6.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | لحظاتی از آخرین غبارروبی حاج قاسم سلیمانی در حرم امام هادی (ع)
🔸 بهمناسبت میلاد امام هادی علیهالسلام
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
درس2.pdf
1.82M
✍️#نشر_دهید | درسنامه غدیر (شماره2)
🎯 جهت استفاده شبکه روشنگران فرهنگی
📍نکته: نشر معارف امیرالمومنین ع عبادت است.
#عید_غدیر
#دهه_ولایت
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
8.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 واقعیتهایی درباره ماجرای «جیران» و نکتههای مهم دیگری در مورد «ناصرالدین شاه» که نمیدانید!
#فیلمنوشت
#سوادرسانه
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
6.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹سرود جان نجف به مناسب عید غدیر
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #استوری_کلیپ | غدیر، بزرگترین عید، برترین تبیین
🔺️ بیانات حضرت آیتالله خامنهای درباره روایت درست حوادث بزرگ عالم
➕ اشاره به حادثه غدیر و عاشورا
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پوستر | بهترین عید، بهترین هدیه
◽️فرارسیدن عید الله الاکبر، عید بزرگ امامت و ولایت، عید #غدیر، بر همه مسلمانان جهان مبارک باد.
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
moghalete-be-zabane-adamizad.pdf
4.08M
⭕️ #بخوانید l کتاب «مغالطه به زبان آدمیزاد»
🎯 مناسب برای استفاده شبکه روشنگران فرهنگی
#سواد_رسانه
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🇸🇦 بایدن به عربستان رفت تا اسلحه بفروشد
🇮🇷 پوتین به ایران میآید که اسلحه بخرد
🖌 دکتر حسن باویر
💢 بی تردید منطقه خاورمیانه، از مهمترین مناطقی است که تمرکز و توجه بسیاری از بازیگران بینالمللی را به خود معطوف کرده است.
موقعیت ژئوپلیتیک، ژئواستراتژیک و ذخایر عظیم انرژی، از مهمترین عواملیست که باعث اهمیت مضاعف این منطقه شده است. از این رو هرکدام از بازیگران منطقهای و فرامنطقهای، برای توسعۀ نفوذ و حضور در #خاورمیانه به رقابت پرداخته و درصدد دستیابی به منافع و اهداف خاص خود در منطقه هستند.
💢 با آغاز جنگ اکراین، اروپا و آمریکا، شدیدترین تحریمها را بر علیه #روسیه وضع کردند اما خیلی زود تحریمها کمانه کرد و به جای روسیه این غولهای بزرگ اقتصاد جهانی بودند که کمرشان زیر بار بحران اقتصادی ناشی از این جنگ در حال خمیده شدن است و همزمان نگرانیها از زمستان بدون نفت و گاز روسیه در #اروپا به شدت بالا رفته و خبرها از جیرهبندی گاز در اروپا حکایت دارد.
افزایش جهانی قیمت نفت و گاز تمامی برنامههای ضد روسی غرب را به هم ریخته، ضمن آنکه افزایش شدید قیمت مواد غذایی به دلیل نگرانی از عرضه جهانی و افزایش هزینهها ادامه دارد.
💢در #آمریکا بایدن پیر هم با بحران تورم و گرانی افسار گسیخته در کشورش مواجه است و برای حل این بحران راهی جز دوشیدن گاو شیرده یعنی #عربستان، از طریق فروش اسلحه و گرفتن پولهای بیحساب و کتاب از آنان و کاستن بخشی از بحران و آرام کردن اوضاع کشورش است.
لذا بایدن در این سفر ضمن فروش اسلحه برای جبران کاستی های مالی، به دنبال از سرگیری روابط تیرهشده آمریکا با عربستان با هدف افزایش عرضه نفت خلیج فارس، هم چنین تقویت روابط امنیتی اعراب و اسرائیل برای مقابله با ایران است. تا به بهبود اوضاع برهم ریخته آمریکا کمک شود.
💢 اما کشاکش این رقابت هژمونیک، #جمهوری_اسلامی_ایران فرمول موفقی برای گسترش نفوذ خود در کشورهای منطقه پیدا کرده است.
این فرمول شامل تجهیز، حمایت فرهنگی، سیاسی، لجستیکی و ... برای متحدانش بوده که هسته موفقیت آن تعهد ایدئولوژیکی به رویکرد منطقه ای ایران است. در حالی که #عربستان متحدان غیردولتی وفادار و نیابتی ندارد که بتواند منافعش را در جنگ های داخلی منطقه پیش ببرد.
💢 بر این اساس نگرش مصالحهآمیز ایران نسبت به روسیه مکمل محرکهای سیستماتیک همکاری مسکو و تهران خواهد بود، که سفر پوتین به ایران در فاصله تنها چند روز از سفر خاورمیانهای بایدن، از یک سو میتواند نشانهای از تلاش کرملین برای واگذار نکردن بازی منطقهای در شرایط جنگ اوکراین باشد، و از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران با پهپادهای خود که کاملاً بومی است طی یک دهه گذشته قدرتی ایجاد کرده که صدای امریکاییها را هم مبنی بر از دست رفتن برتری مطلق هوایی، با وجود پهپادهای ایرانی درآورده است و این قدرت بلامنازع نگاه کشورهای همسایه از جمله روسیه را به ایران معطوف کرده تا بتواند از این ظرفیت استفاده کند.
💢بنابراین موفقیت های چشمگیر ایران با وجود تحریم های غرب، گسترش اقبال کشورهای مختلف به پهپادهای ایرانی، از ونزوئلا در حیاط خلوت امریکا گرفته تا تاجیکستان در آسیای میانه و روسیه که خود در حوزه نظامی ابرقدرتی شناخته شده در جهان است، به واسطه تولید بومی و باکیفیت، عملکرد درخشان جمهوری اسلامی ایران را در صحنههای عملیاتی به رخ دنیا کشیده است.
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔺تاریکخانه آمارهای صداوسیما/ کاهش شفافیت نتایج نظرسنجیها درباره میزان مخاطب تلویزیون
▫️نظرسنجیهای مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما اگرچه همواره در میان بعضی اقشار، با چالش اعتبار روبرو بوده، اما از معدود مسیرها برای دریافت میزان محبوبیت برنامهها و شبکههای تلویزیون است. نظرسنجیهایی که خلاصه منتشرشده نتایج آن به جای شفافتر شدن با هدف جلب اعتماد بیشتر مخاطب، در مسیر کاهش شفافیت قرار دارد.
▫️آمار ناقص سریالها
نتایج منتشرشده از نظرسنجیهای مربوط به سریالها، معمولا ناقص است؛ مثلا نوروز ۱۴۰۱، تنها آمار «زیرخاکی» پربینندهترین سریال اعلام شد و هیچ عدد و رقمی از میزان مخاطب ۴ سریال جدید دیگر و سریالهای تکراری منتشر نشد. آمار میزان بیننده سریالهای تکراری هم که همیشه در معرض حذف قرار دارد و در مواردی کمابیش استثنایی، اعلام میشود.
▫️درصد رضایت کجاست؟
از هر مخاطبی که خود را بیننده برنامهای معرفی میکند، میزان رضایت سنجیده میشود، اما آمارش معمولا مخفیست. این آمار خصوصا در قیاس بین برنامههای شبکههای مختلف مهم است، چراکه مثلا هر سریال شبکههای سه یا یک، از همان قسمت اول، ۳ هیچ از سریال شبکه پنج جلوتر است. درصد رضایت فقط برای معدودی از سریالها منتشر میشود.
▫️وضعیت نامشخص غیرنمایشیها
فارغ از سریالها، میزان بیننده برنامههای غیرنمایشی هم شفافیت بسیار پایینی دارد. در ۶ ماه اخیر، در مواردی انگشتشمار پای این برنامهها به نتایج نظرسنجیهای تلویزیون باز شده؛ مثلا رمضان امسال، جز ویژهبرنامههای سحر، افطار و ترتیلخوانی، فقط میزان مخاطب دو برنامه صدرنشین یعنی «عصر جدید» و «خندوانه» منتشر شد و نوروز هم فقط درصد بیننده «عصر جدید» به اطلاع مردم رسید.
▫️ابهام در توفیق شبکهها
در دوره مدیران پیشین رسانه ملی که ادعای شفافیت هم نداشتند، نظرسنجیهای مختلفی از برنامههای بالای ۱۰ درصد مخاطب (موسوم به برنامههای شاخص) منتشر میشد که در ماههای اخیر، خبری ازش نیست. روند منظم انتشار نظرسنجیهای فصلی از میزان مخاطب شبکههای تلویزیون هم قطع شده و نمیشود فهمید هر شبکه چه وضعیتی دارد.
▫️دیگر آمارهای پنهان
همه اینها در حالی است که بر اساس سنت قدیمی این نظرسنجیها، جز یکی دو استثنا در ۵-۶ سال اخیر، هیچ آماری از برنامههای خبری معاونت سیاسی و برنامههای شبکههای غیر معاونت سیما (خبر، شما و ایرانکالا) در آن نیست. یعنی مردم حتی از میزان مخاطب بخش خبری ۲۰:۳۰ هم بیخبرند، چه برسد به میزان تأثیرگذاری آن.
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔰 سومین مسابقه بزرگ کتابخوانی غدیر
💢 کتاب کوهی که خندهرو بود
🎁 با تخفیف ویژه برا اعضای کانال
کدتخفیف: basij1401
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
8.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
همایش عفاف و حجاب
کرمان - پارک مادر
#ایران_عفیف
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔘 تکرار ستایش پربینندهتر از سریالهای تازه تلویزیون
🔻 نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما نشان میدهد که سریال «ستایش ۳» با ۲۶/۳ درصد مخاطب، پربینندهترین سریال تکراری است و از سریال «مستوران» با مخاطب ۱۵/۴ درصدی، بیننده بیشتری دارد.
💬 نکته جالب اینکه «مستوران» در بین سریال های جدید، پربیننده ترین آمار مخاطب را دارد. همچنین سریالهای «تازه وارد» از شبکه سه با ۱۰/۴ درصد، «وضعیت زرد ۲» از شبکه دو با ۹/۸ درصد، «آقای قاضی» از شبکه دو با ۹/۶ درصد، «داستان یک شهر» از شبکه پنج با ۳/۵ درصد و سریال «آغاز» از شبکه چهار با ۱/۲ درصد بیننده در رتبههای بعدی قرار دارند.
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•