.
.
[یا ابصَرَ الناظِرین]
و چنان نگاهم میکنی،انگار
کسی جز من برایت وجود ندارد♥️
-دعایماهرجب-
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@binesh_motahar_kashan
بینش مطهر کاشان
هدایت شده از <<اَلَم یَعلَم بانَّ اللهِ یَری>>
بسم الله الرحمن الرحیم💐
مردی گرفتاری داشت و آمد حضور امام حسن (علیه السلام) و از آن حضرت استمداد کرد.
امام حسن علیه السلام بلافاصله کفشها را پوشیده و راه افتاد. در بین راه به حسین بن علی (علیه السلام) رسیدند درحالی که مشغول نماز بود. امام حسن (علیه السلام) به آن مرد گفت:
«تو چطور از حسین(علیه السلام)غفلت کردی و پیش او نرفتی؟» گفت:
«من اول خواستم پیش او بروم و از او در کارم کمک بخواهم، ولی چون گفتند
ایشان اعتکاف کردهاند و معذورند، خدمتشان نرفتم.».
امام حسن(علیه السلام) فرمود: 《اما اگر توفیقِ برآوردن حاجتِ تو برایش دست داده بود، از یک ماه اعتکاف برایش بهتر بود》
استاد مطهری ره، داستان راستان، ج 2، ص81
@binesh_motahar_kashan
بینش مطهر کاشان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
نامت جنون خیز است؛
حق دارد موذن وقت اذان
با دست خود سر را نگه دارد🌱
@binesh_motahar_kashan
بینش مطهر کاشان
هدایت شده از <<اَلَم یَعلَم بانَّ اللهِ یَری>>
🔰 قبول فرمود به گونهای در این دنیا ظاهر بشود تا که ما توان دیدن جلوهٔ بیمثالش را داشته باشیم …
در ذیل روایتی نورانی، آقا موسی بن جعفر علیهماالسلام فرمودند:
📋 ... ظَاهِرُهُمَا بَشَریةٌ وَ بَاطِنُهُمَا لَاهُوتِیةٌ، ظَهَرَا لِلْخَلْقِ عَلَى هَیاكِلِ النَّاسُوتِیةِ حَتَّى یُطِیقُوا رُؤْیتَهُمَا
🔻رسولالله و امیرالمومنین «صلوات الله علیهما و آلهما» ظاهرشان بَشَری است؛ در حالی که باطنشان لاهوتی است. برای مخلوقات با هیکلهای ناسوتی (همشکل با دیگر انسانها) ظاهر شدند تا که آنها طاقت رؤیت و دیدنشان را داشته باشند.
📚تأویل الآیات،ص۳۹۴
📚تفسیر كنز الدقائق،ج۹،ص۵۱۸
دنیا علی نداشت اگر، آبرو نداشت
دنیا مدام، شُکر چنین آبرو کند
خلقت به روی دست، علی را گرفت و گفت:
دست کسی نظیرش اگر هست رو کند!
@binesh_motahar_kashan
بینش مطهر کاشان
💐 بسم الله الرحمن الرحیم 💐
📚 #یک_جرعه_مطالعه17
تقوا دینی و الهی یعنی اینکه انسان خود را از آنچه از نظر دین و اصولی که دین در زندگی معین کرده خطا و گناه و پلیدی و زشتی شناخته شده حفظ و صیانت کند و مرتکب آنها نشود. این حفظ و صیانت خود از گناه نامش تقوا است که ما دو نوع تقوا میتوانیم داشته باشیم:
۱ـ تقوایی که ضعف است
۲ـ تقوایی که قوت است
تقوای نوع اول اینکه انسان برای اینکه خود را از آلودگیهای معاصی حفظ کند از موجبات آنها فرار میکند و خود را از محیط مرض و گناه دور نگه میدارد.
تقوای نوع دوم این است که در روح خود حالت قوتی به وجود میآورد که به او مصونیت روحی و اخلاقی میدهد که اگر فرزند در محیطی قرار بگیرد و مانع میشود که آلودگی پیدا کند.
#کتاب_آزادی_بندگی_صفحه160
#مسابقه
#یک_جرعه_مطالعه17
@binesh_motahar_kashan
بینش مطهر کاشان