هدایت شده از روشنا استان اصفهان
✍سلسله مطالب کاربردی با موضوع فرزندآوری
🎁در قالب طرح نسل کوثر (فرزندآوری در هزاره سوم)
قسمت پانزدهم
✅لجستیک:اماده نمودن تیمهای فعال جهت حمایت از کمیته ها
🖋الزامات فرهنگ سازی تمایل به فرزندآوری
🖋پژوهشهای مختلف نشان میدهند جامعۀ ایران در ۵۰ سال اخیر با تغییر در ارزشهای فرزندآوری روبهرو بوده است.
🖋بحث فرزند آوری یکی از مولفههای مهم علم جمعیت است. صاحبنظران دلایل مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را عامل تغییرات در میزان باروری میدانند. اینکه افراد چه نگاهی به فرزندآوری دارند و در مقابل این مسئله چه انتخابهایی میکنند؛ آگاهی مهمترین موضوعی است که نقش تعیینکنندهای در این زمینه ایفا میکند.
🖋از سوی دیگر مسئولان و کارشناسان امر برای حل معضل فرزند آوری، بر ضرورت "فرهنگسازی" تأکید میکنند؛ اما آنچه مسلم است هنوز سازوکارهای فرهنگسازی و لوازم و بایستههای آن، چنانکه شایسته است مورد توجه قرار نگرفته است که با توجه به شرایط امروز، ضرورت آن بیش از پیش احساس میشود.
🖋مهمترین مرحله فرهنگ سازی، شناخت دقیق مشکل است ضمن اینکه بی رغبتی به فرزندآوری بیش از آنکه ریشه در عوامل اقتصادی داشته باشد، محصول تغییر هنجارهای اجتماعی، افزایش نگرش فردگرایانه، تمایل روزافزون زنان برای ابراز وجود از طریق روی آوردن به انواع شغلها، احساس امنیت نسبت به آینده و بینیازی از حامی فرداست.
🖋با توجه به اهمیت موضوع فرزندآوری، نتایج یک پژوهش دانشگاهی که در سال ۹۶ به بررسی دلایل تمایل و عدم تمایل به فرزند آوری که به صورت مقطعی بر روی کلیه ایرانیان ساکن شهرها و روستاهای کشور انجام شده است؛ نشان میدهد که:
🖋مهمترین دلایل عدم تمایل به فرزندآوری
آنچه مسلم است امروزه بر نقش فرهنگ و ســاختارهای فرهنگی بر تحولات جمعیتی و ضــرورت توجه به این مقوله در سیاستگذاری و برنامههای کلان اجتماعی، تأکید میشود.
🖋 کشور ما در دو دهۀ اخیر با اثرپذیری از اعمال برخی سیاستها و بروز برخی تغییرات در سبکهای زیستی، تحولات جمعیتی غیرمنتظرهای را تجربه کرده است که مهمترین راهکار علاج وضعیت کنونی " فرهنگسازی و ارائه الگوهای فرهنگی" است.
🖋 تحولات اخیر جمعیتی کشـور بیشتر از هر عاملی، ریشـه و خاسـتگاه فرهنگی دارد که به تبع آن در دیگر حوزهها بازتاب یافته و از آنها نیز تأثیر پذیرفته است.
🖋بدیهی است که برون رفت از این وضعیت نیز مستلزم ایجاد تحولات فرهنگی و ساختاری به صورت توأمان در جامعه است که همت مسئولان را میطلبد.
🖋آنچه مسلم است در سالهای اخیر دولتمردان آنگونه که باید نتوانسته اند نیازهای افراد جامعه را مرتفع کنند که این امر به نوعی موجب تزلزل در سرمایه اجتماعی و از میان رفتن اعتماد مردم شده است.
🖋به نظر میرسد مرتفع کردن مشکلات اقتصادی و اشتغال به عنوان مهمترین دلیـل عـدم تمایـل بـه فرزندآوری، حتی بدون تصویب سیاستهای تشویقی، منجر به ازدیاد فرزندآوری شـود.
🖋بنابراین بـرای افـزایش فرزندآوری، لزوم ترویج و تبلیغ لذت پدر و مادر شدن و از میان برداشتن بینش منفی مردم نسبت به داشتن فرزند بیشتر از طرق مختلف و ممکن باید اصلاح شود
🖋 بنابراین برای افزایش تعداد فرزندان بایستی زیرساخت هـای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگـی جامعـه توسـعه پیـداکنـد.
🖋ازاین رو شایسته است که کاهش تدریجی جمعیت و نرخ باروی با استناد به یافتههای علمی و ادلۀ کارشناسانه بررسی و تحلیل شود.
🖋 همچنین نقش تحولات فرهنگی و تغییر الگوهای زیستی جامعه در بروز این وضعیت مورد بررسی قرار گرفته و مسئولان و مدیران نظام با اتخاذ برنامههای مناسب، برای اصلاح روند موجود ترغیب شوند.
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان اصفهان
☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای.
🆔👉@roshana_esfahan
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
17 اردیبهشت سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری مدظله العالی گرامی باد
#گنجینه معنوی
اهداف طرح بسیج سازندگی
الف ـ اهداف كلي
1)تحقق فرمان مقام معظم رهبري مبني بر شناسايي و فراهم كردن زمينه حضور جوانان در عرصه سازندگي كشور به ويژه بخش كشاورزي و مناطق محروم
2)استفاده بهينه از اوقات فراغت جوانان در جهت تسريع در روند اجرايي فعاليتهاي بخش كشاوررزي و محروميتزدايي در مناطق روستايي
ب - اهداف اختصاصي
1) كمك به كاهش خسارت در بخش كشاورزي از طريق پيشگيري و كنترل عوامل خسارت زا و مبارزه با آفات و بيماريهاي گياهي و دامي
2) اجراي فعاليتهایي كه ماهيت ضربتي داشته و يا در زمان وقوع حوادث غير مترقبه نياز به نيروي انساني بيشتري دارد.
3) اجراي پروژههاي عام المنفعه بخش كشاورزي در راستاي افزايش توليد و حفظ منابع پايه
4) آموزش علمي و عملي جوانان به خصوص فارغالتحصيلان و دانشآموختگان بخش كشاورزي در قالب طرح كارورزي
5) تغيير نگرش در نيروي انساني جوان نسبت به فعاليت در بخش كشاورزي و كمك به اشتغالزايي جوانان از طريق هدايت آنان به فعاليتهاي بخش كشاورزي
6) ترويج غير مستقيم شيوه هاي صحيح كشاورزي به بهره برداران از طريق آموزش به جوانان روستايي
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان اصفهان
☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای.
🆔👉@roshana_esfahan
•┈┈••••✾•
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
✅مسابقه فرزندآوری در هزاره سوم
📒منبع سؤالات:سلسله مطالب کاربردی فرزندآوری به نشانی:
https://eitaa.com/roshana_esfahan/24159
📜سوالات مسابقه:
https://eitaa.com/roshana_esfahan/24160
🖋جهت شرکت در مسابقه پاسخهای خود را تا تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه روز ملی جمعیت به آیدی babaii@ در ایتا و یا به شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ ارسال فرمایید.
☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای.
🆔👉@roshana_esfahan
•┈┈••••✾•🌿
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
─═┅═༅🍃📓🍃༅══┅─
✍هوش مصنوعی:
🔮◁از مفاهیم کلیدی قرن جدید که به شکل بسیار جدی و پررنگ وارد زندگی بشر شده وآرام آرام تمامی شئون زندگی او را متاثر از خود می کند هوش مصنوعی نام دارد که با گذشت زمان ضرورت اهمیت دستیابی و بهره برداری از آن روز به روز بیشتر می شود.
❖ رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با نخبگان و استعدادهای برتر علمی در آبان ماه 1400 از «هوش مصنوعی» بهعنوان یک مسئله مهم و آیندهساز نام بردند و با اشاره به تجربیات کشورهای مختلف دنیا در توسعه هوش مصنوعی تأکید کردند
❍ این مسئله در اداره آینده دنیا نقش دارد و باید بهگونهای عمل کنیم که ایران جزو 10 کشور برتر هوش مصنوعی در دنیا قرار بگیرد.
✪ همچنین ایشان در حرم حضرت امام خمینی فرمودند در دوران هوش مصنوعی نمیتوان از روشهای قدیمی استفاده کرد.
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان اصفهان
☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای.
🆔👉@roshana_esfahan
•┈┈••••✾•🌿
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای.
🆔👉@roshana_esfahan
•┈┈••••✾•🌿
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای.
🆔👉@roshana_esfahan
•┈┈••••✾•🌿
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
?اول ذیقعده سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه تا یازدهم ذیقعده مصادف با میلاد با سعادت امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) در تقویم رسمی کشور به نام دهه کرامت نامگذاری شده است
✍ با شما سربلندیم
"اَلاِمامُ عِزُّالمُومنین"
🔸جمعه، ۲۱ اردیبهشت ماه
یکم ذی القعده ۱۴۴۵(حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)) بهترین دختر دنیا
🖋حضرت فاطمه معصومه(س) از با فضیلت ترین بانوان خاندان اهل بیت(ع)، بانوی فضل و كرامت در معیارهای ارزشی اسلام پیشتاز بود و در علم، كمال، تقوا و قداست جایگاه ارزشمندی داشت.
🖋ﻣﻬﺮ و وﻓﺎ و ﻋﺸﻖ و اﯾﺜﺎری ﮐﻪ ﺧﻮاﻫﺮ ﻣﻬﺮﺑﺎن و دﻟﺪاده را ﺑﻪ ﻫﺠﺮت ﮐﺸﺎﻧﺪ و ﻏﺮﺑﺖ و ﺑﯿﻤﺎری و ﻣﺮگ در ﻓﺼﻞ ﺟﻮاﻧﯽ را ﺑﺮای او آﺳﺎن ﮐﺮد و ﺑﺮادر آزاده و ﺳﺮاﻓﺮاز ﺣﻀﺮت ﺷﺎﻫﭽﺮاغ ﻋﻠﯿﻪ اﻟﺴﻼم را وادار ﺑﻪ ﺟﺎﻧﺒﺎزی و ﺷﻬﺎدت ﮐﺮد. ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﯽ و ﻋﺸﻘﯽ ﮐﻪ ﺟﺰ در ﻣﻮرد ﻋﺸﻖ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ ﮐﺒﺮی و ﺑﺮادر ﺑﺎ وﻓﺎﯾﺶ ﺣﻀﺮت اﺑﻮاﻟﻔﻀﻞ ﻋﺒﺎس ﻋﻠﯿﻪ اﻟﺴﻼم ﻣﺼﺪاق ﻧﺪارد.
🖋ایشان دختر امام موسی کاظم (ع) و خواهر تنی امام رضا (ع) از پرهیزگارترین زنان شیعه است. مرقد ایشان در شهر قم واقع شده و در روایات بر فضیلت زیاد زیارت ایشان تاکید بسیاری شده است.حضرت معصومه(س) در راه اثبات ولایت گام های بسیاری برداشت و با نقل روایت های بسیار درباره ی پیشوایی امام علی (ع) به اثبات ولایت ایشان و دیگر امامان معصوم(ع) پرداخت امام هشتم شیعیان در وصف مقام و منزلت این بانوی بزرگوار فرموده است: «فردی که حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند مانند آن است که مرا زیارت کرده است.»
🖋فاطمه دخت گرامی امام موسی بن جعفر(ع) مشهور به حضرت معصومه(س) که تحت عنوان «کریمه اهل بیت (س)» در میان شیعیان مشهور است، دارای القاب شریفی چون: طاهره، حمیده، بره، رشیده، تقیه، نقیه، مرضیه، سیده، رضیه، اخت الرضا، صدیقه، شفیعه روز محشر است که نام مادر گرامیش نجمه و در اول ذیقعده سال ۱۷۳ هجری در مدینه به دنیا آمد.
🖋حضرت فاطمه معصومه ۱۰ ساله بود که پدر گرامیش حضرت موسی ابن جعفر (ع) به شهادت رسید و از آن پس به وصیت پدر، سرپرستی این بانوی بزرگوار و دیگر فرزندان امام هفتم بر عهده امام رضا(ع) قرار گرفت.
🖋پیامبر گرامی اسلام (ص) در مقام تجلیل و قدردانی از دخترش حضرت زهرا (س) و مقامات او، بارها درباره اش، در حضور و در غیابش این جمله را بر زبان آورده بود که: فداک ابوک، «فداها ابوها» (پدرش به قربانش)
🖋امام کاظم (ع)، پدر بزرگوار حضرت معصومه (س) نیز به مناسبتی درباره وی چنین جمله ای فرمود! آنجا که جمعی از شیعیان برای دریافت پاسخ به پرسشهای خود، وارد مدینه شدند تا به محضر امام کاظم (ع) برسند، آن حضرت در مسافرت بود. آنها ناگزیر بودند، از آن سفر مراجعت کنند از این روی سؤالات خود را نوشتند و به افراد خانواده امام کاظم (ع) تحویل دادند تا در سفر بعد، جواب آن را دریافت نمایند. هنگام خداحافظی، دیدند حضرت معصومه (س) که حدود ۶ سال داشت، پاسخ سؤالات آنها را نوشته و آماده نموده است! بسیار شادمان شدند و آن نامه را تحویل گرفتند. هنگام مراجعت، در بین راه با امام کاظم (ع) که از سفر باز می گشت، ملاقات کردند و ماجرا را به عرض امام رساندند، امام (ع) آن نوشته را از آنها طلبید و مطالعه فرمود و پاسخهای دخترش فاطمه (س) را درست یافت، آنگاه ضمن تمجید و تجلیل از دختر گرامی اش و تصدیق پاسخهای او، سه بار فرمود: «فداها ابوها» (پدرش فدایش باد.)
🖋 این حادثه شگفت، مبین آن است که حضرت معصومه (س) همچون حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا (س) «عالمه غیرمعلمه» است و در خردسالی از رشد، شناخت، علم و کمال بالایی برخوردار بوده است.
🖋سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) در تقویم ایرانی با عنوان روز”دختران” نامگذاری شده است ، نامگذاری ای که ظاهرش ریشه در ازدواج نکردن آن حضرت و تجردش دارد و باطنش نیز در پی معرفی الگویی برجسته برای دختران مسلمان و به ویژه شیعه اهل بیت(ع) است.
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان اصفهان
☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای.
🆔👉@roshana_esfahan
•┈┈••••✾•🌿
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
✍تبیین عفاف و حجاب
🖋تبیین عفاف و حجاب شامل زیر موضوعات ذیل می شود:
🖋مفهوم عفاف و حجاب و تفاوت آنها
🖋 عفاف و حجاب از منظر قرآن و احادیث
🖋 راههای ایجاد تقویت عفاف
🖋عوامل تضعیف عفاف
🖋 خاطرات تلخ اندلس و دیگر حوادث تاریخی ناشی از زوال عفاف و حجاب
🖋اهداف و ابراز استعمار در ترویج بیعفتی و بیحجابی در ایران
🖋 جلوههای بیعفتی و بیحجابی
🖋 راهکارهای درمان وظائف هر یک از دستگاههای حوزوی و غیر حوزوی
🖋 راز ناکامی منشورهای رسمی عفاف و حجاب
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان اصفهان
☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای.
🆔👉@roshana_esfahan
•┈┈••••✾•🌿
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
─═┅┅═༅🌔🍃🌖༅══┅─
✍چشمه جوشان عفاف:
🔮◁در حدیثی از پیامبر صلوات الله علیه می خوانیم
🗯من قرء سوره نور اعطی من الاجر عشر حسنات بعدد کل مومنه و مومن فیها مضی و فیما بقی ....کسی که سوره نور را بخواند °و محتوای آن را در زندگی خود پیاده کند° خداوند به عدد هر زن و مرد با ایمانی در گذشته و آینده ده حسنه به عنوان پاداش به او خواهد داد.
☄در حدیث دیگری از امام صادق علیه السلام می خوانیم: حصنوا اموالکم و فروجکم بتلاوه سوره نور و حصنوا بها نسائکم ، فان من ادمن قرائتها فی کل یوم او فی کل لیله لم یزن احد من اهلبیته ابدا حتی یموت .... اموال خود را از تلف و دامان خود را از ننگ بی عفتی حفظ کنید به وسیله تلاوت سوره نور ، و زنانتان را در پرتو دستوراتش از انحرافات مصون دارید که هر کس قرائت این سوره را در هر شبانه روز ادامه دهد احدی از خانواده او هرگز تا پایان عمر گرفتار عمل منافی عفت نخواهد شد.
🔆توجه به محتوای سوره که از طرق گوناگون و موثر به مبارزه با عوامل انحراف از جاده عفت برخاسته نکته اصلی حدیث فوق و همچنین مفهوم عملی آنرا روشن می سازد.
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان اصفهان
☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای.
🆔👉@roshana_esfahan
•┈┈••••✾•🌿
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
✍حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بهترین دختر دنیا
🖋روز دختر گرامی باد
https://eitaa.com/bisimchee1400/18888
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان اصفهان
☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای.
🆔👉@roshana_esfahan
•┈┈••••✾•🌿
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
─═┅═༅ 🍃📓🍃༅══┅─
✍جوانان را اذیت نکنیم:
🖋برهنگی زنان که طبعا پیامدهایی همچون آرایش و عشوه گری و امثال آن همراه دارد مردان مخصوصا جوانان را در یک حال تحریک دائم قرار می دهد تحریکی که سبب کوبیدن اعصاب آنها و ایجاد هیجانهای بیمار گونه عصبی و گاه سرچشمه امراض روانی می گردد،
🗯مگر اعصاب انسان چقدر می تواند بار هیجان را بر خود حمل کند ؟ مگر همه پزشکان روانی نمی گویند هیجان مستمر عامل بیماری است؟
🔆مخصوصا توجه به این نکته که غریزه جنسی نیرومند ترین و ریشه دار ترین غریزه آدمی است و در طول تاریخ سرچشمه حوادث مرگبار و جنایات هولناکی شده، تا آنجا که گفته اند هیچ حادثه مهمی را پیدا نمی کنید مگر اینکه پای زنی در آن در میان است !
⚜ آیا دامن زدن مستمر از طریق برهنگی به این غریزه و شعله ور ساختن آن بازی با آتش نیست؟ آیا این کار عاقلانه ای است؟ اسلام می خواهد مردان و زنان مسلمان روحی آرام و اعصابی سالم و چشم و گوشی پاک داشته باشند، و این یکی از فلسفه های حجاب است.
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان اصفهان
☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای.
🆔👉@roshana_esfahan
•┈┈••••✾•🌿
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
🎁دهه کرامت گرامی باد
✍ با شما سربلندیم
"اَلاِمامُ عِزُّالمُومنین"
🔹شنبه، ۲۲ اردیبهشت:
🖋زیست عفیفانه به رسم بانوی کرامت و مهربانی
✅زیست عفیفانه در مدارس:
🖋گنجاندن موضوع عفاف و حجاب از دیدگاه آیات و روایات همراه با تبیین ضرورت و فلسفه آن برای دانش آموزان در کتب درسی همه مقاطع تحصیلی.
🖋اهتمام به مثبت نگری و زیبا اندیشی در مورد فرهنگ عفاف و حجاب در تألیف کتب درسی.
🖋تجلیل از دختران و پسران نخبه و ممتاز(با توجه به ملاکهای حجاب و عفاف و علم) و برگزاری مسابقات و معرفی افراد نمونه با توجه به ویژگیهای الگویی آنها در زمینه پوشش.
🖋آموزش، ساماندهی، توجه و بکارگیری مدیران، معلمان و همه پرسنل مدارس جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بین دانش آموزان و سازمانهای مربوط نظیر بسیج، انجمنهای اسلامی.
🖋انجام تحقیقات لازم در مورد بسط حیا و عفاف در مدارس به منظور اجرای برنامههای فرهنگی، تربیتی و پرورشی در آن.
🖋اجرای مسابقات فرهنگی-هنری و علمی با هدف جهت دهی به افکار نسل جوان با موضوع حجاب و عفاف و نظرسنجی از جوانان در تهیه طرحها و برنامههای مناسب در زمینه حجاب.
🖋آموزش احکام شرعی عفاف و حجاب و برگزاری کلاسهای دانش افزایی برای والدین(خصوصا مادران) و توجیه آنها نسبت به رعایت حریم عفاف در خانه و محیطهای اجتماعی از طریق انجمن اولیا و مربیان.
🖋تأکید بر ضرورت رعایت پوشش و الگوی مدهای اسلامی و ترویج الگوهای بایسته در پوشش دانش آموزان و همه کادر مدرسه و آرایش نکردن در مدارس.
🖋تعیین رنگها و مدلهای متنوع در پوشش دانش آموزان با رعایت موازین و ضوابط شرعی جهت تأمین سلایق مختلف.
🖋محرم سازی محیطهای آموزشی و پرورشی و اداری به منظور ایجاد زمینه بروز نیازهای دختران با حفظ سادگی و موازین و ضوابط شرعی برای جلوگیری از خودنمایی آنها در مجامع عمومی.
🖋آشنا کردن جوانان برای شناخت توطئهها، زمینهها، روشها و مجاری نفوذ فرهنگ غربی از طریق مدارس.
🖋آشنا کردن خانوادهها و جوانان با اصول ازدواج آسان و تشکیل خانواده در سنین پایین تر با توجه به شرایط اقتصادی جامعه از طریق کتب درسی.
🖋استفاده از شعرخوانی، قصه گویی و نقاشی در مقاطع پیش دبستانی و مهد کودک جهت آشنا کردن کودکان با فرهنگ عفاف و حجاب.
🖋معرفی و تشویق نمونههای عینی از اساتید، مربیان، نفرات اول کنکور، المپیادیها و خانوادهها ایثارگران و … از نظر رعایت مظاهر عفاف و حجاب در مدارس
انعکاس موفقیتهای دانش آموزان در ابعاد مختلف با هدف ارتقای شخصیت و منزلت اجتماعی آنها.
🖋آموزش معیارهای رفتار صحیح زن و مرد جهت برقراری روابط انسانی و اجتماعی متعادل در خانواده و جامعه از طریق کتب درسی.
🖋تهیه و تدوین نشر کتب، مقالات و جزوات تخصصی در راستای تقویت بنیه اعتقادی و دینی در جهت توسعه فرهنگ عفاف در بین والدین دانش آموزان توسط انجمن اولیا و مربیان.
🖋غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان – با تأکید بر فرهنگ عفاف و حجاب – از طریق استفاده از توانمندیهای تشکلهای دانش آموزی.
🖋در نظر گرفتن امتیازاتی از نظر انضباطی برای دانش آموزانی که پوشش اسلامی را رعایت میکنند.
🖋در نظر گرفتن امتیازاتی برای مدیران مدارسی که رعایت حجاب کارکنان و دانش آموزان آن اسلام و مناسب است.
🖋پاسخگوی بودن مدیر مدرسه در صورت عدم رعایت عفاف و حجاب از طرف دانش آموزان.
🖋تهیه و ارسال کتب و مقالات در مورد حجاب و عفاف به مدارس.
🖋انجام طرح تحقیقی پیرامون میزان آگاهی، باورها و التزام عملی دانش آموزان دختر و پسر در مورد فرهنگ حجاب و عفاف.
برگزاری مسابقه خلاصه نویسی کتاب جهت معلمان و دانش آموزان.
🖋برگزاری مسابقات تفسیر آیات قرآن کریم در زمینه ی حجاب و عفاف.
🖋گردهمایی فصلی فرهنگیان به تفکیک مقاطع تحصیلی.
🖋تشکیل جلسات هم اندیشی دانش آموزی در مدارس.
🖋حضور طلاب خواهر در مدارس به عنوان مشاور مذهبی.
🖋طرح مباحث حجاب و عفاف و آداب پوشش اسلامی در قالب آموزش های ضمن خدمت.
🖋اختصاص بخشی از ساعت پرورشی به بحث حجاب و عفاف.
🖋استفاده از شعر خوانی، قصه گویی و نقاشی در مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی جهت آشنا کردن کودکان با فرهنگ عفاف و حجاب.
🖋بیان نکته یا مطلبی پیرامون اهمیت موضوع حجاب و عفاف توسط معلمین در فرصتهای مناسب.
🖋تشویق و ترغیب جوانان به رعایت و حفظ حجاب و عفاف.
🖋نظارت بر رسانه های جمعی.
🖋احیای امر به معروف و نهی از منکر.
معرفی الگویی تازه که با رعایت معیارهای شرعی، آزادی عمل بیش تری را برای زنان مسلمان فراهم آورد.
🖋تصویب قوانین جامع و دقیق در این زمینه در مجلس شورای اسلامی و عمل کردن بدون تساهل و تسامح قوه ی قضائیه به قوانین.
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان اصفهان
☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای.
🆔👉@roshana_esfahan
•┈┈••••✾•🌿