دامان نوحزبالهیگری و چنگ نوچنارها
#مهدی_تکلو
در یادداشتی با عنوان «من کنار خودجوشها میایستم» انگیزهی اصلیام را در حمایت از آقای جلیلی در دور دوم بیان کردم. نقطۀ پیوند من با او به جز مختصات شخصی و انقلابیاش، جاذبهی نیروی مبارک حزبالهی خودجوش اطراف ایشان بود. اما ماجرای «خودجوشها» با «پاجوشها» متفاوت است. من به دلایل متعددی از داستان رمانتیک «غلبه پاجوشها و بر چنارها» حذر دارم و معتقدم امروزه واجبترین کار تمایز خودجوشها از پاجوشهاست؛ همانگونه که سالهاست به بهانهی «مسئله زن» بر اهمیت گندزدایی از دین و انقلاب اسلامی و پرتو افکندن بر الهیات تحجر مینویسم.
پاجوشها خود هیچ تفاوتی با چنارها ندارند و نزاع آنها نزاع فقر علیه غنا، پاپتیها علیه پدرسالارها و... نیست و از دوستانی که سرمست یک رخداد نورانی و شگفت در سپهر سیاسی ایران هستند فاصله میگیرم. آری! مسیر تاریخ و ماجرای انقلاب همواره به سوی توسعه تشخیص و اراده آحاد مردم پیش میرود اما فراموش نکنید همواره تفرعنستیزی در معرض خطر سامریها هم هست. چه بسا که پاجوشها خود چنارهای تازهبهدورانرسیده باشند و در سودای ایشان چیزی جز چنار شدن/بودن نیست. و الا اگر در این بین چیزی جز نزاع سیاستزده این دو چنار در کار بود باید واقعاً میان آنها تفاوتهای ماهوی مهمی دیده میشد. آنها خود نیز میخواهند پدرسالار باشند و الا الهیات، خوی و شیوههای عملی آنها هیچ تفاوتی با اصولگرایان سنتی ندارد. گفتند دروغ میگویند و خود دروغ گفتند، گفتند نظرسازی میکنند و خود نظرسازی کردند، گفتند قدرتطلبند و خود برای رسیدن به قدرت به هر رطب و یابسی چنگ زدند، با تحمیق و فریب مخالف بودند اما خواستند بالا تا پایین را تحمیق کنند و فریب بدهند و با ادعای شفافیت و عدالت، تا جایی که میشد قانون را زیرپا بگذارند گذاشتند.
من کنار خودجوشها میایستم که انقلابیاند. خودجوش آن زنی بود که خانواده خود را رها کرد و برای تبلیغ به روستاهای مرزی رفت و خودجوش طلبهای بود که ساعتها زیر آفتاب با مردم گفتگو میکرد. من کنار انقلابیها و حزبالهیها میایستم و نه در کنار متحجرین شورشی که برای مقدسسازی از خود از همهی سرمایههای نظام مقدس گذشتند، حیا و ادب را کنار گذاشتند و از هیچ تهمتی نهراسیدند. کجای این حرکت معنوی است؟ قالیباف را سالها به لجن کشیدند، آقای جاودان را به اهل سقیفه چسباندند و دست در دست افشاگرهای خوارجیمسلک و پروژهبگیر گذاشتند. حجم بالای رأیسلبیشان را به خاطر التقاط متحجرانهشان نادیده گرفتند و در ناکامیشان از جلب نظر مردم به تحقیر مردم پرداختند. من دست یکایک میلیونها خودجوشی را که به تشخیص خود نسبت فرد اصلح تلاش کردند میبوسم اما نمیپذیرم و نمیگذارم پاجوشها خودشان را تشکل 14میلیونی روایت کنند و بر خود جامۀ تقدس اسلام و انقلاب بکشند و اصالتها را به انحصار خود درآورند.
این جریان که ترکیبی زننده از چپگرایی، خوارجیمسلکی و تحجر است، از هالهی تقدسی انقلابی حول جلیلی سوءاستفاده میکنند تا هم با اسطورهسازی از او امتیاز خود را بالا ببرند و هم از نیروی ناب و پاک حزبالهیهای خودجوش بهره بکشند. اگر بتوانند از جلیلی احمدینژاد دیگر بسازند چنین میکنند و اگر بتوانند از رهبری عبور کنند پرهیزی ندارند. این همان انحراف عدالتخواهی سالهای پیش است که نوچنارها تلاش کردند آن را از یک جریان محدود به یک فرهنگ غالب تبدیل کنند. فرهنگی که در آن نابگرایی ظاهربین و متحجرانه همراه با قدرتطلبی شورشی و بیقید و بیاخلاق هیچ چیز جز قبیلهشان را در امان نمیگذارد. عفونت خود را نمیبینند و مو را از ماست بقیه بیرون میکشند! این همان نهاد قدرت تحجری است که میگفتم پشت جلیلی کمین کرده و از او پل ساخته است. حال ما با یک هستهی سخت مواجهیم که توانسته اخلاق کریه عدالتخواهی خوارجی را با داستانسازی رمانتیکِ جنگ فقر و غنا زباندار کند و با تمامیتخواهی اسلام و انقلاب را به نام خود سند بزند و همه را جز خود به زیر بکشد. همانگونه که امروز نجات جلیلی ضروری است، حفظ حریم نیروی پاک و معنوی حزبالهی نیز مسئولیتآور خواهد بود. حزبالهیها نیک میدانند هرگز با مرکب باطل به مقصد سعادت نخواهند رسید.
@Mahdi_Takallou
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
زندگی زیباست، اما #شهادت از آن زیباتر است؛ سلامت تن زیباست، اما پرندهی عشق، تن را قفسی میبیند که در باغ نهاده باشند. و مگر نه آنکه گردنها را باریک آفریدهاند، تا در مقتل کربلای عشق، آسانتر بریده شوند. و مگر نه آنکه از پسر آدم، عهدی ازلی ستاندهاند که #حسین را از سر خویش، بیشتر دوست داشته باشد. و مگر نه آنکه خانه تن، راه فرسودگی میپیماید تا خانه #روح ، آباد شود. و مگر این عاشق بیقرار را بر این سفینه سرگردان آسمانی، که کرهی زمین باشد، برای ماندن در اصطبل خواب و خور آفریدهاند. و مگر از درون این خاک، اگر نردبانی به آسمان نباشد، جز کرمهایی فربه و تنپرور برمیآید.
❤️ای #شهید ، ای آنکه بر کرانهی ازلی و ابدی وجود بر نشستهای، دستی برار و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را نیز، از این منجلاب بیرون کش”.
#سید_مرتضی_آوینی❤️
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 پاسخ به ادعای حضور همه جور آدم در عزاداری امام حسین ع توسط استاد حاج شیخ حسین انصاریان:
🔹مجلس عزای امام حسین(ع) پذیرای همه نوع افکار است، اما نه همه نوع ابزار
🔹 شرابخوار هم شاید به مجلس امام حسین بیاید اما نه با شیشه شراب، قمارباز هم میتواند به مجلس امام حسین بیاید اما نه با آلات قمار
🔹آن سگباز و میمونباز هم میتوانند به مجلس امام حسین بیایند اما نه با سگ و میمون
🔹 طبیعتا آن کسی هم که کاشف حجاب است و در خیابانها تننمایی میکند هم میتواند به مجلس امام حسین بیاید اما وقتی به مجلس امام حسین وارد شد حق ندارد با ابزار گناه و با تظاهر به گناه یعنی با سر لخت و یا تن لخت وارد شود. پس حتماً باید آداب پوشش را رعایت کند.
🔹 بله دستگاه امام حسین بزرگ است و پذیرای همه افکار و ادیان است. ولی قائده و قانون دارد، احترام دارد.
🔹 همه نوع آدمی حق دارد وارد مجلس امام حسین شود،حتی آن گنهکار هم حق دارد، اما هیچکس حق ندارد آداب این مجلس را به سخره گرفته و بیحرمتی کند.
🔹 هیچ کس حق ندارد با ابزار گناه و با تظاهر به گناه وارد این مجلس شود و حرمت این مجلس را بشکند و قبح زدایی کند.
🔹 مهمان حرمت دارد به شرط اینکه حرمت صاحب خانه را حفظ کند.
#سبک_زندگی
#هیأت_سکولار
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
✳️ و شهید، قلب تاریخ است...
كسانی كه مرگ سرخ را به دست خويش به عنوان نشان دادن عشق خويش به حقيقتی كه دارد میميرد و به عنوان تنها سلاح برای جهاد در راه ارزشهای بزرگی كه دارد #مسخ میشود انتخاب میكنند، شهيدند حی و حاضر و شاهد و ناظرند، نه تنها در پيشگاه خدا كه در پيشگاه خلق نيز و در هر عصری و قرنی و هر زمان و زمينی.
و آنها كه تن به هر #ذلتی میدهند تا #زنده بمانند، مردههای خاموش و پليد تاريخند، و ببينيد كه آيا كسانی كه سخاوتمندانه با حسين «ع» به قتلگاه خويش آمدهاند و مرگ خويش را انتخاب كردهاند، در حالی كه صدها گريزگاه آبرومندانه برای ماندنشان بود، و صدها توجيه شرعی و دينی برای زنده ماندنشان بود، توجيه و تأويل نكردهاند و مردهاند، اينها زنده هستند؟ آيا آنها كه برای ماندنشان تن به ذلت و پستی رها كردن حسين «ع» و تحمل كردن يزيد دادند؟ كدام هنوز زندهاند؟ هركس زنده بودن را فقط در يك #لش_متحرك نمیبيند، زنده بودن و شاهد بودن حسين «ع» را با همه وجودش میبيند، حس میكند و مرگ كسانی را كه به ذلتها تن دادهاند، تا زنده بمانند، میبيند.
آنها نشان دادند، شهيد نشان میدهد و میآموزد و پيام میدهد كه در برابر ظلم و ستم، ای كسانی كه میپنداريد: «نتوانستن از جهاد معاف میكند»، و ای كسانی كه میگوييد: «پيروزی بر خصم هنگامی تحقق دارد كه بر خصم غلبه شود»، نه! شهيد، انسانی است كه در عصر نتوانستن و غلبه نيافتن، با مرگ خويش بر دشمن #پيروز میشود و اگر دشمنش را نمیكشد، #رسوا میكند.
و شهيد، #قلب تاريخ است، همچنانكه قلب به رگهای خشك اندام، خون، حيات و زندگی میدهد. جامعهای كه رو به #مردن میرود، جامعهای كه فرزندانش ايمان خويش را به خويش از دست دادهاند و جامعهای كه به #مرگ_تدريجی گرفتار است، جامعهای كه تسليم را تمكين كرده است، جامعهای كه #احساس_مسئوليت را از ياد برده است، و جامعهای كه اعتقاد به انسان بودن را در خود باخته است، و تاريخي كه از حيات و جنبش و حركت و زايش بازمانده است، شهيد همچون قلبی، به اندامهای خشك مرده بیرمق اين جامعه، خون خويش را میرساند و بزرگترين معجزه شهادتش اين است كه به يك نسل، #ايمان_جديد به خويشتن را میبخشد. شهيد حاضر است و هميشه جاويد. [اما] کی غايب است؟!
#علی_شریعتی
#حسین_وارث_آدم
مجموعه آثار شماره ۱۹
#پس_از_شهادت
صفحات ۲۰۳ و ۲۰۴.
#زندگی_مکتبی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔴 آمریکا! آمریکا!
این بلاهت عظیم و توحش متمدن و بدویت مدرن و خشونت با اتیکت و غارت قانونمند و خوشبختی زشت و آزادی لَش و دموکراسی احمق و اندیویدوالیسم قالب ریزی شده و استانداردیزه و بالاخره همان #جاهلیت عرب، یا شریف های قریشی و سیاه های حبشی و کعبه مقدسی که اینک مجسمه آزادی نام دارد و بازار عکاظی که وال استریت و بنی امیه و بنی عبد مناف و بنی هاشم که خانواده مورگان و خانواده فورد و خانواده راکفلر و کندی و همان خاطره موهوم و فخر مجهول به ابراهیم و اسماعیل که اینجا جرج واشنگتن و ابراهیم لینکلن و در اینجا و آنجا و هر جا، طوایف یهود بنی قریظه و بنی نضیر و بنی قینقاع که پول و جواهر و بازار و می فروشها را تیول خود دارند، منتهی در ابعادی میلیونها برابر اگراندیسمان شده و هر شتر جمازه دو کوهانه، یک جمبوجت ب ۵۲ هشت موتوره بمب افکن گشته و دارالندوه شیوخ ، سازمان سیا شده و هر ابولهبی، یک دالس و کیسنگر و هر حمالت الحطب و هندجگر خوار یک پتیاره دیوی چون خانم روزولت و هر وحشی حمزه کشی، یک چومبه یا ژنرال و وان تیو!
.
📚برگرفته از #مجموعه_آثار_1 ، ص 70
.
#با_مخاطبهای_آشنا 🌿
#دکتر_علی_شریعتی 🌿
#جنایات_غرب
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
📊 نسبت آرا رؤسای جمهور به واجدان شرایط
🔹 در انتخابات ۳ دوره اخیر ریاست جمهوری با کاهش نسبت آراءِ رئیس جمهور منتخب به واجدان شرایط روبرو بودهایم. کاهش مشارکت یکی از عوامل این اتفاق بوده است.
🔹 در مرحله دوم انتخابات این دوره نیز با وجود افزایش مشارکت نسبت به انتخابات قبلی، این نسبت به روند کاهشی خود ادامه داده که علت آن نزدیک بودن آراءِ رقیب به نامزد پیروز بوده است.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 آقای رییسجمهور؛ بگویید دیگر روضه حضرت قاسم(ع) نخوانند!
🔺در یکی از روزهای سال ۱۳۶۲، زمانی که آیتالله خامنهای، رئیسجمهور وقت، برای شرکت در مراسمی از ساختمان ریاست جمهوری خارج میشد، متوجه سر و صدایی شد که فریاد میزد: «آقای رئیسجمهور! آقای خامنهای! من باید شما را ببینم.»
🔺مرحمت گفت: «آقاجان! من از اردبیل آمدهام تا اینجا که یک خواهشی از شما بکنم.» رئیسجمهور گفت: «بگو پسرم. چه خواهشی؟» مرحمت گفت: «آقا! خواهش میکنم به آقایان روحانی و مداحان دستور بدهید که دیگر روضه حضرت قاسم ع نخوانند!» رئیسجمهور متعجب پرسید: «چرا پسرم؟»
🔺مرحمت گفت: آقاجان! حضرت قاسم (ع) ۱۳ ساله بود که امام حسین ع به او اجازه داد برود در میدان و بجنگد، من هم ۱۳ سالم است ولی فرمانده سپاه اردبیل اجازه نمیدهد به جبهه بروم.
🔺سه روز بعد، فرمانده سپاه اردبیل، مرحمت را خوشحال دید که با حکمی پیشش آمد. میتوانست باز هم مرحمت را سر بدواند ولی مطمئن بود که میرود و این بار از خود امام خمینی حکم میآورد. گفت اسمش را نوشتند و مرحمت بالازاده رفت در لیست بسیجیان لشکر ۳۱ عاشورا.
#زندگی_مکتبی
#سبک_زندگی
#هیأت_سکولار
#شهادت
#جهاد_حتی_الشهاده
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 عزاداری سکولار
🔹در سالهاي اخير جريانهايي انحرافي تلاش کردهاند تا هيئات مذهبي را از روح و جوهره خود جدا سازند. اين جريان که توسط حکيم فرزانه انقلاب اسلامي به جريان "تشيع انگليسي" شهرت يافته است، الگويي از هيئتداري را ارائه ميکند که ميتوان آن را "هيئت سکولار" ناميد. در هيئت سکولار، قرائتي از نهضت امام حسين(ع) ارائه ميگردد که در آن نسبتي بين اسلام و سياست وجود ندارد و اين در حالي است که رکن اساسي نهضت حسيني مبارزه با قدرت فاسد و حاکميت ناخلفي است که به زور بر جايگاه صالحان و انبياء و اولياء الهي تکيه زده بود. لذا چگونه ميتوان در رساي مظلوميت خاندان اهل بيت(ع) گريست و بني اميه را لعنت کرد و از ديگر سو از لعن و نفرين يزيديان زمان که همانا استکبار جهاني و صهيونيسم بين الملل است، پرهيز نمود؟!
🔹هيئت طراز اسلام ناب محمدي(ص) محفلي است که در جهت تقويت جبهه حق عمل ميکند. لذا بايد در جهت تقويت نهضت اسلامي ملت ايران و نظام اسلامي برآمده از آن - که تحققش آرزوي انبياء و اولياء الهي و حضرت اباعبدالله الحسين(ع) بوده است - باشد. هيئتي که از درون آن انسانهاي مومن در خدمت انقلاب و ارادتمند و پا به کار ولي خدا در زمان غيبت معصوم(ع) بيرون نيايد، با هيئت مطلوب اهل بيت(ع) فرسنگها فاصله دارد. از چنين مجالسي بوي خاندان عصمت و طهارت به مشام نميرسد!
🔹برخي از جريانهاي سياسي داخلي نيز تلاش دارند تا الگويي از هيئت سکولار ارائه دهند که با منافع جناحيشان سازگار باشد! اين جريان ميکوشند تا هيئات انقلابي و حزباللهي را تخريب و بدنام کرده و با انگ زدن و متهم کردن به جناحي بودن، مردم را از رجوع به چنين جلساتي منع کنند و اتفاقا هيئتهاي سکولار را نماد هيئت طراز نهضت حسيني معرفي نمايند! توصيه آسيبشناسانه مرجع عاليقدر شيعه که فرمودهاند: «نبايد به نام مداحي كارهاي سياسي و جناحي كرد خطباي محترم نيز بايد مراقبتهاي لازم را داشته باشند» نيز دست مايه بهره برداري سياسي ايشان شده و با مصادره به مطلوب و تحريف معنوي اين اظهارات نسبت به سياسي شدن هيئتهاي انقلابي موضوع گيري کرده و آنان را دعوت به پرهيز از ورود به سياست ميکنند.
🔹جالب آنجا است که خود به اين توصيهها پايبند نيستند! و برخلاف ادعايشان در طول سالهاي اخير هيئتهاي محدودي که اصلاحطلبان توانستهاند آمادهسازي نمايند، رويکردي کاملا سياسي داشته و چهرههاي کاملا سياسي سخنراني و منبر آن را بر عهده داشتهاند. به عنوان نمونه در روز ششم محرم سال 1395، حجتالاسلام سروش محلاتي در دانشگاه علامه طباطبايي تهران سخنراني را با عنوان «امکان يا امتناع مذاکره در سياستهاي انقلابي» ايراد کرد و تلاش نمود تا از قيام حسيني بستري براي توجيه مذاکرات ديپلماتيک دولت اعتدال فراهم آورد. اظهاراتي که با واکنشهاي صاحبنظران و صاحبنظران تاريخ اسلام همراه بود! به واقع اصلاحطلبان قبول دارند که نهضت امام حسين(ع) خرج توجبه مذاکره و برجام و ... گردد، اما اگر در تحليل قيام حسيني بر ضرورت دفاع از انقلاب اسلامي و تبعيت از رهبري نظام اسلامي و هوشياري و بصيرت در برابر دشمن و استکبارجهاني تاکيد شود، جلسه متهم به سياسي بودن خواهد شد!
🔹حاصل اين نگرش آن است که نهضت حسيني در سال 61 ه.ق محبوس و ابتر مانده و از تبديل شدن به مانيفستي براي تبيين مرزهاي جبهه حق و باطل در دنياي امروز و ايستادگي و مقاومت در برابر جبهه استکبار جهاني باز ماند!
#زندگی_مکتبی
#سبک_زندگی
#هیأت_سکولار
#شهادت
#جهاد_حتی_الشهاده
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj