فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طرح صیانت از فضای مجازی
هدایت شده از خانواده امن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یاد بگیریم دختر تربیت کنیم!
@amn_org
هدایت شده از اخلاق، اوج نیاز
برگی زرین از #چهل_حدیث امام خمینی (۲۱۳)
بالجمله، در امور دنیایی تفویضی مسلک، و در امور آخرتی جبری مسلک می شویم، غافل از اینکه این هر دو باطل و غلط و خلاف دستورات انبیا، صلّی الله علیهم، و طریقه مستمره ائمه هدی و اولیای مقربین است.
با آنکه آنها همه رحمت حق را معتقد بودند و ایمان آنها از همه بیشتر بود، با این وصف آنی غفلت از انجام وظایف نمی کردند و دقیقه ای از سعی و کوشش باز نمی ماندند.
بردار صحیفه اعمال آنها را مطالعه کن. ادعیه و مناجاتهای سید الساجدین و زین العابدین، علیه السلام، را ملاحظه کن و دقت نما ببین در مقام عبودیت چه معامله می کند و چه طور به وظیفه بندگی قیام می کند،
با این وصف، وقتی صحیفه اعمال حضرت مولای متقیان، امیر مؤمنان، علیه السلام، را می بیند، تأسف می خورد و اظهار عجز می کند!
پس ما یا باید آنها را، نعوذ بالله، تکذیب کنیم و بگوییم اطمینان و امیان به رحمت حق نداشتند مثل ما! یا باید خود را تکذیب کنیم و بفهمیم که این ها که ما می گوییم از مکاید شیطان و غرور نفس است که می خواهند ما را از راه مستقیم منحرف کنند.
پناه می بریم به خدای تعالی از شرّ آنها.
پس ای عزیز، همان طور که حضرت ابی ذر دستور به آن مرد داده، علوم بسیار است ولی علم نافع برای امثال ماها آن است که با خود این قدر بدی نکنیم.
بفهمیم که دستورات انبیا و اولیا، علیهم السلام، کشف حقایقی است که ماها از آنها محجوب هستیم.
آنها می دانند که این اخلاق ذمیمه و اعمال سیّئه چه صورتهایی دارد و چه ثمراتی از آنها حاصل می شود،
و این اعمال حسنه و اخلاق کریمه چه صورتهای خوب ملکوتی دارد. همه را فرمودند و دوا و درمان و درد و مرض را بیان کردند.
تو اگر عاطفه با خود داری، باید از آن دستورات نگذری و درد خود را دوا نمایی و مرض خود را معالجه کنی،
خدا می داند که اگر با این حال که هستیم به آن عالم منتقل شویم، به چه مصیبتها و دردها و مرضها گرفتار می شویم.
و الحمد لله أوّلا و آخرا.
@nyaz_ir
هدایت شده از نهج البلاغه
#سبک_زندگی را از #نهج_البلاغه بیاموزیم (۳۲۲)
حکمت ۳۷۱ نهج البلاغه
بخش سوم:
در چهارمين نكته مى فرمايد:
«هيچ شفيعى نجات بخش تر از توبه نيست»;
(وَلاَ شَفِيعَ أَنْجَحُ مِنَ التَّوْبَةِ).
زيرا شفاعت شفيعانُ ديگر، گاه پذيرفته مى شود و گاه ممكن است پذيرفته نشود زيرا بار گناه، سنگين تر از شفاعت است. اما توبه واقعى كه با ندامت كامل و تصميم بر عدم تكرار گناه و جبران گذشته و اعمال صالح آينده صورت گيرد قطعاً در پيشگاه خداوند پذيرفته خواهد شد.
بنابراين گنهكاران به جاى اين كه به انتظار شفاعت شفيعان بنشينند بهتر است توبه كنند و شفاعت را براى تأكيد بر پذيرش آن از شفيعان بخواهند.
خداوند به طور مطلق در قرآن مجيد مى فرمايد:
«(وَهُوَ الَّذِى يَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبَادِهِ وَيَعْفُوا عَنِ السَّيِّئَاتِ);
خداوند كسى است كه توبه را از بندگانش مى پذيرد و گناهان آن ها را مى بخشد».
در پنجمين نكته اشاره به اهميت قناعت كرده، مى فرمايد:
«هيچ گنجى بى نيازكننده تر از قناعت نيست»;
(وَ لاَ كَنْزَ أَغْنَى مِنَ الْقَنَاعَةِ).
گنج هاى ديگر پايان مى پذيرند، گنجى كه پايان نمى پذيرد گنج قناعت است. اضافه بر اين، براى حفظ گنج هاى ظاهرى رنج فراوان بايد كشيد چراكه دشمنان و سارقان و حسودان دائماً در كمين آن اند. ولى گنج قناعت هيچ سارق و دشمن و حسودى ندارد.
و به گفته سعدى:
گنج آزادگى و كنج قناعت ملكى است
كه به شمشير ميسر نشود سلطان را
و به گفته حافظ:
گنج زر، گر نبود،گنج قناعت باقى است
آن كه آن داد به شاهان به گدايان اين داد.
@nahj_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جواب صفر تا صدِ ابهامات طرح صیانت فضای مجازی
افسران جوان
#طرح_صیانت_از_حقوق_کاربران_فضای_مجازی
هدایت شده از خانواده امن
🌸یه خانم با سیاست خستگی رو از جون شوهرش در می کنه🌸
مردان بنده محبت هستند و نیروی محبت می تواند آنها را به هر کاری ترغیب کند
حال تصور کنید...
🌸مردی خسته وارد خانه می شود با استقبال گرم همسر و یک استکان چای و چند جمله دلنشین مواجه شود، این حجم از محبت به راحتی خستگی چندین ساعته مردان را از تن آنها بیرون خواهد کرد.
🌸خُلق خوش، ظاهر آراسته، مهربانی در کلام، درک خستگی ها سوال پیچ نکردن و... از راس اموری است که در هنگام ورود یک مرد خسته باید مورد توجه قرار گیرد.
@amn_org
شفافیت امری پسندیده است؛ از قدیم گفتهاند: ندزد و نترس! پس شفافتر از آنچه فکر کنید صادقانه، با شجاعت تمام، با ابراز مهر و محبتم به مردم خوب این مرز و بوم از مجلس خدمتتان گزارشی میدهم.
طرح «صیانت از فضای مجازی» از مجلس دهم، توسط آقای پژمانفر رییس سابق کمیسیون فرهنگی بارها به صحن مجلس آمد و شد داشته ولی هر دفعه به بهانهای با مشکلی برخورد میکند، و کارش به رای نمایندگان نمیانجامد.
دوره یازدهم شد و ایشان به کمیسیون اصل ۹۰ رفتند، اولویت اصلی کمیسیون فرهنگی را اتمام طرحهای ناتمام قبلی گذاشتیم و پس از طرح جمعیت، دومین اولویت کمیسیون فرهنگی «حمایت از کاربران در فضای مجازی» تشخیص داده شد.
کمیته فضای مجازی توسط آقای یزدیخواه فعال شد، حدود ۲۰۰۰ نفر ساعت دوستان به تکمیل این کار وقت گذاشتند، و در صحن کمیسیون توافق شد که طبق ماده ۱۲۴ آییننامه برای قوت بیشتر، طرح به مرکز پژوهشها سپرده شود. قرار یک ماهه بود ولی سختی کار، قرار را به سه ماهه کشانید.
این طرح حدود یک ماهی در کش و قوس نوبت صحن درگیر شد، تا هفتههای گذشته در نوبت قرار گرفت، که خبرنگاران هر روز به اشتباه خبری از مرگ و حیات طرح میدادند. طرح هر روز به نوبت نزدیک و نزدیکتر میشد، تا چهارشنبهای که گذشت... نوبت ما پس از استراحت نمایندگان حدود ده و سی دقیقه رسید.
گذشته از اینکه آقای قالیباف نیز از اعضای کمیسیون فرهنگی هستند و با ۸۵ شدن طرح موافق، ولی آن روز به سوریه رفته بودند، پس آقای نیکزاد مجلس را اداره میکرد.
از همه نمایندگان ملت که ثابت کردند دغدغه تقویت فضای مجازی مطابق توصیه اکید مقام معظم رهبری دامتبرکاته را دارند تشکر میکنم. به طور خاص از برادر عزیزم آقای قالیباف که در جلسه فراکسیون نیروهای انقلاب ضمن تبیین ضرورت کار، موافقت خود را با هشتاد و پنجی شدن طرح اعلام کردند.
و نیز از دکتر زاکانی که در مرکز پژوهشهای مجلس، کمک کارشناسانه جهت ارتقاء طرح را با نگاه دغدغهمندانه پیگیری کردند و با وجود کسالت و بیماری خود را متعهد به حضور در صحن و دفاع در میان نمایندگان ملت داشتند و از آقای نیکزاد به خاطر اداره آرام و جدی صحن و از فعالان رسانهای که به طور شفاف این طرح را در مرکز توجه قرار دادند تشکر میکنم.
با توجه به ابراز نگرانیها پیرامون اینکه اصل هشتاد و پنجی شدن این طرح، مانع از اطلاع افکار عمومی از جزئیات تصویب کمیسیون ویژه میگردد، به رئیس مجلس پیشنهاد میکنم جلسات این کمیسیون را همچون کمیسیون ویژهٔ برجام مجوز پخش زنده بدهند.
هدایت شده از تفسیر قرآن
درس دویست و شصت و چهار
تفسیر آیه ۲۲۷ سوره #بقره از تفسیر نور
وَ إِنْ عَزَمُوا الطَّلاقَ فَإِنَّ اللّهَ سَمِیعٌ عَلِیمٌ (۲۲۷)
و اگر تصمیم به طلاق گرفتند(آن هم با شرائطش،مانعی ندارد.)همانا خداوند شنوا و داناست.
نکته ها:
* این آیه ی کوتاه،در عین اینکه طلاق را بلامانع می داند،ولی در مفهوم آن،این هشدار و تهدید نیز وجود دارد که اگر مردان تصمیم بر طلاق گرفتند،دیگر وعده ی مغفرت و رحمت در کار نیست و خداوند نسبت به کردار آنان شنوا و آگاه است و می داند که آیا هواپرستی، شوهر را وادار کرده تا از قانون طلاق سوء استفاده کند و یا اینکه براستی وضعیّت خانوادگی چنان اقتضا می کرد که از همدیگر جدا شوند؟
پیام ها:
۱- اسلام،طلاق را با همه تلخی ها و زشتی هایش می پذیرد،ولی بلا تکلیف گذاشتن همسر را نمی پذیرد. «وَ إِنْ عَزَمُوا الطَّلاقَ»
۲- تصمیم طلاق با مرد است. «عَزَمُوا»
۳- از هواپرستی وتصمیمی که زندگی زن را تباه می کند پرهیز نمایید. «فَإِنَّ اللّهَ سَمِیعٌ عَلِیمٌ»
@alquran_ir
هدایت شده از صحیفه سجادیه
شرح دعاي اول صحيفه سجاديه
(۳۳)
از: آيت الله حسن ممدوحي
فراز نوزدهم
حَمْداً لَا مُنْتَهَی لِحَدِّهِ، وَ لَا حِسَابَ لِعَدَدِهِ، وَ لَا مَبْلَغَ لِغَایتِهِ، وَ لَا انْقِطَاعَ لِأَمَدِهِ، حَمْداً یکونُ وُصْلَةً إِلَی طَاعَتِهِ وَ عَفْوِهِ، وَ سَبَباً إِلَی رِضْوَانِهِ، وَ ذَرِیعَةً إِلَی مَغْفِرَتِهِ، وَ طَرِیقاً إِلَی جَنَّتِهِ، وَ خَفِیراً مِنْ نَقِمَتِهِ،
براي خدا حمدي ضروري است كه نه حد، نه عدد، نه مقدار و نه نهايت داشته باشد و آن موجب رسيدن به اطاعت او و موجب عفو و رضوان و وسيله اي براي مغفرت خداي منان و متعال گردد.
محدود بودن هر چيز در يكي از اين چهار چيز قابل تصور است: يا در حد ماهوي اوست، بدان معني كه داراي حدي است كه از ساير موجودات ممتاز است، همانند امتياز درخت از حيوان و امتياز آب از آتش.
و گاهي حد شي در تعداد و شمارش آن است كه از عدد خاصي تجاوز نكند. و گاهي داراي مرز خاصي است كه با پيوستن به آن مقصود حاصل شود؛ همانند فردي كه درس مي خواند تا دانشنامه خود را از دانشگاه خاصي اخذ كند و پس از گرفتن دانشنامه تحصيل او به پايان مي رسد، و چهارم آن كه از نظر زمان متناهي است، همانند فصول سال كه ايام بهار سپري مي شود و ايام تابستان مي رسد.
در حقيقت، اين چهار گونه حد آن چنان است كه هيچ موجودي از موجودات عالم از آن خارج نيست، بلكه هر فردي از افراد در خارج به يكي از اين چهارگونه مرز محدود است: يا در ماهيت، يا در عدد، يا در غايت و مقصد، يا در زمان. و اگر حقيقتي يافت شود كه داراي هيچ يك از اين حدود نباشد، او غيرمتناهي است.
امام عليه السلام در اين فراز براي خداي متعال حمدي را لازم ديده كه هيچ يك از اين چهار مرز را نداشته و قهرا غيرمتناهي و بي پايان باشد، اما ضرورت اين چنين حمدي آن است كه حضرت حق، غيرمتناهي بالذات است و قهرا نعمت هاي او نيز چنين است كه فرموده:
ان تعدو نعمت الله لا تحصوها.
پس حكم مسلم عقل اين است كه در مقابل ذات بي نهايت و نعمت هاي بي نهايت، شكر بي نهايت ضروري و لازم خواهد بود.
سؤ الي كه در اين جا رخ مي نمايد اين است كه آيا چنين شكري از بندگان قابل تحقق است يا خير؟
جواب آن است كه اگر كسي فهميد كه در مقابل نعم الهي از شكر ناتوان است، به حق بندگي واصل گشته است.
در روايتي آمده كه به يكي از انبيا خطاب شد كه شكر خداي خود بگذار، در جواب عرض كرد: چگونه شكر نعم بي پايان گذارم كه عاجزم ؟! جواب آمد كه اين خود شكر من است.
@sahifeh_ir