─═┅┅═༅ 🕊🌑🕊 ༅══┅─
📖◁بدون تردید جهاد تبیین یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه است و عدم انجام درست آن میتواند نتایج زیان باری به وجود بیاورد، زیرا نمونه عدم جهاد تبیین در صدر اسلام آن بود که پس از شهادت حضرت علی علیه السلام عدهای گفتند «مگر علی علیه السلام نماز میخوانده است؟در انجام این وظیفه مهم، نقش حوزه علمیه و روحانیت بیش از سایر افراد جامعه است؛ زیرا تبلیغ و تبیین از رسالت های ابتدایی طلاب و روحانیون است و آنها وظیفه دارند که با تبیین حقایق مبانی فکری، ارزش های اسلامی و وقایع و دستاوردهای انقلاب اسلامی، مردم را با ارزش های اسلام حقیقی و آرمانهای انقلاب آشنا کنند.
☄رهبر معظم انقلاب در سی سال گذشته بارها به مساله تبیین اشاره داشتند و مجموعه سخنرانیهای ایشان در کتابی ارزشمند به عنوان جهاد تبیین عرضه شده است که حوزویان باید این کتاب را مطالعه کنند.رهبری معظم انقلاب جهاد تبیین را برای همه طبقات از جمله دانشجویان و حوزویان و... یک امر واجب قلمداد کردند، انقلاب اسلامی ما «کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ» است. شجره طیبه است که تنومند و استوار شده است و امیداریم که بتوانیم شاخ و برگهای انقلاب اسلامی را در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی گسترش دهیم و زمینهساز ظهور جهانی حضرت مهدی °عج° باشیم.
─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌑🕊 ༅══┅─
🔘◁این شعار آرزوی خارج از واقعیت نیست زیرا اولاً دین ما جهانی است و دوم اینکه امام خمینی (ره) فرمود: ما انقلابمان را به جهان صادر میکنیم. انقلاب اسلامی ایران بر اساس نظر و دیدگاه امامین انقلاب بر چنین رسمی استوار است. امام راحل چنین دیدگاهی داشتند و رهبر معظم انقلاب نیز سی سال پرچم صدور انقلاب را به دوش میکشند ولی وقتی دشمنان اسلام و دول استعمارگر مشاهده میکنند که انقلاب اسلامی جایگاه خود را پیش از پیش پیدا میکند و کشورهای منطقه و مسلمان را مثل عراق، یمن، سوریه و... را بیدار و از زیر سلطه دشمنان بیرون میکشد. طبعا دشمنان تلاش کردند که این جریان را قطع کنند ولی هیچ کدام از این تلاشها نتوانست انقلاب را به زانو در بیاورد.
🌀آخرین تیر دشمنان انقلاب اسلامی جنگ شناختی و رسانهای است. تلاش آنها این است که شناخت جامعه و تحلیل جامعه ایرانی را از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی تغییر دهند.یعنی دستاوردهای این نظام را اندک جلوه دهند و با بزرگنمایی مشکلات، نقصها را بزرگ نشان دهند. گاهی اوقات در زمینه نقصهایی که وجود هم ندارد سخن میگویند و البته به اتهامزنی به نظام و مسئولان میپردازند و به دنبال آن هستند که جامعه را به این باور برسانند که نظام حاکمیت دینی کارآمدی خاصی ندارد و نظامهای غیر دینی کارآمدی بیشتری دارند و روی این جهت صحبتهایی در زمینه ارجحیت نظام سابق و حکومت شاه به جمهوری اسلامی و همچنین دول دیگر مطرح میکنند که در این زمینه باید حقایق را برای مردم تبیین کرد و به همین جهت است که این تبیین را جهاد قلمداد میکنند.
─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌑🕊 ༅══┅─
📖◁(۱).اولاً قرار است تهاجم دشمن را خنثی کنیم که این تهاجم و خنثیسازی در چند وجه انجام میشود. نخست باید این مسیر را بشناسیم و خود را برای دفع این خطرات آماده کنیم. دشمنان نیز در این جنگ یا خود به شکل مستقیم وارد عمل میشوند و یا دیگران را تحریک میکنند.
☄شهادت شهید سلیمانی نمونهای از حضور عملی دشمنان است و شهادت دو طلبه مظلوم ما در حرم رضوی نمونهای از تحریکات دشمن است.سؤال اینجا است که دشمنان ما چرا این جنایت را در حرم رضوی مرتکب شدند و دو طلبهای که کارهای جهادی و خدماتی به جامعه انجام میدادند را شهید کردند! چون دشمن به خطرات این طلاب جهادی برای خود واقف هستند و به همین دلیل دستور شهادت آنها را صادر میکنند.
⚡️به طور کلی جهاد تبیین برای دشمنان ما خطرآفرین است زیرا توطئههای آنها را نقش بر آب میکند و در این موارد است که دشمن مجبور به حذف فیزیکی است.سؤالی که در این زمینه ایجاد میشود آن است که مگر شهید مطهری خطر نظامی در اول انقلاب برای دشمنان ما داشت؟ خیر! قطعاً مهمترین خطر ایشان خطر تبیینی بود. ایشان بزرگترین دشمن استعمار جهانی بود. شهید بهشتی و سایر بزرگان ما خطر بزرگی برای استعمار جهانی بودند زیرا کار آنها تبیین بود.تبیین این بزرگان در جامعه، روحیهبخش و امید افزا و دشمن شکن بود. آنها بودند که دسیسههای دشمنان را از بین میبردند.
─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌑🕊 ༅══┅─
🔘◁ترور آیتالله دستغیب و هاشمی نژاد توسط کسانی انجام شد که بمب به خود بستند و در محل هم کشته شدند؛ یعنی حذف این مبینهای حقیقت، انسانیت، انقلاب و قرآن به حدی برای دشمنان مهم بود که حتی عامل خود را نیز فدا میکردند تا این حذف انجام شود.نقش روحانیت انقلابی برای حمایت و تحقق آرمانهای جامعه و خنثیسازی نقشههای دشمنان نقشی بیبدیل است، موج سمپاشی و ایجاد و ترویج شایعات در رسانهها، فضای مجازی و شبکههای ماهوارهای شدت گرفته است.
🌀 این رسانهها در هر جایی میتوانند فعالیت کنند ولی فعالیت آنها به شکل فراگیر پخش میشود. در این زمینه ضرورت دارد که طبقات نخبه جامعه وارد میدان خنثیسازی این توطئهها شوند.
⚡️موفقیت انقلاب اسلامی با سایر نهضتها و کشورهای دیگر اعم از اسلامی و غیر اسلامی بسیار جالب توجه است. مقایسه انقلابهای جهان معاصر مثل انقلاب کمونیستی در ۱۹۱۷، انقلاب فرانسه، انقلاب صنعتی و انقلاب بزرگ چین میزان با انقلاب اسلامی نتایج جالب توجهی را عرضه خواهد کرد و قطعاً اگر به شکل کاملا واقعی به شرح این مساله بپردازیم توجه تفاوتها را خواهیم شد.
─═┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌑🕊 ༅══┅─
📖◁لازم است که ماهیت خونخوار و جنایتکارانه آمریکا به جامعه ایران و جهان اسلام معرفی شود تا همگان فکر نکنند که لبخندهای مصنوعی که آنها میزنند تا خود را انسانهایی مهربان و خدوم معرفی کنند واقعی است. در همین راستا تاریخچه عملکرد دولت آمریکا از زمان ورود به ایران و ۷۰ جنایت بزرگ را از پرونده آمریکاییها باید تبیین شود خصوصا در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر امریکایی.
⚪️(1).یکی از موضوعات مهم ، تبیین خدمات گسترده و دستاوردهای جامعه روحانیت در جامعه یعنی طلاب، اساتید، خطبا، ائمه جمعه و جماعات، اساتید و مبلغان و... است تبیین آموزههای سیاسی و انقلابی اسلام شامل، ضرورت اقامه حکومت اسلامی، ولایت پیامبر و ائمه علیه السلام، ضوابط صلحهای پیامبر صلوات الله علیه و قاعده نفی سلطه کفار.تبیین مفاسد و جرائم رژیم طاغوت و ضرورت انقلاب اسلامی است که شامل زیر موضوعاتی چون
☄ذلت پادشاهان ایرانی در برابر دول غربی، استبداد داخلی، فساد اخلاقی، جنایات ساواک، دینستیزی، فساد مالی و اخلاقی دربار، قراردادهای استعماری، فقر طبقات محروم، عقبماندگی صنعتی و اقتصادی، کمسوادی و تعداد دانشگاهها است.
─═┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌑🕊 ༅══┅─
⚪️(2).تبیین حوادث و تحولات مهم تاریخچه انقلاب اسلامی و مجاهدتهای مؤمنان مبارز است که شامل زیر موضوعاتی چون نهضتهای اسلامی گذشته ایران، مجاهدتهای مبارزان دهههای قبل از انقلاب، شخصیتهای دینی مبارز و زندانی و شهید قبل از انقلاب و مبارزات فداکارانه ملت سال ۵۷ و ۵۶ هستند.
⚪️(3).تبیین دستاوردها و پیشرفت علمی و عملی انقلاب اسلامی است که شامل زیر موضوعاتی چون حاکمیت دین، استقلال کشور، آزادی و مردمسالاری در پرتو دین، رفاه عمومی: آب، برق، تلفن، گاز، راهسازی، کمیته امداد، گسترش سواد، رشد آموزشوپرورش، گسترش دستگاهها، تولید دانش صنایع نظامی و پزشکی، نانولوژی، انرژی هستهای و اقتدار و عزت جهانی است.
⚪️(4).عرصه جهاد تبیین در حوزه خدمات و نقش روحانیت نباید فراموش نشود رهبری انقلاب تا وصول به هدف، مدیریت دینی نظام در ۴۰ سال، تأسیس و مشارکت در تأسیس نهادهای انقلاب و نظام، اقامه نماز جمعهها حضور در دفاع مقدس، حضور در حوادث سیل و کرونا، ترویج اخلاق و مدیریت مراکز خیریه مد نظر بوده است.
─═┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌑🕊 ༅══┅─
⚪️(5).تبیین موضوع ولایتفقیه شامل زیر موضوعاتی چون مبانی دینی، کارآمدی، ابعاد شخصیتی امام خمینی °ره° و امام خامنهای، استبداد دینی، حوزه اختیارات، شبهات و مقایسه نظام ولایتفقیه با دیگر نظامهای حکومتی است.
⚪️(6).تبیین حوزه مقاومت منطقه و مدافعین حرم در این بخش به موضوعاتی چون مقاومت رمز پیروزی، پیامدهای تسلیم، خطر گسترش نفوذ صهیونیسم در جهان اسلام، نقش حزبالله، خطر جهانی داعش، نقش نیروی قدس، ضرورت حمایت از نهضتهای آزادیبخش و صدور انقلاب، پرداخته شده و میشود.
⚪️(7).تبیین ارتباط با آمریکا موضوع دیگری است که در این عرصه باید در این زمینه فعالیت کرد که شامل، پرونده جرائم ۱۷۰ ساله آمریکا در ایران، جنایات آمریکا در کشورهای جهان، اسناد لانه جاسوسی، عدم صداقت آمریکا، جلوههای قساوت و خونخواری آمریکا و تحلیل انگیزههای و دلایل جریان سازش است.
─═┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌑🕊 ༅══┅─
⚪️(8).تبیین برجام موضوع دیگری است اصول و محتوای برجام، موضوعات مورد اختلاف، اهداف غرب از برجام، خواستههای رهبری، تحلیل مواضع جناح اصلاحطلبان و بررسی آخرین وضعیت برجام است.
⚪️(9).تبیین تورم و معیشت گزارشی از تورم در ایران قبل از انقلاب و دیگر کشورها، تحلیل عوامل تورم و گرانی، موفقیتهای جمهوری اسلامی در کنترل تورم، نقش سیاهنمایی رسانههای دشمن، مقایسه وضعیت معیشت فعلی ایران با گذشته و دیگر کشورها از جمله زیر موضوعات این حوزه هستند.
⚪️()10.تبیین عدالت اجتماعی با زیر موضوعاتی چون شاخصهای عدالت از نگاه قرآن و احادیث، سیره عدالت پیامبر صلوات الله و ائمه، جایگاه عدالت در نظام اندیشه قرآنی و اسلامی، موفقیتهای نظام در تحقق عدالت، کاستیها و بیعدالتیهای موجود، ریشه بیعدالتیها و راهکارهای تحقق عدالت کامل است.
─═┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌑🕊 ༅══┅─
⚪️(11).فتنهها و بصیرت دیگر موضوع مهم تبیینی است که شامل ریز موضوع، آموزههای بصیرت در قرآن و احادیث، اهمیت بصیرت و خطرات فقدان آن، مردان بصیرت صدر اسلام، مفهوم فتنه در قرآن و احادیث، گروههای فتنه صدر اسلام، فتنههای ۴ دهه انقلاب، فتنه امروز و فردا و رسالت حوزویان در بصیرتافزایی و فتنهزدایی است.
⚪️(12).دفاع مقدس زمینه دیگری در عرصه جهاد تبیین است که موضوعاتی چون زمینههای و انگیزههای صدام برای حمله، گستره پشتیبانی دهها دولت غربی و عربی و اهداف آنان، وضعیت امکانات محدود نظامی ایران، گزارش مجاهدتها، فداکاریها، ابتکارات رزمندگان، تولد بسیج، سنگینی حملات و خسارات، رموز موفقیت ایران و تحلیل بررسی قطعنامه میپردازد.
⚪️(13).تبیین مساله آسیبهای اجتماعی شامل زیر موضوعاتی چون توطئه استعمار و خطرات آسیبهای اجتماعی، اعتیاد، فساد جنسی، خشونت، بحران جمعیت، طلاق، سبک زندگی غربی، ضعف باورهای ایمانی، سرقت، اختلاس، فقر، رشوه، بیکاری و اشرافی گری مدیران و روحانیت است.
─═┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌑🕊 ༅══┅─
⚪️(14).بحرانهای اجتماعی و سیاسی، حوزه فعالیت تبیینی دیگری است شامل زیر موضوعاتی چون نارضایتیهای اقتصادی، آزادیخواهیهای رفتار اجتماعی، احزاب و جریانهای وابسته به استعمار، سلطنتطلبان و ملیگران، سکولاریسم، اختلاف مذهبی، جریان تکفیری، تشیع لندنی، فرقههای انحرافی، عرفانهای کاذب، اختلاف قومی و خودمختاری و نقش استعمار است.
⚪️(15).تبیین اقتصاد مقاومتی موفقیتهای اقتصادی و شکوفایی در انقلاب، گزارش گسترده تحریم اقتصادی چهار دهه، توطئههای اقتصادی دشمنان، نمونههای ضربه اقتصادی استعمار در دیگر کشورها، اصول اقتصاد مقاومتی و رسالت حوزههای علمیه زیر موضوعات این بخش را تشکیل میدهند.
⚪️(16).تبیین بیانیه گام دوم شامل تبیین محتوای بیانیه، تبیین هفت توصیه، استخراج برنامههای عملی برای تحقق هرگونه توصیهها است.
─═┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌑🕊 ༅══┅─
⚪️(17).تبیین حقایق و رخدادها و تحولات دنیای اسلام شامل وضعیت کشورهای جهان اسلام، نقطههای قوت، چالشهای عمده و رقابت تمدنها میپردازد.
⚪️(18).تبیین عفاف و حجاب، شامل زیر موضوعاتی چون مفهوم عفاف و حجاب و تفاوت آنها، عفاف و حجاب از منظر قرآن و احادیث، راههای ایجاد تقویت عفاف، عوامل تضعیف عفاف، خاطرات تلخ اندلس و دیگر حوادث تاریخی ناشی از زوال عفاف و حجاب، اهداف و ابراز استعمار در ترویج بیعفتی و بیحجابی در ایران، جلوههای بیعفتی و بیحجابی، راهکارهای درمان وظائف هر یک از دستگاههای حوزوی و غیر حوزوی و راز ناکامی منشورهای رسمی عفاف و حجاب نظام است.
⚪️(19).تبیین فضای مجازی شامل زیر موضوعاتی چون آسیبشناسی و انواع آسیبهای فضای مجازی بر نسل نوجوان، جوان، کودک و...، اهداف و روشهای دشمن در عرصه فضای مجازی، راهکارهای آسیبزدایی و مصونیتسازی جامعه است.
─═┅═༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌑🕊 ༅══┅─
🔘◁روحانیت در تداول فارسی به معنای تقدس ، پاکی ، پارسایی و معنوی بودن میباشد و در اصطلاح به شخصی گفته میشود که عالم دینی و متخصص در تربیت و رشد و شکوفایی استعدادهای معنوی و روحانی انسان است و وظیفه اجرای احکام و شرایع دینی را درجامعه به عهده دارد
🌀حضرت امام خمینی ره مقام روحانیت را جانشین پیامبران و اولیاءالهی دانسته و با استناد به روایت العُلما، اُمَنا الرُسُّل. ما لَم یَدخَلو فی الدُنیا» بدین معنا که «اینها، امینان رسولان هستند، البته مادامی که در دنیا، وارد نشده باشند.
⚡️وی حوزه های علمیه و حوزه های روحانیت را محل تدریس و تبلیغ دین و رهبری مسلمین به سمت و سوی کمال و سعادت ابدی بوسیله نشر آموزه ها و ترویج فرهنگ دینی دانسته که اهداف بزرگی را دنبال میکند و که یکی از این رسالت های اساسی را میتوان حراست از چهارچوب و اصول دین درنظر گرفت .
─═┅═༅𖣔1⃣4⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌑🕊 ༅══┅─
◁با استناد به کتاب "صحیفه نور" که شامل مجموعه بیانات امام راحل است میتوان به این مهم دست یافت که از مقوله روحانیت بعنوان یک امانت الهی باید بخوبی مراقبت و نگهداری کرد و البته این امانت خدادادی را نمیتوان به دست هرکسی سپرد و از عنوان روحانی میتوان برای فردی استفاده کرد که دارنده رسالت و اهداف ذکر شده و همسو بامعنای لغوی آن ، یعنی پرهیز از دنیاگرایی و شور و اشتیاق به امور معنوی قلمداد کرد و البته از جایگاه والای روحانیت نباید بعنوان یک شغل یا صنف سوء براشت شود بلکه به این مقوله با دید وظیفه و ضرورت عقلی و شرعی که بردوش افراد علاقه مند و داوطلب نهاده شده باید نگریست .
📄{1}.مهمترین و اصلی ترین وظیفه روحانیت در نگاه امام راحل توجه به تبلیغ اسلام و احکام نورانی آن است . این مسئله در اقتضا و نیاز امروز جامعه همان جهاد تبیین امام خامنه ای °مدظله العالی° مطرح است که تاکید ویژه ای برآن صورت گرفته و بخش عمده این موضوع برعهده جامعه روحانیت نهادینه شده است و عمده عملکرد در این حیطه را براساس فرمایشات حضرت آقا روحانیت برای مردم روشنگری کرده تا مسائل برای مردم دچار تحریف نشده و بصورت راستین و درست بدست آحاد جامعه برسد .
─═┅═༅𖣔1⃣5⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌑🕊 ༅══┅─
📄{2}.وظیفه دوم تذهیب نفس است که پیش تر بر این مسئله تاکید فراوان صورت پذیرفته است و مواردی همچون ایمان و تقوا ، بی رغبتی به دنیا و مسائل مادی، خلوص نیت، حسن اخلاق روحیه عدالت گرایی و ظلم ستیزی و ثبات قدم و ... را شامل میشود که امری لازم برای قشر روحانیت بحساب می آید چراکه برطبق روایات نیز صلاح و فساد جامعه در صلاح و فساد روحانیت خلاصه میشود .
📄{3}.وظیفه سوم، ایجاد پناهگاهی برای محرومان قلمداد میشود که در این خصوص میتوان این فریضه را به دو بخش اساسی از بین بردن استضعاف فکری مسلمین و از بین بردن استضعاف اقتصادی مسلمانان تقسیم کرد . درباره بخش اول این تکلیف راهکارهای مختلفی را میتوان ارائه داد همچون ایجاد دولت جهانی اسلامی و همچنین احیای هویت اسلامی مسلمین در سراسر جهان و پرهیز از غرب و شرق زدگی جامعه بوسیله برجسته کردن نقاط فرهنگی ملل . و درمورد بخش دوم یعنی از بین بردن ضعف اقتصادی مسلمین میتوان با گسترش عدالت اجتماعی که امری اجتناب ناپذیر در خصوص روحانیت محسوب میشود پناهگاهی امن برای محرومان پایه گذاری کرد چراکه در این مقوله چشم امید قشر کثیری از جامعه به روحانیت دوخته شده است .
─═┅═༅𖣔1⃣6⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌑🕊 ༅══┅─
📄{4}.و چهارمین فریضه، مسئله وحدت میان مسلمین است که این امر دغدغه ای اساسی برای پیامبران الهی نیز محسوب میشده است و درواقع هدف همه انبیاء ایجاد وحدت و همبستگی میان مردم بواسطه کلمه پرمعنا و باارزش توحید بوده است و همیشه وحدت بامحور توحید و خداپرستی و یگانه پرستی تعریف میشود که جامعه را از پراکندگی نجات داده و حول محور توحید و ولایت جمع کند
☄روحانيت بدون تبيين معنا ندارد و تاريخ نشان مي دهد بيشترين هزينه و رشادت ها و مجاهدت ها را در اين خصوص روحانيت داشته است و کتاب شهداء الفضيله برخي از اين افراد را نام برده و بررسي کرده است آيت الله بروجردي درباره فلسفه وجودي روحانيت معتقد بود علومي که کسب مي کنيم آن مقداري نافع است که به مردم برسانيم وگرنه جزو علوم نافع محسوب نمي شود.
─═┅═༅𖣔1⃣7⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌑🕊 ༅══┅─
🔘◁ااگر جهاد تبيين نباشد، آنچه را که فرا مي گيريم ارزشي نخواهد داشت
⚪️(20).تبيين مباني فکري اسلامي، تبيين ارزشها، مسائل اخلاقي و معنوي و نيز تبيين مسائل سياسي و اجتماعي و بصيرتي از مهمترين حوزه هايي است که روحانيت مسئوليت سنگيني در قبال آن نسبت به جامعه دارد
🌀«وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ» گفت: « لِيَتَفَقَّهُوا براي لِيُنْذِرُوا است. هجرت به قم براي اين است که برگرديم و جهاد تبيين کنيم و اين امر بيش از هر چيز بر عهده روحانيت است و همه آن مقدمات و علوم براي اين رسالت اصلي است روحانيت امروز عذري در کوتاهي نسبت به عرصه هاي سه گانه جهاد تبيين ندارد و بي توجهي به آن فلسفه روحانيت و حوزه ها را زير سوال مي برد
⚪️(21).شهادت برای رسیدن به حیات طیبه، بزرگترین نعمت است. پیام شهدا این است که از حیات حیوانی میگذریم تا حیات انسانی خود را ابدی و همیشگی کنیم. گفتمان و ادبیات شهادت، گفتمان شادی، سرور و بشارت است.جهاد یک امر همگانی و همیشگی است. در زندگی، روزی بدون جهاد نیست. جهاد عامل عزت، افتخار و حیات است، البته مصادیق جهاد متناسب به مقاطع مختلف و نوع تهاجم دشمن تغییر میکند.
─═┅═༅𖣔1⃣8⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌑🕊 ༅══┅─
📖◁مبنای جنگ حق و باطل بر اساس قرآن کریم دین و باورهاست. انرژی هستهای، توانمندی موشکی و حمایت از مظلومان عالم بهانه است. استکبار به دنبال آن است تا اراده خود را حاکم و سلطه خود را تحمیل کند و ما را از ولایتالله خارج و تحت ولایت خود قرار دهد.
☄ در این جنگ، پرچمدار جهاد روحانیت است. روحانیت در مکتب اهلبیت آموخته که باید همیشه در حال مبارزه و جهاد باشد. بزرگترین جلوه زندگی ائمه اطهار، جهاد و مبارزه بوده، اما نوع آن با توجه به شرایط حاکم بر جامعه متفاوت بوده است. سنگرنشینی روحانیت منحصر به دفاع مقدس نیست و رسالت این قشر از دوران غیبت آغاز شده است. او سر میدهد، اما نمیگذارد دین خدا تضعیف شود، این روحیه برگرفته از فرهنگ حسینی و فاطمه است. روحانیت وارث انبیا است و به همین دلیل شعار دفاع از دین سر میدهد و حضور در جهاد را برای خود مایه افتخار میداند.
⚡️چه در جنگ نرم و چه در جنگ سخت و چه در داخل و چه در خارج روحانیت فدای اسلام است که در این راستا نیز متحمل هزینه شده است و این سیره عملی ائمه اطهار بوده است و شهدای روحانی مؤید این ادعا هستند.روحانیت علاوه بر راهنما، راهبر نیز هستند و خود پرچمدار جهاد به شمار میروند. جهاد روحانیت معلول این است که اشراف کامل بر تحرکات دشمن، خطرها، آسیبها و دشمنیها دارد و این آمادگی در سایه بصیرت الهی و کسب تقوا کسب شده است. وی عنوان کرد: بصیرت و تسلط بر نقشه دشمن، صراحت و شجاعت در دفاع از دین و روحیه جهادی از ویژگیهای روحانیت به شمار میرود.
─═┅═༅𖣔1⃣9⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌑🕊 ༅══┅─
🔘◁امروز روحانیت در انواع جهادها بهخصوص جهاد تبیین پیشتاز است، با توجه به هدایتهای رهبر معظم انقلاب اسلامی روحانیت این جهاد را اولویت میداند و در جهاد تبیین پشتیبان نیست بلکه فرمانده و مبنای حرکت بوده و بهتبع اهلبیت سخنگوی دین است.جهاد تبیین میتواند مبنای همه جهادها باشد و برای نقشآفرینی مسئولان و آحاد مردم در جهاد ایجاد انگیزه کند؛ بر همین اساس جهاد تبیین موتور محرکه سایر جهادهاست و تربیت نسلی مجاهد را به همراه خواهد داشت.روحانیت همانگونه که در دفاع مقدس پیشتاز بوده و خوش درخشیده است باید در جهاد تبیین نیز پیشگام باشد.
🌀امروز راهبرد دشمن تصرف سرزمین نیست بلکه معرفت و تعلقات مردم را هدف گرفته است. انسان را داناییها و دلبستگیها میسازد؛ بر همین اساس دشمن به دنبال تغییر دلبستگیها و ذائقه فرهنگی جامعه است که با نقشآفرینی روحانیت در جهاد تبیین این توطئه دشمن خنثی خواهد شد.
⚡️ اولین و بزرگترین آرزوی روحانیت این است که خداوند شهادت را که فوزی بالاتر از آن نیست به همه ما مرحمت کند. وی متذکر شد: حوزههای علمیه پویا و زنده هستند و روحانیت در صحنه حضور دارد و با تمام وجود در راستای اجرای منویات فرمانده معظم کل قوا تلاش خواهد کرد.
💡 پــــایـ،ــان💡
─═┅═༅𖣔2⃣0⃣𖣔༅═┅┅─
📡اعلام برنامه های عفاف و حجاب
📁اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه
📣بمناسبت هفته عفاف و حجاب
⌛️زمان: سه شنبه ۱۴ تیرماه
⏱ساعت ۲۱
📮نشانی:
@bisimchee1400
📂اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه
🖌شورای عفاف و حجاب
📋 فهرست برنامه های فرهنگی هنری غدیر
⬅️ ⬅️ #جشن_امامت_و_ولایت ➡️ ➡️
🔹 آغاز ارائهی بستهی مناسبتی دههی امامت و ولایت
https://eitaa.com/khaneh_emam/500
🔸ایده اول "اکران پویانمایی"
https://eitaa.com/khaneh_emam/501
🔹 لینک پویانمایی "پرده آخر" مرتبط با ایده شماره ۱
https://eitaa.com/khaneh_emam/502
🔸ایده دوم "دیگ اطعام غدیر"
https://eitaa.com/khaneh_emam/508
🔹ایده سوم "دوخت پرچم شادی توسط بانوان"
https://eitaa.com/khaneh_emam/528
🔸ایده چهارم "نمایشگاه غدیر خاطره انگیز"
https://eitaa.com/khaneh_emam/530
🔹ایده پنجم "سرود خیابانی"
https://eitaa.com/khaneh_emam/536
🔸متن سرود "علی آقامه" مرتبط با ایده شماره ۵
https://eitaa.com/khaneh_emam/539
🔹ایده ششم "عیدیِ خدمت"
https://eitaa.com/khaneh_emam/543
🔸روایتی از پخت و اطعام ۱۴ هزار نفری غدیر؛ امام محله کوتعبدالله
https://eitaa.com/khaneh_emam/545
🔹 ایده هفتم "عیدِ کودکان"
https://eitaa.com/khaneh_emam/585
🔸ایده هشتم "جشن خودرویی"
https://eitaa.com/khaneh_emam/586
🔹شابلون غدیر ۱؛ مرتبط با ایده هشت
https://eitaa.com/khaneh_emam/587
🔸شابلون غدیر ۲ ؛ مرتبط با ایده هشت
https://eitaa.com/khaneh_emam/588
🔹شابلون غدیر ۳ ؛ مرتبط با ایده هشت
https://eitaa.com/khaneh_emam/589
🔸شابلون غدیر ۴ ؛ مرتبط با ایده هشت
https://eitaa.com/khaneh_emam/590
🔹شابلون غدیر ۵ ؛ مرتبط با ایده هشت
https://eitaa.com/khaneh_emam/591
🔸چهل ایده ساده تبلیغ غدیر
https://eitaa.com/khaneh_emam/602
🔹ایده نهم "نورافشانی"
https://eitaa.com/khaneh_emam/604
🔸روایت یک تجربه از مراسم نورافشانی غدیر
https://eitaa.com/khaneh_emam/606
🔹یک پیشنهاد: یه کتاب درجه یک با حدود ۳۰۰ ایده برای گرامیداشت جشن امامت و ولایت
https://eitaa.com/khaneh_emam/645
🔸ایده دهم "مسابقه کودک و نوجوان"
https://eitaa.com/khaneh_emam/646
🔹 ۲۵ سوال مسابقه غدیر تا مباهله به همراه پاسخ
https://eitaa.com/khaneh_emam/647
🔸مسابقه جدول قرآنی با رمز مرتبط با عید غدیر در قالب پاورپوینت
https://eitaa.com/khaneh_emam/648
🔹 مسابقهی ۱۵ نفره با رمز مرتبط با عید غدیر
https://eitaa.com/khaneh_emam/649
🔸نقاشی برای رنگ آمیزی کودکان
https://eitaa.com/khaneh_emam/650
🔹 مسابقه جدول با سوالات و پاسخهایی مرتبط با واقعهی غدیر خم
https://eitaa.com/khaneh_emam/651
🔸ایده یازدهم "نمایش غدیر"
https://eitaa.com/khaneh_emam/665
🔹نمایشنامه وکیل
https://eitaa.com/khaneh_emam/667
🔸درسنامه غدیر ”فایل pdf"
https://eitaa.com/khaneh_emam/673
🔹فیش منبر کامل؛ سخنرانی حجه الاسلام دکتر رفیعی با موضوع "غدیر"
https://eitaa.com/khaneh_emam/674
🔸پیدیاف پاورپوینت غدیر شناسی با موضوع "امامت در قرآن"
https://eitaa.com/khaneh_emam/675
🔹فیش منبر کوتاه با موضوع "بشارت به شیعیان"
https://eitaa.com/khaneh_emam/676
🔸فیش منبر کوتاه با موضوع "چهارمین فریاد شیطان"
https://eitaa.com/khaneh_emam/677
🔹جزوهٔ «غدیر عهدی با مهدی» "فایل pdf"
https://eitaa.com/khaneh_emam/678
🔸۵ شعر زیبا در مدح امیرالمومنین علی علیه السلام "فایل pdf"
https://eitaa.com/khaneh_emam/679
🔹ایده دوازدهم "غدیرخوانی"
https://eitaa.com/khaneh_emam/694
اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه
بنیاد بین المللی غدیر، دفتر شاهین شهر ومیمه
فهرست برنامه های فرهنگی هنری غدیر
اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه
بنیاد بین المللی غدیر، دفتر شاهین شهر ومیمه
https://eitaa.com/bisimchee1400/5798
نشست هم اندیشی
سنگر تبیین
خلاصه گفتگوی دو نشست
https://eitaa.com/bisimchee1400/5784
اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه