eitaa logo
بیسیمچی
2هزار دنبال‌کننده
11.6هزار عکس
1.7هزار ویدیو
622 فایل
سلام علیکم این کانال بمنظور ارتباط معنوی،فرهنگی ،تبلیغی و مذهبی با فرهیختگان تشکیل شده استbabaii@
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ *اولین واکنش رسمی آیت الله مهدوی به حواشی اینروزهای شهرداری و شورای شهر/ انتقاد شدید به انتصابات برخی افرادی که فعل حرام انجام میدهند* ** عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان در خطبه های نماز جمعه ۱۴۰۰/۰۷/۲۳ : 🔻 لازم است در شهر و استان اصفهان مردم احساس امنیت دینی و آرامش فکری کنند. بر خلاف ولنگاری‌های گذشته که از ناحیه برخی انجام می‌شد، اکنون انتظار کسانی که رأی دادند و به ویژه خانواده شهدا ایجاد آرامش عمومی در جامعه است، به طوری که مدیران با تلاش، انقلابی، خادم مردم، متخصص و متدین برای ارتقا شهر تلاش کنند. 🔻 متأسفانه در گذشته برخی از اعضا شورای شهر به اعتماد عمومی مردم توجه جدی نکردند و این اعتماد خدشه دار شد؛ بنابراین اعضا جدید شورا باید اعتماد عمومی را بازگردانده و برای جبران آن تلاش کنند. 🔻 جبران این خدشه بر عهده نسل مدیران انقلابی، متخصص و متعهد است. *آنچه در برخی مدیران دیده شد، تخصص بود، اما تدین و تعهد کافی در آنان وجود نداشت.* 🔻 *کسی که محاسن ظاهری ندارد چه انتظاری دارد که محاسن درونی و باطنی داشته باشد، کسی که ریش ندارد و علنی کار حرام مرتکب میشود، چه انتظاری است که انقلابی و خادم مردم باشد؟!* 🔻 مردم کسانیکه به شما رای دادند به هیچ وجه قائل متخصص بدون تعهد و تدین نیستند، ان شاالله دقت بیشتری شود و نیاز نباشد که صحبت ها و گله های خودمان را با مردم اینجا در میان بگذاریم، *چون مردم اعتمادی به بنده حقیر داشتند، باید بدانند رسما به آن ها بنده عرض کردم* و اگر بخواهند آینده جبران کنند قطعا از حمایت مردم و علما برخوردار خواهند بود، اما اگر هم بخواهند بدون توجه به خواست و رای مردم و خانواده های شهدا بخواهند کار جلو برود به مشکلات دیگری برخورد خواهند کرد و *قطعا ما هم ساکت نخواهیم شد و به مردم خواهیم گفت* ، امیدوارم که اصلاح و جبران بشود این خدشه ای که بعضی از عزیزان ندانسته وارد کردند
بيسيمچي: نقدی علمی درباره نهم ربیع و حدیث رفع القلم مخالف قرآن، فقه شیعه، تاریخ و حدیث! روایت قتل خلیفه دوم در نهم ربیع الاول و اوصاف خاص برای آن روز، از جمله رفع القلم، حدیثی متضاد با محکمات قرآنی، فقه شیعه، تاریخ قطعی و حدیث بوده و در منابع کهن نیز اثری از آن وجود ندارد. در منابع پسینی نیز، بدون سند و مدرک نقل شده است. نهم ربیع وحدیث «رفع القلم» در روایتی آمده است که دو شیعه که درباره ابوالخطاب اختلاف نظر پیدا کرده بودند، قرار گذاشتند تا نزد احمد بن اسحاق قمی بروند و مسئله شان را با او مطرح کنند. اتفاقا روزی که نزد ابن اسحاق رفتند نهم ربیع الاول بود. ابن اسحاق را مشغول انجام دادن مناسک مخصوص و اعمال روز عید دیدند. دو شیعه که تعجب کرده بودند علت را از ابن اسحاق جویا شدند. او نیز گفت که مثل امروزی نزد امام هادی علیه السلام رفته و ایشان را در همین حال دیده است. سپس از امام علیه السلام فضیلت های روز نهم ربیع را نقل کرد و در ادامه از قول حذیفة بن یمان، صحابی پیامبر(ص) ، حدیثی طولانی از حضرت رسول در بیان فضایل روز نهم ربیع به دلیل قتل یکی از منافقان و دشمنان خدا نقل کرد. بر اساس این روایت، عمر بن خطاب، خلیفه دوم، در نهم ربیع کشته شده و این روز فضایل بسیار دارد، از جمله آنکه تا سه روز قلم تکلیف از مردم برداشته شده است.[1] نقد سند روایت ١. اولین منابع روایت رفع القلم، دو کتاب محتضر و زوائد الفوائد است که هر دو متعلق به قرن هشتم است. بنابراین، اولین نقل روایت طولانی، مهم و عجیب فوق ۸۰۰ سال بعد از پیامبر(ص) و حدود هفتصد سال بعد از ابن اسحاق و امام هادی(ع) است! ۲. بررسی سند محتضر؛ سند محتضر چنین است: نقلتُه من خط الشیخ الفقیه على بن مظاهر الواسطی، بإسناد متصل، عن محمد بن العلاء الهمدانی الواسطى و یحیی بن محمد بن جریح البغدادی ... راوی اول فردی مجهول است و هیچ نامی از او در کتب رجالی و تراجم وجود ندارد . یکی از دو راوی مباشر، یعنی یحیی بن محمد بن جریح، نیز مجهول است. محمد بن علاء همدانی، شیعه نیست و از راویان مهم و موثق اهل سنت است. وی در کوفه زندگی می کرده است در حالی که اتفاق حدیث فوق در قم افتاده و برای حل اختلاف به یکی از راویان شیعه مراجعه شده است. طبعا راوی موثق و مکرم نزد اهل سنت که از قضا سنش نیز بسیار بیشتر از ابن اسحاق است، چنین مطالبی درباره شخصیت خلیفه دوم نقل نمی کند و به شیعه جوان تری مراجعه نمی کند! در نتیجه، سند محتضر که در بحارهم نقل شده است در غایت ضعف است و بلکه به احتمال فراوان سندی ساختگی به دست فردی ناشی بوده است! ٣. بررسی سند زوائد الفوائد: علامه مجلسی منبع دومی که برای روایت نهم ربیع نقل می کند، کتاب زوائد الفوائد است. نویسنده این کتاب علی بن علی بن طاووس پسر سید بن طاووس بوده و جز نامی از این کتاب و روایت فوق که مستند به این کتاب است، روایت دیگری از آن باقی نمانده است! علاوه بر آن، بر فرض صحت انتساب کتاب به پسر سید و دسترسی صحیح و معتبر مجلسی به کتاب، مجددا سند زوائد هم ضعیف است. سند او هم مرسل است و بدون واسطه از محمد بن علاء وابن جریح نقل می کند. جدای از ناممکن بودن نقل این روایت توسط محمد بن علاء که بدان پرداخته شد، مرسل بودن این سند یعنی فردی در قرن هشتم از فردی در قرن سوم مستقیما نقل کند! در نتیجه، حدیث فوق، خبر واحدی در غایت ضعف (اگر نگوییم ساختگی) و بدون پیشینه در منابع کهن شیعه است. نقد محتوای روایت 1. تعارض با قرآن، عقل و فقه در متن روایت، تصریح می کند که روز نهم ربیع روزی است که خداوند به فرشتگان وکاتبین اعمال دستور داده است که سه روز دست از ضبط و نوشتن اعمال تمامی بندگان بردارند؛ و از امام علی علیه السلام نقل می کند که این روز، روز رفع قلم و تکلیف است! اشکال فوق برای سقوط اعتبار و نشان دادن جعلی بودن روایت - که به همین فقره نیز مشهور شده - کافی است. رفع قلم تکلیف اختیاری، با محکمات قرآنی در تضاد است، مانند: «و من یعمل مثقال ذره شراً یره».(زلزله/8) تعارض صریح با دلیل قطعی عقل و سنت قطعی اهل بیت علیهم السلام و روایات فراوانی از ایشان که بر عمل، تقوا، دوری از گناهان و ثبت تمامی اعمال از جانب کاتبان و خداوند تکیه می کند دلیل دیگری بر نفی اعتبار روایت رفع القلم است. نکته دیگر آنکه رفع قلم به هرج و مرج شدیدی در جامعه می انجامد. اگر تکالیف ثبت نشود و همگان مجاز به ترک واجبات و ارتکاب گناهان باشند، جامعه به سرعت متلاشی خواهد شد. آیا ائمه(ع) به جواز چنین عملی دستور می دهند؟ نکته مهم آن است که روایت فوق، دال بر رفع قلم به صورت مطلق و دستور خداوند به تصریح رفع از تمامی بندگان است. بنابراین، نمی توان رفع قلم را حمل بر رفع قلم از مجانین و مریضان کرد که در صورت عادی هم مشمول رفع قلم هستند؟ یا نمی توان معنای آن را حمل بر رفع قلم از اعمالی کرد که گرچه حرام نیست اما در شأن مؤمنان هم نیست. زیرا اولا، هیچ کجا، ر
فع قلم به اعمال غیرواجب و حرام اطلاق نشده است. ثانیا، رفع قلم از عمل بدون جزا معنا ندارد. ثالثا، بر فرض وارد نبودن دو اشکال قبل، هیچ قرینه ای در روایت نیست که رفع قلم حمل بر چنین چیزهایی شود، و تفسیر به رأی و تأویل های من عندی، معقول و منطقی نیست. 2. در روایت فوق، به تحریف قرآن تصریح شده است، که مفهومی باطل و انحرافی است و عالمان بزرگوار شیعه سعی بلیغ و فراوانی در نفی این اتهام از شیعه داشته اند. 3. وجود اشکالات لفظی و معنوی در این روایت ، از جمله الفاظ عامیانه همچون «یَرتاس»، «رؤیا» و «جنیت» به جای «یَتَرأّس»، «ریاء» و «جنُبت» و وجود عباراتی همچون «سفال الفیلوق»، «یوم الهدی»، «یوم انکسار الشوکة»، «یوم التصفح»، «یوم التصرید»، «یوم نزع الأسوار»، «یوم سیل النغاب»، «یوم ظفرت به بنو إسرائیل»، دلیل بر ضعف این روایت و ساختگی بودن آن است. ۴. فضایل و اسامی فراوانی برای روز نهم ربیع در روایت فوق آمده است که بنابر آن، این روز بزرگ ترین عید است و آثار و فواید تکوینی فراوانی دارد. واضح است که عادتا اگر چنین فضایل و ویژگی هایی صحت داشت، لازم بود دیگر امامان شیعه نیز نقل می کردند، به ویژه آنکه وضعیتی بهتر از وضعیت سخت و نظامی امام هادی علیه السلام داشتند! ۵. حدیث رفع القلم به دلیل تعارض با تاریخ قطعی، مردود و ساختگی است. به اجماع تاریخ و نقل تمامی شیعه و سنی، مرگ خلیفه دوم دراواخر ذی الحجه سال ۲۳ ه. ق. رخ داده است.[2] علامه مجلسی، که خود این روایت را در بحار جای داده است، نیز تصریح می کند که بین علمای شیعه آن چیزی که در زمان قتل عمر مشهور است همان آخر ذی الحجه است.[3] مجلسی اما برای توجیه روایت و تضعیف تاریخ مرگ خلیفه دوم در ذی الحجه، احتمالی عجیب و نادرست مطرح می کند و می گوید: «شاید مورخان مخالف (اهل سنت) تاریخ مرگ خلیفه دوم را تغییر دادند تا این مسئله بر شیعه مشتبه شود و شیعیان روز مرگ خلیفه را جشن نگیرند».[4] در حالی که تغییر روز وفات برای جلوگیری از جشن معنای معقول و قابل درکی ندارد. زیرا اولا، تغییر تاریخ خاصی تأثیری در جشن گرفتن ندارد. اگر بر فرض عمر در نهم ربیع کشته شده باشد و تاریخ به ذی الحجه تغییر کند، شیعیان در تاریخ بعد از تغییر، یعنی همان ذی الحجه، جشن می گیرند. ثانیا، اصلا مگر شیعیان این مقدار آزادی و بروز و ظهور اعتقادی در خصوص خلفا داشته اند که اهل سنت، یعنی دستگاه حاکم و دربار خلافت، مجبور باشد دست به تغییر تاریخ بزند! ثالثا، اگر واقعا این مقدار اخبار گسترده در تاریخ وفات عمر ساخته باشند، چرا هیچ مدرک و مصدر و شاهدی برخلاف آن و در کشف تاریخ واقعی، نه در مصادر شیعی و نه سنی، وجود ندارد! ۶. تعارض ضمنی دیگر حدیث رفع قلم با تاریخ، از ابتدای پاسخ ابن اسحاق به دست می آید. ابن اسحاق می گوید با شیعیان در چنین روزی نزد امام علیه السلام رفتیم و ایشان مشغول اعمال عید بودند و به خادمان خود دستور دادند لباس نو بپوشید! تردید نگارنده آن است که آیا امام هادی با این مقدار آزادی داشته است که مشغول برپایی جشن مرگ خلیفه باشد؟ حضرت هادی که در سامرا در عمل محبوس بوده و حتی ارتباطشان با شیعیان به سختی و بیشتر از طریق وکلایشان بوده است، امکان انجام دادن این اعمال و گفتن این اقوال را داشته اند؟ 7. اضطراب روایت فوق، دلیلی دیگر بر ضعف و ساختگی بودن حدیث است. افعال ماضی و مضارع در روایت ثابت نیست و مدام بدون دلیل و بی جا تغییر می کند. همچنین، کسی که امام هادی از ایشان در حال نقل است، بین پیامبر(ص) و امام علی(ع) تغییر می کند. ابتدا از یکی نقل می کند و در ادامه گویی داشته است از ابتدا از دیگری نقل می کرده است. 8. آن طور که علامه مجلسی گفته است، در زمان ایشان نهم ربیع به عنوان تاریخ قتل خلیفه دوم بین شیعیان مشهور شده بود. بنابراین، احتمالا جعل این تاریخ به دست صفویان صورت گرفته است. بنابر گفته استاد ممتاز تاریخ و حدیث، آیت الله یوسفی غروی، صفویان نمی توانستند جشن قتل عمر بن خطاب را در ایام ۲۶ ذی الحجه به بعد بگیرند؛ چراکه جشن آنان با محرم الحرام و ایام شهادت حضرت سیدالشهدا علیه السلام تداخل پیدا می کرد و مساجد سیاه پوش عزا می شد. همچنین، گرفتن جشن قتل عمر بن خطاب در ایام کشته شدن عمر بن سعد می توانست صفویان را از خطرهای احتمالی فرقه مقابل در امان دارد؛ چرا که می توانستند با رعایت تقیه، جشن خود را جشن قتل عمربن سعد تلقی کنند.[5] نتیجه: روایت قتل خلیفه دوم در نهم ربیع الاول و اوصاف خاص برای آن روز، از جمله رفع القلم، حدیثی متضاد با محکمات قرآنی، فقه شیعه، تاریخ قطعی و حدیث بوده و در منابع کهن نیز اثری از آن وجود ندارد. در منابع پسینی نیز، بدون سند و مدرک نقل شده است.
سومین کارگاه آموزشی ویژه همسران طلاب و روحانیون شاهین شهر سومین کارگاه آموزشی ویژه همسران طلاب و روحانیون شاهین شهر‌ با موضوع مهارت حل تعارضات خانوادگی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین عشقی در مصلای نماز جمعه شاهین شهر برگزار شد.
📸برگزاری اولین جلسه کارگاه آموزشی اصول تربیتی کودک با حضور سرکار خانم شکرزاده هم اکنون در مکان فرهنگسرای خانواده🌹 شاهین شهر و.میمه
سلام علیکم همایش تجلیل از خادمان حسینی به شکرانه ی توفیق و به پاس خدمتگزاری صادقانه و خالصانه ی جنابعالی در مراسم عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان، مظهر لطف و احسان، پیرایه بخش چهره ی صبر و رضا و سرمایه ی شفاعت روز جزا ، حضرت ابا عبدالله الحسین " ع " در دو ماه پر سوز و گداز محرم و صفر همایش خادمان حسینی برگزار می شود. زمان: پنجشنبه 29مهرماه ساعت 15 مکان: شاهین شهر، ساختمان نگارستان، سالن بهار از جنابعالی دعوت می گردد در این مراسم شرکت فرمایید.
شعار " ایران تندرست، ایران همدل، ایران قوی" به عنوان شعار هفته تربیت بدنی و ورزش در سال ۱۴۰۰ انتخاب شده است. با توجه به برنامه‌ها و اهداف هفته تربیت بدنی در سال ۱۴۰۰، عناوین روزهای هفته تربیت بدنی به شرح زیر اعلام شده است: روز دوشنبه ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۰ مصادف با اولین روز هفته تربیت بدنی: " مسیر امید، مدار نشاط " روز سه شنبه ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۰: " ورزش، میثاق وحدت و برادری " روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰: " ورزش، پیشران سبک زندگی و تحکیم خانواده " روز پنج شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۰: " ورزش، طلایه داران سلامت " روز جمعه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۰: " ورزش، منش پهلوانی، فتوت و جوانمردی " روز شنبه اول آبان ماه ۱۴۰۰: " ورزش، فرهنگ سخت‌کوشی، رونق کار، افزایش بهره‌وری " روز یکشنبه دوم آبان ماه ۱۴۰۰: " ورزش؛ آئین اخلاق و مهربانی " 🌹هفته تربیت بدنی گرامی باد🌹
⭕️ روزشمار هفته وحدت 🔻 شعار هفته: ما امت رسول الله هستیم
بيسيمچي: با سلام و احترام؛ پس از حمد خدا و درود و صلوات بر محمد و ال محمد(ص) حماسه عاشورا و قیام سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) جلوه‌ای تمام عیار از رشادت‌ها، شجاعت‌ها و ایستادگی‌هاست که هر ساله حرارت عشق و ارادت عاشقان و دلسوختگان آل الله تصویری از شعائر حسینی را در قاب تاریخ ماندگار می‌سازد و آموزه‌های حسینی را در جان و روح مردم نهادینه می‌سازد.امسال که عزاداری‌ها و عرض ارادت‌ها به خاطر محدودیت‌های بیماری کرونا رنگ و بوی دیگری به خود گرفته بود، مردم خداجو و مؤمن در عمل به منویات مقام معظم رهبری و ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا به خوبی ظاهر شده و جلوه‌ای دیگر از شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتید.به شکرانه ی توفیق و به پاس خدمتگزاری صادقانه و خالصانه ی خادمان حسینی در مراسم عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان، مظهر لطف و احسان، پیرایه بخش چهره ی صبر و رضا و سرمایه ی شفاعت روز جزا ، حضرت ابا عبدالله الحسین " ع " در دو ماه پر سوز و گداز محرم و صفر ؛ همایش خادمان حسینی برگزار می گردد ازجنابعالی دعوت می شود در این مراسم شرکت فرمایید. زمان:پنجشنبه 29مهرماه ساعت 16 مکان :ساختمان نگارستان سالن بهار سخنران :حجه الاسلام و المسلمین محمد قطبی رئیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق
📷 تصویر جالبی کاربران لبنانی بعد از سخنان دیشب سیدحسن نصرالله منتشر کردند 🔸سید حسن نصرالله دیشب در سخنرانی خود به مناسبت حوادث خونبار پنجشنبه هفته‌ گذشته در بیروت خطاب به سمیر جعجع و دشمنان داخلی لبنان که بدنبال کشاندن حزب الله به جنگ داخلی هستند برای اولین بار فاش کرد که حزب الله لبنان به تنهایی و بدون تهداد داوطلبان، طرفداران و حامیانش بیش از ۱۰۰,۰۰۰ نیروی رزمی مسلح آموزش دیده در اختیار دارد. یعنی دو برابر تعداد کل نیروهای ارتش لبنان!
جهت دسترسی به محتوای رسانه ای با موضوع هفته وحدت شامل پوستر، نماهنگ، صوت و.... وارد لینک زیر شوید: https://beyraghmessenger.ir/join/vahdat
فراخوان فعالیت های خلاق و نوآور هیئات مذهبی و تشکل های دینی سراسر کشور در هفته وحدت به همراه اهداء شش جایزه 50میلیون ریالی برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال گزارش وارد لینک زیر شوید https://beyraghmessenger.ir/join/HVahdat
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 🇮🇷 🇮🇷 📖☆◁ 📖☆◁ مکرم صلوات الله علیه 📖☆◁ و 👤ارائه:جناب استاد 🗣طرح سوال: 🆔 @ilyan313 🗒تاریخ:/07/30 ⏰ساعت:19/00 🚫 برداری از و کنفرانس ها وگپشن های بدون اجازه 🆔 @ammareyon ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─ 🇮🇷
──┅═༅🍃🌼🍃༅═┅── 🌕◁نبی مکرّم اسلام صلوات الله علیه و آله و سلم به عنوان کامل ترین اسوه راستین بشریّت، نسبت به تمام مردم بسیار صمیمی و مهربان بود. 👤آن بزرگوار با داشتن این خصلت ستودنی توانست در طول 23 سال دل های بسیاری را شیفته مکتب خویش کند و از منجلاب ضلالت به صراط مستقیم هدایت نماید. 📖قرآن کریم در این زمینه می فرماید: «و ما ارسلناک الّا رحمةً للعالمین؛ ما تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستادیم. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅3⃣༅═┅─
──┅═༅🍃🌼🍃༅═┅── 🌕◁حضرت علی علیه السلام می فرماید: «قلوب الرّجال و حشیّةٌ فمن تألّفها اقبلت علیه؛ 📖دل های انسان ها بیگانه و نا مأنوس است و هر کس از راه مهرورزی و محبت وارد شود، با آن الفت می گیرد.» 🌀بر همین اساس سعدی شیرازی چنین سروده است:بنده حلقه به گوش ار ننوازی برود لطف کن لطف که بیگانه شود حلقه به گوش ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅2⃣༅═┅─
‎‌‌‌‌┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ عرض ســـلام ودرود ودعـــا خـــدمت جناب استـــاد وشما گرامیــــــان ولایی 🔘طبق اطلاع رســـانی انجام شده با شما همـــراه هستیم 🔍☆◁با 📖☆◁ صلوات الله علیه 📖☆◁ و 👤باهـــــــمراهــــی جناب استــــــاد ضمــــن سپـاس فراوان با جناب استــــاد وشما گرامیــــان ولایی همراه میشـــــویم....... ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─ 🇮🇷
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎ ──┅═༅🍃🌼🍃༅═┅── 🌕◁نامگذاری ۱۷ ربیع‌الاول، روز میلاد پیامبر گرامی اسلام صلوات الله علیه به نام روز اخلاق و مهرورزی فرصتی مغتنم برای ترویج اخلاق نبوی و انتقال آن به عموم جامعه است. این روز می‌تواند نقطه عطف و آغاز خوبی برای تذکر اخلاق نبوی به عموم جامعه باشد. 🌕◁مهرورزی از زیباترین آموزه های اخلاقی است که نقش سازنده و مؤثری را جهت گرایش انسان ها به سوی حق و عدالت ایفا می کند و در بسیاری از موارد ارتباطات را صمیمی تر کرده و آتش کینه ها و اختلافات را خاموش می سازد. 👤و پیامبر اعظم صلوات الله علیه فرمود: اگر مهربانی و ملاطفت به صورتی مجسّم شود، آن چنان زیباست که خداوند مخلوقی زیباتر از آن را نیافریده است. ‎‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅1⃣༅═┅─
──┅═༅🍃🌼🍃༅═┅── 🌕◁راز موفقیت پیامبر در مدیریت حکومتی، عشق ورزی و عشق به مردم بود. اگر این شیوه مفید و کارآمد در مدیریت او وجود نداشت، هرگز توفیق رفع مشکلات و موانع طاقت فرسا را پیدا نمی کرد. 📖به همین جهت خداوند فرمود: فبما رحمةٍ من اللّه لنت لهم و لو کنت فظّاً غلیظ القلب لانفضّوا من حولک...؛ 🌀به موجب رحمتی که خداوند به تو عنایت کرد، برای آنان نرم شدی و اگر خشن و تند خو بودی از اطراف تو پراکنده می شدند ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅5⃣༅═┅─
──┅═༅🍃🌼🍃༅═┅── 🌕◁پیامبر صلوات الله علیه در خانواده نسبت به همسران خود، هیچ گونه خشونتی بروز نمی داد و این بر خلاف خلق و خوی مردم مکه بود. بد زبانی برخی از همسران خویش را تحمل می کرد تا آن جا که دیگران از این همه تحمل رنج می بردند. ☄ با فرزندان خود فوق العاده عطوف و مهربان بود و به آن ها محبت می کرد. سیره تربیتی آن حضرت نشان می دهد که در طول زندگی، ارتباط عاطفی و کلامی با فرزندانش داشت ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅8⃣༅═┅─
──┅═༅🍃🌼🍃༅═┅── 🌕◁در مسایل فردی و شخصی آن چه مربوط به شخص خودش بود، نرم خو و ملایم بود. گذشت های بزرگ و تاریخی اش یکی از علل موفقیت در رسالت الهی او بود، 📖اما در مسایل اصولی و عمومی آن جا که حریم قانون بود، سختی و صلابت نشان می داد. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅9⃣༅═┅─
──┅═༅🍃🌼🍃༅═┅── 🌕◁محبت و ملاطفت آن حضرت بود که دشمنان کینه توز را به دوستان صمیمی تبدیل کرد. در حدیثی از حضرت امام حسین علیه السلام به نقل از پدر بزرگوارش حضرت علی علیه السلام چنین آمده است که 👤پیامبر صلوات الله علیه در برخورد با دیگران همیشه مهربان، خوش رو و خندان بود و هرگز بی رحم، پرخاش گر و اهل تملّق نبود. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅6⃣༅═┅─
──┅═༅🍃🌼🍃༅═┅── 🌕◁هیچ کس از او مأیوس نمی شد و هرکس به در خانه او می آمد، نومید باز نمی گشت. 📖هرگاه فرد و غریب و ناآگاهی با خشونت سخن می گفت ودرخواستی داشت، تحمل می کرد و به یارانش می فرمود: هرگاه کسی را دیدید که حاجتی دارد، به او عطا کنید و هرگز کلام کسی را قطع نمی کرد تا سخنش پایان گیرد. 🌀و این چنین بود که دل ها را کانون محبت خود ساخت و میلیون ها دل را از این رهگذر با خداوند آشتی داد. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅7⃣༅═┅─