eitaa logo
بیم موج
1.4هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.4هزار ویدیو
93 فایل
قال مولانا امیرالمؤمنین ❤ : وَ اللَهَ اللَهَ فِی الجِهَادِ بِاَموَالِکُم وَ اَنفُسِکُم وَ اَلسِنَتِکُم فِی سَبِیلِ اللَه چو غلام آفتابم هم از آفتاب گویم نه شبم نه شب پرستم که حدیث خواب گویم ادمین: @bimemoj1357
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ از اصلاح طلبان چه خبر؟ 📝 مهدی سعیدی ♨️ پس از انتخابات 1400 و کنار رفتن دولت مطبوع اصلاحات، اصلاح طلبان 4 مولفه را برای کنشگری سیاسی و بازگشت مجدد به قدرت در دست کار دارند: 1⃣ _ اصلاح‌طلبان از یک‌سو چشم‌انتظار ثبت خطا و ناکامي در عملکرد دولت‌اند در اين مسير اميدوارند که برنامه‌هاي تحولي– اصلاحي دولت رئيسي نتیجه‌بخش نباشد، تا در اثر اين عدم موفقيت، بار ديگر ميدان‌دار فضاي سياسي کشور شده و خود را به‌عنوان ناجي معرفي کنند. 2⃣ _ برخی کناره‌گيري از قدرت رسمي و رفتن به سوي قدرت غيررسمي و فعاليت اجتماعي را پیگیری می کنند و می گویند ما بدنبال بسيج نيروها و آغاز حرکت اجتماعي برای فشار آوردن از پایين جهت ايجاد تغييرات اساسي در ساختار قدرت هستیم. 3⃣ _ بخشی مانند عباس عبدي، احمد زيدآبادي، افشين اميرشاهي و جواد روح ذیل مدیریت غلامحسين کرباسچي در حال آماده‌سازی گروه‌های رسانه‌ای خود با عنوان روزنامه هم‌ميهن هستند که بي‌ارتباط با انتخابات اسفندماه 1402 نيست. 4⃣_ تهاجم به دولت با ساخت واژگانی مانند "دولت آماتور" ازجمله اقداماتي است که مدتهاست کليد خورده است. این واژه سازی های غیراخلاقی در صورتی است که اذهان عمومي خاطرات تلخ هشت سال دولت حرفه‌اي!!! موردحمایت اصلاح‌طلبان را از خاطرشان بيرون نکرده‌اند. ✅بصیرت ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷 @basirat_fa 🇮🇷 @bimemoj
8.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎁 ارتش‌های بزرگ جهان به دنبال کنترل اقیانوس‌ها 🔻در جهانی که بطور فزاینده غیرقابل پیش‌بینی می‌شود، بیشتر کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که خودشان باید به فکر محافظت از خودشان باشند. @bimemoj
✅ افکارعمومی هرچند ممکن است خطا فرزند را به پای پدر ننویسد، اما خطای را پای آقا می‌نویسد! @bimemoj
♻️ تقوا @bimemoj
🔰 جهاد حتّی الشهادة 🔻من و عمویم حمزه و برادرم جعفر و پسر عمویم عبیده، عَلى اَمرٍ وَفَینا بِهِ لِلّهِ وَ لِرَسُولِهِ صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِه؛ بر یک موضوعی با هم توافق کردیم، با خدا و پیغمبرش معاهده کردیم؛ یعنی نشسته‌اند قرار گذاشته‌اند. 🔻امیرالمؤمنینِ جوان، با عموی مسنّش جناب حمزه، با آن برادر و با آن پسر عمو نشسته‌اند و قرارداد بسته‌اند بر یک امری که قاعدتاً «جهاد حتّی الشهادة» است؛ یعنی ما در این راه، در این حرکت، بی‌محابا می‌رویم تا لحظه‌ی شهادت. 🔻بعد حضرت می‌فرماید: فَتَقَدَّمَنی اَصحابی؛ این رفقا، [این] سه نفر از من جلو افتادند؛ وَ تَخَلَّفتُ بَعدَهُم.  ، ۱۴۰۰/۱۱/۰۵ @bimemoj
زخمی ام التیام می خواهم التیام از امام می خواهم السلامُ علیک یا ساقی من علیک السلام می خواهم مستی ام را بیا دو چندان کن جام می پشت جام می خواهم گاه گاهی کمی جنون دارم من جنونی مدام می خواهم تا بگردم کمی به دور سرت طوف بیت الحرام می خواهم لحظه ی مرگ چشم در راهم از تو حسن ختام می خواهم در نجف سینه بی قرار از عشق گفت: لایمکن الفرار از عشق @bimemoj
📈 میزان تورم در کشورهای اروپایی مارس ۲۰۲۲ @bimemoj
💠 ظلم نکنیم! 🔻من بارها گفته‌ام: ظلم نکنیم. این هم یکی از آن اساسیترین کارهاست. ظلم چیز بدی و چیز خطرناکی است. ظلم فقط این نیست که آدم توی خیابان به یکی کشیده بزند. گاهی یک کلمه‌ی نابجا علیه یک کسی که مستحقش نیست، یک نوشته‌ی نابجا، یک حرکت نابجا، ظلم محسوب میشود. این طهارت دل را و طهارت عمل را خیلی بایستی ملاحظه کرد. 🔻 من این را به نظرم یک جائی گفتم. پیغمبر اکرم ایستاده بودند یک کسی را که حد رجمِ زنا را بر او جاری میکردند، میدیدند؛ بعضیها هم ایستاده بودند؛ دو نفر با همدیگر حرف میزدند؛ یکی به یکی دیگر گفت که مثل سگ تمام کرد و جان داد - یک همچین تعبیری - بعد پیغمبر به سمت منزل یا مسجد راه افتادند و این دو نفر هم همراه پیغمبر بودند. توی راه که میرفتند، رسیدند به یک جیفه‌ی مرداری - به یک مرداری، حالا جسد سگی بود، درازگوشی بود، هر چی بود - که مرده بود و آنجا افتاده بود. پیغمبر به این دو نفر رو کردند و گفتند: گاز بگیرید و یک مقداری از این میل کنید. گفتند: یا رسول‌اللَّه! ما را تعارف به مردار میکنید؟! فرمود: آن کاری که با آن برادرتان کردید، از این گاز زدن به این مردار بدتر بود. حالا آن برادر کی بوده؟ برادری که زنای محصنه کرده بوده و رجم شده و اینها درباره‌اش آن دو جمله را گفته‌اند و پیغمبر اینجور ملامتشان میکند! 🔻 زیادتر نگوئید از آنچه که هست، از آنچه که باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. اینها آن وظائف ماست. اینجور نیست که ما چون مجاهدیم، چون مبارزیم، چون انقلابی هستیم، بنابراین هر کسی که از ما یک ذره - به خیال ما و با تشخیص ما - کمتر است، حق داریم که درباره‌اش هر چی که میتوانیم بگوئیم؛ نه، اینجوری نیست. بله، ایمانها یکسان نیست، حدود یکسان نیست و بعضی بالاتر از بعضی دیگر هستند. خدا هم این را میداند و ممکن است بندگان صالح خدا هم بدانند؛ لکن در مقام تعامل و در مقام زندگی جمعی، باید این اتحاد و این انسجام حفظ بشود و این تمایزها کم بشود. ۸۹/۴/۲ در دیدار با اساتید بسیجی دانشگاه‌ها
مطالبه‌گری شما به‌گونه‌ای باشد که هم در بیان صورتِ مسائل و هم در مقام ارائه راه‌حل‌ها، با دشمن مغرض، مخرج مشترک پیدا نکنید. 1401/2/7 @bimemoj
🔻اسلام شعار تصویری ندارد. 🔻دو شعار است كه اسلام ندارد؛ یكی شعار تصویری و یكی شعار عددی. 🔻در بعضی از جاهای دیگر شعارهای تصویری پیدا می شود مثل صلیب كه شعار مسیحیت است. اسلام شعاری ندارد كه در مقابل صلیب بگذاریم. هلال كه شما می بینید امروز تا اندازه ای شعار شمرده می شود و در مقابل صلیب قرار می دهند البته شعار دولت عثمانی بود. چون در قدیم اروپاییها با اولین و عظیمترین و بزرگترین دولت اسلامی كه روبرو می شدند دولت عثمانی بود و هلال شعار دولت عثمانی بود، لذا در دنیای اروپا همیشه هلال را در مقابل صلیب قرار می دهند، می گویند جنگهای صلیب و هلال؛ در كجا صلیب هلال را مغلوب كرد و در كجا هلال صلیب را مغلوب كرد. ولی اگرما بخواهیم هلال را به عنوان یك شعار اسلامی بپذیریم؛ چنین شعاری ما در اسلام نداریم و به صورت اسلامی نمی شود آن را قبول كرد. 🔻اسلام هیچ نوع شعار تصویری ندارد. تصویرهایی كه با اسم و به انتساب شخص مقدس رسول اكرم یا امیرالمؤمنین یا ائمه ی اطهار [است و] این تصویرهایی كه در بازار می فروشند- شمایل پیغمبر اكرم، شمایل امیرالمؤمنین- هیچ كدام اساس ندارد و اسلام هم از اول تمایلی به این امر نداشته بلكه با آن مخالف بوده است. 📚 استاد مطهری، کتاب (پانزده گفتار) / لزوم تعظیم شعائر اسلامى / مجموعه آثار شهید مطهری . ج25، ص: 385 @bimemoj
🔻این شمایلها را به نام پیغمبر و به نام حضرت امیر و به نام ائمه ی دیگر مثلاً حضرت امام حسین قبول نكنید؛ خشن است، قیافه ی عجیبی كه نمی‌خواهم تعبیر زشتش را به كار ببرم؛ همیشه علی علیه السلام را با یك شمشیر دو زبانه‌ای كه مثل زبان افعی دو سر دارد، با یك قیافه خشمناكی نشان داده اند. 🔻علی كِی این جور بوده؟ ! 🔻دشمنهای علی می‌گفتند عیبش برای خلافت این است كه خنده روست. می‌فرماید: عَجَباً لِابْنِ النّابِغَةِ! یَزْعُمُ لِاَهْلِ الشّامِ اَنَّ فِیَّ دُعابَةً وَ اَنِّی امْرُؤٌ تِلْعابَةٌ  🔻عجبا برای پسر نابغه (عمرو عاص) - می گویند قبل از او عمر این جمله را گفته بود- عیبی كه به من برای خلافت می گیرد این است كه می گوید من یك آدم خوش مشربم، شوخی می كنم و خنده رو هستم. علی خاصیت هر مؤمنی را داشت: لْمُؤْمِنُ بُشْرُهُ فی وَجْهِهِ وَ حُزْنُهُ فی قَلْبِه. علی غصه و حزن و خوفش و هرچه داشت در دلش بود، هرگز دائماً ابروهای دوگره نداشت. علی در میدان جنگ كه می رفت شمشیرش به دستش بود؛ مگر همیشه هرجا نشسته بود یك شمشیر دو دم روی زانویش گذاشته بود؟ بعضی قیافه های بسیار كریه مثل قیافه های قاتلهای حرفه ای را- كه ثابت شده به دست دشمنهاست- می آیند به نام شمایل امیرالمؤمنین پخش می كنند، بعد شیعیان امیرالمؤمنین هم همینها را در خانه هایشان می زنند. 📚 استاد مطهری، کتاب (پانزده گفتار) / لزوم تعظیم شعائر اسلامى / مجموعه آثار شهید مطهری . ج25، ص: 386 @bimemoj
🔻اسلام چون راجع به توحید غیور است و غیرت توحیدی زیادی دارد، از اول با مجسمه‌سازی و مجسمه تراشی- بالاخص برای اولیای دین - سخت مبارزه كرده است و در آن زمان هم افرادی بودند كه اگر می‌خواستند تصویر بكشند با قلم می كشیدند - مخصوصاً در زمان ائمه كه تمدن اسلامی خیلی توسعه پیدا كرده بود- ولی در عین حال چنین چیزی نبوده و مخصوصاً اگر از پیغمبر و ائمه تصویری می بود حتماً ما حالا آنها را به جای عیسای مسیح گرفته بودیم و پرستش می‌كردیم. 📚 استاد مطهری، کتاب (پانزده گفتار) / لزوم تعظیم شعائر اسلامى / مجموعه آثار شهید مطهری . ج25، ص: 386 @bimemoj