eitaa logo
بیسیمچی
1.8هزار دنبال‌کننده
11.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
622 فایل
سلام علیکم این کانال بمنظور ارتباط معنوی،فرهنگی ،تبلیغی و مذهبی با فرهیختگان تشکیل شده استbabaii@
مشاهده در ایتا
دانلود
─═┅┅═༅ 💫🌼💫༅══┅─ 🌐◁تاریخ و سیره پیامبر صلوات الله بهترین شاهد و مؤیّد این مطلب است: پیامبر اکرم صلوات الله علیه با آن که می‌داند بنی امیه با علی علیه‌السّلام و بنی‌هاشم مخالف است و هرگز عده‌ای زیر سلطه و ولایت امام علی علیه‌السّلام نمی‌روند و امامت او را هرگز نمی‌پذیرند، 🌀 اما این مسئله باعث نشد که از بیان حقّ و حقیقت صرف نظر کرده و ولایت و امامت علی علیه‌السّلام را بیان نکند، بلکه در طول ۲۳ سال بعثت خود در هر جا و هر نحو که ممکن بود و موقعیت داشت، ولایت و امامت علی علیه‌السّلام را به مردم گوشزد کرد، با این که به طور قطع می‌دانست از هنگام وفاتش در این موضوع اختلاف خواهند کرد، بلکه این اختلاف باقی مانده تا روز ظهور امام زمان علیه‌السّلام ادامه پیدا خواهد کرد، با این همه حقّ را بیان کرد. 💬ولی این بدان معنا نیست که مسلمانان به جان یکدیگر افتاده و هم دیگر را نابود کنند، بلکه با بیان مدّعای خود، یکدیگر را تحمل کرده و به پیروی از گفتار نیکو دعوت نمایند، ولی در عین حال از دشمن مشترک نیز غافل نباشند ─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫༅══┅─ 🌍◁قیام امام حسین علیه‌السّلام نیز دلیل و شاهد خوبی بر مدعای ماست، زیرا حضرت با آن که می‌دانست با قیامش بین دو دسته از مسلمانان نزاع خواهد شد، در عین حال هرگز به جهت اتحاد بین مسلمانان از اصل مهمّ امر به معروف و نهی از منکر غافل نشد. ☄سیره و روش امام علی علیه‌السّلام نز گویای این مطلب است، زیرا به نظر برخی حضرت می‌توانست با دادن امتیاز بی جا به طلحه و زبیر و معاویه، جلوی جنگ جمل و صفین را بگیرد و با این کار از ایجاد اختلاف بین مسلمانان تا هزاران نفر در این قضیه کشته نشوند، 💬ولی آن حضرت به جهت حفظ اصول اسلام و حقّ و حقیقت و شریعت اسلامی هرگز حاضر نشد از آن حقایق چشم پوشی کند. 🍂پس حقیقت مفهوم «وحدت» • و به عبارت صحیح تر «اتحاد» • آن است که با حفظ عقاید قطعی و مسلم خود در مقابل دشمن مشترک موضع واحدی داشته و از او غافل نباشیم و این بدان معنا نیست که از بحث و گفتگوی علمی محض و خالی از تعصبات پرهیز کنیم، زیرا همه امور در حقیقت برای حفظ شریعت اسلامی است ─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫༅══┅─ 🌐◁شیخ محمد عاشور، معاون رئیس دانشگاه الازهر مصر و رئیس کمیته گفت و گوی بین مذاهب اسلامی دربیان نظریه‌ای کاملاً منطقی و متین می‌گوید 🌀مقصود از‌اندیشه تقریب بین مذاهب اسلامی، یکی کردن همه مذاهب و روی‌گردانی از مذهبی و روی‌آوردن به مذهبی دیگر نیست، که این به بیراهه کشاندن‌اندیشه تقریب است. 💬تقریب باید بر پایه بحث و پذیرش علمی باشد تا بتوان با این اسلحه علمی به نبرد با خرافات رفت و باید دانشمندان هر مذهبی در گفت‌و‌گوی علمی خود، دانش خود را مبادله کنند، تا در یک محیط آرام بدانند، بشناسند، بگویند و نتیجه بگیرند 🍂نگاه اهل هر مذهب به نقاط مشترک، باعث همکاری درون گروهی برای زیستن در جامعه جهانی می‌شود و نگاه به نقاط اختلاف، در یک بستر علمی و تحقیقاتی، باعث جدیّت و تلاش در بحث و پژوهش علمی برای رسیدن به حقیقت و تبیین آرا و نظرات دیگران می‌گردد. تا در نتیجه این نظام فکری، سلوک اهل مذاهب با یکدیگر بر پایه مدارا و عدم خشونت، شکل گیرد. ─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫༅══┅─ 🌍◁اسلام بر وحدت میان مسلمانان تاکید فراوانی دارد؛ قرآن کریم می‌فرماید: ☄(1).اذکُرُوا نِعمَتَ اللهِ عَلَیکُم اِذ کُنتُم اعداءً فَاَلَّفَ بَینَ قُلوبِکُم فَاَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ اِخواناً..........و نعمت خدا را بر خود یاد کنید آن‌گاه که دشمنان °یکدیگر° بودید، پس میان دلهای شما الفت و مهربانی‌انداخت تا به لطف او برادران هم شدید ☄(2).وَ لا تَکُونُوا کَالَّذینَ تَفَرَّقُوا وَ اختَلَفُوا مِن بَعدِ ما جاءَهُمُ البَیِّناتُ وَ اولئِکَ لَهُم عَذابٌ عَظیمٌ....... و چون کسانی مباشید که پس از آن که دلایل آشکار بر ایشان آمد، پراکنده شدند و با هم اختلاف پیدا کردند و برای آنان عذابی سنگین است. ☄(3).انَّمَا المُومِنُونَ اِخوَةٌ در حقیقت مومنان با هم برادرند. اِنَّ الَّذینَ فَرَقُوا دینَهُم‌ وَ کانُوا شِیَعاً لَستَ مِنهُم‌ فی شَیءٍ.......کسانی که دین را پراکنده ساختند و فرقه فرقه شدند، تو هیچ گونه مسئول ایشان نیستی ☄(4).وَ لا تَنازَعوُا فَتَفشَلُوا وَ تَذهَبَ ریحُکُم........ و با هم نزاع مکنید که سست شوید و مهابت شما از بین برود. ─═┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫༅══┅─ ☄(5).وَ اعتَصِمُوا بِحَبلِ اللهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا....... و همگی به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید. ☄(6).اِنَّ هذِهِ امَّتُکُم امَّةً واحِدَةً وَ اَنَا رَبُّکُم فَاعبُدُونِ...... و این امت شما که امتی یگانه است و منم پروردگار شما، پس مرا بپرستید. 💬با این همه تاکید فراوان که قرآن بر مسئله وحدت اسلامی و اتّحاد دارد، لکن از این نکته نباید غافل بود که وحدت، محور می‌خواهد و به تعبیر دیگر کانالی برای رسیدن به وحدت و اتحاد لازم است. تاکید بر اصل وحدت، بدون آن که محور و کانال آن مشخّص شود، کاری لغو و بیهوده‌ای است.هرگز قرآن صامت به تنهایی نمی‌تواند محور وحدت باشد، 🍂زیرا به تعبیر امیرالمؤمنین علیه‌السّلام: قرآن دارای وجوهی است که می‌توان لفظ آن را به هر یک از آن وجوه حمل کرد؛ از این رو می‌بینیم که قرآن کریم، با آن که از کتاب آسمانی به «امام» تعبیر می‌کند آن جا که می‌فرماید: «وَ مِن قَبلِهِ کِتابُ مُوسی اِماماً وَ رَحمَةً و پیش از وی °نیز° کتاب موسی راهبر و مایه رحمت بوده است ─═┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫༅══┅─ 🌍◁همچنین از صحف ابراهیم و موسی یاد کرده و می‌فرماید: ☄(7).«صُحُفِ اِبراهیمَ وَ مُوسی صحیفه‌های ابراهیم و موسی ولی در عین حال به آن اکتفا نکرده، ابراهیم علیه‌السّلام را به عنوان امام ناطق معرفی می‌کند و می‌فرماید: ☄(8). وَ اِذِابتَلی اِبراهیمَ رَبُّهُ بِکَلِماتٍ فَاتَمُّهُنَّ قالَ انّی جاعِلُکَ لِلنّاسِ اِماماً قالَ وَ مِن ذُرِّیَّتی قالَ لایَنالُ عَهدِی الظَّالِمینَ .....و چون ابراهیم را پروردگارش با کلماتی بیازمود و وی آن همه را به انجام رسانید،° خدا به او° فرمود: 💬 من تو را پیشوای مردم قرار دادم. » °ابراهیم° پرسید: از دودمانم °چطور°؟ فرمود: پیمان من به بیدادگران نمی‌رسد. 🍂از این جا به خوبی استفاده می‌شود که امام صامت که همان کتاب‌های آسمانی است، کافی نیست، بلکه نیاز به امام ناطقی است که در موارد اختلاف، بیانگر حقّ و حقیقت باشد ─═┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫༅══┅─ 🌐◁ و به تعبیر دیگر او محور حقّ و وحدت اسلامی گردد.از آیه اعتصام نیز این نکته به خوبی روشن می‌شود؛ زیرا مسلمانان را امر می‌کند که به ریسمان الهی چنگ زنند؛ یعنی آن که شما را به طور قطع به خداوند می‌رساند، کسی جز امام بر حقّ و معصوم نیست، زیرا همان گونه که اشاره شد قرآن دارای ظاهر و باطن متعدّدی. ضابطه بسیار مهم در وحدت اسلامی این است که نتیجه آن باید اتحاد و وحدت بر حقیقتی باشد 🌀 که پس از بحث و بررسی کارشناسانه خبرگان امر، کشف می‌شود. مراد و نتیجه وحدت، دست برداشتن از حقایق نیست، بلکه وحدت در مسیر حقیقت است. 💬 آیه اعتصام با تعیین معیار و میزان وحدت در امت اسلامی از این راز بسیار مهم پرده بر می‌دارد که این وحدت در امّت محقّق نمی‌شود 🍂مگر با اعتصام و تمسک به «حبل الله»؛ چنگ زدن به ریسمان الهی امّت را از تفرقه و فرو افتادن در وادی بدبختی‌ها و فتنه‌های تیره و تار نجات می‌دهد. ─═┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫༅══┅─ 🌍◁ شهرستانی می‌گوید: بزرگترین خلاف بین امّت، اختلاف در مسئله امامت است، زیرا در هیچ مسئله‌ای در اسلام مانند امامت این قدر شمشیر کشیده نشده است. ☄ لذا هر مسلمانی وظیفه دارد که در راه وحدت مسلمانان بکوشد ولی این دان معنا نیست که دست از بحث علمیِ خالی از هر گونه تعصّب و عناد بر دارد، زیرا این بحث‌ها به طور قطع در وحدت صفوف مسلمان اثر دارد. 💬هنگامی که هر کدام از فرقه‌های مسلمانان، پی به عقاید واقعی فرقه دیگر برده و بداند که او نیز عقائدش مستند به عقل و قرآن و سنت است.کینه و دشمنی نسبت به یکدگر کمتر می‌شود. 🍂اگر اهل سنت اعتقاد شیعه امامیه را در مسئله امامت و شرایط آن غلوّ می‌دانند، به جهت آن است که ما به طور علمی و صحیح آن را معرفی نکرده‌ایم، و هر جا که خوب عمل کردیم تا حدود زیادی موفق بوده‌ایم و زمینه ساز وحدت مسلمانان شده‌ایم. اینک به نمونه‌ ای از این قبیل اشاره می‌کنیم: ─═┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫༅══┅─ 🌐◁شیخ محمود شلتوت، رئیس دانشگاه الازهر مصر در عصر خود، بعد از مطالعه فراوان در فرقه شیعه و مرجعیت اهل بیت علیهم‌السّلام پی به اعتبار شیعه جعفری برده و فتوای معروف خود را در جواز تعبّد به مذهب جعفری صادر می‌کند و می‌فرماید: 🌀مذهب جعفری، معروف به مذهب شیعه امامی اثنا عشری، مذهبی است که تعبّد به آن شرعاً جایز است، همانند سایر مذاهب اهل سنت، لذا سزاوار است بر مسلمانان که آن را شناخته و از تعصّبِ به ناحق نسبت به مذهبی معیّن خلاصی یابند. 💬شیخ ازهر، دکتر محمدمحمد فحّام نیز در تقریظی که بر فتوای شلتوت نوشت نظر او را تایید کرده، فرمود: 🍂 من از شیخ محمود شلتوت و اخلاق، علم، گستردگی اطلاع، بهره‌مندی از لغت عرب، تفسیر قرآن و اصول فقه او رد عجبم. او فتوا به جواز تعبد به مذهب شیعه امامیه را صادر کرده است. شک ندارم که فتوای او اساس محکمی دارد، که اعتقاد من نیز همان است. ─═┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫༅══┅─ 🌍◁و نیز می‌فرماید: خدا رحمت کند شیخ شلتوت را که به این معنای کریم التفات نمود و با آن فتوای صریح و شجاعانه‌ای که صادر کرد خودش را جاودانه ساخت، ☄ او فتوا به جو از عمل به مذهب شیعه امامیه داد، از آن جهت که مذهبی است فقهی و اسلامی، و اعتماد آن بر کتاب و سنت و دلیل محکم است... 💬شیخ محمد غزالی نیز می‌گوید: من معتقدم که فتوای استاد اکبر؛ شیخ محمود شلتوت، راه طولانی را در تقریب بین مسلمان پیموده است. 🍂 عمل او در حقیقت تکذیب خیالاتی است که مستشرقین در سر می‌پروراندند، آنان دراین خیال بودند که کینه‌ها و اختلافاتی که بین مسلمانان است بالاخره روزی امت اسلامی را از هم پاشیده قبل از آن که به وحدت برسند و تحت لوای واحد درآیند، آنان را نابود خواهد کرد.ولی این فتوا در نظر من شروع راه و اولین کار است. ─═┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نازنین فاطمه علی اکبرزاده از مشهد 💢پویش «دهه نودی ها» ویژه هفته عفاف و حجاب. 🔰دهه نودی ها جهت شرکت در این پویش آثار خود با موضوع عفاف و‌ حجاب را در قالبهای سلفی عکس نقاشی سرود دابسمش جمله های کوتاه کودکانه به آیدی👇👇 @bisimchee1400 در ایتا یا شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ در واتساپ ارسال کنند(هنگام ارسال آثار ذکر نام فرد، سن و شهر ضروریست) مهلت ارسال آثار ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ ⭕️اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه
کوثر صالحی از زنجان 💢پویش «دهه نودی ها» ویژه هفته عفاف و حجاب. 🔰دهه نودی ها جهت شرکت در این پویش آثار خود با موضوع عفاف و‌ حجاب را در قالبهای سلفی عکس نقاشی سرود دابسمش جمله های کوتاه کودکانه به آیدی👇👇 @bisimchee1400 در ایتا یا شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ در واتساپ ارسال کنند(هنگام ارسال آثار ذکر نام فرد، سن و شهر ضروریست) مهلت ارسال آثار ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ ⭕️اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه
محنا مشیری از تهران 💢پویش «دهه نودی ها» ویژه هفته عفاف و حجاب. 🔰دهه نودی ها جهت شرکت در این پویش آثار خود با موضوع عفاف و‌ حجاب را در قالبهای سلفی عکس نقاشی سرود دابسمش جمله های کوتاه کودکانه به آیدی👇👇 @bisimchee1400 در ایتا یا شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ در واتساپ ارسال کنند(هنگام ارسال آثار ذکر نام فرد، سن و شهر ضروریست) مهلت ارسال آثار ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ ⭕️اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه
هلیا تکلوی بختیاری از مشهد مقدس 💢پویش «دهه نودی ها» ویژه هفته عفاف و حجاب. 🔰دهه نودی ها جهت شرکت در این پویش آثار خود با موضوع عفاف و‌ حجاب را در قالبهای سلفی عکس نقاشی سرود دابسمش جمله های کوتاه کودکانه به آیدی👇👇 @bisimchee1400 در ایتا یا شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ در واتساپ ارسال کنند(هنگام ارسال آثار ذکر نام فرد، سن و شهر ضروریست) مهلت ارسال آثار ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ ⭕️اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه
فاطمه زهرا حمودی از اهواز 💢پویش «دهه نودی ها» ویژه هفته عفاف و حجاب. 🔰دهه نودی ها جهت شرکت در این پویش آثار خود با موضوع عفاف و‌ حجاب را در قالبهای سلفی عکس نقاشی سرود دابسمش جمله های کوتاه کودکانه به آیدی👇👇 @bisimchee1400 در ایتا یا شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ در واتساپ ارسال کنند(هنگام ارسال آثار ذکر نام فرد، سن و شهر ضروریست) مهلت ارسال آثار ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ ⭕️اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه
النا بهروزی از مشهد مقدس 💢پویش «دهه نودی ها» ویژه هفته عفاف و حجاب. 🔰دهه نودی ها جهت شرکت در این پویش آثار خود با موضوع عفاف و‌ حجاب را در قالبهای سلفی عکس نقاشی سرود دابسمش جمله های کوتاه کودکانه به آیدی👇👇 @bisimchee1400 در ایتا یا شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ در واتساپ ارسال کنند(هنگام ارسال آثار ذکر نام فرد، سن و شهر ضروریست) مهلت ارسال آثار ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ ⭕️اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه
مهسا مرادی از مشهد مقدس 💢پویش «دهه نودی ها» ویژه هفته عفاف و حجاب. 🔰دهه نودی ها جهت شرکت در این پویش آثار خود با موضوع عفاف و‌ حجاب را در قالبهای سلفی عکس نقاشی سرود دابسمش جمله های کوتاه کودکانه به آیدی👇👇 @bisimchee1400 در ایتا یا شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ در واتساپ ارسال کنند(هنگام ارسال آثار ذکر نام فرد، سن و شهر ضروریست) مهلت ارسال آثار ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ ⭕️اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه
فاطمه زهرا صایبی از تیران و کرون 💢پویش «دهه نودی ها» ویژه هفته عفاف و حجاب. 🔰دهه نودی ها جهت شرکت در این پویش آثار خود با موضوع عفاف و‌ حجاب را در قالبهای سلفی عکس نقاشی سرود دابسمش جمله های کوتاه کودکانه به آیدی👇👇 @bisimchee1400 در ایتا یا شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ در واتساپ ارسال کنند(هنگام ارسال آثار ذکر نام فرد، سن و شهر ضروریست) مهلت ارسال آثار ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ ⭕️اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه
فاطمه اکبری از صفا شهر فارس 💢پویش «دهه نودی ها» ویژه هفته عفاف و حجاب. 🔰دهه نودی ها جهت شرکت در این پویش آثار خود با موضوع عفاف و‌ حجاب را در قالبهای سلفی عکس نقاشی سرود دابسمش جمله های کوتاه کودکانه به آیدی👇👇 @bisimchee1400 در ایتا یا شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ در واتساپ ارسال کنند(هنگام ارسال آثار ذکر نام فرد، سن و شهر ضروریست) مهلت ارسال آثار ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ ⭕️اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه
فاطمه کشاورزی از شیراز 💢پویش «دهه نودی ها» ویژه هفته عفاف و حجاب. 🔰دهه نودی ها جهت شرکت در این پویش آثار خود با موضوع عفاف و‌ حجاب را در قالبهای سلفی عکس نقاشی سرود دابسمش جمله های کوتاه کودکانه به آیدی👇👇 @bisimchee1400 در ایتا یا شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ در واتساپ ارسال کنند(هنگام ارسال آثار ذکر نام فرد، سن و شهر ضروریست) مهلت ارسال آثار ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ ⭕️اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه