📜درس فقه پول استاد متولی امامی
جلسۀ 6️⃣
(منع پول اعتباری)
🔹تفاوت فقهی پول اعتباری با پول کالایی چیست؟
🔸ادلۀ حرمت پول اعتباری و بانکداری ذخیره جزیی
🔹چگونه بانک مالکیت محترم اشخاص را نقض میکند؟
🔸عملیات بانکی ذخیره جزئی، مصداق غش اموال مسلمین
شنبه 21 اسفند 1400 از ساعت 19 - اصفهان. رکن الملک
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
☀️ #بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇
@bidari_dar_sabkezendegi
8.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥گزیدۀ جلسۀ پنجم درس #فقه_پول استاد متولی امامی
🏅علامه طباطبایی : کنار گذاشتن طلا و نقره موجب بر هم خوردن نسبت های قیمت ها میشود.
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
☀️ #بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇
@bidari_dar_sabkezendegi
✅ رهبر انقلاب: بایستی در #جهاد_تبیین، راه پیشرفت و تعالی مادّی ملّت از بیراههها و کجراههها جدا بشود. ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
☀️ #بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇
@bidari_dar_sabkezendegi
✅ فرهنگ و سبکزندگی یک رکن قدرت است
💬 رهبرانقلاباسلامی:
🔸 فرهنگ و سبک زندگی یک رکن قدرت است. اگر چنانچه [یک ملّت] از لحاظ سبک زندگی، تابع و اسیر دیگران و تابعِ بدونِ رأی و نظرِ دیگران باشند و فرهنگ مستقرّ خودشان را نداشته باشند، طبعاً این ضعف شدیدی در قدرت ملّی است. ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
☀️ #بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇
@bidari_dar_sabkezendegi
1⃣ #مذاکرات_هسته_ای پس از هجده سال فعالیت دیپلماتیک بیهوده، اکنون هیچ افق روشنی ندارد. البته از همان ابتدا در سال هشتاد و دو این بیهودگی مشهود بود.
2⃣ این مذاکرات از سال هشتاد و دو، از ابتدا با روشی غلط و توسط افرادی مرعوب و نامربوط آغاز شد. خشت اول را کج نهادند و نتوانستند #دیپلماسی_عزت را محقق کنند.
3⃣ اساسا موضوع #مذاکرات_هسته_ای هیچ گاه رفع #تحریم_های_ایران نبوده، بلکه پاسخگو کردن ایران در اثبات صلحآمیز بودن برنامه هستهای خود است؛ تلاشی که هیچ گاه آمریکا و اروپا آن را باور نمیکنند.
4⃣ آمریکا و اروپا پس از هجده سال راستیآزمایی ظالمانه، هنوز مدعی هستند که ایران در پی ساخت #بمب_اتمی است! این ادعای غربیها، یعنی بیهوده بودن دیپلماسی در اقناع آنها.
5⃣ آمریکا ادعای بازداشتن ایران از دستیابی به #بمب_اتمی را بهانه اصلی برای مهار ایران در پروژه SSR و در نهایت #رژیم_چنج قرار داده است. از این رو تا ابد هرچه به او امتیاز بدهند، این بهانه رفع نخواهد شد.
6⃣ در ابتدای مذاکرات در سال هشتاد و دو، در نخستین همایش ملی #ایران_اتمی در تالار امینی دانشگاه تهران در مهر ماه آن سال، دو نکته کلی را بیان کردم که انعکاس عمومی و گستردهای یافت:
الف- پرسش اساسی این است: اگر #بمب_اتمی بد است، چرا شما #آمریکا ییها دارید؟ و اگر خوب است، چرا یکصد و نود کشور دیگر نباید داشته باشند؟ این پرسش امروز هم مطرح است.
ب- و نکته اساسی این است: #انرژی_هسته_ای حق مسلم ماست؛ حق مسلم را که به مذاکره با دشمنان نمیگذارند! این نکته، امروز بیش از سال هشتاد و دو قابل اعتناست.
7⃣ پس از هجده سال مذاکرات بیهوده، اکنون وحدت تلاشها در بازگشت به #برجام محدود شده است. این برجام متضمن رفع #ایسا پدر تحریمها #کاتسا مادر تحریمها و #یو_ترن نیست؛ پس بازگشت به آن بیهوده است.
8⃣ مذاکرات هستهای در ماههای پس از اشغال #عراق توسط #آمریکا در سال هشتاد و دو آغاز شد. اکنون آن موقعیت و شرایط هجده سال قبل منتفی است. لذا فلسفه وجودی این مذاکرات بیهوده نیز منتفی است.
9⃣ مذاکرات برجامی نیز متاثر از شارلاتانیسم انتخاباتی در گره زدن همه مشکلات به مذاکره با کدخدای لیبرالها در سال نود و دو بود. با پاره کردن #برجام توسط آمریکا و تاکید جمهوریخواهان بر پاره کردن مجدد آن، عملا فلسفه وجودی برجام نیز منتفی است.
🔟 دیپلماسی ایران در مذاکرات بیهوده هستهای تاکنون فاقد برکت بوده است؛ زیرا دیپلماتها انقلابی نبوده و به قاعده فقهی نفی سبیل نیز متعهد نبودهاند. جای #دیپلماسی_نبوی در ایران امروز خالی است.
☀️ #بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇
@bidari_dar_sabkezendegi
⚡️از توصیف ناقص بیماری های قلبی و الفاظی که به صورت ناقص اختلالات قلبی را روایت می کنند؛ استفاده نمی کنیم. از نظر ما قلب به ترتیب اهمیت به شش نوع بیماری ۱- سیاهی قلب، ۲- هم و غم قلب، ۳- سدود، ۴- وجع قلب، ۵- ضربان نامنظم قلب و ۶- ضعف و اماته قلب مبتلا می شود. منشاء نام گذاری وحی برای بیماری قلب، توجه دادن به متغیر اصلی بیماری است!
#نظام_سازی_فقهی
#معرفی_بیماری_های_قلبی
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
@olgou4
☀️ #بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇
@bidari_dar_sabkezendegi
⚡️درباره کتب آموزشی حوزه علمیه
👌کتب آموزشی حوزه علمیه را بر اساس سه معیار ۱- جامعیت محتوا، ۲- ساختار و سازه های کتاب و ۳- اصول درایه و تدبر ارزیابی می نماییم و از به کارگیری کلمات مبهم و ناقص و غیر قابل تفاهم در ارزیابی کتب آموزشی پرهیز می کنیم. برخی بر اساس سخنرانی های احساسی به ارزیابی کتب آموزشی حوزه می پردازند و شاید به دلیل اینکه قدرت نوآوری ندارند؛ از برخی کتب دفاع می کنند!
👌معیار اول ارزیابی یک کتاب آموزشی، ارزیابی بر اساس قاعده جامعیت محتوائی یک کتاب است. بر اساس این قاعده: بسیاری از کتب آموزشی فعلی حوزه، نسبت به توصیفات شریعت درباره امور مختلف ساکت هستند و فقط به تبیین اوامر و نواهی شریعت می پردازند. به عنوان مثال در کتب آموزشی حوزه، تعارضِ آیاتی مانند وَ بَنَيْنا فَوْقَكُمْ سَبْعاً شِداداً (نبأ ١٢) و وَالشَّمْسُ تَجْرِي لِمُسْتَقَرٍّ لَهَا ۚ ذَٰلِكَ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ (يس ٣٨) و وَ الْقَمَرَ قَدَّرْناهُ مَنازِلَ حَتَّى عادَ كَالْعُرْجُونِ الْقَدِيمِ (يس ٣٩) با توصيفات نجومي ناسا و نظریه معیوب منظومه شمسی بررسی نمی شود و تقریبا همه کتب اصلی آموزشی در حوزه از بیان شجاعانه توصیفات وحی درباره امور مختلف محروم هستند.
👌معیار دوم ارزیابی یک کتاب آموزشی، مسأله ساختار تدوینی آن کتاب و بررسی وضعیت سازه های سه گانه ۱- پرسش، ۲- اصطلاح و ۳- ارجاع در آن کتاب است. برخی کتب آموزشی فعلی از حیث قاعده حُسن السوال، برخی دیگر از حیث وضع متراکم اصطلاحات به جای استفاده حداکثری از اصطلاحات شریعت و برخی دیگران از حیث تقسیم بندی ارجاعات نقد و ارزیابی می شوند. مواظبت جدی بر سازه های سه گانه فوق، قدرت آموزش و تفاهم یک کتاب را ارتقاء می دهد.
👌معیار سوم ارزیابی یک کتاب آموزشی، میزان استفاده از اصول درایه ای و تدبری در یک کتاب است. ارتقاء استفاده از این اصول مهم، تفکر طلبه را تقویت می کند. به عنوان مثال یک کتاب را می توانید بر اساس "قاعده اصولی نظام مقایسه با بدعت" ارزیابی کنید. وقتی یک حکم شرعی یا یک توصیف شرعی را با یک نظریه رقیب مقایسه می کنید؛ تفاوت ها و مزیت های شریعت بهتر دیده می شود و حیث سدید بودن شریعت بهتر واضح می شود.
👌خلاصه سخن آنکه ارزیابان محترم کتب آموزشی حوزه علمیه باید ابتدا درباره صحت و دقت معیارهای ارزیابی کتب آموزشی وارد بحث شوند والا ارزیابی بر اساس میزان غلط یا ناقص ارزیابی فرقان محسوب نمی شود.
حجت الاسلام علی کشوری - تبیین اجمالی شاخصه های انتخاب کتاب آموزشی - شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - قم مبارک
#تحول_در_کتب_آموزشی
#حوزه_علمیه_آینده
#نظام_سازی_فقهی
@olgou4
☀️ #بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇
@bidari_dar_sabkezendegi
شیر گاو چه خاصیت فراوانی در طب الاسلام دارد؟🔍
❇️ پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:
«علیکم بألبان البقر ؛ فإنها ترم من کل شجر ، و هو شفاء من کل داء.»
بر شما باد شیر گاو؛ چرا که گاو از هر درختی میخورد و شیر آن، درمانی برای هر درد است.
📚 منبع : دانشنامه احادیث پزشکی، ج2 ، ص46
نکته: شیر را با مصلح آن بخورید_عسل_خرما
#طب_اسلامی
☀️ #بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇
@bidari_dar_sabkezendegi
2.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برخی توصیه های طبی به خصوص برای پیشگیری از آلزایمر...
☀️ #بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇
@bidari_dar_sabkezendegi
12.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ۴ دقیقه و ۳ ثانیه پای صحبت آقای دیوید مناشری(یهودی) بنیان گذار مرکز مطالعات ایران در دانشگاه تلآویو(اسرائیل)
✍ اگر میخواستیم ایران را توصیف و فلسفهی انقلاب اسلامی ایران را بیان کنیم، بهتر از این سخنرانی ایشان نمیتوانستیم.
📌 پیشنهاد میکنم با دقت و تا انتها ملاحظه بفرمائید.
☀️ #بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇
@bidari_dar_sabkezendegi
8.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نفوذ تا کجا می خواهد پیش برود؟!
اجرای سند۲۰۳۰ در شبکه سلامت!
☀️ #بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇
@bidari_dar_sabkezendegi
📸 وقتی اولویت جامعه بشری جابهجا میشود...
☀️ #بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇
@bidari_dar_sabkezendegi