خود را از دست دادند و کوزو اوکاموتو هم به اسارت درآمد. او در بازجویی ها گفت که از ارتش سرخ ژاپن است و این عملیات در چارچوب مبارزه با صهیونیستها و امپریالیسم بین الملل انجام شد که با برنامه ریزی و مشارکت جبهه ملی آزادی فلسطین بود. در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۶۴ و بعد از ۱۳ سال اسارت، کوزو اوکاموتو در عملیات بزرگ تبادل اسرا که جبهه ملی آزادی فلسطین انجام داد آزاد شد. در ۲۷ بهمن ۱۳۷۵ نیروهای امنیتی لبنان به منزل امیه عبود در جب جنین یورش برده و کوزو اوکاموتو و پنج ژاپنی دیگر را به جرم ورود غیر قانونی بازداشت کردند که سه سال در لبنان زندانی بودند. در دادگاه وقتی از کوزو اوکاموتو علت سفر به لبنان و استفاده از پاسپورت تقلبی را سوال کردند گفت: پس از عملیات لد تصور کردم دیگر شهروندی عربی هستم و می توانم در هر جایی از سرزمینهای عربی ساکن شوم. اما استفاده از پاسپورت تقلبی به خاطر تحت تعقیب بودن از سوی پلیس ژاپن و اینترپل به علت عملیاتمان در فلسطین اشغالی بود. پس از پایان محکومیتشان آنها را به ژاپن دیپورت کردند که در آنجا به تهمت تروریسم بین المللی مورد محاکمه قرار گرفتند بجز کوزو اوکاموتو که توانست پناهندگی سیاسی از لبنان بگیرد. او در مدت اقامت در لبنان مسلمان شد و زبانهای انگلیسی، عربی، عبری، چینی و روسی را به خوبی صحبت می کند. دولت لبنان به دلیل عملیاتش علیه دشمن صهیونیستی و اسارت و شکنجه در زندانهای دشمن، به او پناهندگی سیاسی داد و هنوز ژاپن خواستار پس گرفتن و محاکمه او است. 🔻توضیحات بیشتر و تصاویر در پیوندهای زیر: http://tabnakjavan.com/fa/news/5661 و http://libaniran.com/1398/03/10/lod-operation ☑️ @hasaniyyeh_beyt_zahra