هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅┅═༅🕊🕋🕊༅══┅─
●◁ در جنگ حُنین هم همین جور است؛ آنجا هم دارد که «ثُمَّ اَنزَلَ اللهُ سَکینَتَه عَلیٰ رَسولِه؛ وَ عَلَی المُؤمِنینَ وَاَنزَلَ جُنودًا لَم تَرَوها»؛
🌀 آنجا هم تشویش بود، اضطراب بود، ناراحتی بود، نیروهای مسلمان در مقابل نیروهای کفر تاب مقاومت نیاورده بودند،
🔘یک مقدار عقبنشینی کرده بودند، همه مضطرب بودند، خود پیغمبر هم مضطرب بود؛ آنجا خدای متعال باز آرامشش را بر دل پیغمبر نازل کرد.
◉و انسانهای معمولی هم میتوانند همین کار را بکنند و از پیغمبر تبعیّت کنند. پیغمبر با یاد خدا و ذکر خدا اطمینان و آرامش قلبی پیدا میکرد، ما هم همین جور هستیم
─═┅═༅𖣔2⃣0⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅┅═༅🕊🕋🕊༅══┅─
◉◁ البتّه ذکری که پیغمبر دارد با ذکر ما فرق دارد؛ خیلی بالاتر، خیلی راقیتر، خیلی لطیفتر است، خیلی بیشتر با عروج معنوی همراه است. آرامشی هم که او پیدا میکند با آرامش ما فرق دارد.
🌀 آرامش ما زود به هم میخورد؛ با اندک چیزی سکون و آرامش قلبی ما به هم میخورد، ° ولی° آرامش پیغمبر نه، یک آرامش عمیق و مستمر و بادوام است، در مقابل حوادث مثل کوه است.
🔘خود ما هم اگر امتحان کنیم، خواهیم دید در مشکلات زندگی، در سختیها، آنجایی که دشمن نشان میدهد که قوی است و قرائن نشان میدهد
🗯که ممکن است ما دچار ضعف بشویم، آنجا با یاد خدا، با ذکر الهی، با توکّل به خدا، همان آرامش بر دل انسان حکمفرما میشود و سایه میافکند، و خود این آرامش کمک میکند که انسان بتواند در این میدانها پیش برود.
● بنابراین، «فَاستَقِم کَماٰ اُمِرت» در راه تقویت قلبی پیغمبر و تقویت معنوی پیغمبر است
─═┅═༅𖣔2⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅┅═༅🕊🕋🕊༅══┅─
●◁و در پایان این سؤال، این برادر سؤال کردهاند: «در سخنرانی اشاره کردید که از سال ششم بعثت دعوت پیامبر علنی شد؛ چندین بار هم تکرار کردید؛ با اینکه طبق تاریخ و اقوال معروف، دعوت علنی بعد از سال سوّم بعثت بوده؛ لطفاً توضیح دهید.» دو مرحلهی دعوتِ علنی هست؛ درست است.
🌀 تا سال سوّم، پیغمبر دعوتش را کتمان میکرد، به هیچ کس نمیگفت؛ از سال سوّم دعوت را آشکار کرد، و از سال ششم پیغمبر به صورت دستهجمعی تظاهرات اسلامی میکرد؛ به مسجدالحرام میآمدند، آنجا نماز میخواندند؛ تا آن وقت پیغمبر در مسجدالحرام نماز نمیخواند.
🔘و فکر میکنم در همین سال ششم بود که حمزه اسلام آورد و پیغمبر قوی شد، و به کمک حمزه بود که پیغمبر دستهجمعی با اصحابشان میآمدند در مسجدالحرام و آنجا نماز میخواندند. قبل از آن، تظاهرات دستهجمعی به مسلمانی نمیتوانستند بکنند.
◉ انشاءالله که خدای متعال ما را توفیق بدهد تا بتوانیم پیروان راستین برای آن بزرگوار باشیم و شایستگی این را داشته باشیم که آن راه را ادامه بدهیم و پرچم آن دعوت را بعد از گذشت قرنها، باز در دنیا برافرازیم
پــــــــــــایــــــــــــان
─═┅═༅𖣔2⃣2⃣𖣔༅═┅┅─
12.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جهان فهمید رضاجان است شاه مردم ایران، رضاخان نه
🔴شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه علیه السلام (1360)
1360/07/05
این فرمان فرمانده کل قواست "محاصره آبادان باید شکسته شود" . پس از بـرکنـاری بنی صدر از ریاست جمهوری و فرماندهی کل قوا که عامل وقفه و رکود در جبههها و بازیچة دست سازمان منافقین بود و فرار مخفیانه او با لباس و آرایش زنانه به همراه رجوی رییس سازمان منافقین ، این عملیات به طور مشترک توسط ارتش، سپاه، بسیج ، نیروهای ژاندارمری و پشتیبانی جهادسازندگی انجام گردید .
محاصره آبادان پس از تجاوز ارتش عراق در 31 شهریور 1359 و اشغال سریع بخش هایی از خاک ایران، خرمشهر مهم ترین شهر بندری ایران، پس از حدود 40 روز مقاومت دلیرانه، با خیانت آشکار لیبرال ها و منافقین، به دست دشمن افتاد.
پس از سقوط خرمشهر، رژیم عراق در صدد برآمد تا جزیره آبادان را هم اشغال کند و تلاش کرد تا از طریق شرق کارون و شمال بهمنشیر وارد آبادان شود، با چنین وضعیتی آبادان در یک محاصره 330 درجه ای قرار می گرفت و با خطر سقوط روبه رو می شد . موقعیت منطقه منطقه عملیات ثامن الائمه(ع) در شرق رودخانه کارون و در حد فاصل شمال شهرآبادان و جنوب منطقه دارخوین قرار داشت و شامل سرپلی به وسعت حدود 130 کیلومتر مربع می شد که در اشغال نیروهای عراقی بود.
عوارض حساس منطقه ، رودخانه کارون و دو جاده اهواز- آبادان و ماهشهر- آبادان بودند و عوارض مصنوعی منطقه نیز بیشتر شامل مواضع و استحکامات دشمن نظیر خاکریزهای متعدد ، مواضع تانک ، سنگرهای و انفرادی می شدند . با توجه به اهمیت دو پل قصبه و حفار برای دشمن که به منزله معبر و محل اتصال عقبه های او در شرق کارون به شمار می رفت، مواضع و استحکامات فراوان و نیروی رزمی بسیاری در این دو محور مستقر بودند . وضعیت دشمن برای استقرار در منطقه سرپل، واقع در شرق رودخانه کارون دچار تناقض بود؛ از یک سو به دلیل اهمیت منطقه و ضرورت حفظ آن می بایست از نیروی بسیاری استفاده می کرد و از سوی دیگر،با توجه به محدودیت عقبه خود، تجمع این میزان نیرو برایش ناممکن بود.
درعین حال، شناخت عراقی ها از توان نیروهای خودی در عقب راندن دشمن- به ویژه پس از ناکامی ارتش در عملیات های 3 آبان 1359 و 20 دی 1359 آنها را مطمئن کرده بود که مورد تعرض جدی قرار نخواهند گرفت. استعداد دشمن در این منطقه برابر یک لشکر تقویت شده بود، ضمن اینکه فرمانده سپاه سوم عراق می توانست از احتیاط لشکرهای 5 مکانیزه و 9 زرهی که در جنوب غربی اهواز و سوسنگرد مستقر بودند، برای تقویت لشکر3 زرهی استفاده کند شرح عملیات عملیات در ساعت 1 بامداد 60/7/5 از سه جناح آبادان ماهشهر و دارخوین توسط سپاه پاسداران و ارتش آغاز شد در ساعت اولیه حمله نیروهای خودی موفق شدند شرق جاده آبادان ماهشهر را پاکسازی کنند و خاکریزهای اول و دوم در ایستگاه هفت و دوازده و دو خاکریز دشمن را در فیاضیه به تصرف در آورند .
در ادامه عملیات ، پیشروی به سمت پل حفار ادامه یافت و از سمت دارخوین نیز قسمت شمالی نهر شادگان و شرق رود کارون به طور کامل پاکسازی شد و روستای مارد و پل قصبه را به تصرف در آوردند و در حدفاصل پل قصبه و حفار پدافند کردند . نیروهایی که از سمت فیاضیه وارد عمل شده بودند با مقاومت دشمن مواجه شدند ولی نیروهای محور دارخوین به سمت پل حفار پیشروی کرده و ساعت 14 با نیروهای فیاضیه الحاق انجام گرفت و یک خط پدافندی در شرق رودکارون ایجاد شد .
نتایج عملیات - آبادان پس از 349 روز از محاصره خارج گردید . - منطقه شرق کارون به وسعت حدود 130 کیلومتر مربع به طور کامل از اشغال ارتش عراق آزاد شد. - جاده مهم" اهواز – آبادان" و "ماهشهر – آبادان" از تصرف دشمن خارج شد. - تلاش های رژیم عراق برای بهره برداری سیاسی و نظامی از ادامه محاصره آبادان خنثی شد. - بسیاری از نیروها و تجهیزات ارتش عراق مستقر در شرق کارون منهدم شد. - نیروهای خودی از خطوط پدافندی گسترده در منطقه شرق کارون آزاد شدند و با اتکا به رودکارون با حداقل نیرو و امکانات خط پدافندی تشکیل دادند . - در این عملیات از ارتش عـراق 1500 تن کشته و 1800 تن اسیر شدنـد و همچنین 90 دستگاه تانک و نفربـر ، 100 خـودرو ، 3 هواپیما و یک هلی کوپتر و تجهیزات بسیاری منهدم شد و 74 دستگاه تانک و نفربر،40 خودرو و تسلیحات و تجهیزات بسیاری به غنیمت رزمندگان اسلام درآمد .