eitaa logo
بیداری
837 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
2 فایل
با لمس آدرسهای زیر عضو کانالهای ما در ایتا شوید: تفسیر قرآن: @alquran_ir نهج البلاغه: @nahj_ir صحیفه سجادیه: @sahifeh_ir اخلاق، اوج نیاز @nyaz_ir عرفان، اوج ناز @nazz_ir خانواده امن در ایتا @amn_org بیداری در ایتا @bidary_ir مدیریت: @bidaryir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایران براحتی می تواند موشک قاره پیما بسازد «مهدی بختیاری» دبیر سیاسی خبرگزاری تسنیم: 🔹از همان زمان که اولین ماهواره‌بر ایرانی ساخته شد، به این معنا بود که ما در واقع به توان ساخت موشک قاره پیما رسیدیم. 🔹تعیین سقف برد ۲ هزار کیلومتر برای موشک‌های بالستیک، یک تصمیم از طرف مقامات نظام است و کسی ایران را مجبور به این برد نکرده است. 🔹جمهوری اسلامی ایران براحتی امکان ساخت موشک قاره پیما با برد ۸ هزار کیلومتر و بیشتر را دارد و اگر بخواهد برد موشک‌هایش را افزایش دهد نه از کسی اجازه می‌گیرد و نه کسی می‌تواند مانع آن شود. @bidary_ir
🌹🌻🌹🌻🌺🌻🌸 ✋ سلام علیکم کانال «جهاد تبیین» در روبیکا راه اندازی شد. دوستان عزیزم طبق فرمایش رهبر عزیزمون مبنی بر واجب بودن «جهاد تبیین» و حضور در میدان کارزار فرهنگی و مقابله ی اصولی با جنگ نرم دشمن، این کانال در اختیار شماست. کانالی که واسـه بیداری و رشد جوان های خوب انقلابیمون و حضور درمسائل اجتماعی و سیاسی به روز دنیا، تازه ترین مطالب را در اختیار شما میگذارد. منتظر حضور شما هستیم روی لینک زیر کلبک کنید: https://rubika.ir/jahad_org
10.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌حتما ببینید فتنه ای بزرگتر از فتنه ۸۸ با حضور ۷۰ مجتهد برای براندازی نظام!! کلیپی موشکافانه درباره فتنه ای بزرگتر از فتنه 88 !! مدت زمان: 8 دقیقه 27 ثانیه  @bidary_ir
دشمن رو بشناس و از آسیب دشمن برحذر باش ، شک نکن زیر نگاه دشمن قرار داری ! پس حواست رو جمع کن دشمن خواب وخیال نیست توهم نیست ، یک واقعیت انکار ناپذیره معنای دوست و دشمن رو بفهم و به اطرافیان خودت بفهمان به کوچیک و بزرگ به هرکسی به زبان خودش ما ناچار به مقابله با دشمن هستیم دست ما نیست ، مجبوریم ! بدون شک مقابله با دشمن فقط با شناخت کافی از او امکانپذیره . آگاهی از ماهیت ، سوابق و برنامه‌های دشمن ، بسیار مهم ، و لازمه مقابله با تهدیدات و وخطراته. @bidary_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقایان شما متهم هستید جناب آقای رییسی جناب آقای قالیباف جناب آقای محسنی اژه‌ای شما به عنوان رؤسای قوای انقلابی، متهم هستید که از زمان روی کار آمدن و کلیددار شدن تا به امروز، علیرغم داشتن قدرت و اختیارات قانونی، برای رفع این دغدغه‌های مهم رهبر انقلاب، کار مهمی نکرده‌اید! با ارائه گزارش مستند از خودتان دفاع کنید. آقای قالیباف! بر اساس نقل قول‌‌هایی که اطرافیانتان ابراز کرده‌اند، شما حتی متهم هستید که برای ادامه این فضای ول و بی‌ضابطه تلاش هم می‌کنید! این اتهام در صورت صحت، نابخشودنی است. @bidary_ir
✍️ سید محمود نبویان: 🔹️ ۴۷ سرویس اطلاعاتی در دنیا با بودجه ای به اندازه کل بودجه ایران دارای میز ایران هستند و بیش از ۱۱ سرویس اطلاعاتی کل اغتشاشات ایران را فرماندهی و آموزش و تجهیز مالی و تسلیحاتی میکنند مانند سرویس اطلاعاتی آمریکا،انگلیس، اسرائیل، عربستان، اردن، مصر، امارات و ترکیه. @bidary_ir
💠 صدور زن زندگی آزادی به کره‌جنوبی 🇺🇸 "خانه‌ میمون" برای خوشگذرانی سربازان آمریکایی! 🔻 زیاده‌روی در خوش‌گذرانی و که در کمپ‌های اطراف پادگان‌های نظامی مستقر بودند باعث رواج شدید نظیر VD در میان آنها شد. 🔻 نتایج مطالعه ارتش ایالات متحده نشان داد که از هر هزار سرباز در کره، ۵۶۸ نفر به VD مبتلا هستند، در حالی که استاندارد ابتلا به این بیماری در جهان ۱۱۱ نفر در هر هزار نفر بود. 🔻 پنتاگون و دولت کره جنوبی در سال ۱۹۶۰ تصمیم گرفتند برای تضمین بهداشت جنسی سربازان آمریکایی مکان‌هایی را ایجاد کنند تا بهداشت زنان راحتی را کنترل و در صورت لزوم آن‌ها را درمان کنند. 🔻 زن‌ها پس از انتقال به این مکان‌ها مورد بازرسی پزشکی قرار می‌گرفتند، و به آنهایی که دچار بیماری بودند پنی‌سیلین تهیه شده توسط ارتش ایالات متحده تزریق می‌شد و تا زمانی بهبودی در آن مکان به خصوص محبوس می‌ماندند. و در صورت بهبودی برای خدمات رسانی به مشتریان آمریکایی خود بازگردانده می‌شدند. 📛این مکان‌ها بعدها به معروف شد؛ «چوی هی شین»،‌ فعال اجتماعی چینی می‌گوید: بدن زنان و دختران آنقدر پر از آنتی‌بیوتیک می‌شد که دست‌هایشان آویزان شده بود، و مثل میمون‌های در قفس راه می‌رفتند! این زنان اغلب اوردُز می‌کردند و عده‌ای جان می‌باختند و در قبرستانی که مخصوص کارگران جنسی بود دفن می‌شدند. 🌐 https://newrepublic.com/article/155707/united-states-military-prostitution-south-korea-monkey-house @bidary_ir
⭕️ فرق ما و ترکیه 🔹دولت ترکیه پس از وقوع انفجار تروریستی در استانبول ،توییتر، اینستاگرام، یوتیوب ، فیس‌بوک و تلگرام را فیلتر کرد .طی این انفجار ۶ نفر کشته و ۵۳ نفر زخمی شدند. 🔹 حدود ۶۰ روز است که شرق تا غرب ایران دستخوش تهاجمات پی در پی تروریستی آشوبگران است و صدها نفر از مردم عادی و مدافعان امنیت بدست تروریستها و آشوبگران شهید و مجروح شده اند و دولت ایران تنها واتساپ و اینستاگرام را به صورت موقت فیلتر کرده است. ▪️فرق ما و ترکیه آن است که دولت و پارلمان ترکیه مدافع نظم و امنیت کشورشان هستند اما اولویت مجلس ما دفاع از منافع واتساپ و اینستاگرام شده و رئیس مجلس ما پیگیر رفع فیلتر از این دو پیامرسان مورد نیاز آشوبگران است! ▪️و بماند که دولت ما هم در مواجه با «فضای مجازی ولنگار» ، تعارف و تردید دارد و قوه قضائیه هم در این زمینه وظیفه پیشگیری از وقوع جرم را به فراموشی کامل سپرده و در برابر فضای جرم خیز و مجرم پرور مجازی ، ساکت و تماشاچی است! @bidary_ir
🔻آنچه از «کشف حجاب» دیدم 🖋 مهدی جمشیدی دوشنبه، ۲۲ آبان ۱۴۰۱. شهر تهران. پرسه‌زنیِ جامعه‌شناختی در ایستگاه‌های متروی گلبرگ و دروازه شمیران و تئاتر شهر و میرزای شیرازی در صبح و ظهر. تلاش داشتم که به یک «بُرش عینی» و «برداشت مستقیم» از واقعیّت اجتماعی دست بیابم و وضع حجاب دختران و زنان را فارغ از «عایق‌های رسانه‌ای» و «حائل‌های روایی» مشاهده کنم. مشاهده‌ای که در قلب آن، «پرسش» وجود داشت و نه «پیش‌داوری». در طول یک ماه گذشته نیز به چنین مشاهداتی رو آورده بودم و در نقاطی از شهر، با دقت و تأمّل، از این زاویه به واقعیّت اجتماعی نگریسته بودم. مشاهداتم در امروز، مطابق با همۀ مشاهده‌های قبلی بود و آنها را تأیید می‌کرد. و اماّ نتایج: ۱- تنها «پنج درصد» از دختران و زنان، «کشف حجاب» کرده بودند؛ یعنی «شال» یا «روسری» یا «مقنعه» بر سر نداشتند و «سر برهنه» در ایستگاه‌های مترو رفت‌وآمد داشتند. در اینجا، برآوردی دربارۀ تعداد زنان چادری یا شُل‌حجاب ارائه نمی‌کنم و پرسش خویش را به همین مسألۀ خاص، محدود می‌کنم. با مشاهدۀ این تعداد اندک، متعجب شدم که این همه غوغا و هیاهو برای «حجاب اختیاری» – که هدفی جز «کشف حجاب» نداشت – تنها معطوف به همین «پنج درصد» بوده است؟! به‌عبارت‌دیگر، باید «قانون حجاب الزامی»، برچیده شود تا فقط این پنج درصد بتوانند کشف حجاب کنند؟! این پنج درصد، چه نسبتی با آن «روایت‌های انبوه/ متراکم/ غلیظ» دارند؟! ۲- بی‌حجابی در این پنج درصد، محدود به «برداشتن حجاب از سر» بود؛ به‌طوری‌که پوشش سایر قسمت‌های بدن‌شان، «طبیعی/ عادی/ عرفی» بود. این‌گونه نبود که چون حجاب از سر برداشته باشند، دربارۀ بخش‌های دیگر بدن خود نیز همین منطق را دنبال کرده باشند و در آن قسمت‌ها نیز دست به «ساختارشکنیِ پوششی» زده باشند. دراین‌میان، تنها دَه خانم مشاهده کردم که برخلاف این بودند و پوشش قسمت‌های دیگر بدن‌شان نیز زننده بود، از جمله این‌که شلوارشان تا نزدیک‌های زانوی‌شان بالا آمده بود، یا تی‌شرت تنگ پوشیده بودند و حجم سینه‌های‌شان آشکار بود، یا یقیۀ تی‌شرت‌شان باز بود و ... . ۳- به‌جز دو مورد، همۀ کسانی‌که کشف حجاب کرده بودند، «شال بر دور گردن» داشتند، درحالی‌که چنانچه قطعیّتی دربارۀ کشف حجاب وجود دارد، دیگر «انداختن شال به دور گردن»، معنا ندارد. دراین‌باره، کنجکاو شدم و دریافتم که بخشی از اینان احتمال می‌دهند که «واکنشی/ برخوردی/ تقابلی» صورت بگیرد و همچنان مطمئن نشده‌اند که حجاب اختیاری، برقرار شده است؛ بخش دیگری نیز وقتی به «محل زندگی» یا «محل کار» خود نزدیک می‌شوند، ترجیح می‌دهند که از وضع کشف حجاب، خارج شوند؛ و جالب این‌که بخش دیگر، گاهی موهای خود را می‌پوشانند و گاهی هم نمی‌پوشانند و هنوز به «جمع‌بندی» نرسیده‌اند و میان این دو، یکی را «انتخاب» نکرده‌اند. ۴- دیگر این‌که پنج درصدی که به آنها اشاره کردم، هرگز محدود به «دهۀ هشتادی‌ها» نبودند، بلکه آشکارا، «ترکیبی از همۀ نسل‌ها» بودند و هیچ احساس نکردم که در آنها، غلظت دهۀ هشتادی‌ها بیش از دیگران است. برخلاف نظریۀ «گسست/ شکاف/ تعارضِ نسلی»، مشاهده کردم که تعداد دهۀ هفتادی‌هایی که کشف حجاب کردند، بیش از دهۀ هشتادی‌ها است، و حتّی تعدادی از آنها نیز زنان پیر هستند. ۵- «توزیع جغرافیاییِ» کشف حجاب نیز در همۀ ایستگاه‌ها، یکسان بود و تفاوت خاصی میان این نقاط وجود نداشت؛ هر چند مشاهدات قبلی‌ام نشان می‌دهد که باید میان «جنوب شهر» و «شمال شهر»، تمایز نهاد و در محله‌ها و مناطق شمالی، باید این رقم را به حدود ده درصد افزایش داد. در واقع، میان فرودستیِ اقتصادی از یک سو و کشف حجاب از سوی دیگر، همبستگی مثبت وجود ندارد، بلکه برعکس است. ازاین‌رو، جریان اغتشاش در ماه گذشته در تهران، بی‌اعتنا به «مطالبه‌های اقتصادی» بود و «دغدغۀ معیشت» نداشت، بلکه «آزادی پوشش» را دنبال می‌کرد. ۶- «مواجهۀ دیداری/ بصری/ چشمیِ مردم» با کسانی که کشف حجاب کرده بودند، هنوز به صورتی است که گویا کشف حجاب در «وضع ضدّهنجاری» قرار دارد؛ یعنی عموم مردم با «دیدۀ تعجب» به اینان می‌نگردند؛ چنان‌که حرکت این افراد در میان مردم، با «نگاه‌های طولانی/ ممّتد/ خیرۀ» دیگران توأم است. البتّه ازآنجاکه این نگاه‌ها، خاص مردان نیست و زنان نیز نسبت به این زنان، چنین دیدی دارند، چندان نباید نگاه‌های مردان را بر تمنّاهای جنسی و لذّت‌طلبیِ مردانه حمل کرد. هرچه که هست، همچنان کشف حجاب به‌عنوان یک «کنش نابهنجار/ غیرعادی/ خلاف عرف» تلقّی می‌شود و ما با موقعیّت «تثبیت‌شدگی/ جاافتادگی/ طبیعی‌وارگیِ» این کنش، فاصله داریم. @bidary_ir