eitaa logo
جهاد تبیین (کارگروه جهاد تبیین مجمع جهادگران استان اصفهان)
45 دنبال‌کننده
693 عکس
489 ویدیو
27 فایل
این کانال جهت برنامه های جهاد تبیین تشکیل شده است
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
🎁هفت گفتار مطهر بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری: ✍گفتار اول گفتمان مطهر: 📜تاریخ انتشار هشتم اردیبهشت https://eitaa.com/roshana_esfahan/23861 ✍گفتار دوم اندیشه مطهر 📜تاریخ انتشار نهم اردیبهشت https://eitaa.com/roshana_esfahan/23907 ✍گفتار سوم مکتب مطهر 📜تاریخ انتشار دهم اردیبهشت ✍گفتار چهارم مشق مطهر 📜تاریخ انتشار یازدهم اردیبهشت ✍گفتار پنجم همایش مطهر 📜تاریخ انتشار دوازدهم اردیبهشت ✍گفتار ششم فرمان مطهر 📜تاریخ انتشار سیزدهم اردیبهشت ✍گفتار هفتم یاد مطهر 📜تاریخ انتشار چهاردهم اردیبهشت .. حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان ☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
۱-بیانیه گام دوم درآیینه کلام امام صادق .mp3
4.43M
قسمت اول حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان ☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
🇮🇷نهم اردیبهشت ماه روز شوراها ✍در سال جهش تولید با مشارکت مردم نقش شوراهای اسلامی در مشارکت مردم 🖋یکی از پایه های اصلی تحقق انقلاب اسلامی حضور و مشارکت گسترده مردم بود و بدون داشتن این پشتوانه عظیم مسلما پیروزی محقق نمی شود. 🖋در همین راستا بود که در نهم اردیبهشت 1358 رهبر کبیر انقلاب طی فرمانی به شورای انقلاب توصیه کرد که آیین نامه تدوین شوراها را تنظیم کند و اصل حضور و مشارکت مردم تامین شود. 🖋در جهت استقرار حکومت مردمی در ایران و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش که از ضرورت های نظام جمهوری اسلامی است لازم می دانم بی درنگ به تهیه آیین نامه اجرایی شوراها برای امور محل شهر و روستا در سراسر ایران اقدام و پس از تصویب به دولت ابلاغ نمایید تا دولت بلافاصله به مرحله اجرا درآورد. (روح الله الموسوی خمینی 9/2/1358) 🖋جهت تحقق آرمان های والای حضرت امام (ره) و پیاده شدن این اصل قانون اساسی و مشارکت مردم در سرنوشت خود، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در تمام نقاط کشور با حضور گسترده مردم با شرکت بیش از 24 میلیون نفر در 7 اسفند ماه 1377، برگزار شد. 🖋شوراهای اسلامی در سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) به شورای انقلاب همزمان با بیستمین بهار انقلاب اسلامی، در نهم اردیبهشت 1378، با پیام مقام معظم رهبری آغاز به کار نمودند. 🖋پیام رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (8/2/1378) خدای متعال را شکرگذاریم که در انتخابات شوراها یک نهاد دیگر برای خدمت به مردم تاسیس شد و ملت ایران یک گام دیگر به تحقق کامل قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی نزدیک گشت. 👇چندنکته: نکته اول این که اعضای شوراهای اسلامی هر شهر یا روستا در عمل با یکدیگر تفاهم و همدلی داشته باشند. نکته دوم: از آنجا که شوراها از مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم است، اعضای محترم ارتباط دائمی خود با مردم و حضور در میان آنان و اطلاع از مشکلات آنان را وظیفه مستمر خود بدانند و دسترسی مردم را به خود، آسان سازند. نکته سوم:در انتخاب شهرداران و دهیاران، مهمترین خصوصیتی که باید رعایت شود، کاردانی و صلاحیت های دینی و انقلابی است. نکته چهارم:شوراهای شهری در فعالیت های خود به مختصات "شهر اسلامی" توجه کنند. 🖋در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در فصل های اول و هفتم راجع به شوراها اصولی مطرح گردیده که در فصل هفتم قانون اساسی از اصل یکصد و ششم شوراها و حدود وظایف آنها تعریف شده است. حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان ☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
🎁دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس 🇮🇷مقام معظم رهبری مدظله العالی :خلیج فارس خانه‌ی ما و جای حضور ملت بزرگ ایران است؛ ساحل خلیج فارس به اضافه ی سواحل زیادی از دریای عمان، متعلق به این ملت است؛ ما ملتی هستیم با تاریخ و قدرتمند.خلیج فارس یک دریای اسلامی و مرکز مهم انرژی برای همه جهان است ✅10اردیبهشت فتح هرمز و حاکمیت بر کل خلیج‌فارس: 🖋۲۱ آوریل سال ۱۶۲۲ ایل قشقایی به رهبری امام قلی خان فتح هرمز (۱۶۲۲) را با موفقیت انجام داد و جزیره را از بزرگترین امپراتور قرن باز پس گرفت و جایگاه خود را در جهان در فهرست ابرقدرت‌های قرن شانزدهم ثبت کرد. انگلیسی‌ها نیز ۴ کشتی خود را با خدمه فنی در اختیار ارتش امام قلی خان گذاشتند. 🖋خلیج فارس، دریای کم عمق و نیمه بسته ای است با مساحت حدود 240 هزار کیلومتر مربع که در جنوب غربی قاره آسیا و در جنوب ایران قرار دارد.دریانوردی ایرانیان در خلیج فارس، قریب پانصد سال قبل از میلاد مسیح و در دوران سلطنت داریوش اول آغاز شد. داریوش بزرگ،‌ نخستین ناوگان دریایی جهان را به وجود آورد. کشتی های او طول رودخانه سند را تا سواحل اقیانوس هند و دریای عمان و خلیج فارس پیمودند، و سپس شبه جزیره عربستان را دور زده و تا انتهای دریای سرخ و بحر احمر کنونی رسیدند. او برای نخستین بار در محل کنونی کانال سوئز فرمان کندن ترعه ای را داد و کشتی هایش از طریق همین ترعه به دریای مدیترانه راه یافتند. 🖋درباره نام خلیج فارس تا اوایل دهه 1960 میلادی هیچ گونه بحث و جدلی در میان نبوده و در تمام منابع اروپایی و آسیایی و آمریکایی و دایرة المعارف ها و نقشه های جغرافیایی این کشورها نام خلیج فارس در تمام زبان ها به همین نام ذکر شده است. اصطلاح -خلیج عربی- برای نخستین بار از طرف یکی از نمایندگان سیاسی انگلیس در خلیج فارس به نام -سر چارلز بلگریو- عنوان شده و در واقع او بوده است که به قصد تفرقه بین ایران و کشورهای عرب این تخم لق را در دهان اعراب شکسته است. 🖋سر چارلز بلگریو که بیش از 30 سال نماینده سیاسی و کارگزار دولت انگلیس در خلیج فارس بوده است، بعد از مراجعت به انگلستان در سال 1966 کتابی درباره سواحل جنوبی خلیج فارس منتشر کرد و در آن برای اولین بار نوشت که -عرب ها ترجیح می دهند خلیج فارس را خلیج عربی بنامند. 🖋 انگلیس ها نخستین عاملان کاشته شدن این تخم نفاق بودند زیرا از قدیم در صدد بودند که خلیج فارس را تبدیل به یک دریای انگلیسی کنند. بعدها در دهه 1980 آمریکایی ها هم به پیروی از آنها از تبدیل خلیج فارس به خلیج آمریکایی سخن گفتند. از نظر آمریکایی ها و اروپایی ها این منطقه «شریان حیاتی غرب- در منطقه -استراتژیک غربی- و -حوزه منافع ویژه- است، لذا اگر قادر باشند خلیج فارس را به طور مستقیم یا غیر مستقیم تحت تسلط خود در می آورند. اما واقعیت مطلب این است که خلیج فارس یک نام کهن تاریخی است که از بدو تاریخ بر روی این خلیج گذاشته شده است و انگیزه تلاش حساب شده ای که برای تغییر این نام به عمل می آید جز ایجاد فتنه و اختلاف بین کشورهای این منطقه نیست. 🖋همچنان که (ژان ژاک پرین) نویسنده کتاب خلیج فارس اعتراف می کند. «ملل و طوایف بسیاری بر کرانه های خلیج فارس استیلا یافته و فرمانروایی کرده اند ولی روزگارشان سپری شده و منقرض شده اند. تنها قوم پارس است که با هوش و درایت خود همچنان پا برجا زیسته و میراث حاکمیت خود را تاکنون نگهداری کرده است. حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان ☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿
هدایت شده از بیسیمچی
«دعوت مردم اصفهان از سردار رادان و حمایت از طرح نور» اجتماع مردمی و تجمع بزرگ مردم اصفهان جهت تشکر از فراجا و مطالبه‌گری تحکیم عفاف و حجاب در جامعه توسط مسئولین پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت گلستان شهدای اصفهان ساعت ۱۶
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
۲-بیانیه گام دوم در آیینه کلام امام صادق.mp3
4.46M
قسمت دوم حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان ☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
🎁هفت گفتار مطهر بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری: ✍گفتار سوم مکتب مطهر 📜تاریخ انتشار دهم اردیبهشت ✅خاستگاه مکتب سلیمانی 1⃣مکتب اسلام 2⃣مکتب اهل بیت 3⃣مکتب امام خمینی ✍مکتب اسلام: مکتب های توحیدی که در راس آن ها مکتب اسلام است در عین حال که با مادیات سروکار دارند؛ لکن، مقصد این است که مردم را طوری تربیت کنند که مادیات ، حجاب آن ها برای معنویات نباشد. مادیات را در خدمت معنویات می کِشند؛ به خدمت معنویات می کِشند؛ در عین حالی که نسبت به مادیات نظر دارند، نسبت به زندگی دنیا نظر دارند؛ در عین حال، مردم را متوجه به معنویات می کنند و از ظلمت ماده نجات می دهند. مکتب اسلام یعنی مکتب حمایت از انسانیت و ارزش های انسانی؛ مکتب ترویج رحم و مروّت؛ مکتب ترویج اخوّت و برادریِ انسانی؛ مکتبی که معیارش در حقوق اجتماعی است. ✍مکتب اهل بیت: به فرموده مقام معظم رهبری مدظله العالی، دنیای اسلام روزبه روز به مکتب اهل بیت نزدیک تر، دل بسته تر و مشتاق تر شد و این حادثه توانست پایه های عقیده اسلامی و مکتب اسلام را در طول تاریخ استوار کند. اگر حادثه کربلا نبود ما امروز از مبانی و اصول اسلام هم چندان خبری نمی داشتیم و شاید فقط نامی از اسلام به گوش ما می خورد. این خون مقدس و این حادثه بزرگ، نه فقط کوچک نشد، کم رنگ نشد، ضعیف نشد، بلکه روز به روز قوی تر و برجسته تر و اثرگذارتر شد؛ این یک نمونه برجسته است. ✍مکتب امام خمینی: 🎁ابعاد مکتب امام خمینی: 🖋معنویت: یعنی امام صرفا با تکیه بر عوامل مادی راه خود را پی نگرفت. اهل ارتباط با خدا،اهل سلوک معنوی، اهل توجه و تذکر و خشوع و ذکر بود. به کمک الهی باور داشت. 🖋عقلانیت: یعنی به کار گرفتن خرد و تدبیر و فکر و محاسبات، در مکتب امام مورد ملاحظه بود . 🖋عدالت: در حقیقت، جوهر اصلی در این مکتب رابطه دین و دنیاست؛ یعنی همان چیزی که از آن به مسئله دین و سیاست و دین و زندگی هم تعبیر می کنند. حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان ☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
🇮🇷جهش تولید با مشارکت مردم ✍نقش مردم در تحقق وعده الهی 🖋پیچ تاریخی دوران امام صادق (ع) که شیعیان از آن بهره نجستند: به تعبیر رهبر انقلاب در کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» اگر جامعۀ شیعه در آن شرایط از این «پیچ تاریخی» به سلامت عبور می‌کرد به بهشت موعود می‌رسید. بر اساس روایتی از امام باقر (ع)که در کتاب «انسان 250 ساله» آمده است، قرار بود ظهور قائم (ع) در زمان امام سجاد (ع) رقم بخورد، اما به خاطر ماجرای کربلا تا دوران امام صادق(ع) به تعویق افتاد، پس قرار شد در زمان امام صادق (ع) ظهور قائم (ع) بپا شود، اما باز هم به خاطر رفتار ضعیف شیعیان به تعویق افتاد و دیگر زمان آن را خدا می‎داند. 🖋 این یعنی بهشتی که عالم منتظر برپایی آن بود و آن پادشاهی که قرار بود عالم و عالمیان را به سوی بهشت بکشاند و حکومت ظلمت و حاکمیت شب را در دنیا پایان دهد و صبح ظهور را از مطلع فجر تاریخ بدمد که در زمان امام صادق (ع) قرار بود محقق شود، اما نشد. 🖋در کتاب «انسان 250 ساله» صفحه 262 می‎خوانیم وقتی از امام باقر (ع) در روزهای آخر عمر شریفشان سؤال می‎شود که قائم آل محمد (ص) کیست، حضرت نگاهی به امام صادق (ع) می‎کنند و می‎گویند که گویا می‎بینم که قائم آل محمد (ص) این است. 🖋درست زمانی که بشریت به چند قدمی بهشت یعنی قیام قائم (ع) رسیده بود تا مردم را از اعماق به سمت بالا بکشاند که این همان تعبیر زیبای خدا در قرآن است که می‌‎فرماید: ﴿ اللَّهُ وَلِیُّ الَّذینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ﴾، ناگهان گروهی که بعدها سلسلۀ عباسیان را تأسیس کردند، در ابتدا در مقابل بنی‎امیه قرار گرفتند و نسبت به امام صادق (ع) شدیداً ابراز محبت کردند. این گروه (بنی‎عباس) نسبت به مقولۀ ولایت اظهار تقید می‎کردند، اما پرچمی مستقل از پرچم امام صادق (ع) علیه سلطۀ بنی‎امیه علم کردند. 🖋آنان در این شرایط باید نزد امام می‎آمدند و از ایشان کسب تکلیف می‌‎کردند و میل و نظر امام (ع) را نسبت به این ماجرا جویا می‎شدند، اما جامعه به تشخیص خود عمل کرد و بنی‎عباس و ادعای خود را بر حق یافتند. فتنه به قدری سهمگین و پیچیده بود که بزرگان علمی آن دوران که تعدادشان در لشگر سیاه‎جامگان هم کم نبود، سایر قیامهای زمانه را مصادره کردند و این موجب شد تا یک بار دیگر در جامعۀ بشری، ولیّ زمانه غریب بماند، هیچ کسی از ولیّ زمانه جویا نشد که آقا، نظر و میل شما چیست. جامعۀ محبان در بطلان بنی‎عباس و دروغ بودن ادعای آنان به یقین نرسیده بود و این ناشی از عدم همراهی آنان با ولایت بود. 🖋تا زمانی که ابلیس وجود دارد، جامعۀ شیعه در خطر سقوط قرار دارد، اهل‎‎‎بیت (ع) رفتار مناسب برای در امان بودن از فتنه‎‎های دشمنان را به ما آموختند و آن این است که در جستجوی نظر ولیّ زمان خود باشیم. با توجه به اینکه اکنون در زمان غیبت به سر می‌بریم، باید چون تشنگان نزدیک‎ترین شخص را به امام زمان (عج) جستجو کنیم که البته آن شخص در نظام سکولاری ابلیس مورد بیشترین دشمنیها و هجمه‎ها واقع می‎شود و ما او را اینگونه بازخواهیم شناخت. . 🖋از دوران امام صادق (ع) تا ائمۀ بعدی به تدریج، نظام مقلّد و مرجع نهادینه شد و تربیت شاگردان در دستور کار اهل‎‎بیت (ع) قرار گرفت، این نظام روز به روز در جامعه ریشه‎‎دار شد تا اینکه در مقطعی از تاریخ امامی که در شب قدر تمام امورات را در دنیا تدبیر و مدیریت می‎کند، اینگونه دست به قلم برد و نوشت که باید محبان انقلاب کنند. 🖋 تنها چیزی که حرکت حق و نورانی انقلاب اسلامی را پیش برد، حرف‎شنوی محض عمدۀ مردم از امام (ره) بود و این همان چیزی بود که هزار و اندی سال برای آن کار شده بود تا جامعه به این مرحله از رشد برسند و ببیند نظر امام در چیست، چراکه فقط آن برایشان قیمت داشت. . 🖋اگر بخواهیم نامی برای این یاوران از متن قرآن بیابیم، عنوان «ملت ابراهیم» سزاوار آنان است، مهم‌‎ترین عنصر چنین ملتی، «تبعیت» است و ما این را در بسیاری از آیات از جمله ﴿ فَاتَّبِعُوا مِلَّةَ إِبْراهیمَ حَنیفاً﴾ می‎یابیم. 🖋 در زمان امام (ره) ـ چه بعد و چه قبل از انقلاب ـ خیلی از افراد مدعی خط دین بودند، اما مردم نگاه‎‎شان فقط و فقط به امام (ره) بود و چقدر ایشان زیبا فرمودند که «پشتیبان ولایت باشید تا به شما آسیب نرسد» که این امر در جنگ هشت ساله به وضوح قابل رؤیت بود. این کلام امام به معنای همراهی ملت با ولیّ زمان است. حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان ☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
خلیج فارس خانه ما https://eitaa.com/roshana_esfahan/23929 حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان ☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
🇮🇷یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر 🎁کارگر جهادگر راه خدا ✍در آموزه های اسلامی از کار و تلاش به عنوان عملی دنیوی و اخروی که دارای ثواب است یاد شده تا جایی که به کسی که برای اداره زندگی خانواده اش سعی و تلاش می کند عنوان "جهادگر راه خدا" داده شده است. 🖋 بزرگان و پیشوایان دینی در سخن و در عمل به کار و تلاش تاکید و اهتمام داشته و از بیکاری و تنبلی ابراز بیزاری کرده اند. 🖋در روایات آمده کسی که به کار و تلاش مشغول است از کسی که کار را رها کرده و به عبادت خدا مشغول است اجر و پاداشی افزونتر دارد. دعای بیکار هر چند عابد باشد مستجاب نمی شود. 🖋همچنین در تاریخ اسلام آمده که پیامبر گرامی اکرم (ص) کارهای خانه را خود انجام می دادند. 🖋 امام صادق (ع) می فرمایند: "هر آنکس که جامه خود را بدوزد و نعلینش را وصله زند و کالای مورد نیاز خانه را خود حمل کند، از تکبر ایمن باشد. 🖋در روایات از امیرالمومین (ع) درباره احیای زمین، ایجاد باغها، حفر قنوات کارگری برای دیگران و... بسیار سخن به میان آمده است. 🖋امام صادق (ع) می فرمایند "امیرالمومنین بیل می زد و زمین را احیا می کرد و از درآمد و دسترنج خویش هزار بنده آزاد کرد." 🖋تمام این روایات و حکایات بیانگر ارزشمندی کار و کارگری و مزموم بودن تنبلی و بیکاری در اسلام است. 🖋 در احادیث و روایات اسلامی از کار کردن به عنوان عملی دنیوی و اخروی که دارای اجر و ثواب بسیار است یاد و نسبت به آن توصیه هایی بسیاری شده است به طوری که به کارگری که برای اداره زندگی خانواده اش سعی و تلاش می کند عنوان جهاد کننده در راه خدا داده شده است. 🖋حضرت علی (ع) می فرماید "خداوند به حضرت داوود وحی فرستاد که تو بنده بسیار خوبی هستی و تنها ضعفی که در تو وجود دارد این است که کار نمی کنی و از دسترنج خود امرار معاش نمی کنی بلکه از بیت المال حقوق می گیری. داود چهل روز گریست و سپس به شغل آهنگری روی آورد و از آن طریق مخارج خود را تامین نمود". 🖋در معارف و احکام اسلامی، نسبت به حقوق کارگران تاکید بسیار شده، از جمله امام سجاد (ع) در رساله ی حقوق خود می فرمایند: "حق زیردستان بر تو آن است که بدانی ضعف آنها و قدرت تو دلیل تسلط تو بر آنها شده است، پس باید با آنها به عدالت رفتار کنی و مانند پدری مهربان برای آنها باشی، از نادانی و جهل و اشتباه آنها درگذری و در عقوبت آنها تعجیل نکنی و بر این کار فرمایی که خدا به تو داده است، سپاسگزار باشی. 🖋امام خمینی می فرماید که کارگران از ارزشمندترین طبقه و سودمندترین گروه در جامعه هستند. چرخ عظیم جوامع بشری با دست توانای کارگران در حرکت و چرخش است و حیات یک ملت مرهون کار و کارگر است حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان ☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
کارگر جهادگر راه خدا: https://eitaa.com/roshana_esfahan/23957 حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان ☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
🎁هفت گفتار مطهر بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری: ✍گفتار چهارم مشق مطهر 📜تاریخ انتشار یازدهم اردیبهشت 🖋بر اساس دیدگاه استاد مطهری، ولی فقیه در یک کشور اسلامی که مردم آن اسلام را به عنوان یک ایدئولوژی پذیرفته‌اند و به آن ملتزم و متعهد هستند نقش یک ناظر بر ایدئولوژی نظام که همان اسلام است را دارد. 🖋البتّه معنای این گفته این نیست که نظارت او صرفاً یک نظارت تشریفاتی است، بلکه او (ولی فقیه) صلاحیت مجری قانون و کسی را که می‌خواهد رئیس دولت بشود و کارها را در کادر ایدئولوژی اسلام به انجام برساند، مورد نظارت و بررسی قرار می‌دهد. 🖋استاد مطهری، مشروعیت همه ‌ارکان نظام اسلامی را به تأیید و تصویب ولی فقیه می‌داند. «از آنجا که جامعه یک جامعه ‌اسلامی است، مردم وابسته به مکتب اسلامند. صلاحیت هر حاکمی از این نظر که قابلیت اجرای قوانین ملی و اسلامی را دارد یا نه، باید مورد تصویب و تأیید (ولی) فقیه قرار گیرد.» 🖋استاد مطهری حق شرعی و ولایت شرعی را ناشی از ایدئولوژی و مکتبی می‌داند که مردم پذیرفته‌اند، نه اینکه ولایت او به انتخاب مردم مشروعیت پیدا کند. 🖋ولی امر، در زمان غیبت کبری حضرت ولی عصر (عج)، در دین مبین اسلام، به وسیله اولیای دین و ائمه اطهار (ع) انتخاب بالوصف شده است. یعنی شرایط و اوصاف او بیان گردیده است، مانند حدیث امام حسن عسکری علیه‌السلام: «هر کس از فقها که خود نگهدار و نگهبان دین و مخالف هوای نفس و مطیع فرمان مولایش (خداوند) باشد، باید مردم از وی پیروی کنند.» 🖋و یا حدیث امام صادق ـ علیه‌السّلام ـ که فرمود: «مردم باید دقت کنند و از بین فقهائی که راوی حدیث ما هستند و در احکام حلال و حرام ما صاحب نظرند و با احکام اهل‌بیت آشنائی دارند، او را در میان خود حاکم قرار دهند. که من او را بر شما حاکم قرار دادم.» 🖋استاد مطهری در این رابطه به فرمان امام به نخست وزیر دولت موقت استناد می‌کند و می‌فرماید: «امام در فرمان خود به نخست‌ وزیر دولت موقت می‌نویسد: به موجب حق شرعی (ولایت فقیه) و به موجب رأی اعتمادی که از طرف اکثریت قاطع ملت به من ابراز شده، من رأی دولت را تعیین می‌کنم.» 🖋قوانینی که به پیامبر وحی شده است، از احکام مسلم اسلام است و همانطور که اجرای آن، بر شخص پیامبر ـ صلی الله علیه و آله و سلّم ـ و امام معصوم ـ علیه‌السّلام ـ واجب بود، بر فقیه نیز واجب است و اختیاراتی را که به پیغمبر در مسئله اراده جامعه اسلامی داده شده بود، امام و ولی فقیه هم همان اختیارات را دارد. 🖋«این اختیارات از پیغمبر به امام منتقل می‌شود و از امام به حاکم شرعی مسلمین. بسیاری از تحریم‌ها و تحلیل‌هایی که فقها کرده‌اند ـ که همه هم امروز قبول دارند ـ بر همین اساس بوده است.» 🖋شهید استاد مطهری فتوای تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی را بر اساس همین اختیارات می‌داند و می‌افزاید: «این به موجب آن بود که میرزای شیرازی می‌دانست که حاکم شرعی، یک سلسله اختیارات دارد و به موقع می‌تواند از آن استفاده کند. به موقع می‌تواند امری را که در اصل شرع حرام نشده یا لااقل فقیه دلیلی بر حرمتش ندارد، در مورد به خصوص تحریم کند. یک امری که در اصل شرع هیچ دلیل به حرمت یا وجوبش نیست، نه حرام است نه واجب، امر مباحی است، فقیه به موجب اختیارات خودش می‌تواند آن را تحریم کند.» 🖋بنابراین استاد مطهری، ولی فقیه را در نظام اسلامی یک ایدئولوگ می‌داند، که بر اجرای صحیح ایدئولوژی نظارت کامل دارد و مشروعیت همه ارکان نظام به تأیید و تصویب اوست و مشروعیت منصب او از طرف دین تأمین شده است و اختیارات او در اداره جامعه اسلامی، همان اختیارات پیامبر اسلام ـ صلی الله علیه و آله و سلّم ـ و ائمه اطهار ـ علیهم‌السّلام ـ است کما اینکه نظر حضرت امام (ره) و تعداد زیادی از فقهاء در باب اختیارات ولی فقیه همین است. حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان ☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌محتوای عالی برای جشن تکلیف و.... ☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
🎁هفت گفتار مطهر بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری: ✍گفتار اول گفتمان مطهر: 📜تاریخ انتشار هشتم اردیبهشت https://eitaa.com/roshana_esfahan/23861 ✍گفتار دوم اندیشه مطهر 📜تاریخ انتشار نهم اردیبهشت https://eitaa.com/roshana_esfahan/23907 ✍گفتار سوم مکتب مطهر 📜تاریخ انتشار دهم اردیبهشت https://eitaa.com/roshana_esfahan/23947 ✍گفتار چهارم مشق مطهر 📜تاریخ انتشار یازدهم اردیبهشت https://eitaa.com/roshana_esfahan/23980 ✍گفتار پنجم همایش مطهر 📜تاریخ انتشار دوازدهم اردیبهشت ✍گفتار ششم فرمان مطهر 📜تاریخ انتشار سیزدهم اردیبهشت ✍گفتار هفتم یاد مطهر 📜تاریخ انتشار چهاردهم اردیبهشت .. حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان ☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌┄┅════✧✿﷽✿✧════┅┄‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌ 🌼 🇮🇷 🕯.... 🇮🇷 ‌─┅══✿🍃📔📓🍃✿══┅─ 🔍☆◁ 📖☆◁ 📖☆◁ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌─┅══✿🍃📔📓🍃✿══┅─ ۝◁جنــــاب استـــــاد مدرس روشنگری استان اصفهان ۞◁سوال 🆔@ilyan313 🗓تاریخ: شنبه1403/02/11 ⏰ســــاعت :18/00 🔮گفتمان 🆔 @ammareyon ‎‎‌‌‌‌‌ https://eitaa.com/bisimchee1400/18789 ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅═══༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─ ☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
🎁هفت گفتار مطهر بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری: گفتار اول تا پنجم: https://eitaa.com/roshana_esfahan/23989 حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان ☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
استاد مطهری رحمه الله علیه پایه‌گذار نهضت بازشناسی اسلام اصیل : http://shahinpress.ir/87219 حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان ☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
۴-بیانیه گام درآیینه کلام امام صادق.mp3
6.06M
قسمت چهارم حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان ☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
✍سلسله مطالب کاربردی با موضوع فرزندآوری 🎁در قالب طرح نسل کوثر(فرزندآوری در هزاره سوم) قسمت اول تا هشتم: https://eitaa.com/roshana_esfahan/24011 حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان ☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
۵-بیانیه گام دوم درایینه کلام امام صادق.mp3
4.94M
قسمت پنجم حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان ☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
۶بیانیه گام دوم درآیینه کلام امام صادق.mp3
5.87M
قسمت ششم حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان ☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
🎁هفت گفتار مطهر بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری: ✍گفتار اول گفتمان مطهر: 📜تاریخ انتشار هشتم اردیبهشت https://eitaa.com/roshana_esfahan/23861 ✍گفتار دوم اندیشه مطهر 📜تاریخ انتشار نهم اردیبهشت https://eitaa.com/roshana_esfahan/23907 ✍گفتار سوم مکتب مطهر 📜تاریخ انتشار دهم اردیبهشت https://eitaa.com/roshana_esfahan/23947 ✍گفتار چهارم مشق مطهر 📜تاریخ انتشار یازدهم اردیبهشت https://eitaa.com/roshana_esfahan/23980 ✍گفتار پنجم همایش مطهر 📜تاریخ انتشار دوازدهم اردیبهشت https://eitaa.com/roshana_esfahan/24008 ✍گفتار ششم فرمان مطهر 📜تاریخ انتشار سیزدهم اردیبهشت https://eitaa.com/roshana_esfahan/24040 ✍گفتار هفتم یاد مطهر 📜تاریخ انتشار چهاردهم اردیبهشت https://eitaa.com/roshana_esfahan/24061 حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان ☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
✍سلسله مطالب کاربردی با موضوع فرزندآوری 🎁در قالب طرح نسل کوثر (فرزندآوری در هزاره سوم) قسمت دهم ✅مهم‌ترین و رایج‌ترین شبهات، سؤالات و گره‌های ذهنی که مانع اصلاح الگوی کنونی فرزندآوری خانواده‌ها می‌شود. ۲-فرزند بیشتر، وقت کمتر! 🖋مادران دیروز با داشتن فرزندان متعدد و مشغولیت‌های بسیار زیادی چون تهیه برخی مایحتاج منزل، قالی‌بافی و ... و نیز نداشتن بسیاری از امکانات رفاهی امروز مانند ماشین لباس‌شویی، ظرفشویی، جاروبرقی و ... باز هم برای فرزندانشان وقت داشته‌اند. 🖋اکنون با فراهم شدن بسیاری از امکانات رفاهی، نسل جدید باز هم وقت کمتری دارند. در واقع سبک زندگی امروز علی‌رغم امکانات رفاهی بیشتر، بسیار وقت‌کش است. 🖋نیاز کودکان به بازی تا آنجاست که تربیت صحیح آن‌ها بدون بازی، امکان‌پذیر نیست. آن‌ها در بازی به همبازی نیاز دارند. جایگزینی بازی‌های رایانه‌ای، برنامه‌های تلویزیونی، فرستادن کودکان به مهد کودک و هم‌بازی شدن والدین با کودکان به جای همبازی مناسبی برای کودک، راهکار مناسب و صحیحی نیست و هر یک ضررهای خاص خود را دارد. 🖋از نظر کارشناسان بهترین راهکار، تعدد فرزندان است؛ زیرا آن‌ها هم همبازی خوبی برای یکدیگر هستند و هم در خانه یک مهد واقعی و دلپذیر ایجاد می‌کنند. 🖋تلاش برای برطرف کردن نیازهای کاذبی که از نیازهای واقعی سبقت گرفته‌اند، سبب شده مادران نیز در کنار پدران مشغول به کار شوند و کمتر برای فرزندان‌شان وقت بگذارند. 🖋 هم‌چنین اهمیت دادن به دنبال کردن برخی سریال‌ها یا حضور در فضای مجازی نیز سبب شده آن‌ها وقت کمتری برای رسیدگی به فرزندان‌شان را داشته باشند. 🖋در حقیقت مادران امروز درگیر سبک زندگی غلط و اشتباهی شده‌اند که سبب شده در مقابل فرزندان‌شان وقت کمتری داشته باشند. 🖋 نمی‌توان گفت دنیا رو به پیشرفت است، ما را به عقب برنگردانید؛ زیرا علی‌رغم پیشرفت در بسیاری از چیزها، در سبک زندگی عقبگرد داشته‌ایم. 🖋 پیشرفت در سبک زندگی نشانه‌هایی دارد که اصلی‌ترین آن، احساس آرامش است. آیا شما در گذشته بیشتر احساس آرامش می‌کردید یا امروز؟ خانواده‌های دیروز ثبات بیشتری داشتند یا خانواده‌های امروز؟ آیا طلاق عاطفی و رسمی در گذشته و امروز با هم قابل مقایسه هستند؟ بی‌تردید امروزه سطح رفاه عمومی و وضع معیشتی مردم نسبت به گذشته به مراتب بهتر است، اما سبک زندگی کنونی، وقت‌کُش است. باید سبک زندگی را عوض کرد تا وقت‌ها برکت پیدا کند. 🖋 در سبک زندگی کنونی شخصیت اجتماعی، معنا و مفهوم اصیل ملی و دینی خود را از دست داده است. 🖋اگر چه تعداد بیشتر فرزندان، وقت بیشتری نیز از مادر می‌گیرد؛ اما وقت‌های زیادی را هم برای مادر به ارمغان می‌آورد. 🖋 در سبک زندگی صحیح هر یک از فرزندان در امور زندگی، در مراقبت از فرزندان دیگر و در کارهای خانه با والدین خود مشارکت می‌کردند. به همین دلیل بود که جوانان بسیار زودتر از امروز برای اداره یک زندگی آماده می‌شدند. 🖋در سبک زندگی امروز فرزند، دیگر همراه و وزیر پدر و مادر نیست. از همین روست که فرزند با وجود گذشت دو یا سه دهه از عمرش، نمی‌تواند حتی امور خودش را اداره کند؛ چه رسد به یک خانواده مستقل. حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان ☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿🌺
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
✍سلسله مطالب کاربردی با موضوع فرزندآوری 🎁در قالب طرح نسل کوثر(فرزندآوری در هزاره سوم) قسمت اول تا دهم: https://eitaa.com/roshana_esfahan/24065 ادامه دارد:..... حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان ☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿