eitaa logo
بیداری
858 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
2 فایل
با لمس آدرسهای زیر عضو کانالهای ما در ایتا شوید: تفسیر قرآن: @alquran_ir نهج البلاغه: @nahj_ir صحیفه سجادیه: @sahifeh_ir اخلاق، اوج نیاز @nyaz_ir عرفان، اوج ناز @nazz_ir خانواده امن در ایتا @amn_org بیداری در ایتا @bidary_ir مدیریت: @bidaryir
مشاهده در ایتا
دانلود
فاتحه‌ای واسه ابرقدرت جهان قرائت بفرمایین
هدایت شده از تفسیر قرآن
هدایت شده از تفسیر قرآن
درس دویست و هشتاد و دوم تفسیر آیه ۲۴۳ سوره از تفسیر نور أَ لَمْ تَرَ إِلَی الَّذِینَ خَرَجُوا مِنْ دِیارِهِمْ وَ هُمْ أُلُوفٌ حَذَرَ الْمَوْتِ فَقالَ لَهُمُ اللّهُ مُوتُوا ثُمَّ أَحْیاهُمْ إِنَّ اللّهَ لَذُو فَضْلٍ عَلَی النّاسِ وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النّاسِ لا یَشْکُرُونَ (۲۴۳) آیا ندیدی کسانی را که از ترس مرگ از خانه های خود فرار کردند،در حالی که هزاران نفر بودند، پس خداوند به آنها گفت:بمیرید(و آنها مردند،)سپس آنان را زنده کرد (تا درس عبرتی برای آیندگان باشند؟)همانا خداوند نسبت به مردم احسان می کند،ولی بیشتر مردم سپاس نمی گذارند. نکته ها: * در شأن نزول این آیه آمده است که در یکی از شهرهای شام که حدود هفتاد هزار خانوار جمعیّت داشت،بیماری طاعون پیدا شد و با سرعتی عجیب مردم را یکی پس از دیگری از بین می برد.در این میان عده ای از مردم که توانایی و امکانات کوچ داشتند،به امید اینکه از مرگ نجات پیدا کنند از شهر خارج شدند،پروردگار،آنها را در همان بیابان به همان بیماری نابود ساخت. از برخی روایات استفاده می شود که اصل بیماری مزبور در آن شهر،به عنوان مجازات بود. زیرا وقتی رهبر و پیشوای آنان از آنها خواست که خود را برای مبارزه و جهاد آماده کرده و از شهر خارج شوند،آنها به بهانه اینکه در منطقه جنگی مرض طاعون شایع است، از رفتن به میدان جنگ خودداری کردند و خداوند آنها را به همان چیزی که بهانه فرار از جنگ قرار داده بودند،مبتلا ساخت. در برخی تفاسیر و روایات آمده است:وقتی حِزقیل نبی،یکی از پیامبران بنی اسرائیل،از آنجا عبور می کرد از خداوند درخواست کرد که آنها را زنده کند.خداوند دعای او را اجابت کرد و آنها را مجدّداً زنده نمود و به زندگی باز گشتند.البته این الطاف الهی، هشدار و درس عبرتی برای آیندگان تاریخ است که انسان بفهمد و شکرگزار خداوند باشد. @alquran_ir
هدایت شده از خانواده امن
🍁🌳آقای خانه! 🍁🌳وقتی به خانه بر می‌گردید از همسرتان بپرسید که آیا روز خوبی را پشت سر گذاشته یا نه؟! به حرف‌هایش توجه کنید، اما در مورد کارهایش قضاوت نکنید. با او همدردی کنید، بگذارید هر چه می‌خواهد گله و شکایت کند. 🍁🌳خانم خانه! 🍁🌳حتماً هنگام ورود همسرتان به خانه لبخند به لب داشته باشید، حتی اگر کوهی از مشکلات بر دوشتان سنگینی می‌کند. اصلاً خوب نیست که موقع ورود همسرتان به تلویزیون چسبیده باشید و یا در آشپزخانه یا اتاق پنهان شده باشید! @amn_org
هدایت شده از عرفان، اوج ناز
هدایت شده از عرفان، اوج ناز
(۱۴۰) از آیت الله مصباح یزدی ‏ ‏ﺗﻤﺴﮏ ﻭ ﺍﻋﺘﺼﺎﻡ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ: ‏ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺗﻌﺎﺑﻴﺮ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺩﺭ ﺍﺩﺑﻴﺎﺕ ﻗﺮﺁﻧﯽ «ﺗﻤﺴﮏ ﺑﻪ ﻋﺮﻭﺓ ﺍﻟﻮﺛﻘﯽ» ﺍﺳﺖ. ‏ ﺩﺭ ﺁﻳﺔ ﺍﻟﮑﺮﺳﯽ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ: ‏ﻓﻤﻦ ﻳﮑﻔﺮ ﺑﺎﻟﻄﺎﻏﻮﺕ ﻭ ﻳﺆﻣﻦ ﺑﺎﻟﻠﻪ ﻓﻘﺪ ﺍﺳﺘﻤﺴﮏ ﺑﺎﻟﻌﺮﻭﺓ ﺍﻟﻮﺛﻘﯽ. ‏ ﺩﺭ ﺳﻮﺭﻩ ﻟﻘﻤﺎﻥ ﻧﻴﺰ ﭼﻨﻴﻦ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ: ‏ ﻣﻦ یﺴﻠﻢ ﻭﺟﻬﻪ الی اﻟﻠﻪ ﻭ ﻫﻮ ﻣﺤﺴﻦ ﻓﻘﺪ ﺍﺳﺘﻤﺴﮏ ﺑﺎﻟﻌﺮﻭﺓ ﺍﻟﻮﺛﻘﯽ. ‏ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﯼ ﺗﺤﺖ ﺍﻟﻠﻔﻈﯽ «ﻋﺮﻭﺓ ﺍﻟﻮﺛﻘﯽ» ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ: «ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺗﺮﻳﻦ ﺩﺳﺘﮕﻴﺮﻩ». ‏ ‏ﺗﻤﺴﮏ ﺑﻪ ﻋﺮﻭﺓ ﺍﻟﻮﺛﻘﯽ ﻳﻌﻨﯽ ﭼﻨﮓ ﺯﺩﻥ ﺑﻪ ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺗﺮﻳﻦ ﺩﺳﺘﮕﻴﺮﻩ. ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺗﻌﺒﻴﺮ ﺩﻗﺖ ﻭ ﻟﻄﺎﻓﺘﯽ ﻧﻬﻔﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺷﺎﻳﺪ ﮐﻢ ﺗﺮ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺗﻮﺟﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﺁﻥ، ﺩﻗﺖ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﺴﺄﻟﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻮﺟﻪ ﮐﻨﻴﻢ ﺍﺻﻮﻟﺎ ﭼﻪ ﻭﻗﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﮕﻴﺮﻩ ﺍﯼ ﻣﯽ‌ﭼﺴﺒﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺁﻥ ﭼﻨﮓ ﻣﯽ‌ﺯﻧﺪ. ‏ ‏ﺩﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﻋﺎﺩﯼ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺍﻋﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺩﺳﺘﺶ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭼﻴﺰﯼ ﺑﮕﻴﺮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺁﻥ ﭼﻨﮓ ﺑﻴﻔﮑﻨﺪ. ﺩﺳﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭼﻴﺰﯼ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻭ ﭼﻨﮓ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻦ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺩﺭ ﻭﻗﺘﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺎ ﺧﻄﺮ ﺳﻘﻮﻁ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﻭ ﮔﺮﻧﻪ ﻣﺎﺩﺍﻣﯽ ﮐﻪ ﺷﺮﺍﻳﻂ ﻋﺎﺩﯼ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍﺣﺖ ﺍﻳﺴﺘﺎﺩﻩ ﻳﺎ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﻭ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺍﻣﻨﻴﺖ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ، ﺑﻪ ﭼﻴﺰﯼ ﭼﻨﮓ ﻧﻤﯽ ﺯﻧﺪ. ‏ ‏ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﺎ ﺗﻌﺒﻴﺮ «ﻋﺮﻭﺓ ﺍﻟﻮﺛﻘﯽ» ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺍﻳﻦ ﻣﻄﻠﺐ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺍﻟﻘﺎ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﯼ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﺘﺬﮐﺮ ﺑﺎﺵ ﮐﻪ ﺗﻮ ﻫﺮ ﺁﻥ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽ ﺳﻘﻮﻁ ﻫﺴﺘﯽ، ﮔﻮﻳﯽ ﻫﺮ ﻟﺤﻈﻪ ﻣﻴﺎﻥ ﺯﻣﻴﻦ ﻭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺭﻫﺎﻳﯽ، ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﮕﻴﺮﻩ ﺍﯼ ﻣﺤﮑﻢ ﻧﭽﺴﺒﯽ ﺳﻘﻮﻁ ﻭ ﻫﻠﺎﮐﺘﺖ ﺣﺘﻤﯽ ﺍﺳﺖ. ‏ ‏ﺩﺭﻩ ﻫﻮﻟﻨﺎﮐﯽ ﭘﺮ ﺍﺯ ﺁﺗﺶ ﺩﺭ ﺯﻳﺮ ﭘﺎﻳﺖ ﺩﻫﺎﻥ ﮔﺸﻮﺩﻩ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻟﺤﻈﻪ ﺍﯼ ﻏﻔﻠﺖ ﮐﻨﯽ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺳﻘﻮﻁ ﺧﻮﺍﻫﯽ ﮐﺮﺩ؛ ﺩﺭﻩ ﺍﯼ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺟﻬﻨﻢ، ﺑﺎ ﺁﺗﺸﯽ ﺍﺑﺪﯼ ﻭ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺳﻮﺯﺍﻥ. ‏ ‏ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺩﻳﮕﺮ، ﺩﺭ ﭼﻨﻴﻦ ﻭﺿﻌﻴﺘﯽ، ﻳﮏ ﺭﺍﻩ ﻧﺠﺎﺕ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻧﺪﺍﺭﯼ ﻭ ﺁﻥ ﺗﻤﺴﮏ ﺑﻪ ﻣﺤﮑﻢ ﺗﺮﻳﻦ ﻭ ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺗﺮﻳﻦ ﺩﺳﺘﮕﻴﺮﻩ ﻋﺎﻟﻢ، ﻳﻌﻨﯽ ﺧﺪﺍﯼ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﺍﺳﺖ. ‏ ‏ﺍﮔﺮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﭼﻨﻴﻦ ﺣﺎﻟﯽ ﭘﻴﺪﺍ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽ ﭼﻨﻴﻦ ﺧﻄﺮ ﻭ ﺳﻘﻮﻁ ﻫﻮﻟﻨﺎﮐﯽ ﺑﺒﻴﻨﺪ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺭﺍﻩ ﻧﺠﺎﺗﺶ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﭼﺴﺒﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﮕﻴﺮﻩ ﺍﻟﻬﯽ ﺑﻴﺎﺑﺪ، ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﺣﺎﻟﺖ ﺗﺴﻠﻴﻢ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺫﺍﺕ ﺍﻗﺪﺱ ﺣﻖ ﺩﺭ ﺍﻭ ﭘﻴﺪﺍ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺗﺴﻠﻴﻢ ﺧﺪﺍ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ؛ ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﺑﻴﻨﺪ ﺗﻨﻬﺎ ﺭﺍﻩ ﻧﺠﺎﺕ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺁﺗﺶ ﺳﻮﺯﺍﻥ ﻭ ﻋﺬﺍﺏ ﺟﺎﻭﺩﺍﻥ، ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺭﻳﺴﻤﺎﻥ ﻣﺤﮑﻢ ﺍﻟﻬﯽ ﺍﺳﺖ.‏ ﺍﻳﻦ ﺟﺎ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻋﺎﺟﺰﺍﻧﻪ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﮐﻪ: ﺧﺪﺍﻳﺎ ﻣﺮﺍ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭ. ‏ ‏ﻫﻢ ﭼﻨﻴﻦ ﻃﺒﻴﻌﯽ ﺍﺳﺖ، ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﭼﻨﻴﻦ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭﯼ ﻭ ﺑﻴﭽﺎﺭﮔﯽ ﮔﻴﺮ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻧﺠﺎﺕ ﺑﺨﺸﯽ ﻏﻴﺮ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﻧﻤﯽ ﻳﺎﺑﺪ، ﮐﺎﺭﯼ ﺑﻪ ﻏﻴﺮ ﺍﺯ ﮔﻔﺘﻪ ﺍﻭ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﮐﺮﺩ ﻭ «ﻣﺤﺴﻦ» ﻭ ﻧﻴﮑﻮﮐﺎﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ: ‏ ﻭ ﻣﻦ ﻳﺴﻠﻢ ﻭﺟﻬﻪ ﺍﻟﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﻫﻮ ﻣﺤﺴﻦ ﻓﻘﺪ ﺍﺳﺘﻤﺴﮏ ﺑﺎﻟﻌﺮﻭﺓ ﺍﻟﻮﺛﻘﯽ؛ ‏ ﻭ ﻫﺮ ﮐﺲ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ - ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﻧﻴﮑﻮﮐﺎﺭ ﺑﺎﺷﺪ - ﺗﺴﻠﻴﻢ ﺧﺪﺍ ﮐﻨﺪ، ﻗﻄﻌﺎ ﺩﺭ ﺭﻳﺴﻤﺎﻧﯽ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭﺗﺮ ﭼﻨﮓ ﺯﺩﻩ ﺍﺳﺖ. @nazz_ir
🔻درود بر وزیرخارجه انقلابی
🔴نعمت زاده وزیر میلیاردر روحانی:«کسانی که در شبکه‌های اجتماعی هشتگ محاکمه روحانی را می‌زنند قطعا عوامل بیگانه اند؛ یا مستقیم یا با واسطه! بعضی‌ها می‌خواهند ریشه این انقلاب را بزنند!» مو به مو نقشه های دشمن را در کشور پیاده کردند آن وقت اگر کسی به خاطر ناکارآمدی ها، دزدی ها، جاسوسی ها و خیانت هایشان درخواست محاکمه و مجازات بکند میشود عامل بیگانه؟! ریشه انقلاب را شما با عملکردتان میزنید!
هدایت شده از خانواده امن
خانواده امن 💫✨🌙🌟⚡️☀️💥💫✨ 🌙 🌟 ✨ 💫 💙🦋 ماجرای انجام تکلیف درسی فرزند رهبر انقلاب روی کاغذ_پاکت_میوه 💙🦋 به روایت آقای سادات‌ اعلایی،‌ معلم دبستان علوی تهران: 💙🦋 در مدرسه‌ای که آقای میثم خامنه‌ای، فرزند رهبر انقلاب درس می‌خواندند، معلم از دانش‌آموزان می‌خواهد که مقوایی برای درس ریاضی تهیه کنند و این رسمی که در تصویر می‌بینید را روی آن ترسیم کنند و به مدرسه بیاورند. 💙🦋 ایّام جنگ بود و کمبود اقلام؛ مقوا هم به راحتی پیدا نمی‌شد لذا آقای خامنه‌ای، رئیس‌‌ جمهور وقت یک پاکت_مقوایی که آن زمان به جای کیسه نایلونی برای خرید میوه و اقلام استفاده می‌شد را باز می‌کنند و برای انجام رسم به فرزندشان می‌دهند و این جمله را خطاب به معلم روی آن مقوا می‌نویسند: 💙🦋 «آقای آموزگار محترم! مقوا نداشتیم، من به میثم و دیگر بچه‌ها گفته‌‌ام از این کاغذها که باید دور ریخته می‌شد استفاده کنند. لطفا مؤاخذه نکنید بلکه تشویق هم بفرمائید. سید علی خامنه‌ای ☀️ ⚡️ 🌟 🌙 💫✨🌙🌟⚡️☀️💥💫✨ @amn_org
هدایت شده از نهج البلاغه
هدایت شده از نهج البلاغه
را از بیاموزیم (۳۴۱)  حکمت ۳۷۴ نهج البلاغه بخش هفتم: نکته: ‏امر به معروف و نهى از منكر: ‏ در تعليمات اسلامى درباره اين دو فريضه اسلامى آيات فراوان و روايات بسيارى وارد گرديده و مقدار اهميتى كه به آن ها داده شده در هيچ موضوع ديگرى تا اين حد ديده نمى شود. ‏ ‏ قرآن مجيد، امت اسلامى را بهترين امت ها شمرده و در تأييد آن نكاتى فرموده كه نخستين آن مسئله امر به معروف و نهى از منكر و سپس ايمان به خداست. ‏ مى فرمايد: ‏(كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّة أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللهِ). ‏ ‏در شش آيه قبل از آن دستور مؤكد ديگرى به صورت گروهى دراين باره مى دهد، مى فرمايد: ‏«(وَلْتَكُنْ مِّنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَأُوْلَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ); ‏ بايد از ميان شما، جمعى دعوت به نيكى، و امر به معروف و نهى از منكر كنند! و آن ها رستگاران اند». ‏ ‏ به اين ترتيب، هم عنوان بهترين امت ها را داشتن و هم در گروه رستگاران بودن در سايه امر به معروف و نهى از منكر حاصل مى شود. ‏ ‏ امام باقر(عليه السلام) نيز درباره اهميت اين دو وظيفه در حديث معروفى مى فرمايد: ‏«إِنَّ الأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْى عَنِ الْمُنْكَرِ سَبِيلُ الأَنْبِياءِ وَ مِنْهاجُ الصُّلَحاءِ فَرِيضَةٌ عَظِيمَةٌ بِها تُقامُ الْفَرائِضُ وَ تَأْمَنُ الْمَذاهِبُ وَ تَحِلُّ الْمَكاسِبُ وَ تُرَدُّ الْمَظالِمُ وَ تُعْمَرُ الأَرْضُ وَ ينْتَصَفُ مِنَ الأَعْداءِ وَ يسْتَقِيمُ الأَمْرُ; ‏یعنی: ‏ امر به معروف و نهى از منكر راه انبيا و طريق صالحان است، دو فريضه بزرگ الهى است كه بقيه فرائض با آن ها برپا مى شود، و به وسيله اين دو، راه ها امن مى گردد، و كسب و كار مردم حلال و حقوق افراد تأمين مى شود، و در سايه آن زمين ها آباد مى گردند، از دشمنان انتقام گرفته مى شود، و در پرتو آن همه كارها روبه راه مى گردد». @nahj_ir
هدایت شده از خانواده امن
🏴💥برای خودسازی و مدیریتِ خود، اول باید خودت را دوست داشته باشی! 🏴💥 بین دوست‌داشتنِ خود با «دوست‌داشتن خواسته‌های بدِ خود» فرق هست 🏴💥 آخرین آمادگی برای ظهور؛ اصلاح مدیریت در جامعه و خانواده 🏴💥 همان‌طور که برای مدیریت جامعه و خانواده، محبت لازم است، برای خودسازی و «مدیریتِ خود» هم اول باید خودت را دوست داشته باشی. اگر خودت را دوست نداشته باشی، نمی‌روی منافعت را تأمین کنی. 🏴💥 باید این‌قدر به خودت علاقه داشته باشی تا خودت را ارزان خرج نکنی، خودت را تباه نکنی، لگدمال دشمن نشوی و اجازه ندهی دشمن به تو حمله کند و ضربه بزند. 🏴💥 خدا می‌فرماید: شیطان، دشمن تو است «إِنَّ الشَّيْطانَ لَكُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا» یعنی تو دوستِ خودت باش و مقابل دشمن خودت بایست! کسی که مقابل دشمن خودش بی‌عار و بی‌سپر باشد و مراقب دشمنش نباشد، یعنی خودش را دوست ندارد! 🏴💥 محبت در مدیریت نفس، لازم است و الا «منفعل» می‌شوی و مدام می‌گویی: «حالا کجای این نفس را درستش کنم؟ این درست‌شدنی نیست!» آدم تا خودش را دوست نداشته باشد، نمی‌‌تواند خودش را بسازد؛ لذا خودش را رها می‌کند. 🏴💥 خیلی زشت است که یک‌کسی بگوید «من که بدبخت هستم! من آشغال هستم و به درد نمی‌خورم، اصلاً معلوم نیست برای چه زنده هستم و...» این حرف‌ها چیست که می‌گویی؟ چرا به خودت توهین می‌کنی؟! تو برای خدا عزیز هستی. 🏴💥عاشق خودت باش! مؤمن، عاشق خودش است و خدا دوست دارد انسان عاشق چیزهایی باشد که خدا به او داده است. 🏴💥 امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید خدا رحمت کند کسی را که قدر خودش را بداند. (غررالحکم/۵۲۰۴) 🏴💥 البته بین دوست‌داشتنِ خود با دوست‌داشتن «خواستنی‌های بدِ خود» فرق هست؛ بعضی‌ها دوست‌داشتنی‌های بدی دارند و خودشان را فدای آن دوست‌داشتنی‌های بد و کم ارزش می‌کنند. این محبتِ هوای نفس است که بد است و الا جان تو خیلی ارزش دارد، به‌حدی که خدا به آن قسم خورده است «وَ نَفْسٍ وَ ما سَوَّاها» قسم به آن کسی که این نفس و این جان آدمی را زیبا آفریده است! @amn_org
‌ رهبر انقلاب در مراسم عزاداری اربعین حسینی: امروز در فضای مجازی می‌توانید افکار درست و صحیح را منتشر کنید و می‌توانید به معنای واقعی کلمه جهاد کنید. ‌ البته اصل قطعی در این باب پیروی از شیوه اخلاقی است. امروز همه باید در این میدان حرکت کنیم. خودتان را آماده کنید که در میدان تبیین وارد شوید.تبیین خنثی‌کننده هجمه تبلیغاتی دشمن است. دانشجویان روشنگری کنند.
هدایت شده از تفسیر قرآن
درس دویست و هشتاد و سوم ادامه........ تفسیر آیه ۲۴۳ سوره از تفسیر نور * صاحب تفسیر المنار،مرگ و حیات در آیه را به شکلی سمبولیک معنا کرده و آن را کنایه از بدست آوردن استقلال و از دست دادن آن دانسته است. صاحب تفسیر المیزان،ضمن انتقاد شدید از این طرز تفکّر می فرماید:باید به ظاهر آیات معتقد بود وگرنه لازم می آید تمام معجزات وامور خارق العاده را توجیه یا تأویل نمائیم. * ازآنجا که شکر،تنها به زبان نیست،بلکه حقیقت شکر آن است که نعمت های الهی را در جای خود مصرف کنیم،لذا اکثر مردم شکرگزار واقعی نیستند. * در آیه اگر می فرمود:«اکثرهم لا یشکرون»معنا این بود که اکثر آن مردم اهل شکر نبودند، ولی قرآن سیمای اکثر مردم در تمام اعصار را بیان می کند،نه گروهی خاصّ را.« أَکْثَرَ النّاسِ لا یَشْکُرُونَ» * شیعه،به رجعت و زنده شدن گروهی از افراد قبل از قیامت،اعتقاد دارد و علاوه بر صدها حدیث،از آیاتی همچون این آیه،امکان وقوع آن را استفاده می کند. پیام ها: ۱- به تاریخ بنگریم و از آن درس بگیریم. «أَ لَمْ تَرَ...» ۲- در بیان تاریخ،آنچه مهم است عوامل عزّت و سقوط است،نه نام افراد و قبایل و مناطق. «الَّذِینَ خَرَجُوا مِنْ دِیارِهِمْ» ۳- آنجا که اراده خداوند باشد،فرار کارساز نیست. «فَقالَ لَهُمُ اللّهُ مُوتُوا» ۴- خداوند در همین دنیا بارها مردگان را زنده کرده است. «ثُمَّ أَحْیاهُمْ» ۵- فراز و نشیب ها،مرگ و میرها،زاد و ولدها و زنده شدن های مجدّد،همه نمونه هایی از الطاف وفضل الهی است. «إِنَّ اللّهَ لَذُو فَضْلٍ» @alquran_ir
هدایت شده از عرفان، اوج ناز
هدایت شده از عرفان، اوج ناز
(۱۴۱) از آیت الله مصباح یزدی ادامه توضیح در مورد عروه الوثقی: ‏ﺗﻌﺒﻴﺮ ﺩﻳﮕﺮﯼ ﮐﻪ ﺷﺒﻴﻪ «ﻋﺮﻭﺓ ﺍﻟﻮﺛﻘﯽ» ﺍﺳﺖ ﻭ ﺁﻥ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺁﻣﺪﻩ، «ﺍﻋﺘﺼﺎﻡ ﺑﻪ ﺣﺒﻞﺍﻟﻠﻪ» ﺍﺳﺖ. ‏ﺩﺭ ﺳﻮﺭﻩ ﺁﻝ ﻋﻤﺮﺍﻥ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ: ‏ ﻭ ﺍﻋﺘﺼﻤﻮﺍ ﺑﺤﺒﻞ ﺍﻟﻠﻪ ﺟﻤﻴﻌﺎ. ‏ ‏ﺩﺭ ﺟﺎﯼ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﯽ‌ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ‏ﻣﻦ ﻳﻌﺘﺼﻢ ﺑﺎﻟﻠﻪ ﻓﻘﺪ ﻫﺪﯼ ﺍﻟﯽ ﺻﺮﺍﻁ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ؛ ‏ ﻫﺮ ﮐﺲ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﭘﻨﺎﻫﻨﺪﻩ ﺷﻮﺩ ﻣﺤﻘﻘﺎ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﺭﺍﺳﺖ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ‏ ‏ «ﺍﻋﺘﺼﺎﻡ» ﻳﻌﻨﯽ ﭘﻨﺎﻫﻨﺪﻩ ﺷﺪﻥ ﺑﻪ ﭼﻴﺰﯼ. ﺑﺮﺍﯼ ﻧﺠﺎﺕ ﺍﺯ ﻣﻬﺎﻟﮏ ﺩﻧﻴﻮﯼ ﻭ ﺍﺧﺮﻭﯼ ‏ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺩﺍﻣﺎﻥ ﺍﻟﻬﯽ ﭘﻨﺎﻫﻨﺪﻩ ﺷﻮﻳﻢ ﻭ ﺟﺰ ﺍﻳﻦ ﺭﺍﻫﯽ ﻧﺪﺍﺭﻳﻢ. ‏ ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﻭﺍﻗﻌﺎ ﭼﻨﻴﻦ ﺍﺣﺴﺎﺳﯽ ﭘﻴﺪﺍ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺟﺎ ﺭﺳﻴﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﮐﻪ ﭘﻨﺎﻫﯽ ﺟﺰ ﺩﺍﻣﺎﻥ ﺍﻟﻬﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﻃﺒﻴﻌﺘﺎ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺍﻣﺎﻥ ﺍﻭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﻭ ﺍﻳﻦ ﺟﺎ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﺍﻭ ﺍﺻﻠﺎﺡ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ: ‏ﻣﻦ ﻳﻌﺘﺼﻢ ﺑﺎﻟﻠﻪ ﻓﻘﺪ ﻫﺪﯼ ﺍﻟﯽ ﺻﺮﺍﻁ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ. ‏ ‏ﺷﻴﻄﺎﻥ ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﺑﺮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﺴﻠﻂ ﻣﯽ‌ﮔﺮﺩﺩ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﻏﺎﻓﻞ ﺷﻮﺩ؛ ﺍﻣﺎ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﻫﺮ ﺁﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﻴﺎﻥ ﺯﻣﻴﻦ ﻭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻣﻌﻠﻖ ﻣﯽ‌ﺑﻴﻨﺪ ﻭ ﻫﺮ ﻟﺤﻈﻪ ﺧﻄﺮ ﺳﻘﻮﻁ ﺭﺍ ﮐﻨﺎﺭ ﮔﻮﺵ ﺧﻮﺩ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ، ﻭ ﻣﯽ‌ﺑﻴﻨﺪ ﮐﻪ ﭘﻨﺎﻫﯽ ﺟﺰ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺩﺳﺖ ﮔﻴﺮﯼ ﺟﺰ ﺍﻭ ﻧﻴﺴﺖ، ﭼﻨﻴﻦ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﻳﮏ ﻟﺤﻈﻪ ﻧﻴﺰ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﻏﺎﻓﻞ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ‏ ‏ ﻏﻔﻠﺖ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﭘﻴﺶ ﻣﯽ‌ﺁﻳﺪ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﻭ ﺷﺮﺍﻳﻂ ﭘﺮ ﻣﺨﺎﻃﺮﻩ ﺧﻮﺩ ﻏﺎﻓﻞ ﺷﻮﺩ. ﺍﺯ ﺁﻥ ﺳﻮ ﻧﻴﺰ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﮔﺮ ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﺩﺳﺖ ﺑﻪ ﺩﺍﻣﺎﻥ ﺍﻟﻬﯽ ﻭ ﻣﺘﻤﺴﮏ ﺑﻪ ﺣﺒﻞ ﺍﻟﻠﻪ ﺷﺪ، ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﺍﺯ ﺯﻣﻴﻦ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻣﯽ‌ﮔﻴﺮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻠﮑﻮﺕ ﺑﺎﻟﺎ ﻣﯽ‌ﺭﻭﺩ ﻭ ﺍﻭﺝ ﻣﯽ‌ﮔﻴﺮﺩ: ‏ ‏ﻳﺎ ﺑﻦ ﺟﻨﺪﺏ... ﻭ ﺍﺳﺘﻤﺴﮏ ﺑﺎﻟﻌﺮﻭﺓ ﺍﻟﻮﺛﻘﯽ ﻭ ﺍﻋﺘﺼﻢ ﺑﺎﻟﻬﺪﯼ... ﻓﻤﻦ ﺍﻫﺘﺪﯼ ﻳﻘﺒﻞ ﻋﻤﻠﻪ ﻭ ﺻﻌﺪ ﺍﻟﯽ ﺍﻟﻤﻠﮑﻮﺕ. ‏ ﻫﻤﻪ ﺍﻳﻨﻬﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﺭﺥ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ «ﻳﻘﻴﻦ» ﺭﺳﻴﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ. ﻭﻗﺘﯽ ﻳﻘﻴﻦ ﮐﺮﺩ ﺟﻬﻨﻤﯽ ﻫﺴﺖ ﺟﺎﻭﺩﺍﻥ، ﻭ ﺭﺍﻩ ﻓﺮﺍﺭ ﻭ ﻧﺠﺎﺕ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻧﻴﺰ ﭘﻨﺎﻩ ﺑﺮﺩﻥ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﺳﺖ، ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻍ ﺧﺪﺍ ﻣﯽ‌ﺭﻭﺩ، ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﺕ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺁﻭﻳﺰﻩ ﮔﻮﺵ ﺧﻮﺩ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ، ﻋﻤﻠﺶ ﺭﺍ ﻧﻴﮑﻮ ﻭ ﺻﺎﻟﺢ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ، ﺩﻝ ﻭ ﻗﻠﺒﺶ ﻣﻤﻠﻮ ﺍﺯ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﺑﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺧﺪﺍ ﺧﺸﻮﻉ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ: ‏ﻓﻠﺎ ﻳﻘﺒﻞ ﺍﻟﺎ ﺍﻟﺎﻳﻤﺎﻥ ﻭ ﻟﺎ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺍﻟﺎ ﺑﻌﻤﻞ ﻭ ﻟﺎ ﻋﻤﻞ ﺍﻟﺎ ﺑﻴﻘﻴﻦ ﻭ ﻟﺎ ﻳﻘﻴﻦ ﺍﻟﺎ ﺑﺎﻟﺨﺸﻮﻉ ﻭ ﻣﻠﺎﮐﻬﺎ ﮐﻠﻬﺎ ﺍﻟﻬﺪﯼ ﻓﻤﻦ ﺍﻫﺘﺪﯼ ﻳﻘﺒﻞ ﻋﻤﻠﻪ ﻭ ﺻﻌﺪ ﺍﻟﯽ ﺍﻟﻤﻠﮑﻮﺕ ﻣﺘﻘﺒﻠﺎ «ﻭﺍﻟﻠﻪ ﻳﻬﺪﯼ ﻣﻦ ﻳﺸﺎﺀ ﺍﻟﯽ ﺻﺮﺍﻁ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ». ‏ ‏ ﺍﻣﻴﺪﻭﺍﺭﻳﻢ ﺧﺪﺍﯼ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﺗﻮﻓﻴﻖ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻭ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﻋﺎﻟﯽ ﻭ ﻣﻠﮑﻮﺕ ﺍﻋﻠﺎﻳﺶ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﺎ ﻣﺮﺣﻤﺖ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ. @nazz_ir
هدایت شده از خانواده امن
تفاوت از کجاست تا به کجا؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🚨 مامور ویژه تجزیه ایران در جمهوری آذربایجان کیست؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غیرت زنان باکو را اینجا ببینید زنان باکو روز اربعین بر روی قبر شهید قره‌باغ: اسرائیل از حمایت ما اهداف شومی دارد؛ 🔺اگر چاره ای نکنیم، بترسیم، سکوت کنیم حداکثر تا 5 سال دیگر رژیم صهیونیستی ما را به روز فلسطین درمی‌آورد 🔺شیعه را ریشه کن میکند، فررندان ما را میکشد سلاح‌هایی که اسرائیل به ما میدهد برای حمایت از ما نیست، هدفهای شومی دارد.
هدایت شده از خانواده امن
💚💫قیافه تا چه اندازه در انتخاب همسر مهم است؟ 💚💫اگر هدف ازدواج را فراموش نکنیم، جایگاه قیافه را در انتخاب همسر درک خواهیم کرد. هدف از ازدواج، انتخاب همسری است که با هم در ادامهٔ زندگی مسیر بندگی و عبودیت را طی کنیم و از دو روزهٔ دنیا توشه‌ای برای آخرت برگیریم. لازمه رسیدن به این هدف کفویت است. 💚💫اگر کفویت باشد، محبت هم تولید می‌شود و اگر محبت ایجاد شد، قیافه محبوب در نظر انسان، دوست داشتنی و دلنشین خواهد شد. اگر کفویت نبود، قیافه هر اندازه هم که زیبا باشد، برای انسان خسته کننده خواهد شد. @amn_org
هدایت شده از خانواده امن
مهربان باش....... @amn_org
هدایت شده از نهج البلاغه
هدایت شده از نهج البلاغه
‏‏ را از بیاموزیم (۳۴۲)  حکمت ۳۷۴ نهج البلاغه بخش هشتم: ادامه...... ‏امر به معروف و نهى از منکر ‏ براى اهميت اين دو فريضه الهى همين بس كه از روايات استفاده مى شود شرط قبولى دعا انجام آن هاست. ‏همانگونه كه اميرمؤمنان(عليه السلام) در واپسين ساعات عمر در بستر شهادت فرمود: ‏«لاَ تَتْرُكُوا الاَْمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْى عَنِ الْمُنْكَرِ فَيوَلَّى عَلَيكُمْ شِرَارُكُمْ ثُمَّ تَدْعُونَ فَلاَ يُسْتَجَابُ لَكُمْ; ‏یعنی: ‏امر به معروف و نهى از منكر را ترك نكنيد كه اشرار بر شما مسلط مى شوند سپس هرچه دعا كنيد مستجاب نمى گردد». ‏ ‏ آيه ۶۳ سوره مائده علماى اهل كتاب را سخت نكوهش مى كند كه براثر ترك امر به معروف و نهى از منكر، امت هاى آن ها آلوده انواع گناهان شدند و در پايان آيه مى گويد: ‏ چه زشت است كارى كه آن ها انجام مى دادند: ‏(لَوْلاَ يَنْهَاهُمُ الرَّبَّانِيُّونَ وَالاَْحْبَارُ عَنْ قَوْلِهِمُ الاِْثْمَ وَأَكْلِهِمْ السُّحْتَ لَبِئْسَ مَا كَانُوا يَصْنَعُونَ). ‏ ‏ در خطبه قاصعه تعبير تند ديگرى درباره تاركان امر به معروف و نهى از منكر ديده مى شود، ‏ مى فرمايد: ‏«فَإِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ لَمْ يلْعَنِ الْقَرْنَ الْمَاضِى بَينَ أَيدِيكُمْ إِلاَّ لِتَرْكِهِمُ الاَْمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْى عَنِ الْمُنْكَرِ فَلَعَنَ اللَّهُ السُّفَهَاءَ لِرُكُوبِ الْمَعَاصِى، وَ الْحُلَمَاءَ لِتَرْكِ التَّنَاهِى; ‏یعنی: ‏ خداوند سبحان مردم قرون پيشين را از رحمت خود دور نساخت جز به اين سبب كه امر به معروف و نهى از منكر را ترك كردند، لذا افراد نادان را به سبب گناه و دانايان را به علّت ترك نهى از منكر از رحمت خود دور ساخت». ‏ ‏فلسفه اين اهميت ـ همان گونه كه در بالا اشاره شده ـ اين است كه قوانين الهى در صورتى لباس وجود به خود مى پوشد و اجرا مى گردد كه نظارتى بر آن باشد و اين نظارت در درجه اول همان نظارت عمومى از ناحيه امر به معروف و نهى از منكر است كه اگر ترك شود اجراى احكام الهى يا متوقف مى شود و يا سست. ‏ ‏ درباره اهميت اين دو فريضه بزرگ الهى و معناى معروف و منكر و مراحل امر و نهى و شرايط آن مى توان كتاب يا كتاب ها نوشت و در فقه اسلامى نيز در كنار مسئله جهاد، كتابى به عنوان كتاب الامر بالمعروف و النهى عن المنكر ديده مى شود. ‏ ‏ در اين جا اين سخن را با حديث نابى از پيامبر اكرم (صلى الله عليه وآله) كه در كتاب تهذيب الاحكام شيخ طوسى آمده است پايان مى دهيم، ‏فرمود: ‏ «لاَ يزَالُ النَّاسُ بِخَير مَا أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ وَ تَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوَى فَإِذَا لَمْ يفْعَلُوا ذَلِكَ نُزِعَتْ مِنْهُمُ الْبَرَكَاتُ وَ سُلِّطَ بَعْضُهُمْ عَلَى بَعْض وَ لَمْ يكُنْ لَهُمْ نَاصِرٌ فِى الاَْرْضِ وَ لاَ فِى السَّمَاءِ; ‏یعنی: ‏ مردم همواره در طريق خير و سعادت اند تا زمانى كه امر به معروف و نهى از منكر را انجام مى دهند و تعاون بر نيكى و تقوا مى نمايند. زمانى كه اين ها ترك شود بركات الهى از آن ها قطع خواهد شد و بعضى بر بعض ديگر سلطه پيدا مى كنند و ياورى در زمين و آسمان نخواهند داشت»  پایان شرح حکمت ۳۷۴ از آیت الله ناصر مکارم شیرازی @nahj_ir