eitaa logo
بیم موج
1.3هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
85 فایل
قال مولانا امیرالمؤمنین ❤ : وَ اللَهَ اللَهَ فِی الجِهَادِ بِاَموَالِکُم وَ اَنفُسِکُم وَ اَلسِنَتِکُم فِی سَبِیلِ اللَه چو غلام آفتابم هم از آفتاب گویم نه شبم نه شب پرستم که حدیث خواب گویم ادمین: @bimemoj1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰تحول در اقتصاد کشور با قوانین خوبی که در مجلس یازدهم تصویب شد 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا رد صلاحیت نامزدها اعلام عمومی نمی‌شود؟ ❗️سخنگوی شورای نگهبان در گفتگوی اختصاصی با آخرین خبر: 🔹️موارد را به اطلاع افراد می‌رسانیم، اما درباره اطلاع رسانی عمومی نیاز به مجوز قانونی داریم 🔹️در این دوره حدود 8000 ملاقات و تماس با افراد برای رفع ابهامات داشتیم 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰لیست ائتلافی اصلاح‌طلبان و اعتدالیون نهایی شد سخنگوی حزب ندای ایرانیان: 🔹پس از انجام نشست‌های مشترکی که میان ۴ حزب ندای ایرانیان، اعتماد ملی، کارگزاران سازندگی و اعتدال و توسعه و علی مطهری برگزار شد، لیست ۳۰ نفره ما برای انتخابات در تهران نهایی شد. 🔹یکی از نکات قابل توجه لیست ائتلاف ما این است که احتمالاً ۷ نفر از ۳۰ چهره حاضر در لیست از خانم‌ها هستند. 🔹این لیست ۳۰ نفره نهایی شده و به احتمال زیاد فردا رسما منتشر خواهد شد. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 انتخاب 🔸إِنَّ اللَّهَ يَأمُرُكُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها 🔸همانا خداوند به شما فرمان می‌دهد که امانت ها را به صاحبانش بدهید. «سوره مبارکه نساء آیه ۵۸» 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مشارکت بالاتر= اقتدار بیشتر ❇️ اعتراف کارشناس شبکه اینترنشنال به تاثیر مشارکت حداکثری در انتخابات: 🔹 نظام‌های سیاسی هر چقدر بیشتر به آرای مردم تکیه داشته باشند، از موضع قوی‌تری می‌توانند در مجامع بین‌المللی حاضر شوند. 🔹 به عنوان یک دیپلمات شاهد بودم هرگاه مشارکت در انتخابات بالاتر بود، طرف‌های خارجی بر روی مواضع ایران حساب بیشتری باز می‌کردند. @iranictv 🔴چهره واقعی غرب در ✅کانال جنایات غرب 💯https://eitaa.com/joinchat/1781727232C57b3ed8c49
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کسانی که در میدان انتخابات وارد می‌شوند از بددهنی و توهین و سیاه‌نمایی اجتناب کنند... ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ 📍جهت استحضار آن جریان که خط تخریب را در پیش گرفته تا خود را ثابت نماید! 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🗳 هفت توصیه انتخاباتی در دیدار با مردم آذربایجان شرقی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
کتاب خبرگان ششم.pdf
745.8K
🔰 دانلود کتاب خبرگان ششم 🔹مروری بر مختصات ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
پرسمان سیاسی.pdf
1.19M
🔰 پرسمان سیاسی انتخاباتی 🔹 ویژه پاسخ به پرسش ها و شبهات مرتبط با عملکرد مجلس یازدهم 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | خواص و انتخابات پرشور 👆 توصیه اخیر رهبر انقلاب به نقش‌آفرینی خواص در ایجاد انتخابات پرشور چه بود؟ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
33.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 آیا انتخابات ایران مهندسی شدس!؟ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 بنظرتان مهمترین مساله کشور از نگاه اصلاح طلبان چیست؟! 💢 «محمدعلی ابطحی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: «وقتی مجلس قابل اهمیت است و مشارکت امکان‌پذیر است که اعلام شود حل مشکلات مزمن و بر زمین مانده کشور مثل حصر، سیاست خارجی و تحریم‌های کمرشکن یا بحث فیلترینگ که جامعه درگیر آن است، به مجلس آینده واگذار می‌شود. برای مشارکت باید دلیل مشارکت به وجود آورد.» 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 سلام دوستان عزیز! 🔹اخبار انتخابات را بطور خاص در کانال "انتخابات 1402" پیگیری نمایید. ✅مدیریت کانال با حقیر است 💢💢نشانی کانال: https://eitaa.com/election1402 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
image_2024-02-19_17-14-18.png
5.37M
🔰 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی (۱۴۰۲/۰۳/۰۳) توصیه‌ها و مطالبات مهمی را خطاب به نمایندگان ملت مطرح کردند که در این اطلاع‌نگاشت مرور می‌شود. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 مجلس انقلابی و شناخت مشکلات کشور 🔻مجلس یازدهم مشکلات کشور را شناخته؛ مهم این است. مشکلات کشور شناخته شده و بر اساس شناخت مشکلات، قانون گذاشته شده. 🔻این تفصیلی که آقای قالیباف دادند ــ که قبلاً هم یک گزارش مفصّلی برای من فرستاده بودند؛ [البتّه] من از جاهای دیگر هم گزارش دارم، یعنی گزارش فقط گزارش مجلس نیست ــ از کارهایی که شده، قانونهایی که تصویب شده یا الان در مجرای تصویب قرار دارد، اینها همه حاکی از آشنایی با مشکلات کشور است. 🔻وقتی مشکلات را انسان دانست، قانون را بر طبق مشکل وضع میکند. 🔻هدف این قوانین، مبارزه با فساد بوده، رفع تبعیض بوده، رفع انحصار بوده، بهبود فضای کسب‌و‌کار بوده و بقیّه‌ی مسائل اقتصادی دیگر. 🔻این قوانین با صراحت و قاطعیّت نظر داده، حکم کرده و تصویب شده. این هم مهم است؛ یعنی ملاحظه و لاپوشانی و مانند اینها در قوانین نیست، صریح و روشن است. ۳-۳-۱۴۰۲ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 مجلس انقلابی، باسواد، جوان، پُرتحرّک، پُرکار. 🔻من از اوّل تشکیل این مجلس، اعتقاد خودم و علاقه‌ی خودم به این مجلس را که از روی اطّلاع بود، عرض کردم، گفتم مجلس، مجلسِ انقلابی است. 🔻الان هم من بعد از سه سال همین را تکرار میکنم. این مجلس بحمدالله مجلسی است انقلابی، باسواد، جوان، پُرتحرّک، پُرکار. 🔻البتّه قضاوتهایی که انسان راجع به یک مجموعه میکند، با نگاه به مجموعه است؛ حالا یک استثناهایی هم ممکن است وجود داشته باشد؛ به آن استثناها کاری نداریم. 🔻مجموعه را که انسان نگاه میکند، با نگاه مجموعی، این مجلس انصافاً یک مجلس انقلابی است. 🔻حالا از گوشه و کنار، از چپ و راست، یک متلکی، یک حاشیه‌ای، یک مثلاً چیزی گاهی به مجلس زده میشود، خب بگویند؛ نمیشود انتظار داشت که همه از آدم تعریف کنند؛ نه، 🔻بالاخره مخالفتهایی هم میشود، 🔻امّا واقع قضیّه همین است که عرض کردم؛ یعنی از روی آن اطّلاع و آگاهی‌ای که بنده دارم، این‌[جور] است که این مجلس انصافاً این خصوصیّات را دارد. ۳-۳-۱۴۰۲ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کدخدایی، عضو شورای نگهبان: کسی به دلیل انگلیس درس خواندن ردصلاحیت نمی‌شود 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔻4. قانون موجود قانوني لابتغير و تابويي تغييرناپذير نيست و هميشه قابل جابجايي با ايده‌اي بهتر و کارآمدتر است! همانطور که اشاره گرديد وظيفه نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبري، توسط خود مجلس به فقهاي شوراي نگهبان واگذار شده است. لذا مجلس هر وقت صلاح بداند و احساس کند که اين امر به معضلي غيرقابل جبران بدل گرديده است و شبهات مطروحه موجب بي‌اعتباري اين مجلس است، مي‌تواند اين اختيار را از شوراي نگهبان پس گرفته و به مجموعه ديگري تفويض نمايد. اما فراموش نبايد کرد که اگر با معضلي مواجه شديم، وقتي مي‌توانيم از تغيير سخن بگوييم که حالت بهتري پيش روي ما باشد و مکانيزمي مناسب براي جايگزيني طرحريزي و مشخص شده باشد. وگرنه منطقي نيست که از چاله درآمده و در چاه بيفتيم! 🔻5. يکي از مهمترين پيشنهادات مطرح شده براي حذف شوراي نگهبان و پايان دادن به شبهه دور، توسط مجمع روحانيون مبارز در انتخابات دور دوم مجلس خبرگان رهبري در سال 1369 داده شد. اين مجمع مدعي بود بررسي صلاحيت نامزدهاي مجلس خبرگان بهتر است که توسط مراجع عظام تقليد صورت گيرد و هر يک از نامزدها که قصد ورود به رقابت را دارند، امضاء دو تن از مراجع عظام تقليد را داشته باشند کفايت مي‌کند! اين ايده در حالي مطرح شده است که بررسي كامل تمام شرايط نامزدهاي مجلس، توسط مراجع تقليد ممكن نيست؛ زيرا مراجع تقليد و علما حداکثر فقط صلاحيت علمي افراد را مي‌توانند تشخيص دهند؛ ولي شرط داوطلبان خبرگان رهبري فقط فقهي نيست، بلكه شرايط ديگري نيز لازم است كه بررسي و تشخيص آنها توسط مراجع تقليد ممكن نخواهد بود. بدون شک بررسي صلاحيت‌ها نيازمند يك نهاد رسمي و قانوني همچون است كه علاوه بر شرايط فقهي ساير شرايط را نيز بايد بتواند بررسي كند. علاوه بر اين، مراجع تقليد که خود نمي‌توانند صلاحيت اين همه افراد را تاييد نمايند. طبيعي است که اين امر به بيوت مراجع عظام سپرده خواهد شد. آنگاه کافي است تصوري از وضعيت پيش آمده داشته باشيم تا معلوم گردد که با چه نابساماني در انتخابات مواجه خواهيم بود. به تعبيير يکي از حقوق‌دانان شوراي نگهبان: «در انتخابات مجلس شوراي اسلامي خيلي از كانديداها به سراغ مراجع و علماي بزرگ بلاد مي‌روند و برگة تأييديه‌اي را از سوي آنان براي شوراي نگهبان مي‌آورند، مبني بر اينكه ايشان مورد تأييد است. اما از سوي ديگر، سوابقي كه در مورد برخي افراد به دست ما مي‌رسد، نشان مي‌دهد كه كانديداي مذكور سوابق بدي هم دارد. حالا با اين شرايط آن مرجع تقليد يا علماي بزرگوار بلادي كه ايشان را از دور مي‌شناسند، از كجا مي‌توانند از دادگستري بخواهند كه شما سوابق ايشان را به ما بدهيد؟ اصلاً از كجا مطلع هستند... ايشان مي‌فرمايند كه من تأييد كلي نكردم، من حسب ظاهر و آنچه كه در اينجا ديده‌ام تأييد كرده‌ام و يا اينكه براساس شهادت يكي از آشنايانش كه گفته آدم خوبي است شهادت بر شهادت آن فرد داده‌ام كه اين هم طبعاً پذيرفته نيست.» 🔻6. نکته مهم قابل ملاحظه ديگر توجه به اين حقيقت است که شوراي نگهبان تنها وظيفه نظارت بر انتخابات و احراز صلاحيت نامزدها را بر عهده دارد و در نهايت آنچه اتفاق مي‌افتد مساله انتخابات است که بازيگر اصلي آن مردم‌اند و اين مردم هستند که از ميان صاحبان صلاحيت قرار است که افرادي را به عنوان نماينده‌شان برگزينند. لذا همچنان حق انتخاب با مردم است و منتخبين ايشان عضو مجلس خبرگان خواهند بود. 🔻7. نکته قابل ملاحظه ديگر آنکه رهبر معظم انقلاب اسلامي توسط مجلس خبرگاني به عنوان رهبر جمهوري اسلامي برگزيده شد که نظارت بر آن انتخابات و احراز صلاحيت نامزدهاي را شوراي نگهبان بر عهده نداشت و بطور کل زمامداري بر عهده حضرت امام خميني(ره) بود. لذا هيچ شک و شبهه‌اي از اين دست در مورد انتخاب ايشان وارد نيست. رهبر معظم انقلاب خود در اين زمينه فرموده‌اند:«اين شبهه‌ي دُوري هم که گفته‌اند، حرف غلطي است؛ به‌خاطر اينکه اين شوراي نگهبان را رهبرىِ فعلي که معين نکرده؛ رهبرىِ قبل معين کرده‌اند. اين خبرگاني هم که مي‌آيند، نمي‌خواهند که رهبرىِ فعلي را انتخاب کنند؛ رهبري بعد را انتخاب خواهند کرد. اين چه دُوري است؟ اگر اين رهبري فوت کند، يا به هر دليل ديگري کنار برود، آن‌وقت رهبرىِ بعد را آن‌ها انتخاب خواهند کرد، وَالّا رهبر فعلي را که نمي‌خواهند انتخاب کنند. بنابراين هيچ دُوري نيست.» (22/6/1377) 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 آيا شبهه دور در مورد انتخابات خبرگان وارد است؟ آيا اين شبهه اعتبار خبرگان را زير سوال نمي‌برد؟ 🔹يکي از شبهات مطرح در مورد نظام اسلامي و ولايت فقيه به "شبهه دور" شهرت يافته است. اين شبهه به طرق مختلفي از جانب منتقدين و مخالفين شوراي نگهبان در طول سال‌هاي اخير مطرح گرديده است. شبهه با اين مقدمه قابل طرح است که در نظام اسلامي وظيفه خطير انتخاب، نظارت و عزل رهبري بر عهده مجلس خبرگان رهبري است که اين امر را مطابق با قوانين بايد انجام دهد. در اين ميان اعضاي مجلس خبرگان در فرآيندي انتخابي توسط مردم برگزيده مي‌شوند که نظارت بر اين انتخابات را شوراي نگهبان برعهده دارد. 🔹محل شبهه اينجا است که شش فقيه شوراي نگهبان که وظيفه احراز صلاحيت نامزدهاي انتخابات مجلس خبرگان را بر عهده دارند، خودشان توسط رهبري انتخاب مي‌شوند. و اين در حالي است که در نهايت اعضاي مجلس خبرگان قرار است که بر رهبري نظارت داشته باشند. اين در همين تنيدگي مي‌تواند موجب نوعي تباني به نفع رهبري گردد و معناي نظارت بر رهبري را بي‌اعتبار نمايد! چرا که رهبري مي‌تواند افرادي را به عضويت شوراي نگهبان درآورد که همسو و همراه و همدل با رهبري باشند. آنان نيز تنها صلاحيت فقهايي را در انتخابات مجلس خبرگان رهبر احراز کنند که با رهبري همسو و همدل و همراه باشند! لذا مجلس خبرگاني شکل گيرد که اعضاي آن همگي همسو با رهبري بوده و در نتيجه از انجام وظايف قانوني خود بازخواهند ماند. 🔹به واقع اين افراد بيش از آنکه وکيل و نماينده مردم باشند، وکيل مدافع رهبري و منصوب ايشان خواهند بود و بر خطاها و خروج از قانون‌هاي او چشم پوشي خواهند نمود. در اين شرايط امکان عزل و کناره‌گذاشتن چنين رهبري در صورت از دست دادن صلاحيت‌ها هيچگاه ممکن نخواهد شد! و حکومت اسلامي را نامشروع و بي‌اعتبار خواهد کرد! 🔹براي آنکه بتوان تا حدودي رفع شبهه نمود و اتهام تباني در جايگاه نظارت بر رهبري را منتفي نمود، بايد به توضيحات زير توجه نمود: 🔻1. در ارائه پاسخ به اين شبهه ابتدا بايد اشاره شود که چگونه نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبري به شوراي نگهبان واگذار گرديد؟ همانوطر که در سوال قبلب اشاره گرديد، بدون شک مناسب‌ترين نهاد حقوقي که اعضاي آن خود از مجتهدين هستند، شوراي نگهبان بود که هم طبق قانون اساسي، اساسا نهادي نظارتي است و نظارت بر اجراي دو انتخابات رياست جمهوري و مجلس شوراي اسلامي را نيز بر عهده داشت و براي اين کار از سازوکار و تشکيلات کارآزموده برخوردار است، همچنين بر يک فرد تکيه نداشته و شورايي عمل مي‌کند. و اينگونه بود که اعضاي اولين مجلس خبرگان رهبري پس از بحث و گفتگو و بررسي‌هاي مختلف، شوراي نگهبان را به عنوان متولي اين امر برگزيدند و با تغيير قانون اساسي آن را قانوني کردند. 🔻2. شبهه دور با تفسيري که ارائه شد، شبهه‌اي نيست که تنها در مورد انتخاب اعضاي مجلس خبرگان قابل طرح باشد، بلکه در جاهاي ديگري هم نمونه‌هاي شديدتر ديگري نيز قابل طرح است که اين نگاه در مورد آن سکوت کرده است. به عنوان نمونه در همه نظام‌هاي دموکرتيک دنيا برگزاري انتخابات رياست جمهوري، برعهده دولت و وزارت کشور است که هم شخص وزير و هم رئيس ستاد انتخابات را رئيس‌جمهور مستقيم يا غيرمستقيم انتصاب مي‌کند. در اينجا نيز امکان تباني و دخالت جدي در فرآيند انتخابات و تلاش براي به قدرت رسيدن شخصي که مطلوب مدنظر جريان حاکم بر دولت وجود دارد. اما در اين زمينه اعتراضي مطرح نمي‌شود! چون به خوبي معلوم است که گريزي از اين فرآيند وجود ندارد. چرا که هيچ کس جز دولت توانايي اجراي انتخابات را در کشور ندارد و پروسه سنگيني است که حتي اجراي آن توسط دولت نيز با مشکلات فراواني همراه است. ضمن آنکه اگر متولي ديگري براي اين امر انتخاب شود، باز هم اين امر که ممکن است در انتخابات اراده ناظران اعمال گردد وجود دارد. در انتخابات پارلمان نيز همين وضعيت جاري است و برگزاري انتخابات با هر که باشد (معمولا بر عهده وزارت کشور و دولت است) اين امکان براي آن مجموعه وجود دارد که اعمال نفوذ کرده و جريان و افراد خاص خود را وارد مجلس نمايد! 🔻3. فراموش نبايد کرد که در روند انتخابات، امکان تقلب يا تخلف هيچ وقت به صفر نمي‌رسد، چون اين اراده انساني است که متولي اجرا و نظارت است. اما در انتخابات مجلس خبرگان در نظام جمهوري اسلامي اين تخلف به حداقل رسيده است، چرا که مجتهدان عادل جامع الشرايط اين نظارت را بر حداقل رسانده است. به واقع اين ضعف موجود با نظارت دروني توسط افرادي که شهره به علم و عدالت در جامعه هستند تا حد ممکن جبران شده است.
🔰 موانع انتخاب عقلاني 🦚مهدی سعیدی 🔹در مسير انتخاب عقلاني دام‌ها و راهزناني پنهان‌ هستند که اجازه رسيدن به هدف را به رأي‌دهندگان نمي‌دهند و نسبت به آنان بايد هوشيار بود. 1‌- اولين آفت در اين مسير ميل افراد به «تقليد و پيروي کورکورانه» است؛ چراکه انتخاب عقلاني دردسرهايي دارد، از جمله آن وقت گذاشتن براي تحقيق و بررسي و تلاش براي شناخت نامزدهاي انتخاباتي است. اين هزينه‌اي است که اغلب افراد از آن اکراه دارند و ترجيح مي‌دهند که در اين مسئله تقليد کنند. 2- راهزن ديگر هوشمندي در رأي دادن، نشناختن معيارها و شاخصه‌هاي گزينه مطلوب است. بهترين معيار در اين زمينه رجوع به رهنمودها و توصيه‌هايي است که بزرگان مورد اعتماد جامعه در اختيار ملت و توده‌ها قرار داده‌اند که در رأس آنان رهبر معظم انقلاب اسلامي قرار دارد. 3- يکي ديگر از موانع انتخاب مطلوب، تکيه بر يک مؤلفه و بي‌توجهي به شاخصه‌هاي ديگر نامزد اصلح است. نتيجه اين رويکرد، انتخاب گزينه‌اي است که شايد داراي ويژگي برجسته‌اي باشد، اما فاقد حد مطلوب شرايط ديگر خواهد بود. به واقع بايد تلاش کرد تا به همه شرايط توجه شود و از نگاه تک‌بعدي به نامزدها پرهيز کرد. 4‌- غلبه احساسات و عواطف، راهزن ديگري است که مسير عقلانيت انتخابات را ناکام خواهد گذاشت. متأسفانه شور و هيجانات رقابت‌هاي انتخاباتي آنقدر بالا مي‌گيرد که گام‌هاي تعقل در نيمه راه رها مي‌شود و احساسات و حب و بغض‌ها بصيرت و انتخاب آگاهانه را از آدمي سلب مي‌کند. 5- دوقطبي شدن فضاي انتخابات، بستري آلوده است که زمينه را براي حذف عقلانيت از صحنه انتخابات فراهم خواهد کرد. با دوگانه شدن فضاي انتخابات و سياه و سفيد شدن نامزدها، ديگر معيارها و ملاک‌هاي واقعي سنجش کنار مي‌رود و شاخصه‌ها و مؤلفه‌هاي ساختگي و غير واقعي، معيار گزينش افراد خواهد شد. اين در حالي است که معمولاً تفاوت گزينه‌ها آنقدر زياد نيست که يکي را کاملاً صالح و ديگري را فاسد ديد، يکي را منجي و ديگري را ويرانگر! اين البته به معناي تفاوت و تفوق نامزدها بر يکديگر نيست که اگر چنين بود، ديگر انتخابات معني و هويت خود را از دست مي‌داد، بلکه تأکيد بر آن است که رقابت‌هاي انتخاباتي نبايد تا جايي بالا بگيرد که به قربانگاه عقل و آوردگاه عواطف و حب و بغض‌ها تبديل شود. 🔹توجه به اين موانع و عبور از آنها، نويدبخش انتخاباتي معقول و هوشمندانه خواهد بود که رأي‌دهنده در آن بر حجت شرعي خود عمل خواهد کرد و نتيجه آن نيز انتخاب فردي کارآمد و شايسته خواهد بود که موجبات تحقق مجلس اسلامي را فراهم خواهد آورد. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
shab-ashooraii-03.mp3
1.39M
🔰 صدا و محتوایی بهشتی از شهید آوینی که همه آلودگی های دنیایِ جهنمی ما را از بین می برد. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
31.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 از اطرافیان خود آغاز کنیم ... هِیْئَتِ جَنَّتُ الْحُسِینْ (ع) 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj