eitaa logo
بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی
2.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
489 ویدیو
59 فایل
کانال رسمی بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ارتباط با ادمین: @yasajjad138 وب‌سایت: Bfanis.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
✳سلسله جلسات ماهانه مسجد خطیب تبریز این هفته با سخنرانی بصیرتی حجت الاسلام جاجانی و با سخنرانی حاج آقا علیپور برگزار شد. در پایان این جلسه نیز تابلوهای فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی برای حاضران روایت شد. 📌چکیده بیانات حجت الاسلام جاجانی 🔸حجت الاسلام جاجانی در ابتدای سخنان خود با اشاره به تعریف مباحث بصیرتی و ارتباط آن با اصول و نظام انقلابی فرمودند: اگر کسی با این اصول و مبانی آشنایی نداشته باشد و به دین و انقلاب و نظام نداشته و سطحی‌نگر باشد در دام شیاطین انسی و جنی گرفتار خواهد شد. اگر مشکلات اساسی را آسیب شناسی کنیم شاید بتوان گفت علت اصلی این مشکلات، گرفتاری در دام های شبهات است که همه زاییده عدم آشنایی و و اصول است و برای برطرف کردن این مهم، نیاز به و پیروی از مقام معظم رهبری است. اگر این اتفاق بیفتد امید است به آن هدف اصلی خلقت برسیم لذا در این راستا نیازمند حرکاتی هستیم. ، بنیادی نوپا است که بحمدالله کارهایی را شروع کرده‌اند و در صدد ترویج بحث‌های عالمانه و نگاه پژوهشی به دین و نظام هستند. حرکت زیبایی است و طبیعتا در اوایل حرکت هستند و مسیر رشد، و کارهایی انجام داده‌اند که انصافا محیّرالعقول است. 🔹ایشان در ادامه با اشاره به هبوط حضرت آدم و رابطه آن با آغاز تاریخ بیان داشتند: از حضرت آدم تا حال حاضر بازه‌ای زمانی است که تحلیل تاریخی می طلبد و نگاه‌های متفاوتی به این بحث می شود. بعضی نگاه‌ها، نگاه‌های جزیره‌ای و از هم گسسته است و ناخودآگاه تحلیلشان، قضیه‌ای جزئی است. عده ای مادی نگاه می کنند و می گویند اجتماع بشری از نیاز متقابل انسان ها برای تامین مسائل مالی اتفاق افتاد. اما ما می گوییم زندگی از حضرت آدم شروع شده و زندگی اجتماعی بشر حول پیغمبر شکل گرفته که این نگاه، نگاهی تاریخی دینی است و برگرفته از کتاب و سنت و سخنان امامین انقلاب اسلامی است. 🔸حجت الاسلام جاجانی با بیان سیر تاریخی حرکت انبیا افزودند: اگر گوشه‌ای از این قضایا را بگوییم، زندگی بشر کنونی که از حضرت آدم شروع شد و ادامه دارد. حضرت آدم دو کار اساسی داشت: یکی و دیگری و آبادانی. احکامی که رشد مادی و معنوی انسان را به دنبال داشت. پس حضرت آدم آمد تا احکام به معنی اعم را تعلیم دهد. بعد از ایشان این امر به به هبة اللّه می رسد که ایشان وظیفه ی جامعه ای که حضرت آدم تشکیل داده بودند و ادامه آنرا عهده دار بودند. 🔹ایشان با اشاره به سختی‌های راه امامان معصوم به نحوه انتقال امر نیابت از نواب خاص به نواب عام اشاره نموده و افزودند: در دوران ، تا یک مدتی امام(علیه السلام) نواب اربعه را دارد. نائبانی که به معصوم متصل هستند که در نائب چهارم با حساسیت دشمنان به رهبری غیر معصوم، امام معصوم نتوانست با پرچم ظاهری قد علم بکند که از اینجا به بعد ولایت فقیه شروع می شود. و حضرت دیگر ملاک ها را بیان می فرمایند که اگر چنین آدم هایی با چنین ویژگیها باشند، مردم به سراغ اینها بروید و فرآیند تحقق اهداف اسلام را شکل دهند. و با تشکیل انقلاب، نظام اسلامی را پویا کنند و دولت تشکیل داده و جامعه اسلامی و در نهایت تمدن اسلامی که مقدمه‌ای است بر حیات طیبه را به ثمر برسانند. که خدا بر ما منت نهاد و نعمت داد تا ملت ایران انقلاب کردند. و نظام خود را شکل داد، ولی در پیچ و خم هنوز مانده ایم. ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
📸 #گزارش_تصویری 📌سخنرانی حجت الاسلام جاجانی 🔸با موضوع #نهضت_انتظار و فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی 📍تبریز _ مسجد خطیب_ سلسله جلسات ماهانه 📆۱۳۹۷/۵/۲۶ ♦ @BFANIS
📸 #گزارش_تصویری 📌روایت تابلو های فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی 📍تبریز _ مسجد خطیب_ سلسله جلسات ماهانه 📆۱۳۹۷/۵/۲۶ ♦ @BFANIS
📌 عرفه، روز بندگی ✳️اگر قرب خدای متعال نباشد، اصلا آدم چیزی نیست!! 🔷خدای تبارک وتعالی در سوره مبارکه فاطر فرمود: «یا ایها الناس انتم الفقراء الی الله و الله هو الغنی الحمید» . خالق ما موجودیت و حیثیت و شخصیت ما را به ما معرفی کرد. گفت شما فقیرید. او می داند ما فقیریم. او می فهمد چه می گوید. آن که او می گوید این نیست که مثلا حساب بانکی ما پر یا خالی باشد. اگرچه ما همین را هم که داریم باز . 🔺این ها یک شَبه ممکن است از بین برود! برای همین است که در تتمه دعای امام حسین هست که «الهی انا الفقیر فی غنای» من آن وقتی هم که دارم فقیرم. «فَكَيْفَ لَا أَكُونُ فَقِيراً فِي فَقْرِي» چه برسد وقتی که ندارم. این که خدای تبارك و تعالی می فرماید: «» نه این که شما مال ندارید... این آیه خطابش همه بشر را می گیرد. «یا ایها الناس» استثنا هم ندارد. پیغمبر ما هم که در عمرش نان گندم نخورد و از نان جو سیر نخورد مخاطب به این خطاب هست. چون این فقر آن فقر نیست. 🔺این همین است که اگر خدای تبارک وتعالی نباشد اصلا ‌آدم چیزی نیست. ما همه مخاطبیم به «یا ایها الناس انتم الفقراء الی الله والله هو الغنی الحمید». 👤حجت الاسلام و المسلمین دکتر وزیری فرد 🔸سلسله جلسات ⬇️برای دریافت فایل کامل، دانلود کنید. ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
شماره9.mp3
3.46M
🎙بشنوید|پادکست إِلَهِي مَنْ كَانَتْ مَحَاسِنُهُ مَسَاوِيَ، فَكَيْفَ لا تَكُونُ مَسَاوِيهِ مَسَاوِيَ... 🔹برگزیده شرح فرازهایی از دعای عرفه_ حاج آقا علیپور ♦️ @BFANIS
📸 📌برگزاری دوره آموزشی معارف انقلاب اسلامی 🔶 بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی 📍قم _ طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه 📆 ۲۷مرداد لغایت۱۴ شهریور۹۷ ♦️ @BFANIS
📸 #گزارش_تصویری 📌برگزاری دوره آموزشی معارف انقلاب اسلامی 🔸توسط دفتر تبریز بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی 📍قم _ خواهران دانشگاه تبریز 📆۴ لغایت۷ شهریور ۱۳۹۷ ♦️ @BFANIS
📸 #گزارش_تصویری 📌برگزاری دوره آموزشی معارف انقلاب اسلامی _ دانشجویان دانشگاه شاهد تهران 📍قم _ ۱۰ لغایت ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ ♦️ @BFANIS
📌فرماندهان فتح خرمشهرهای امروز 💠جهاد پیشبرد، وظیفه کنونی جبهه انقلاب اسلامی 🔹انقلاب اسلامی در دو جبهه ی اصلی در حال نبرد است. ما اکنون در جبهه ی مقاومت در برابر فشار زیاده خواهی سلطه گران در حال جهادیم. این همان است. اما یک جبهه ی دیگر هست که همگان و پیشاپیش آنان پیشکسوتان جهاد باید در آن نیز حضور داشته باشند. جبهه ی پیشروی بسوی اهداف. این جهاد، است. 🔸اما پیشروی به سوی اهداف انقلاب ، خط شکن و پیشتاز می خواهد. لازمه ی این پیشتازی هم پیش برندگی است. این است که های اشغالی این زمان را به دنبال خواهد داشت. خرمشهرهای اشغالی امروز چیست؟ خرمشهر ما امروز گرفتاری کشور در اسارت فکر غربی است. با انقلاب آزادیبخش اسلامی قرار بود قدرت امام و مردم دراختیار منش و روش اسلامی کارگزارن قرار گیرد. اما چنین نشد. امام این را پیش بینی کرد. 🔹ما از رها شدیم اما گرفتار ها باقی ماندیم. حدود 39 سال، تسلط فکر غربی در قوه مجریه از بازرگان و بنی صدر و میر حسین و هاشمی و خاتمی تا روحانی نشان می دهد با اینکه در کشور انقلاب شد اما مهمترین دستگاه اداره کشور یعنی قوه مجریه از اشغال خارج نشد. در این میان هم تنها دولتی که اندکی مایه های انقلابی نشان داد و با وصف عدالت شروع کرد در یک نرمش منفعلانه به تبدیل شد و فرصت دهه ی هشتاد را برای رفع اشغال کشور از از میان برداشت. وضع مجالس این دوران هم که باید ریل گذاریهایی بر اساس الگوهای بومی و اسلامی انجام می داد بهتر نبود. 🔸 همان فتح و آزاد سازی کشور از تسلط فکر غربی در فرهنگ، سیاست و اقتصاد را در پی خواهد داشت. خرمشهر اشغالی همان شیوه های اداره کشور است که پس از انقلاب از اشغال فکر غربی خارج نشد. چرایش بماند. بنابراین یعنی رهایی از این اسارت و این همان معنای تحقق است. دولتی که منش و روش کارگزاران و الگوها و نظامات و نرم افزار اداره کشور و دستگاهها و نهادهای تحقق بخش اهداف همگی از آبشخور فکر و عقیده اسلامی سیراب شده باشد. 💢قسمتی از یادداشت حجت الاسلام ثقفی، مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ⬅️برای مطالعه متن کامل: 🌐: mshrgh.ir/892268 ♦️ @BFANIS
📸 #گزارش_تصویری 📌جلسه دفتر تهران با مدیر حوزه ریاست حوزه هنری جناب آقای سمنانی و معاون آموزش و پژوهش حوزه هنری جناب آقای زینال پور جهت شروع همکاری 📍دفتر تهران- 21 شهریور ۱۳۹۷ ♦️ @BFANIS
💠دوران ظهور، دوران تمدن حقیقی اسلامی 🔸آن چيزى كه مبشر آن هست، همان چيزى است كه همه‌ى انبياء، همه بعثتها براى خاطر آن آمدند و آن ايجاد يك جهان توحيدى و ساخته و پرداخته‌ى بر اساس عدالت و با استفاده‌ى از همه‌ى ظرفيتهائى است كه خداى متعال در انسان به وجود آورده و قرار داده؛ .... دوران ظهور حضرت مهدى (سلام اللَّه عليه و عجّل اللَّه تعالى فرجه)، دوران جامعه‌ى توحيدى است، .... دوران حاكميت حقيقى معنويت و دين بر سراسر زندگى انسانهاست و دوران استقرار عدل به معناى كامل و جامع اين كلمه است. 🔹.... در دوران ظهور، و دنياى حقيقى اسلامى به وجود خواهد آمد. بعضى كسان خيال ميكنند دوران ظهور حضرت بقيةاللّه، آخرِ دنياست! من عرض ميكنم دوران ظهور حضرت بقيةاللّه، اوّلِ دنياست؛ اوّلِ شروع حركت انسان در صراط مستقيم الهى است، با مانع كمتر يا بدون مانع، با سرعت بيشتر، با فراهم بودن همهى امكانات براى اين حركت. اگر صراط مستقيم الهى را مثل يك جاده ى وسيع، مستقيم و هموارى فرض كنيم، همه ى انبيا در اين چند هزار سال گذشته آمده اند تا بشر را از كوره راهها به اين جاده برسانند. وقتى به اين جاده رسيد، سيرْ تندتر، همه جانبه تر، عمومي تر، موفق تر و بی ضايعات يا كم ضايعات تر خواهد بود. .... 🔸شما بايد زمينه را آماده (كنید) تا آن بزرگوار بتواند بيايد و در آن زمينه‌ آماده، اقدام فرمايد. از صفر كه نمى‌شود شروع كرد! جامعه‌اى مى‌تواند پذيراى مهدى موعود ارواحنا فداه باشد كه در آن، آمادگى و قابليت باشد، و الّا مثل انبيا و اولياى طول تاريخ مى‌شود. 📘قسمتی از کتاب ، محصولی از بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
📸 📌جلسه دفتر تهران با مسئول و شورای مرکزی بسیج دانشگاه شاهد جهت برنامه ریزی شروع فعالیت ها در سال تحصیلی جدید 📍دفتر تهران-۲۳شهریور ۱۳۹۷ ♦️ @BFANIS
💠 عزای سیدالشهدا؛ خانه دنیا را خراب می کند 🔸اگر چيزی باشد در اين عالم كه توجه به آن، توجه انسان را از كم كند مثل همين فانی بودن، آن خيلی چيز خوبی است. يكی از چيزهايی كه خيلی اثر دارد در اينكه توجه انسان از كم بشود، برای همين زياد سفارش شده و اهل معنويت و اهل سلوك، خيلی سفارش کرده اند، (علیه السلام) است. وقتی انسان توجه كند كه دنيا با ابی عبداللّه الحسين(علیه السلام) چه كار كرد، حسين كه بود، چه بود، چند تا مثل حسين در عالم بود يا هست؛ دنيا، مظهر دنيا، قدرت طلبی، مال دوستی، گوش به حق ندادن با حسين چه كار كرد، اين توجه خانه آدم را خراب می كند، خانه دنيايی را. 🔹خانه مردم يعنی . يعنی حسين! تو ما را خانه خراب كردی. وقتی آدم می بيند كه ابی عبداللّه(علیه السلام) می خواهد يك كاری بكند، يك عده پيدا می شوند نصيحتش می كنند. يك عده نصيحت می كنند. بعضی وقت ها نصيحت از تير، از تيغ، از نيزه دردش بيشتر است. يك كسی پيدا بشود در دنيا، می خواهد ابی عبداللّه را نصيحت كند. آقا شما نرويد، آقا اين كار را بكنيد، آقا زن و بچه را نبريد، آقا برويد سر به كوه و بيابان بگذاريد، آقا...! اينها دردناك است ... 🔹در دنيايی كه اينطوری باشد، فهم ناب را، لبّ را، عين عقل را يك عده خيال می كنند می توانند نصيحت كنند، اين چه دنيايی است؟ ... وقتی آنی که بايد نصيحت كند، حالا نصيحتش می كنند يعنی همه چيز وارونه شده. وقتی آدم ببيند كه (علیه السلام) ايستاده جلوی جمعيت، خيرخواهشان است، دارد می گويد مردم! من چه بدی به شما كردم؟ به جايش تير می آيد. در جوابش كه می گويد مردم من چه حلالی را حرام كردم؟ پاسخش نيزه می آيد، ... وقتی آدم به اين نگاه كند، آنوقت به اين دنيا رغبت می كند؟ همه دنيا مال عمر سعد باشد. اين دنيا رغبت دارد؟! ... 🔸يك نگاهی به ابی عبداللّه بكنی، يك نگاهی ابی عبدلله به تو بكند، خانه مردم، يعنی دنيای مردم، خراب می شود، از خرابه بدتر می شود. كی آدم رغبت می كند به ؟ اين كه فرموده اند حضرت سيد الشهدا حضرت سيد الشهدا از بهترين راهها برای در جهت است، برای اينكه خانه مردم را خراب می كند، را خراب می كند، دنيايت را كه خراب كرد، دیگر چيزی نمی ماند جز . 👤حجت الاسلام و المسلمین دکتر وزیری فرد 🔹سلسله جلسات ⬇️برای دریافت فایل کامل، دانلود کنید. ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
📸 📌جلسه دفتر تهران با فعالین اقشار نظرآباد کرج برای برنامه ریزی شروع فعالیت ها و بازدید از نمایشگاه 📍دفتر تهران-23شهریور ۱۳۹۷ ♦️ @BFANIS
📸 #گزارش_تصویری 📌برگزاری دوره آموزشی معارف انقلاب اسلامی 🔸 #معاونت_آموزش بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی 📍قم _ طلاب بسیجی مدرسه علمیه معصومیه(س) 📆۲۱ لغایت ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ ♦️ @BFANIS
🏴عاشورا، میدان قرب بخدا ◾️پشت پرده چیزهای دیگری است! ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
🏴عاشورا، میدان ◾️حقایقی که در مورد و در مورد کربلا وجود دارد خیلی بیشتر از این داستان هایی است که ماها روی منبرها می گوییم و این چیزهایی که مداح ها می گویند. بحث کشتن و کشته شدن و ضربت خوردن و... این ها ظاهر پرده است. پشت پرده یک چیزهای دیگر است. ما از آن ها غافلیم. صحنه و کربلا و وقایع بعد از کربلا، رفتن به کوفه و شام و آنها، اگر پشت پرده اش قرب به حضرت حق نباشد، انس به خدای تبارک و تعالی نباشد اصلا قابل تحمل نیست. برای چه حضرت زینب(س) فرمود؛ «ما رأیت الا جمیلا»؟ مگر کجا را می دید حضرت زینب؟ ◾️آن چیزهایی که حضرت زینب با چشم ظاهر می دید که جمیل نبود؟! مگر قتلگاه صحنه هایش جمیل بود؟ این که اگر حضرت زینب دیده باشد كه طبق این چیزهایی که ما می گوییم، كه شمر آمده باشد مثلا نشسته باشد روی سینه ابی عبدالله، این ها جمیل است؟! از این معلوم می شود پس پرده یک چیز دیگر است. والا کسی این ها را نمی گوید كه «ما رأیت الا جمیلا». ◾️کسی که می رود خودش را و سینه اش را سپر می کند برای نجات امام و می گوید اگر می خواهید او را بکشید اول من را بکشید. بعد آن وقت در کربلا دیده با ولی خدا چه کردند. بعد می گوید «ما رأیت الا جمیلا». این دارد از جای دیگر حرف می زند. نه از این هایی که با چشم سر دیده می شود. اینهایی که با چشم سر دیده شد که همه فجایع بود، جنایات بود، همه زشتی ها بود، پلیدی ها بود. اما حضرت زینب می فرماید «ما رأیت الا جمیلا». آن چیزهایی که می دیدند، آن انس با حضرت حق، بود که هر چه مصیبت ها بیشتر می شد، احساس تقرّبشان به حضرت حق بیشتر بود. این ها این طوری است و الا ظواهر قضیه نیست. 👤حجت الاسلام و المسلمین دکتر وزیری فرد 🔸سلسله جلسات ⬇️برای دریافت فایل کامل، دانلود کنید. ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
📸 📌سخنرانی حجت الاسلام طالبی، معاون فرهنگی بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی 🔹موضوع: و نقش در کادرسازی برای 📍هیئت صاحب الزمان(عج) شهرستان مرند 📆شب عاشورای حسینی۱۳۹۷ ♦️ @BFANIS
📸 📌سخنرانی حجت الاسلام اکبری، مسئول دفتر تبریز بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی با حضور امام جمعه محترم شهرستان مرند 🔹 با موضوع و شور و شعور در کلام امام 📍مرند، ظهر عاشورای حسینی 📅1397 /6/29 ♦️ @BFANIS
💠همه مدیون زینب کبری سلام الله علیها هستیم ◾️ کبری سلام الله علیها ... اگر نبود کربلا هم نبود. اگر نبود امام حسین هم نبود. اگر نبود اسلام هم نبود. در چند جا حضرت زینب سلام الله علیها مقام ولایت را حفظ کرد. و حفظ مقام ولایت یعنی حفظ همه چیز، حفظ اسلام. این را باید بدانیم که اگر نبود، امام سجاد علیه الصلاة و السلام هم نبود. حیات ایشان هم ادامه پیدا نمی کرد. ◾️ همۀ ما هستیم. همۀ اسلام، همۀ بشریت، همۀ انسانیت، همه مدیون حضرت زینب و صبر و مقاومت و بردباری و استقامت ایشان هستیم. سلام و صلوات خدا و انبیاء و اولیاء و سلام و صلوات همۀ موجودات عالم، همۀ مخلوقات، و سلام و صلوات ما بر وجود مقدس . 👤حجت الاسلام و المسلمین دکتر وزیری فرد-مسئول دفتر قم بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
📸 📌اعزام مبلغ به اردوی جهادی دانشگاه شهید رجایی در استان کهگلویه و بویراحمد، بخش دیشموک، روستای مورخانی 📍دفتر تهران- ۱۳ الی ۲۵ شهریور ♦️ @BFANIS
اهداف طولی نظام اسلامی: جامعه سازی⬅️انسان سازی⬅️قرب الهی 🔸 در ذات خود يك حركت پيشرونده است، آن هم پيشرفت پرشتاب. به كجا؟ به سمت هدفهاى ترسيم شده. هدفها عوض نمي شوند. اين و ارزشهائى كه بر روى آن بايستى كرد و براى آن جان داد، اصول و ارزشهائى هستند كه در اهداف، مشخص شده اند. 1⃣ ، تعالى و تكامل و قرب الهى است. 2⃣ از آن، است. 3⃣ هدف پائين تر از آن، ايجاد است با همه ى مشخصات و آثار، كه استقرار عدالت در آن باشد، توحيد باشد، معنويت باشد. اينها اهداف هستند. 🔸تشكيل جامعه_عادلانه يك هدف است. اما اين هدف، است ما می خواهيم به جامعه ى عادلانه ى الهى، ، دست پيدا كنيم براى اينكه در سايه ى اين نظام الهى بتوانيم خودمان را به تكامل برسانيم؛ خودمان را به نقطه ى امن و امان برسانيم. 📘ِمنبع: کتاب (برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری) محصولی از بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS