eitaa logo
بینش مطهر💐
474 دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
551 ویدیو
41 فایل
شبکه ای با محوریت آثار استاد شهید مرتضی مطهری ره وبا هدف تربیت مربی تراز اول انقلاب اسلامی جهت ایجاد نظام فکری اسلام ناب محمدی(صلوات الله علیه) @fathegharib313 @aghigh142
مشاهده در ایتا
دانلود
http://eitaa.com/joinchat/3091726368C89eed0adb5 کانال بینش مطهر شعبه ی کاشان☝☝
از همگی التماس دعا 🌹
Raaghaaeb.mp3
زمان: حجم: 5.84M
👈توصیه های استاد شجاعی برای لیله الرغائب 📝 امشب باید رغبتهامون رو تنظیم کنیم. 🔴به کمپین بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
13.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ببینید | تشکر صمیمانه رهبر انقلاب از زحمات پزشکان و پرستاران در مبارزه با کرونا
1_203191375.pdf
حجم: 254K
🔴🔴🔽🔽 باسلام و خدا قوت صبح شنبتون پرا ز نور ولایت مطالعه ی متن بالا خالی از لطف نیست موضوع:شکست دیوارهای مانع آزادی تفکر/مواجهه با📌📌کرونای شناختی/ استاد مهدی عنایت زاده👆👆👆 http://eitaa.com/joinchat/3091726368C89eed0adb5بینش مطهر /شعبه ی کاشان
شهید مطهری میفرمایند تاثیر نیروی محبت و ارادت در زایل كردن رذایل اخلاقی از دل، از قبیل تأثیر مواد شیمیایی بر روی فلزات است. مثلاً یك كلیشه ساز با تیزاب اطراف حروف را از بین می برد نه با ناخن و یا سر چاقو و یا چیزی از این قبیل. اما تأثیر نیروی عقل در اصلاح مفاسد اخلاقی مانند كار كسی است كه بخواهد ذرّات آهن را از خاك با دست جدا كند. چقدر رنج و زحمت دارد؟ ! اگر یك آهنربای قوی در دست داشته باشد ممكن است با یك گردش همه ی آنها را جدا كند. نیروی ارادت و محبت مانند آهنربا صفات رذیله را جمع می كند و دور می ریزد. به عقیده ی اهل عرفان، محبت و ارادت پاكان و كُمَّلین همچون دستگاه خودكاری، خودبه خود رذایل را جمع می كند و بیرون می ریزد. حالت مجذوبیت اگر بجا بیفتد از بهترین حالات است و این است كه تصفیه گر و نبوغ بخش است. آری آنان كه این راه را رفته اند، اصلاح اخلاق را از نیروی محبت می خواهند و به قدرت عشق و ارادت تكیه می كنند. تجربه نشان داده است كه آن اندازه كه مصاحبت نیكان و ارادت و محبت آنان در روح مؤثر افتاده است، خواندن صدها جلد كتاب اخلاقی مؤثر نبوده است.
4.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☘☘☘☘☘☘☘☘☘ وچه دلنشین و گواراست شنیدن این جملات از لسان شما آن هم زمانی که در آماج ابتلائات فرو رفته ایم راست گفت شاعر:سخن که از دل برآید لاجرم بردل نشیند بینش مطهر /شعبه ی کاشان / http://eitaa.com/joinchat/3091726368C89eed0adb5
⭕️ماجرای متدینین و علوم تجربی 🔰سید محمد هاشمی 🔴 ازحدود قرن 16 میلادی علوم تجربی قدرتی فراوان یافت. بشرِ عصر جدید با عبور از تفسیرهای متکثر و تکراری از نوشته جات یونانی و با رفتن در آزمایشگاه تلاش کرد فهم دقیق تر و بی واسطه ای از طبیعت به دست آورد. تلاش های فلسفی و و تلاش جدی نیوتون و تعریفِ دقیقِ (در آن زمان)مکانیکی او از عالم توانسته بود به بسیاری از پرسش های بشر به صورت عددی و ریاضی پاسخ دهد. نکته جالب اینکه عالمانِ علوم تجربی گرچه زمانی سودای قطعیت در سر داشتند اما پس از تحقیقات هیوم و بررسی های او پیرامون علیت و استقراء و نفی قطعیت فلسفی برای گزاره های تجربی، باید گفت تا امروز کسی نتوانسته ادعای قطعیتِ این علوم را ثابت و از آن دفاع کند. 🔴 این علوم در کنار تفسیر فلسفی مدرن جهانبینی جدیدی برای انسان ساخته بود و به تدریج و بنا بر قولی پس از جنگ ایران و روسیه در دوران فتحعلی شاه، این جهان بینی از دروازه های کشورهای اسلامی و خصوصا ایران عبور کرد. به نظر می رسد در سده گذشته سه دیدگاه بین متفکران اسلامی و عموم متدینین در مقابل این علوم تجربیِ مدرن دیده شده است: 🔰 1- شیفتگی افراطی بخشی از علمای اسلامی وقتی کارایی و ادعای قطعیت و دقت این علوم را دیدند به یکباره دامن از دست دادند و دل به این علوم بستند. متاسفانه این گروه بدون توجه به جوهره علوم تجربی مدرن و روش شناسی و پیش فرض های فلسفی آن، تلاش کردند بسیاری از گزاره های الهیاتی را به نوعی با یافته های تجربی گره بزنند، کار به تلاش برای توضیح (ص) با ماده و انرژی اینشتین رسید. و یا برخی تلاش کردند بسیاری از روایاتی را که به نوعی در عالم ماده تاثیری ماورایی را توضیح می داد در قالب تجربیات و کشفیات جدید بریزند. کتابهایِ برخی روحانیون از دهه سی تا دهه شصت و حتی گاهی تا امروز پر است از تلاش برای پیوند و سازگاری علوم تجربی مدرن و الهیات اسلامی. کار به جایی رسید که نهج البلاغه ای ترجمه شد و پاورقی های آن پر شده بود از «ایسم» های متعدد. تلاش های ، ی مصری، عراقی و ... را نیز می توان در همین فضا فهم کرد. (با تمام تفاوت ها) تا امروز هم برخی طلاب دغدغه مند برای دفاع از اسلام همین تلاش را ادامه می دهند و تلاش می کنند «فَکت» های تجربی را سریع به یکی از عناصر دینی پیوند بزنند. به نظر می رسد این نگاه ضربه مهلکی به الهیات اسلامی زد و حجیتی کامل به علوم تجربی در میان عامه متدینین داد و از این جهت آسیبی شدید به الهیات اسلامی بود. مشکل بزرگ این جریان برخوردِ عوامانه، غیر عالمانه و غیر منتقدانه با علوم تجربی است. به همین دلیل شما نمی توانید 10 صفحه بحث پیرامون فلسفه علم در این جریان ببینید. 🔰 2- دشمنی افراطی بخش دیگری از دینداران علم نزاع با این علوم برداشتند. این جریان هر صورتی از علوم جدید را نوعی حرکت شیطانی و برآمده از مرکز کفر می دانست و نیت پنهانی آن را نابودی دین. این نوع از نزاع امروز در قالب و یا برخی شوون دیگر خود را نمایان کرده است و در همین قضیه اخیر پیرامون ویروس کرونا اوج خود رسید. نگاهی بدبینانه که تمامی توصیه های پزشکی جدید را فقط پیشنهاداتی جهت نابودی مسلمین و از بین رفتن آنها می داند و حتی مدعی می شود که چیزی به نام بیماری واگیردار وجود ندارد. این دسته به جهت آن که هیچ برخورد منتقدانه ای با بنیادهای فلسفی علوم تجربی ندارند در نهایت به هیچ نقد و نفی ای منجر نمی شود و به نظر من علوم تجربی و علوم انسانیِ تجربی مدرن را در کشور ما بسیار قدرتمند تر می کند و مقدمات براندازی کامل بنیان های اجتماعی اسلام (رنسانس) فراهم می آورد.(برخی جریان ها مانند فرهنگستان یا فردیدی ها تلاش داشته اند در اینجا برخوردی عالمانه داشته باشند.) 🔰 3- نگاه واقع گرایانه اما در میان مسلمین بزرگانی نیز ظهور کرده اند که با برخورد منتقدانه و جدی با بنیادهای اندیشه مدرن، علوم تجربی را نیز ذیل همان بنیادها شناختند و توانستند موضعی اصولی در برابر آن بگیرند. در این موضع، علوم تجربی ذیل ساختارهای فلسفی و الهیاتی اسلام تعریف می شود و راه قضاوت علوم تجربی در حوزه الهیات بسته می شود. ولی اصل این علوم و ثمره آن در زندگی بشر یکسره انکار نمی شود. یکی از نمادهای این جریان مرحوم است. ایشان هم دسته اول یعنی شیفتگان افراطی را به شدت نقد می کند (نقدهای مفصل و مکرر بر بازرگان و علی الوردی) و هم دشمنان افراطی را واپس گرا و متحجر می داند (فصل دوم کتاب انسان و ایمان). به نظر می رسد رمز توفیق ایشان در این مواجهه شناخت کامل و اجتهادی اسلام و شناختِ خوب و دقیق از غرب است (دو دسته فوق یا فاقد یکی یا هر دو هستند). لذا اگر اسلام را با تمام هویتش بشناسیم میتوانیم نسبت دقیق تری با فرآورده های غرب برقرار می کنیم.
2.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
علاوه بر تقوایی که این روزها خرج میکنید و تمام مراقبت های بهداشتی رو ریز ریز انجام میدید و خدا ازتون قبول کنه دیدن این نماهنگ زیبا که مفهوم کامله توحیده فوق العاده لذت بخشه اگر او نخواهد نمیشود که نمیشود..... http://eitaa.com/joinchat/3091726368C89eed0adb5 بینش مطهر /شعبه ی کاشان/
http://eitaa.com/joinchat/3091726368C89eed0adb5 بینش مطهر /شعبه کاشان/
بسم الله الرحمن الرحیم ✨فسیکفیکهم الله و هو السمیع العلیم✨ 🔷عالم محضر خداست، هر آنچه در این عالم اتفاق می افتد چه حکمت آن را در یابید و چه به سادگی برایتان قابل تشخیص نباشد، برای خیری والاتر هست. ♦️معجزه حرکت ماست؛ اراده و تلاش و پشتکار ماست. ♦️روحیه شکست ناپذیری ماست. ♦️معجزه افکار مثبت و رو به رشد ماست. ✨✨✨✨✨✨ موسسه بینش مطهر بر آن است که با همکاری برای 💠سلامتی حضرت حجت و دفع بلا 💠قربانی کند و صدقه دهد. از بینش پژوهان بزرگوار دعوت می شود تا از کمترین مبلغ ۵ یا ۱۰ هزار تومان تا هر اندازه که تمایل دارند در این امر خیر شرکت کنند. ✅در شرایط و بلایای کنونی در آستانه ایام نوروز، صدقه برای نیازمندان عمل صالح است ان شاءالله که به لطف ✨حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف✨ بلا و فتنه از کشور و مردم ما دور باشد. ⭕️شماره کارت جهت واریز وجه 6393_4610 _2537_9492 به نام زهرا رحمانی _بانک سینا می باشد. -------------------------------- كانال در ايتا، سروش، بله، تلگرام، آپارات، اينستاگرام 🆔 @Bineshe_Motahar