eitaa logo
بیم موج
1.4هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.4هزار ویدیو
93 فایل
قال مولانا امیرالمؤمنین ❤ : وَ اللَهَ اللَهَ فِی الجِهَادِ بِاَموَالِکُم وَ اَنفُسِکُم وَ اَلسِنَتِکُم فِی سَبِیلِ اللَه چو غلام آفتابم هم از آفتاب گویم نه شبم نه شب پرستم که حدیث خواب گویم ادمین: @bimemoj1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🎄 مجاهدان عرصه تبيين آنچه در ميان حماسه باشکوه اربعين حسيني بيش از هر چيز ديگر محوريت يافته است، نقش بزرگ بانويي است که حادثه روز دهم سال شصت و يکم هجري را در طول سفري چهل روزه به مبدا تاريخ عشق و حريت و عدالت‌خواهي تبديل کرد و براي هميشه تاريخ به چراغ راه عدالتخواهان و مجاهدان راه حق بدل نمود! در سناريوي طراحي شده خاندان ابوسفيان، همه چيز به دقت تدبير شده بود تا صداي 72 آزادي خواه بزرگ تاريخ در ميان ضربات شمشيرها خفه شود و خط تحريف؛ آنان را زياده خواهاني خارجي معرفي کند که براي ايجاد اختلاف و فتنه و کسب قدرت بر امام جامعه اسلامي خروج کرده بودند که در نهايت به سزاي اعمالشان رسيدند و با ذلت و خواري به دست سپاه اسلام سرکوب شدند! در اين معرکه بزرگ و جنگ ادراکي تدارک ديده‌شده، همه چيز براي ارائه چنين تصويري انحرافي از قيام حسيني فراهم بود، اما آنچه در اين ميان مغفول مانده بود و دشمن توان ارزيابي و مهار قدرت آن را نداشت، نقش مجاهداني بود که هرچند سلاح شان در معرکه خون و آتش کارکرد نداشت، اما سفيراني بودند که در معرکه جهاد تبيين توانستند، حماسه‌اي بزرگ عاشورا را به عنوان بزرگترين قيام رهايي بخش بشريت در دفتر تاريخ ثبت کنند! ميداندار اين جهاد بزرگ شيرزن کربلا و دختر حيدر کرار بود که با تحمل همه مصائب و مشکلات، رسالت حسين بر دوش و زبان علي در کام گرفته بود تا نگذارد در اين معرکه يزيديان، راه حقيقت گم گردد و خورشيد پر فروغ اسلام علوي در سايه سيطره بني اميه محو شود، و کاروان بشريت قبله هدايت و مسير سعادت خود را از دست رفته ببينند! داستان جنگ شناختي دشمن براي ذبح حقيقت با ابزار تحريف، داستاني مختص به سال 61 هجري نيست، قصه هميشه تاريخ در تقابل جبهه حق و باطل است که امروز نيز انقلاب اسلامي که تداوم بخش نهضت حسيني است، در هم معرکه به مصاف جبهه استکبار جهاني رفته است! امروز زياده خواهان عالم و دشمنان عدالت و آزادي با همه توان تلاش دارند تا با اسلام هراسي، ايران هراسي، خامنه اي هراسي، سپاه هراسي، ... تصوير معوجي از حقيقت ارائه دهند. و با شبهات گسترده، توده هاي ناآگاه را گمراه کرده و اردوگاه جبهه حق را به محاق ببرند! اينجا است که تربيت يافتگان مکتب اربعين بايد به مثابه سربازان و افسران جنگ نرمي عمل کنند که در معرکه «جهاد تبيين» پيشگام و پرچمدار بوده و با همه هوشمندي و خوش فکري و استقامت و پايداري، نگذارند دشمن پیروز این میدان باشد! حکيم انقلاب اسلامي که پيش از اين بارها فرمان "حي علي الجهاد" در عرصه جنگ نرم را صادر کرده بودند، ديروز در سخناني به مناسبت اربعين حسيني، حجت را بر همه تمام کردند! از امروز فصل جديدي براي اربعينيان آغاز شده است! هر که دارد هوس کرب و بلا بسم الله!✋ @bimemoj
📛 جنگ و نسل پرسشگر دهه پنجم شايد با گذشت چهار دهه از آغاز جنگ تحميلي، طبيعي آن باشد که نسل جوان کشور که در آن روزها حتي به دنيا نيامده بود، نسبت به پديده‌اي به نام جنگ چندان سوال و حساسيتي نداشته و در مورد آن نپرسد و نخواهد که بداند. شايد برخي معتقدند که نسل امروز آنچنان مشغول مسايل امروز و فردا است که ديگر فرصت پرداختن به گذشته را ندارد و لذا ديگر پرداختن به جنگ و مسايل آن موضوعيتي نخواهد داشت. برخي بر اين باورند که جنگ حتي براي نسل ديروز نيز به خاطراتي بايگاني شده بدل گرديده که ارزش تورق نداشته و آنان نيز انتظار ورود مجدد به آن مساله را ندارند. اما در وراي اين ادعاها کافي است تا مروري بر برخي نشانه‌ها و سنجه‌ها داشته باشيم تا به تحليل ديگري از آنچه واقعيت پيدا و پنهان جامعه امروز ماست نيز دست يابيم. يکي از نشانه‌ها که حکايت از دغدغه مندي و تعلق ملت به ويژه نسل جوان امروز به فهميدن و دانستن درباره جنگ دارد استقبال از برنامه‌هايي است که در ايام سالگرد دفاع مقدس به اجرا در مي‌آيد. پخش مستندها، گفتگو با صاحب نظران و نقل خاطرات و ... در اين ايام معمولا با همراهي خوبي از سوي نسل جوان همراه بوده است. آنچه در قالب اردوي‌هاي زيارتي راهيان نور در طول سال‌هاي گذشته شاهد بوده‌ايم نيز مويد ديگري است بر آنکه حرف‌هاي دفاع مقدس اين ملت همچنان خريداري مشتاق دارد. در فضاي مجازي نيز بازار فعالين علاقمند به مفاهيم و ارزشهاي دفاع مقدس همچنان داغ است و بسياري دوست دارند که در اين بار بنويسند و بخوانند. آمار فروش کتابهاي رمان و داستان و خاطرات موفق دفاع مقدس نيز نشان از آن دارد که اگر اثري فاخر در اين زمينه ارائه گردد حتما به تجديد چاپ‌هاي چندباره خواهد رسيد. درخشش فيلم جاودانه‌اي چون "چ" و استقبال خوب تماشاگر از آن نيز نمونه ديگري براي تاييد ادعاي مذکور است. فارغ از اين پيش فرض، نکته مهم آن است که در توجه به نگرش نسل جوان به جنگ بايد به ويژگي‌ها و دغدغه‌هاي اين نسل توجه ويژه نمود. واقعيت آن است که نسل جوان امروز زاويه ديد متفاوتي نسبت به جنگ دارد که بايد اين تفاوت به رسميت شمرده شود. نسل امروز نسل پرسشگر است و منتقد. سوالاتش کمي با طعن و تيزي سخن همراه است. تقدس جنگ در نگاه اين نسل با نسل گذشته متفاوت است. روحيه پرسشگري نيز بر کاستن از تقدس جنگ مي‌افزايد. او دوست دارد که بداند چرا و چطور جنگيديم؟ او با نگاه تيزبينانه‌اش امروز مي‌پرسد که آيا بهتر از آنچه در صحنه نبرد محقق شد آيا امکان جنگيدن نبود؟ آيا بهتر نمي‌شد که جنگ را مديريت کرد؟ او دوست داردکه همه برگه‌هاي تاريخ جنگ را تورق کرده و بر ابهامات و نانوشته‌ها متوقف نشود. او نمي‌خواهد چيزي از جنگ در پس پنهان بماند که او ندانسته باشد، لذا بيش از آنکه بدنبال توصيف خطوط نوشته شده جنگ باشد دوست دارم تا فاصله سفيد بين سطور را بيابد و در مورد آن گمانه زني کند. نگاه انتقادي او همه مسئولين را به ميدان مناظره مي‌طلبد و هيچ کس از گزند سوالات تند و تيز آن در امان نيست. او در مورد پايان جنگ مي‌انديشد و مي‌خواهد بداند که چگونه شد که امام قطعنامه 598 را پذيرفت و اين پذيرش را به نوشيدن جام زهر تعبير نمود؟ چه عواملي در پذيرش آن موثر بود؟ چرا تا چند روز پيش از آن امام نظري ديگر داشت و چرا اصلا پيش از اين حاضر به پذيرش آتش بس نبود؟ لازمه پاسخ به اين سوالات و ده‌ها سوال ديگر توسط نسل اول انقلاب و آناني که با رشادت و تلاش خود جنگ را مديريت کرده و آن حماسه‌ها را آفريدند آن است که اولا نسل جوان امروز را به رسميت شمرده و خود را در قبال آنان پاسخگو بدانند و ثانيا با صبر و حوصله و با استدلال و منطق و با زباني لين و قابل فهم براي نسل امروز سخن بگويند و به اقناع آنان بينديشند. جنگ، امروز همچنان براي نسل جوان ما مساله است و اين خود ارزش بسيار بالايي است که بايد به آن به مثابه فرصتي براي بسط ارزش‌هاي دفاع مقدس و ارائه الگوي سبک زندگي بسيجي نگريست و تا زماني که اين سوالات و پرسشگري‌ها هست حکايت از آن است که مي‌توان به انتقال آن فرهنگ به نسل امروز اميدوار بود. عزيزي مي‌گفت که نسل جوان امروز ما مي‌پرسد که چرا جنگيديد؟ و ما نسل اولي‌ها اگر پاسخي در خور براي او ارائه نکرديم ديگر حتي نخواهد پرسيد که چرا جنگيديد؟! جامعه بي‌سوال جامعه مرده و بي‌تفاوت است و خدا نکند که نسل امروز ما به گذشته خود بي‌تفاوت گردد. نسل امروز ما سخت به آن فرهنگ زلال محتاج است، چه خود بداند و چه نداند! اين نسل با آشنايي با ذخاير عظيم تفکر بسيجي که در هشت سال دفاع مقدس متولد گرديد و بارور شد خواهد توانست در برابر هجمه‌هاي خانمان سوز بيگانگان هويت خود را يافته و با عزت و سربلندي ايستادگي نمايد. و مويد پيش بيني آن مرد الهي باشد که فرمود: «خدا مي‌داند که راه و رسم شهادت کور شدني نيست؛ و اين ملتها و آيندگان هستند که به راه شهيدان اقتدا خواهند نمود» @bmemoj
15.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 توهمات اردوغان و علی‌اف تا آخر ببینید 👌 ! @bimemoj
مرز ارمنستان.pdf
19.52M
⭕️ در مرز ایران و آذربایجان چه می‌گذرد؟! @bimemoj
🌀 دولت انقلابی و اولین گام ها برای ایجاد ثبات اقتصادی @bimemoj
12.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️اسطوره اخلاق و عرفان، در گیر و دار مشکلات زندگی ❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.🔘 هاشمی در مراسم تنفیذ احمدی‌نژاد حضور پیدا نکرد . 🔹مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص و مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرفوری: هاشمی پس از انتخابات قبول نکرد از احمدی‌نژاد حمایت کند و حتی در مراسم تنفیذ شرکت نکرد. @bimemoj
نان پدر و شیر مادر حلالت، قهرمان! ❤️ @bimemoj
❌ روز بدون شکست کشتی ایران ۲ طلا و ۴ فینالیست در مسابقات قهرمانی کشتی آزاد جهان، محصول تلاش قهرمانان ایرانی در امروز است. رخدادی که در ۵۰ سال اخیر بی نظیر بوده است! @bimemoj
یکی از هدفهای ائمه تبیین درست اسلام و تفسیر حقیقی قرآن و افشاگری تحریفها و تحریف کننده‌ها بود ۱۳۶۴/۰۱/۲۳ @bimemoj
📮 مرزهای کسب آگاهی سیاسی و دخالت در معارضات سیاسی من یک وقت در دوران زندگی تقریباً پنجساله‌ی حکومت امیرالمؤمنین(علیه الصّلاةوالسّلام) و آنچه که پیش آمد، مطالعات وسیعی داشتم. آنچه من توانستم به عنوان جمع‌بندی به دست بیاورم، این است که «تحلیل سیاسی» ضعیف بود. البته در درجه‌ی بعد، عوامل دیگری هم بود؛ اما مهمترین مسأله این بود. والّا خیلی از مردم هنوز مؤمن بودند؛ اما مؤمنانه در پای هودج ام‌المؤمنین در مقابل علی(علیه‌السّلام) جنگیدند و کشته شدند! بنابراین، تحلیل غلط بود. موضع خود را شناختن و در آن قرار گرفتن، هوشیاری سیاسی، شم سیاسی و قدرت تحلیل سیاسی - البته به دور از ورود در دسته‌بندیهای سیاسی - خودش یکی از آن خطوط ظریفی است که من در پیام هم به شما عرض کردم؛ امام هم که مکرر در مکرر فرموده بودند. البته یک عده خوششان نمی‌آمد: نه، چرا در کارهای سیاسی دخالت نکنند؟! همان وقت من یادم هست که بعد از گذشت چند ماه از فرمایش امام، یک حادثه‌ی انتخاباتی در پیش بود و زیدی به یکی از شهرها رفته بود - که نمی‌گویم کجا، چون نمی‌خواهم نزدیک بشوم - و سخنرانی کرده بود. آن وقتها نوارش را آوردند و من گوش کردم. او می‌گفت: نه آقا، چرا می‌گویید سپاه در سیاست دخالت نکند؟ باید بکند؛ از شماها چه کسی بهتر؟(!) ببینید، اینها حرفهای خوشایند و دلنشینی است که این جوان مبارزِ پُر از خون انقلابی، به هیجان بیاید: بله، چه کسی از ما بهتر؟ امام این موضوع را صریحاً گفته بودند؛ اما اینها بین آگاهی سیاسی و حضور سیاسی در صحنه‌ی انقلاب - که این خوب است - و بین دخالت در معارضات سیاسی و جناح‌بندیهای سیاسی و به نفع یکی و به ضرر دیگری کار کردن - که این همان چیز بد و بسیار خطرناکی است که امام هیأتی را مأمور کردند و گفتند ببینید چه کسی این‌طوری است، از سپاه بیرونش کنید - خلط می‌کردند. توجه داشته باشید که انگیزه‌های سیاسی و جناحی نباید بتواند از یک مجموعه‌ی سالم، خالص و کارآمد مثل سپاه - که ذخیره‌یی است برای روزی که انقلاب از آن استفاده بکند - بهره ببرد. این ذخیره بایستی سربه‌مهر بماند، تا در جای خودش مصرف بشود. در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه، ۱۳۷۰/۰۶/۲۷ @bimemoj
📮 خطای محاسباتی در جنگ نرم و جنگ روانی - که جنگ روانی یکی از بخشهای جنگ نرم است - هدف دشمن این است که محاسبات طرف مقابل را عوض کند. ، ۱۳91/5/16 @bimemoj