eitaa logo
بیداری اسلامی
37 دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
5.1هزار ویدیو
174 فایل
(پجت)
مشاهده در ایتا
دانلود
تولید مشترک تندر۹۰ توسط ایران و روسیه 🔹معاون خودرویی وزارت صمت: داخلی‌سازی حدود ۵۰ درصد خودرو تندر ۹۰ جدید در گروه سایپا انجام گرفته و به‌زودی نیز تولید مشترک با روسیه آغاز خواهد شد. 🔹براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته تولید تندر ۹۰ جدید در شرکت پارس‌‎خودرو تولید شود؛ البته بحث تولید تارا نیز در روسیه مطرح است و در حال انجام مذاکرات هستیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فرمانده نیروی دریایی سپاه: در آینده سرعت شناورهای سپاه به ۲۰۰ کیلومتر درساعت می‌رسد که چندبرابر سرعت شناورهای آمریکایی است.
🇮🇷 📝جزئیات رشد اقتصادی ۵.۳ درصدی در پاییز ۱۴۰۱ ❄️🌹❄️ 🔹بانک مرکزی جداول رشد اقتصادی فصل پاییز و ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ را منتشر کرد. براساس این آمار و ارقام که روز گذشته هم از سوی معاون اقتصادی بانک مرکزی اعلام شد، رشد اقتصادی در فصل پاییز به ۵.۳ درصد رسیده است. 🔺یکی از نکات قابل توجه در این گزارش، رشد ۱۱.۶ درصدی بخش صنعت است چرا که در یک دهه اخیر چنین رشدی در دو دهه اخیر کم نظیر بوده است. 🔘این کانال یک اتاق تحلیلی و تبیینی است : 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/majmaehadianbasir
🛑ابعاد تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از طرف پارلمان اروپا؛ 🛑 گزاره‌های تحلیلی؛ مطابق حقوق بین‌المللی: 1⃣ پارلمان اروپا یک نهاد قانونگذاری در اروپاست و در موضوعاتی مثل بودجه، تجارت، قراردادهای بازرگانی و اقتصادی بین المللی اختیارات زیادی دارد اما در سیاست خارجی و امنیت ملی کشورهای عضو اتحادیه اروپا از حداقل قدرت و اختیارات برخوردار است. 2⃣ نهادهای اجرایی اروپا ملزم نیستند تا مصوبات این پارلمان در مسائل سیاست خارجی و امنیت بین المللی عمل یا توجه کند. 3⃣ تروریست خواندن یک نهاد یا خارج کردن آن از فهرست سازمان تروریستی اتحادیه اروپا از اختیارات شورای اروپا می‌باشد نه پارلمان اروپا. 4⃣شورای اروپا هر ۶ ماه یکبار فهرست و لیست سازمان‌های تروریستی را بررسی می‌کند. 5⃣ برای تروریست خواندن یک نهاد یا یک گروه از لیست گروه های تروریستی، اگر از سوی یکی از کشورهای عضو شورا مطرح شود، شورا موظف است که این درخواست را بررسی کند، در حال حاضر هیچ کشوری چنین درخواستی را به کشورهای اروپا ارائه نکرده است و چنین اقدامی به شکل رسمی در دستور کار این شورا قرار ندارد. 🔴 گزاره‌های راهبردی؛ 🔵 پارلمان اروپا در تروریست خواندن سپاه هیچ اختیاراتی ندارد و به همین دلیل قطعنامه اروپا مبنی بر درخواست تروریست خواندن سپاه نه تنها الزام‌آور نیست بلکه در حال حاضر چون هیچ کشوری این درخواست را به شورا ارائه نداده است در شورای اروپا نیز در حال بررسی نمی‌باشد. 🔵 درخواست پارلمان اتحادیه اروپا مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی به استناد قوانین بین المللی ضمانت اجرایی برای هیچ کشوری ندارد. 🔵این قوانین را همه اعضا می‌دانند. 🔵 به اذعان اکثر دیپلمات‌های کشور عضو اتحادیه اروپا(از جمله آلمان، فرانسه، سوئد و ...) و حتی مسئول سیاست خارجی آمریکا و کارشناسان حقوقی اتحادیه اروپا، درخواست پارلمان اروپا مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی مبنای قانونی ندارد. ♦️نتیجه: ۱- دشمنان به بهانه حقوق بشر به دلیل اغتشاشاتی که در ایران بود دست به چنین کاری زدند. ۲- این اقدام پارلمان اروپا یک نوع روحیه دادن برای کسانی است که اغتشاشگر بودند و به دنبال براندازی در کشور ایران بودند. ۳- اقدام پارلمان اروپا شروع یک روند پرونده سازی است که سعی دارند در آینده روی آن مانور بدهند. ۴-اقدام پارلمان اروپا یک پراپاگاندا و اختلافات اندازی در داخل ایران بین سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی است. ۵- بااقدام پارلمان اروپا دنبال اختلاف اندازی، تحریم مردم و تشویش اذهان عمومی است. ۶- این اقدام، انتقام از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در چندین جهت و چندین سال شکست های متعدد را به دشمنان زده است. ✍ رسول جوکار 🔘این کانال یک اتاق تحلیلی و تبیینی است : 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/majmaehadianbasir
⭕️ تکذیب تصویب افزایش ۷۰ درصدی قیمت خودرو ▪️ وزارت صمت: 🔹انتساب تصویب افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت خودرو به وزارت صمت کاملا نادرست است. 🔹آنچه معاون وزیر صمت در نشست خبری ذکر کرده، درباره این بوده که طبق قانون، شورای رقابت مسئول تعیین قیمت خودروهای داخلی است و این شورا در حال بررسی قیمت خودروها است و وزارت صمت نیز منتظر اعلام نظر شورای رقابت است. 🔹معاون وزیر صمت در این نشست، احتمالی را درباره تصمیم شورای رقابت برای افزایش قیمت خودروها بیان کرد و در پاسخ به خبرنگاران مثال ارقام درصدی را زد و این به‌معنای تصویب چنین ارقامی نیست و اساسا وزارت صمت مسئول تعیین قیمت خودرو نیست و این مساله بر عهده شورای رقابت است./ وبگاه وزارت صمت