eitaa logo
بیداری اسلامی
38 دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
5.1هزار ویدیو
174 فایل
(پجت)
مشاهده در ایتا
دانلود
🇮🇷 📸 حجاب کمتر= آزار و اذیت بیشتر 🍃🌹🍃 🔻خانم جسیکا ولفندیل استاد فلسفه دانشگاه کیس وسترن آمریکا در مقاله ای تحت عنوان لباس تحریک آمیز و مسئولیت جنسی می گوید: مطالعات متعدد نشان داده است زنی که لباس آشکار و باز به تن دارد بیشتر از زن پوشیده مورد حمله و آزار جنسی قرار می‌گیرد 🔸در طول بیست سال گذشته، مطالعات در ایالات متحده و جاهای دیگر نشان داده است که روانپزشکان، قضات، هیئت منصفه ودانشجویان کالج بر این باورند که زنی که لباس آشکار به تن دارد بیشتر از زنی که لباس پوشیده و متواضعانه دارد مورد حمله یا آزار جنسی قرار می گیرد 🔺و اگر مورد حمله قرار گیرد، تا حدی مسئول حمله اوست و مهاجم او کمتر مقصر است. ✅ منبع: https://philarchive.org/rec/WOLPDA-3
🔴 تصاویر ماهواره ای ضربه مقاومت به دهکده سبز یانکی ها 🔘این کانال یک اتاق تحلیلی و تبیینی است : 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/majmaehadianbasir
26.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🎥 | " تورم " 🍃🌹🍃 🔸️برنامه دولت سیزدهم برای مهار تورم چیست؟! 🔹اگه دوست دارید درباره صفر تا صد ماجراهای تورم بدونید، بیننده این موشن گرافیک باشید...!
🇮🇷 📝بهادری: افزایش جدی منابع ارزی داشتیم 🍃🌹🍃 🔻سخنگوی دولت: 🔹منابع ارزی کشور ما بهبود جدی داشته است. از طرفی هرچه جلوتر می‌رویم درآمدهایمان افزایش پیدا می‌کند. 🔸این هم حرفی نیست که من بزنم؛ کشوری که ما را تحریم کرده می‌گوید تحریم‌ها دیگر کارآمد نیست و نیازمند انقلاب در تحریم‌ها هستیم. این یعنی می‌خواستیم منابع ارزی ایران را محدود کنیم ولی نتوانستیم موفق شویم. 🔹بنابراین دلیل اقتصادی برای استمرار افزایش قیمت ارز وجود ندارد. این مسائل موقتی، محدود و مقطعی است که در نتیجه جنگ اقتصادی ایجاد شده و مراحل آخرش را سپری می‌کند. 🔺دشمنان وقتی از سایر عرصه‌های جنگ ناامید شدند به اخلال در بازار ارز روی آوردند.
🇮🇷 📝 مسئولانی که به عریانی اعتقاد دارند 🍃🌹🍃 🔻اگر در روزهایی که در اوج تاخت و تاز خود روزانه چند صد نفر قربانی می گرفت، مسئولی می گفت که «کاری نمی شود کرد و باید با کرونا کنار بیاییم»، قطعا با برخورد تند اجتماعی مواجه می شد و مجبور به ترک صندلی قدرت می‌شد. 🔸در همه گیری کرونا با مرکزیت ستاد ملی کرونا، علاوه بر اینکه حداکثر توان درمانی کشور به میدان آمد، پژوهشگران انواع واکسن و دارو، نیروهای مردمی و جهادی، صداو‌سیما و رسانه‌ها، مساجد و اماکن مقدس و طلاب، نیروهای ارتش و سپاه و بسیج... همه پای کار بودند. 🔹اما چرا از تجربه شکست دادن کرونا در مورد ویروس فحشا و عریانی و موضوع کشف استفاده نمی شود؟! 🔸آیا در زمان شیوع کرونا، مسئولان فقط مردم را به تقویت بدن در برابر کرونا دعوت می کردند که امروز برخی فقط از کار فرهنگی در برابر هجوم عریانی دم می زنند؟ 🔹آیا روزی که با تمام توان، رعایت را الزامی می کردند، نگران موضوع بودند؟ 🔸آیا زمانی که پلیس برای بستن جاده ها و جریمه کردن خودروهایی که در زمان ها و یا مسیرهای غیر مجاز اقدام می کرد، کسی پلیس را به دخالت نظامیان در حوزه سلامت و پلیسی کردن فضا متهم می‌کرد؟ 🔸آیا برای درمان ویروس فحشا و عریانی دهها گروه پژوهشگر و دانشمند و شرکت دانش بنیان مانند درمان کرونا مشغول تولید داروی درمان اجتماعی هستند یا موسسات ذیربط اعم از معمم و مکلا در تعطیلات بهاری هستند؟ 🔹چطور حرم ها در ایام شیوع کرونا بسته شد ولی برخی اجازه بسته شدن فلان مرکز تجاری یا گردشگری که پرچمدار عریانی شده است را نمی دهند؟ 🔺واقعیت تلخ این است که به نظر نگارنده علاوه بر اینکه ستاد ملی مقتدری در کشور برای مبارزه با فحشا وجود ندارد، «برخی» از مسئولان در قوای سه گانه و مجموعه‌های اجرایی، انتظامی و علمی ذیربط، منهای هوشمندی، اعتقاد محکم و کاملی به احکام اسلام ندارند و از شیوع کرونا در جامعه از شیوع گناه و فساد در جامعه بیشتر می ترسند در حالی که هر دو فورا باید درمان شوند... ✍حمیدرضا ابراهیمی 🔘این کانال یک اتاق تحلیلی و تبیینی است : 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/majmaehadianbasir
🇮🇷 📝 تله‌ راهبردی کاخ سفید برای باکو! 🍃🌹🍃 🔻در حالی که ناتو در جنگ اوکراین مستاصل شده، جهان شاهد تلاش پشت پرده آمریکا برای ایجاد بحرانی دیگر در عرصه بین‌المللی است. 🔹لابی‌ پنهان سالیوان و بلینکن با برخی سناتورهای ارشد دموکرات جهت امکان‌سنجیِ افزایش کمک‌های نظامی به باکو، تلاشی ملموس برای وارد کردن آذربایجان به یک بحران تمام عیار است. ✅ در این خصوص نکات مهمی وجود دارد: 🔸شکست محاسباتی ناتو در اوکراین، واشینگتن را به خلق یک بحران موازی حتی در ابعادی محدود واداشته تا مانع از تمرکز افکار عمومی بر این ضعف و شکست شود. 🔹رفتار مقامات باکو در مواجهه با «تله راهبردی» آمریکایی‌ها معنایی جز عدم درک بازی تل‌آویو و واشینگتن از سوی مقامات باکو ندارد و ادامه این مسیر، قطعا نتایج معکوسی بدنبال خواهد داشت. 🔺نگاه آمریکا به سیاست‌مداران دیگر کشورها کاملا ابزاری است. اکنون زلنسکی بیش از هر سیاست‌مدار دیگری می‌داند که گزاره ادعاییِ «حمایت مطلق راهبردی آمریکا از مهره‌های خود» چگونه در بزن‌گاه‌های مهم، تبدیل به «حمایت نسبی تاکتیکی» می شود. 🔘این کانال یک اتاق تحلیلی و تبیینی است : 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/majmaehadianbasir
🔻تحقق ١١٠ درصدی درآمدهای بودجه سال ۱۴۰۱/ رشد ٧١ درصدی پرداخت‌های عمرانی 🔹براساس گزارش خزانه‌داری کل کشور، میزان درآمدهای دولت در قالب قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به رقم ۱۵۴۷ هزار و ٢٠٩ میلیارد تومان رسیده است. 🔹سقف بودجه عمومی کل کشور برای سال ۱۴۰۱ معادل ۱۴۰۹ هزار میلیارد و ۱۳۱ میلیارد تومان بود که به این ترتیب ۱۱۰ درصد از کل درآمدهای مصوب بودجه سال ۱۴۰۱ محقق شده است. واریزی به خزانه‌داری کل کشور در سال ۱۴۰۱ به میزان ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. 🔹بزرگترین منبع درآمدی دولت در سال ۱۴۰۱ مالیات بوده است. میزان درآمدهای مالیاتی به ۴۷۰ هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان رسیده که نشان دهنده تحقق ۱۰۳ درصدی رقم مصوب بودجه و رشد ۵۶ درصدی این پایه درآمدی نسبت به سال ۱۴۰۰ است. طبق این ارقام، ۳۰۳ درصد کل درآمدهای دولت در سال ۱۴۰۱ از محل مالیات تامین شده است. 🔹همچنین درآمدهای گمرکی با ۱۴۱ درصد رشد نسبت به سال گذشته ۵۹ هزار و ۶۰۲ میلیارد تومان شد. 🔹درآمدهای دولت از محل سود سهام شرکت‌های دولتی و دو درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی به ۶۰ هزار و ۹۷ میلیارد تومان افزایش یافت که بیانگر تحقق ۱۷۷ درصدی درآمد مصوب بودجه از این ناحیه است. درآمد دولت از این محل ۴۲ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۰ بوده است. درآمدهای واریزی به خزانه‌داری کل کشور از محل صادرات نفت، فرآورده‌های نفتی، گاز و میعانات گازی در سال۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۷۴ درصد افزایش داشته است. در بخش هزینه‌ها، خزانه‌داری کل کشور ۸۳۷ هزار و ۱۳۴ میلیارد تومان صرف حقوق و مزایای کارکنان دولت شده است. این رقم ۵ درصد بیشتر از رقم مصوب بودجه و ۳۶ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۰ است. 🔹سایر پرداخت‌های هزینه‌ای هم ۲۷۷ هزار میلیارد تومان درج شده که نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشته و نسبت به رقم مصوب بودجه ۲۷ درصد بیشتر بوده است. 🔹در حوزه اعتبارات عمرانی، رقم مصوب قانون بودجه ۲۶۰ هزار و ۱۱۶ میلیارد تومان بود. در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۴۱ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی از حساب خزانه‌داری کل کشور واریز شده است. این رقم ۷۱ درصد بیش از پرداخت‌های خزانه‌داری در سال ۱۴۰۰ است. بدین ترتیب ۹۳ درصد بودجه مصوب عمرانی در سال ۱۴۰۱ محقق شد است. 🔘این کانال یک اتاق تحلیلی و تبیینی است : 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/majmaehadianbasir
🔴 اینستاگرام، تیک تاک و توئیتر برای کارمندان فرانسوی ممنوع شد 🔸 فرانسه استفاده از اینستاگرام، توییتر، تیک‌تاک و سایر برنامه‌های تفریحی را در تلفن‌های کارمندان دولت به دلیل نگرانی در مورد امنیت داده‌ها ممنوع کرده است.
🔴نتانیاهو برای مخالفان خط‌ونشان کشید و برای اولین بار از احتمال بروز جنگ داخلی سخن راند! 🔹نتانیاهو: ما در مسیر برخورد در جامعه اسرائیلی هستیم و اجازه جنگ داخلی را نمی‌دهیم. ما از اکثریت در خیابان و کنست برخورداریم و اجازه سرقت نتایج انتخابات را نمی‌دهیم. 🔹اسرائیل نمی‌تواند به موجودیت خود بدون ارتش ادامه دهد و ارتش نمی‌تواند اجازه تمرد و عصیان را بدهد. تصمیم به تعلیق اصلاحات قضایی گرفتم. البته بر انجام اصلاحات تاکید داریم.
یادداشت خبری تحلیلی ❇️ دور زدن آمریکا در پسا آمریکا دو خبر زیر در روزهای اخیر مخابره شد. 1⃣ اتحادیه اروپا در یک ماه اخیر با تجارت ۴۰۰ میلیون یورویی با ایران قرارداد بستند ( به گزارش یورواستات ). 2⃣ شرکت آرامکوی عربستان (مستعمره آمریکا)، قراردادی ۱۲.۲ میلیارد دلاری با شرکای چینی خود برای ساخت یک پالایشگاه نفت و مجتمع پتروشیمی امضا کرد که انتظار می رود در سال ۲۰۲۶ افتتاح گردد. 🔵 نکته و نظر: آمریکایی ها با هر کشوری که بدون اذن آنها با ایران تبادل اقتصادی برقرار می کردند با تحریم سخت تهدید می شدند. و همچنین آن دسته از کشورهایی که باصطلاح با دشمن آمریکا روابط موثر اقتصادی برقرار می کردند دشمن شناخته شده و با آنها برخورد می کرد. ولی حال که گرفتار مسائل داخلی و در حال افول هژمونی سیاسی و اقتصادی است فقط می تواند نظاره گر اتفاقات جدید در روابط بین الملل در پسا آمریکا باشد. ✍ محمدعلی برزگر، مدرس دانشگاه 🔘این کانال یک اتاق تحلیلی و تبیینی است : 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/majmaehadianbasir
🛑 «اقتصاد رفاقتی» در ساختار اقتصاد ایران؛ ✅ یکی از موانع تحقق شعار «مهار تورم و رشد تولید» اقتصاد رفاقتی در ساختار اقتصاد ایران است. ✅ در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ نوسرمایه‌دارانی با تکیه بر مناسب قدرت و وابستگی دولت‌ها و با استفاده از فرصت‌های رانتی که در اختیار آنها قرار گرفت به وجود آمدند، که به منافع و ثروت‌های کلان دست پیدا کردند. ✅ این سرمایه‌داران جدید به شدت با حاکمیت اختلاط و وابستگی داشتند که باعث شد به ثروت و قدرتی دست پیدا کنند که دولت‌ها در تسخیر خود در آورند. ✅ این گروه‌ها در تمامی امور و شئون اقتصادی مثل: تعیین نرخ بهره‌ی بانکی یا نرخ تبدیل ارز، مداخله کردند که تا امروز نیز ادامه دارد. ✅ قرار بوده اقتصاد دولتی به اقتصاد رقابتی تبدیل شود اما در عمل با اقتصاد رفاقتی روبرو شدیم. ✅ اقتصاد رفاقتی دو پیامد مهم بر اقتصاد ایران گذاشت ۱- اقتصاد غیرمولد ۲- اقتصاد غیر بومی ✅ اقتصاد رفاقتی ویژگی‌های دارد از جمله: 1⃣ اقتصاد تولیدْ محور را با انحراف در مسیر توسعه، به سمت اقتصاد رانتْ محور تبدیل کرد. 2⃣ وابسته کردن اقتصاد کشور به صادرات مواد خام و صادرات مواد اولیه‌ی صنعتی و معدنی با تکیه بر رانت گسترده در منابع و انرژی و تعمیق اتکای اقتصاد کشور به درآمدهای ناشی از خام فروشی. 3⃣ رشد و گسترشِ شدید و بی قاعده‌ی بنگاه‌های رانتیِ شبه دولتی(پتروشیمی، معدنی، خودرو سازی و بانکی). 4⃣ پشتیبانی و فرصت‌سازی انحصاری همه‌جانبه‌ی نظامِ تصمیم‌گیری از بنگاه‌های شبه دولتی با تامین رانت‌هایی مثل: موادخام، انرژی، سرمایه، تورم، نرخ ارز، مالیات، صادرات و ... 5⃣ تضعیف و تحدید بخش خصوصی مولد (صنایع کوچک و متوسط) برای غیرمردمی کردن اقتصاد و در ادامه تشدید رکود در فعالیت‌های اقتصادی و نهایتاً منجر به کاهش سطح درآمد و تضعیف معیشت عامه مردم و تشدید فقر و نابرابری اقتصادی و اجتماعی. 6⃣ تحت تسلط قرار دادن بازار داخلی با افزایش ۵ برابری واردات کالاهای مصرفیِ کم‌کیفیت، از تعداد معدودی از کشورهای تولید کننده‌ی آسیایی. 7⃣ مسلط شدن اقتصاد نامولد و فسادساز در سه موضوع سفته‌بازی، دلالی و ربا خواری بر اقتصاد ایران. 8⃣ ترویج و اشاعه فساد در سطح قوای سه‌گانه با ایجاد لابی‌های سیاسی و اقتصادی(اکبر طبری مدیرعامل سابق امور مالی و معاون اجرایی قوه قضاییه، محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم، محمودرضا خاوری مدیرعامل بانک ملی ایران در سالهای ۸۸ تا ۹۰ ،بابک زنجانی و... محصول و نتیجه‌ی ترویج این نوع فساد بودند). 9⃣ اجرای طیف گسترده‌ای از طرح‌های عمرانی غیرضروری و حتی مخرب محیط زیست (مانند: طرح‌های سدسازی و انتقال آب در جهت گسترش فعالیت بنگاه‌های رفاقتیِ عمرانی). 🔟 ایجاد رانت ارزی با تحمیل دستوریِ جهش‌های گاه و بی‌گاه نرخ ارز، توسط بخش خصولتی به اقتصاد کشور. 1⃣1⃣ ایجاد رانت سرمایه و رانت پول با به کارگیری سرمایه‌های کسب شده در فعالیت‌های سفته‌بازانه در بازار زمین و مستغلات و پس از آن در بازار پول و درنتیجه تحمیل بالاترین نرخ‌های جهانیِ سهم مسکن، از هزینه خانوار و سود بانکی به اقتصاد و مردم. 2⃣1⃣ استفاده ابزاری از بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار در جهت جذب سرمایه مردم و بخش خصوصی و تزریق آن به بنگاه‌های شبه‌دولتی. 3⃣1⃣ کاهش سهم بخش‌های صنعتی و کشاورزی از ۵۰ درصد مانده‌ی تسهیلات بانکی در سال ۸۳، به ۲۷ درصد در سال ۹۵ درنتیجه تغییر مسیر تامین مالی به سمت بخش‌های نامولد سوداگری و سفته‌بازی توسط بانک‌ها و موسسات مالی خصولتی. 4⃣1⃣ افزایش دستوری نرخ سود بانکی در جهت برخورداری صاحبان درآمدهای رانتی از رانت سرمایه به زیان عامه‌ی مردم و به سود بنگاه‌های خصولتی. 5⃣1⃣ تخصیص رانت معافیت‌های مالیاتی برای تسهیل صادرات موادخام و اولیه و ارزان فروشی صادراتی بنگاه‌های شبه‌دولتی و در عین حال گران‌فروشی به صنایع پایین دستی بخش خصوصی کشور و در نتیجه ایجاد فاصله قیمت ۱۵ تا ۳۰ درصدی در عرضه مواد اولیه به بنگاه‌های داخلی نسبت به رقبای خارجی. ✍ رسول جوکار 🔘این کانال یک اتاق تحلیلی و تبیینی است : 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/majmaehadianbasir
🛑 «اقتصاد رفاقتی» در ساختار اقتصاد ایران؛ ✅ یکی از موانع تحقق شعار «مهار تورم و رشد تولید» اقتصاد رفاقتی در ساختار اقتصاد ایران است. ✅ در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ نوسرمایه‌دارانی با تکیه بر مناسب قدرت و وابستگی دولت‌ها و با استفاده از فرصت‌های رانتی که در اختیار آنها قرار گرفت به وجود آمدند، که به منافع و ثروت‌های کلان دست پیدا کردند. ✅ این سرمایه‌داران جدید به شدت با حاکمیت اختلاط و وابستگی داشتند که باعث شد به ثروت و قدرتی دست پیدا کنند که دولت‌ها در تسخیر خود در آورند. ✅ این گروه‌ها در تمامی امور و شئون اقتصادی مثل: تعیین نرخ بهره‌ی بانکی یا نرخ تبدیل ارز، مداخله کردند که تا امروز نیز ادامه دارد. ✅ قرار بوده اقتصاد دولتی به اقتصاد رقابتی تبدیل شود اما در عمل با اقتصاد رفاقتی روبرو شدیم. ✅ اقتصاد رفاقتی دو پیامد مهم بر اقتصاد ایران گذاشت ۱- اقتصاد غیرمولد ۲- اقتصاد غیر بومی ✅ اقتصاد رفاقتی ویژگی‌های دارد از جمله: 1⃣ اقتصاد تولیدْ محور را با انحراف در مسیر توسعه، به سمت اقتصاد رانتْ محور تبدیل کرد. 2⃣ وابسته کردن اقتصاد کشور به صادرات مواد خام و صادرات مواد اولیه‌ی صنعتی و معدنی با تکیه بر رانت گسترده در منابع و انرژی و تعمیق اتکای اقتصاد کشور به درآمدهای ناشی از خام فروشی. 3⃣ رشد و گسترشِ شدید و بی قاعده‌ی بنگاه‌های رانتیِ شبه دولتی(پتروشیمی، معدنی، خودرو سازی و بانکی). 4⃣ پشتیبانی و فرصت‌سازی انحصاری همه‌جانبه‌ی نظامِ تصمیم‌گیری از بنگاه‌های شبه دولتی با تامین رانت‌هایی مثل: موادخام، انرژی، سرمایه، تورم، نرخ ارز، مالیات، صادرات و ... 5⃣ تضعیف و تحدید بخش خصوصی مولد (صنایع کوچک و متوسط) برای غیرمردمی کردن اقتصاد و در ادامه تشدید رکود در فعالیت‌های اقتصادی و نهایتاً منجر به کاهش سطح درآمد و تضعیف معیشت عامه مردم و تشدید فقر و نابرابری اقتصادی و اجتماعی. 6⃣ تحت تسلط قرار دادن بازار داخلی با افزایش ۵ برابری واردات کالاهای مصرفیِ کم‌کیفیت، از تعداد معدودی از کشورهای تولید کننده‌ی آسیایی. 7⃣ مسلط شدن اقتصاد نامولد و فسادساز در سه موضوع سفته‌بازی، دلالی و ربا خواری بر اقتصاد ایران. 8⃣ ترویج و اشاعه فساد در سطح قوای سه‌گانه با ایجاد لابی‌های سیاسی و اقتصادی(اکبر طبری مدیرعامل سابق امور مالی و معاون اجرایی قوه قضاییه، محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم، محمودرضا خاوری مدیرعامل بانک ملی ایران در سالهای ۸۸ تا ۹۰ ،بابک زنجانی و... محصول و نتیجه‌ی ترویج این نوع فساد بودند). 9⃣ اجرای طیف گسترده‌ای از طرح‌های عمرانی غیرضروری و حتی مخرب محیط زیست (مانند: طرح‌های سدسازی و انتقال آب در جهت گسترش فعالیت بنگاه‌های رفاقتیِ عمرانی). 🔟 ایجاد رانت ارزی با تحمیل دستوریِ جهش‌های گاه و بی‌گاه نرخ ارز، توسط بخش خصولتی به اقتصاد کشور. 1⃣1⃣ ایجاد رانت سرمایه و رانت پول با به کارگیری سرمایه‌های کسب شده در فعالیت‌های سفته‌بازانه در بازار زمین و مستغلات و پس از آن در بازار پول و درنتیجه تحمیل بالاترین نرخ‌های جهانیِ سهم مسکن، از هزینه خانوار و سود بانکی به اقتصاد و مردم. 2⃣1⃣ استفاده ابزاری از بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار در جهت جذب سرمایه مردم و بخش خصوصی و تزریق آن به بنگاه‌های شبه‌دولتی. 3⃣1⃣ کاهش سهم بخش‌های صنعتی و کشاورزی از ۵۰ درصد مانده‌ی تسهیلات بانکی در سال ۸۳، به ۲۷ درصد در سال ۹۵ درنتیجه تغییر مسیر تامین مالی به سمت بخش‌های نامولد سوداگری و سفته‌بازی توسط بانک‌ها و موسسات مالی خصولتی. 4⃣1⃣ افزایش دستوری نرخ سود بانکی در جهت برخورداری صاحبان درآمدهای رانتی از رانت سرمایه به زیان عامه‌ی مردم و به سود بنگاه‌های خصولتی. 5⃣1⃣ تخصیص رانت معافیت‌های مالیاتی برای تسهیل صادرات موادخام و اولیه و ارزان فروشی صادراتی بنگاه‌های شبه‌دولتی و در عین حال گران‌فروشی به صنایع پایین دستی بخش خصوصی کشور و در نتیجه ایجاد فاصله قیمت ۱۵ تا ۳۰ درصدی در عرضه مواد اولیه به بنگاه‌های داخلی نسبت به رقبای خارجی. ✍ رسول جوکار 🔘این کانال یک اتاق تحلیلی و تبیینی است : 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/majmaehadianbasir