مژده ،مژده
بمناسبت 25 آذر روز پژوهش
#پژوهشکده_بیسیمچی
افتتاح شد
جهت بهره مندی از تحقیقات و پژوهش های کاربردی
#پژوهشکده_بیسیمچی
به آدرس ذیل مراجعه فرمایید.
https://bisimchee259.farsiblog.com
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شاهین_شهر_و_میمه
آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جمع بانوان بست نشین در گلستان شهدا در حمایت از عفاف و حجاب، دست نوشتهای نوشت: «باسمه تعالی ان شاءالله مسئولین به وظیفهی انقلابی خود عمل کنند والا مردم متدین وظیفهی آتش به اختیار دارند.»
پاسخ حضرت امام خمینی رحمه الله علیه به شیخ میبدی:
اولاً بفرمایید امر به معروف و نهی از منکر، واجب کفایی است یا عینی؟ ثانیاً اگر کفایی است؛ هنگامی که منکری رخ داده و کسانی اقدام به نهی نمی کنند؛ یا به اندازه کفایت، اقدام به نهی نمی ...
با سلام و تحیت
امر به معروف و نهی از منکر از واجبات، بلکه از ضروریات دین است و منکر وجوب آن در صورتی که انکارش به انکار خدا ویا پیامبر اسلام (ص) برگردد سبب ارتداد است. حضرت امام خمینی(س) در تحریر الوسیله در رابطه با اهمیت آن چنین میفرمایند:
این دو از والاترین و شریفترین واجبات مى باشند و به وسیله این دو، واجبات برپا مى شود، و وجوب شان از ضروریات دین است و منکر وجوبشان در صورت توجه به لازمه انکار و ملتزم شدن به آن از کفار مى باشد. (تحریر الوسیلة (ترجمه فارسى)، ج1، ص: 525)
البته وجوب آن از نوع واجبات کفایی است:
اقوى آن است که وجوب امر به معروف و نهى از منکر کفایى است، بنا بر این اگر «من به الکفایة» (تعداد کافى) قیام به امر به معروف و نهى از منکر نماید، از دیگران ساقط مى شود وگرنه، در صورتى که شرایط وجوب جمع باشد، همه ترک واجب نموده اند. (همان، ص 526- 527، مسأله 2)
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شاهین_شهر_و_میمه
توهین شیخ میبدی به آیت الله مهدوی
پاسخ امام خمینی رحمه الله علیه به شیخ میبدی
https://eitaa.com/bisimchee1400/9534
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شاهین_شهر_و_میمه
#نشر_خوبی_ها
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شاهین_شهر_و_میمه
تصمیم دارد فعالیتهای جهادی و اقدامات جهاد تبیین افراد و سازمانهای دولتی و مردمی را در فضای مجازی بعنوان #نشر_خوبی_ها
منتشر نماید.
لذا فعالیتهای خود را به شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ در شبکه پیام رسان ایتا ارسال فرمایید.
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شاهین_شهر_و_میمه
#پویش_خانه_مادری
#عملیات_فرهنگی_فاطمیه
#آموزش_مجازی_گوهر_بقیع
با هدف پاسخگویی به شبهات فاطمی؛
برگزاری دوره#آموزش_مجازی_گوهر_بقیع
در راستای برگزاری دورههای آموزشی مجازی برای ارتقاء توانمندی طلاب و روحانیون و فعالین فرهنگی مساجد کشور، به همت موسسه فرهنگی هنری چشمه و همکاری دفتر رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، دوره #آموزش_مجازی_گوهر_بقیع برگزار میشود.
این دوره که بصورت مجازی و در بستر پیام رسان ایرانی ایتا انجام میپذیرد، با هدف پاسخگویی به شبهات فاطمی از بیستم آذر تا دهم بهمن ماه ادامه دارد.
در این دوره آموزشی به مهمترین شبهات مربوط به فاطمیه پرداخته خواهد شد.
از اساتید این دوره میتوان به حجج اسلام والمسلمین ناصر رفیعی، سیدعلیرضا تراشیون، محمدقطبی و حجج اسلام مهدی نیلی پور، محمد رضا جباری، محمود تباشیر، محمود اباذری و محمدهادی محمودی اشاره کرد.
از مزایای شرکت در این دوره میتوان به مواردی چون تمامی مراحل ثبت نام، شرکت در کلاس و آزمون به صورت مجازی بوده و دریافت گواهی پایان دوره از مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، دریافت گواهی پایان دوره از مراکز علمی و دانشگاهی معتبر و استفاده از مزایای طرح هدفمندی مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان اشاره کرد.
گفتنی است آموزش طلاب و روحانیون در بستر فضای مجازی و پیام رسان ایرانی ایتا است و محتوای آموزش در کانال «سامانه آموزشی طنین» به آدرس @ tanin_academy قرار داده میشود.
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شاهین_شهر_و_میمه
مژده ،مژده
بمناسبت 25 آذر روز پژوهش
#بانک_مقالات_بیسیمچی
افتتاح شد
جهت بهره مندی از تحقیقات و پژوهش های کاربردی
#بانک_مقالات_بیسیمچی
به آدرس ذیل مراجعه فرمایید.
https://balo.me/bisimchee1400
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شاهین_شهر_و_میمه
هدایت شده از بیسیمچی
┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┅┄
📄#هفته_پژوهش
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🕊#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید....
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅═┅┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانـــــــــس
📖☆◁#علوم_انسانی_انسان_محور_یا_خدا_محور
📖☆◁#قسمت آخر
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
🕹◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــــایی
🗣◁سوال: جناب #علی علی
🗓تاریخ:#جمعه1401/09/25
⏰ســــاعت:18/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
🚫#کپی برداری از #ابتکارات #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها
و#کپشن ها و#بنرهای_اتحادیه
عماریون بدون اجازه و به هر نحوی #شرعا_جایز_نیست و#حق_الناسه
─══┅═༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─
🔮#اتحــــــــادیه_عمـــــــاریون
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─
⚪️◁(22).چنانچه نظریه هایی ارائه شده در هر علمی به عنوان پیش فرض تلقی شود راه هر گونه رشد علمی بسته می شود.
☄یکی از مصائب علوم انسانی پذیرش بی چون و چرای نظریه های دانشمندان غربیست که نوعی بت پرستی است
⚪️ (23).یکی از وظایف مهم دانشگاهها عبارت است از نواندیشی علمی. مسأله تحجّر، فقط بلای محیط و افکار دینی نیست؛ در همة محیطها، تحجّر، ایستایی و پایبند بودن به جزمی گراییهایی که بر انسان تحمیل شده بدون این که منطق درستی به دنبالش باشد یک بلاست.
🌀آنچه برای یک محیط علمی و دانشگاهی وظیفه آرمانی محسوب می شود، این است که در زمینه مسائل علمی، نواندیش باشد. معنای واقعی تولید علم این است. تولید علم، فقط انتقال علم نیست؛ نوآوری علمی در درجه اوّلِ اهمیت است.
─═┅═༅𖣔1⃣9⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
⚪️◁(24). البته برای نوآوری علمی ° که در فرهنگ معارف اسلامی از آن به اجتهاد تعبیر می شود ° ... دو چیز لازم است:
🌀{1}…قدرت علمی
🌀{2}…جرأت علمی.
🗯 البته قدرت علمی چیز مهمی است. هوش وافر، ذخیره علمی لازم و مجاهدت فراوان برای فراگیری، از عواملی است که برای به دست آمدن قدرت علمی، لازم است؛ اما این کافی نیست
☄ای بسا کسانی که از قدرت علمی هم برخوردارند، اما ذخیره انباشته علمی آنها هیچ جا کاربُرد ندارد؛ کاروان علم را جلو نمی برد و یک ملت را از لحاظ علمی به اعتلا نمی رساند. بنابراین جرأت علمی لازم است.
─═┅═༅𖣔2⃣0⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─
⚪️◁(25).در فضای کنونی دانشگاه ها که علم بیشتر حالت تقلیدی دارد، نظریه پردازی بسیار دشوار است. این مسئله نیازمند ایجاد یک نگاه خاص به علوم انسانی در همه سطوح استادان و دانشجویان است
☄ این را من از این جهت می گویم که باید یک فرهنگ بشود. این نو اندیشی، فقط مخصوص اساتید نیست؛ مخاطب آن، دانشجویان و کلّ محیط علمی هم هست.
⚪️(26). آن چیزی که در فضای علمی ما مشاهده می شود که به نظر من یکی از عیوب بزرگ محسوب می گردد این است که دهها سال است که ما متون فرنگی و خارجی را تکرار می کنیم، می خوانیم، حفظ می کنیم و بر اساس آنها تعلیم و تعلّم می کنیم؛ اما در خودمان قدرت سؤال و ایجاد خدشه نمی یابیم!
🌀 باید متون علمی را خواند و دانش را از هرکسی فرا گرفت؛ اما علم باید در روند تعالی خود، با روحهای قوی و استوار و کارآمدی که جرأت پیشبرد علم را داشته باشند، همراه شود تا بتواند پیش برود. انقلابهای علمی در دنیا این گونه به وجود آمده است
─═┅═༅𖣔2⃣1⃣𖣔༅═┅┅─