eitaa logo
بینش‌ مطهر شهرستان‌های‌تهران
176 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
589 ویدیو
87 فایل
شعبه مرکز بینش مطهر در شهرستان های استان تهران (شهرستان های ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، شهریار، دماوند، واوان، اسلامشهر و ...) ارتباط با مدیریت کانال @sireh_shohada جهت ثبت نام در دوره ها و اطلاع از برنامه زمانی کلاسها ارتباط با @Seilsepour
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌸🍃 🍂آفرینندگان تاریخ🍂 از ویژگی های جامعه بشری دعوت و فراخواندن افراد به اعتقادات، مرام و مسلک خویش است. البته تاثیرگذاری این دعوتها از نظر طول، عرض و عمق متفاوت است. برخی از این دعوت ها گاهی قرن های زیادی در مردم نفوذ می کنند. از این رو در خور تحلیل و گاهی تجلیل اند. دعوتی که در هر سه بُعد پیشروی می کند مخصوص پیامبران است. این تاثیرگذاری سبب گردیده پیامبران آفریننده اصلی تاریخ باشند. ناموس آفرینش، جهان را مسخّر انسان، و انسان را مسخّر ایمان و پیامبران را سلسله جنبان این نیرو قرار داده است. برگرفته از کتاب سیری در سیره نبوی، صص۱۴_۱۳
بسم الله الرحمن الرحیم ✳️با توجه به تحویل مرحله دوم سفارشات اندیشه جویان و با توجه به وجود نواقص احتمالی در بسته های تحویل داده شده ، خواهشمند است تا رو چهارشنبه ۲۱ آذر ماه موارد ناقصی را به ادمین کانال اعلام بفرمایید.
🌿🌿🌿🌿 🌿🌿🌿 🌿🌿 پیام حضرت امام روح الله(ره) به مناسبت شهادت استاد مطهری: تسلیت در شهادت مردی که در اسلام شناسی و فنون مختلفه اسلام و قرآن کریم کم نظیر بود. 🌿🌿🌿🌿 بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اشکال: انسان نسبت به چیزی که از او گرفته می شود حریص تر می شود پس در مسائل عفاف افراد را آزادتر بگذاریم تا چشم و دلشان سیر شود! پاسخ استاد مطهری در کلیپ فوق:👆 @motahari_ir
🍃شهيد مطهرى يك تعبيرى دارد در كتاب هايش كه من ديدم آقاى مصباح در بحث هاى راجع به فلسفه حق و اخلاق، آن را به زيبايى پرورانده و منطقى آن را پيش برده اند و آن يك نوع مچ گيرى تئوريك است . 🍃حرف ايشان اين است كه چرا غرب، در حوزه منافع مادى، الزام را جایز می داند؟ مثلا می گويند بهداشت اجبارى، ويروس سارس يا ايدز می آيد، آزادى و اختيار فردى و حقوق بشر و دلم می خواهد و دلم نمی خواهد و از اين حرف ها نداريم، بايد واكسينه بشوى، بايد قرنطينه بشوى ، به فلان كشور حق سفر ندارى و ... سربازى را اجبارى می كنند، براى اين كه امنيت مادى برايشان محترم است، آزادى افراد را سلب می كنند و به او می گويند بخواهى يا نخواهى، بايد چند سال اجبارى بروى، هر چقدر هم بگويى كه من آمادگى ندارم و كف پايم صاف است، فايده ندارد، بحث امنيت اجتماعى و سود محسوس مادى است براى همين آزادى و انديويجواليسم و مدارا و تسامح و تساهل نداريم. آموزش اجبارى ! بايد بچه هايتان را بگذاريد درس بخوانند ... تا اين جايش را همه می فهمند كه يك ارزش هايى وجود داردكه بالاتر از آزادى است و همه دنيا اين را قبول دارند. 👈براى همين است كه ميگويند ارزش امنيت از آزادى بالاتر است، براى همين بايد بروى سربازى، ارزش سلامتى از آزادى بيشتر است، براى همين بايد اين واكسن را بزنى. مگر اين الزام ها و قوانين معنى اش اين نيست كه يك چيزهايى ارزش اش از آزادى بيشتر است؟ پس تا اين جا می فهمند كه يك ارزش هايى وجود دارد كه می تواند آزادى را محدود كند، اما تا نوبت به مفاهيم ارزشى و مباحث اخلاقى ميرسد، يك مرتبه همه آزادي خواه می شوند و می گويند به چه حقى آزادى انسان ها را محدود می كنيد؟! آزادى عقيده را چرا محدود می كنيد؟! آزادى بيان را چرا محدود می كنيد؟! وقتى نوبت بهداشت و امنيت و آموزش است، شديدترين ديكتاتورى ها موجه است؟ ما اشكالى هم به آن نداريم، بايد هم اين طور باشد اما چرا وقتى نوبت به اخلاق و دين و توحيد می رسد، يك مرتبه آزادى ارزش و اعتبار پيدا می كند!؟ " آزادى براى آزادى؟" سال١٣٨٣ ✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇 @Ostad_Rahimpour_Azghadi
🔷 اوصاف اکرم (ص) از زبان سید الشهدا (ع) (بخش سوم) 🔷 (ص) براى مردم پدر بود، «و صاروا عِنْده سِواء»؛ و همه مردم بدون استثناء در چشم او مساوى بودند، براى هيچ كس بى دليل، احترامى بيش از بقيه يا بى احترامى قائل نمى شد. پيامبر(ص)، اهل «تَسوِيةُ النَّظَرِ والْاِستِماعِ بين َالنَّاسِ بود؛ يعنى حتى نگاهش بين مردم به تساوى مى چرخيد و حتى به سخنان افراد كه گوش مى داد، به طرز مساوى گوش مى داد. تا اين حد بر تأكيد و دقت داشتند. حتى حق نگاه كردن به او و حق گوش دادن به سخنانش (ع) فرمود: پيامبر(ص) حتى در اين حقوق، مساوات را رعايت مى كرد. محال بود كه بى دليل به كسى دو برابر ديگرى نگاه كند و يا به حرفهاى كسى با اشتياق گوش كند و به سخنان ديگرى بدون دليل. اصحاب ايشان مى گفتند كه پيامبر(ص) به گونهاى به حرفهاى ما گوش مى سپرد كه ما فكر مى كرديم ايشان استفاده مى كند و ما عجب نكته جالبى گفتيم؛ يعنى گمان مى كرديم كه چيزى نمى دانست و اكنون توسط ما دانا مى شود، حتى در گوش دادن به سخنان كسى، اجازه نمى داد كه گوينده تحقير بشود. وقتى كسى فكر مى كرد دارد حرف مهمى مى زند، پيامبر(ص) چنان با توجه و جديت به سخنانش دل مى داد كه او خجالت نكشد . 🔶گزیده ای از کتاب پیامبری برای همیشه 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇 @Ostad_Rahimpour_Azghadi 🔷 اوصاف اکرم(ص) از زبان (ع) بخش چهارم [پیامبر اکرم ص] «سهِلُ الْخُلْق» بود؛ يعنى خيلى راحت مى شد با او رابطه برقرار كرد. «لَيس بِفَظٍّ و لاغَليظٍ»؛ پيامبر(ص) خشن و تندخو نبود «و لافَحاشٍ و لاعيابٍ »؛ هرگزفحش بر لب او جارى نشد، عيب گير نبود، عيب مردم را تعقيب نمى كرد. «ولامداح»در عين حال مداح واهل مبالغه در تمجيد از افراد هم نبود. امام حسين(ع) توصيف پيامبر(ص) را با اين تعابير ختم مى كنند، فرمود: «وقتى سخن مى گفت، همه ساكت بودند، انگار پرنده روى سرشان نشسته باشد، تا يك كلمه از سخنان پيامبر(ص) را از دست ندهند . و لايتَنازعون َعِنْده حديثٌ»؛ در حضور پيغمبر(ص) مردم ميان حرف يكديگر نمى دويدند ». (ص) اين ادب را به آنها آموخته بود كه هر كس سخن مى گويد، همه سر تا پا گوش باشند تا وقتى سخنش تمام شد، اظهار نظركنند. اين شخصیت بزرگى كه تاريخ را تكان داد، و بايد ايشان را كانون آفرينش ناميد، در طول ده سال حكومتش نزديك به هشتاد جنگ را يامستقيم در جبهه فرماندهى كرد و شمشير زد و يا براى جنگ با دشمنان نیرو فرستاده است و تمام عيارى تشكيل داد. همه ابعاد مختلف ايشان را به اين صورت در كنار هم بايد ملاحظه كرد. 🔶گزیده ای از کتاب محمد پیامبری برای همیشه استاد رحیم پور 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇 @Ostad_Rahimpour_Azghadi
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🌸🍃🌸🍃 🌸🍃 🌸🍃 شخصیت های بزرگ غالباً در زمان خودشان آن موجی که شایسته وجود آنهاست، پیدا نمی شود؛ بعد از مرگشان تدریجاً شخصیتشان بهتر شناخته می شود. تعداد آنهایی که حضرت علی علیه السّلام را در زمان خودش واقعاً می شناختند، از عدد انگشتان دو دست هم تجاوز نمی کرد. 🌸🍃پیغمبر اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم راجع به کلمات خودشان این جمله را در حجةالوداع فرمودند : خدا خرّم کند چهره آن کس را که سخن مرا بشنود و حفظ و ضبط کند و به کسانی که سخن مرا نشنیده اند ، به آنهایی که در زمان من هستند ولی اینجا نیستند؛ یعنی آن عمق و معنی آن حقیقت را درک نمی کنند و چه بسا افرادی که فقهی را، حکمتی را، حقیقتی را حمل می کنند، حفظ می کنند، بعد منتقل می کنند به کسانی که از خودشان داناتر اند. ✅ معنای جمله، این است که شما اینها را حفظ کنید و به دیگران برسانید. بسا هست که شما اصلاً عمق حرف مرا درک نمی کنید، ولی آن دیگری که می شنود، می فهمد؛ شما فقط ناقلی هستید نقل می کنید. و باز بسا هست که شما چیزی می فهمید، ولی آن کسی که بعد، شما برای او نقل می کنید بهتر از شما می فهمد. مقصود این است که سخنان مرا برسانید به نسل های آینده که معنای سخنان مرا از شما بهتر می فهمند. 💎 حضرت علی علیه السّلام فرمود آینده مرا بهتر خواهد شناخت. پیغمبر صلی اللّه علیه و آله و سلّم هم فرمود در آینده معانی سخن مرا بهتر از مردم حاضر درک خواهند کرد. این است معنای اینکه ارزش یک چیز در زمان خودش، آن چنان که باید درک نمی شود؛ باید زمان بگذرد، بعدها آیندگان، تدریجاً ارزش یک شخص، ارزش کتاب یا سخن یک شخص، ارزش عمل یک شخص را بهتر درک می کنند. بسیاری از اندیشمندان تولدشان بعد از مرگشان است؛ یعنی این گونه اشخاص در زمان خودشان هنوز تولد پیدا نکرده اند. 🌸🍃اشخاص خیلی بزرگ افرادی هستند که در زمان خودشان موجی، جنجالی آن چنان که شایسته خود آنهاست ایجاد نمی کنند، ولی در زمان های بعد تدریجاً مثل گنجی که از زیر خاک بیرون بیاید، بیرون می آیند و شناخته می شوند. ✅ ابعاد حوادث و وقایع در زمان خودش آن چنان که هست تشخیص داده نمی شود. بسا هست که یک حادثه، کوچک تلقی می شود، ولی بعد از مدتی تدریجاً ابعاد و عمق و لایه های این حادثه، عظمت و اهمیت این حادثه بهتر شناخته می شود. حادثه عاشورا از جمله این حوادث است. در مورد بعضی حوادث، شاید هزار سال بگذرد تا ماهیت آنها درست و آنچنان که هست شناخته شود. و باز حادثه عاشورا از این گونه حوادث است. 📚 نهضت حسینی 73 - 63 استاد مطهری (ره) 🌸 حکمت مطهر 🌸🍃 🌸🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🔰صلاح و فساد طبقات اجتماع در یکدیگر تأثیر دارد. ممکن نیست که دیواری بین طبقات کشیده شود و طبقه ای از سرایت فساد یا صلاح طبقه ی دیگر مصون یا بی بهره بماند، ولی معمولا فساد از «خواص» شروع می شود و به «عوام» سرایت می کند و صلاح برعکس از «عوام» و تنبه و بیداری آنها آغاز می شود و اجبارا «خواص» را به صلاح می آورد، یعنی عادتا فساد از بالا به پایین می ریزد و صلاح از پایین به بالا سرایت می کند. 🔰 روی همین اصل است که می بینیم امیرالمؤمنین علی علیه السلام در تعلیمات عالیه ی خود، بعد از آنکه مردم را به دو طبقه ی «عامه» و «خاصه» تقسیم می کند، نسبت به صلاح و به راه آمدن خاصه اظهار یأس و نومیدی می کند و تنها عامه ی مردم را مورد توجه قرار می دهد. 💠 قسمتی از مقدمه کتاب داستان و راستان 🔆 @tarbiat_islami
💢 برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه کنید: 🔗yon.ir/T8dmw