eitaa logo
بیسیمچی
1.8هزار دنبال‌کننده
11.8هزار عکس
1.9هزار ویدیو
622 فایل
سلام علیکم این کانال بمنظور ارتباط معنوی،فرهنگی ،تبلیغی و مذهبی با فرهیختگان تشکیل شده استbabaii@
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بیسیمچی
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┅┄ 🌺💫 🇮🇷 🕊.... 🇮🇷 ─┅═༅🍃📓📔🍃༅┅┅─ 🔍☆◁ 📖☆◁ 📖☆◁ 📖☆◁ دوم ─┅═༅🍃📔📓🍃༅═┅─ 🕹◁جنــــاب استـــــاد 🗣◁سوال 🆔@ilyan313 🗓تاریخ: 1402/02/13 ⏰ســــاعت:19/00 🔮گفتمان 🆔 @ammareyon ‎‎‌‌‌‌‌🆔 @bisimchee1400 ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌ 🚫 برداری از و کنفرانس ها و ها و بدون اجازه و به هر نحوی‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅══┅─ 🔮
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅═┅─ ۝◁(8).. 🎋سپاس از جامعه‌ معلمان است؛ این سربازان گمنام نظام اسلامی و اسلام و مسلمین که در اطراف کشور در دورترین نقاط کشور بی‌سروصدا مشغول کارند، مشغول مجاهدتند. با سختی‌ها، با مشکلات فراوان دارند کار میکنند. ❏ درواقع فرزندان ملّت را این جامعه‌ی معلّمین دارند تربیت میکنند و آنها را برای آینده‌ی روشنی آماده میکنند. ۞  معلّم در واقع معمار آینده‌ی کشور است. امروز شما دارید فردای کشور را میسازید ─═┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅┅─
═┅═༅🍃📔📓🍃༅═┅─ ۝◁(9).. 🌾 هدف و غرض از این دیدار سالانه‌ی ما با معلّمین عزیز این است که نقش معلّمان در فرهنگ عمومی کشور برجسته بشود؛ ۞{1}..ما میخواهیم معلّم شناخته بشود.ارزش معلّمی در افکار عمومی مردم یک ارزش تثبیتشده و ماندگاری باشد که الان این‌ جور نیست. ۞{2}..باید جوری ° رفتار° کنیم که خود معلّم به معلّمی خودش افتخار کند، خانواده‌ی او به معلّمی او افتخار کنند و جامعه به او به چشم یک موجود مفتخر نگاه کند. ─═┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅═┅─ ۝◁(10).. . یک مقداری گفتن لازم دارد، یک مقداری عمل کردن لازم دارد 🎋..کاربرد اوّل این است که معلّم را به معنای آموزنده، آموزشگر، تعلیمدهنده در نظر بگیریم؛ خب این ارزش بسیار بزرگی است، ارزش والایی است. خدای متعال، پیغمبران یا همه‌ی حکما و علما و فقها و دانشمندان بزرگ و شخصیّت‌های برجسته جزو معلّمین است. 🎋..یک کاربرد دیگر از معلّم یعنی معلّم آموزش و پرورش. بار ارزشی این کاربرد دوّم، دو برابرِ بار ارزشی آن کاربرد اوّل است. ─═┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅═┅─ ۝◁(11).. 🌾 مخاطب این تعلیم یک مجموعه‌ای از انسانهایی هستند که احتمال تأثیرگذاری این تعلیم بر روی آنها بمراتب بیشتر است از تأثیرگذاری بر روی همه‌ی قشرهای دیگر؛ اهمّیّت کار معلّم این است؛ یعنی معلّم آموزش و پرورش، آن ارزش کاربرد اوّل را دارد، به اضافه‌ی اینکه کار او در صحنه‌ای است، در عرصه‌ای است که هیچ جایگزینی ندارد. ۞ مخاطبین شما در بهترین سنّ تأثیرپذیری و تربیت‌پذیری هستند؛ مخاطبین شما کسانی هستند که آنچه را شما یادشان میدهید تا آخر عمر فراموش نمیکنند؛ این خیلی مهم است ─═┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅═┅─ ۝◁(12).. 🎋 تمدّن شکوفایی اسلامی»؛ یعنی تمدّن اسلامی‌ای که استعدادهایش متناسب با زمان شکوفا بشود و خودش را نشان بدهد. ❏ زیرساخت اصلی هر تمدّنی، منابع انسانی است، این نسل را شما میخواهید امروز بسازید: ۞{1}..نسلی که خودساخته‌ است، ۞{2}..دارای هویّت است؛ هویّت ایرانی ـ اسلامی محکم و عمیقی دارد، ۞{3}..دلباخته و فریفته‌ی این و آن و بازمانده‌های تمدّن منسوخ‌شده‌ی شرق و غرب نیست؛ ۞{4}..نسلی است دانا، دانشمند، کارآمد، ماهر، آشنا با سبک زندگی اسلامی و سنّت‌های ایرانی؛ ─═┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ ۝◁(13).. 🌾ما بایستی این نسل را توسعه بدهیم، این تربیت گسترش پیدا بکند، فراگیر بشود. این دوازده سال بزرگ‌ترین فرصت است برای جمهوری اسلامی که بتواند ارزشها را، آرمانهای انقلاب را بدرستی به این نسل منتقل کند و هویّت اسلامی و ایرانی را در او نهادینه کند.این فقط یک تعلیم عادّی و معمولی نیست، این یک تعلیم بنیادین است. ۞ دولت جمهوری اسلامی یک سازمان گسترده‌ی سراسری‌ای دارد به نام وزارت آموزش و پرورش که تا دورترین نقاط کشور و اعماق شهرها و روستاها گسترده است؛ خب این فرصت خیلی مهمّی است. در همه‌ی این سطح وسیع هم گوشهایی و دلهایی آماده‌ی شنیدن هستند. ❏ اگر امروز به آموزش و پرورش نگاه کنیم، میتوانیم از امروزِ آموزش و پرورش فردای کشور را حدس بزنیم و تشخیص بدهیم که چگونه خواهد بود ─═┅═༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅═┅─ ۝◁(14).. 🎋با اینها ° موارد ذیل° آن وقت آن نسل سازنده‌ی تمدّن به وجود می‌آید؛ نسلی که میتواند ملّت را عزّتمند کند، کشور را عزّتمند کند، به وجود ‌می‌آید: ❏ [1]..ما بایستی کاری کنیم که دانش‌آموز ما دارای هویّت ملّی بشود؛ هدف از تربیت دانش‌آموز، صرفاً این نباشد که بخواهد درس یاد بگیرد. مهم‌تر از علم‌آموزی یا لااقل در حدّ علم‌آموزی این است که او احساس هویّت بکند. ❏[2]..ما باید کاری کنیم که دانش آمور به ایرانی بودن خود افتخار کند ،که افتخار هم دارد ❏[3]..افتخارات ملّی را، گذشته‌ی علمی را، گذشته‌ی سیاسی را، گذشته‌ی بین‌المللی را بشناسند، تلاشی که شده و مجاهدتی که شده بشناسند. ─═┅═༅𖣔1⃣4⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅═┅─ ❏ [4].. باید بچّه‌ها ارزش مقاوم بودن را بفهمند؛ ‌°یعنی° اینکه اجزای یک ملّت، اجزای مقاومی هستند. مقاوم یعنی چه؟ یعنی در مقابل باج‌گیری عقب‌نشینی نمیکنند،‌ در مقابل حمله به خودشان نمیلرزند، در مقابل زورگویی کوتاه نمی‌آیند؛ مقاوم یعنی این. ❏[5]..اکسیر علاج مشکلات کشور این است: احساس مقاومت،‌ روحیه‌ی مقاومت. خب دنیا، دنیای زورگویی است؛ باید یک ملّت بتواند در مقابل زورگویی‌ها مقاومت بکند؛ این را باید از بچّگی یاد بگیریم ، این از نوجوانی باید در ما نهادینه بشود. ❏[6]..حرف ما به این معنا نیست که ما درس را کنار بگذاریم؛ نه درس که لازم است، ما که معتقدیم پرچم علم را باید هر روز بیشتر بلند کرد در کشور، منتها در کنارش پرچم هویّت ملّی، هویّت افتخار‌آمیز، هویّت انقلابی، هویّت اسلامی هم باید بلند بشود اللّهــمَّ‌عَجِّـــلْ‌لِوَلِیِّک الفَــرَج پایان قسمت دوم ─═┅═༅𖣔1⃣5⃣𖣔༅═┅┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مراسم دعای کمیل به همراه مناظره با موضوع: نقد و بررسی عملکرد دولت سیزدهم با حضور: موافق: حجت الاسلام بابایی مخالف: حجت الاسلام عبداللهی به نفس: کربلایی محمد تقی فارغ پنجشنبه ١۴ اردیبهشت ماه ساعت ٢٠:٣٠ گلزار شهدای گلدشت هیأت امام حسن مجتبی علیه السلام 📍 همراه با ویژه برنامه دورهمی نوجوانان از ساعت ١٨ تا قبل از شروع مراسم هیأت در گلزار شهدای گلدشت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بیسیمچی
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┅┄ 🌺💫 🇮🇷 🕊.... 🇮🇷 ─┅═༅🍃📓📔🍃༅┅┅─ 🔍☆◁ 📖☆◁ 📖☆◁ 📖☆◁ سوم ─┅═༅🍃📔📓🍃༅═┅─ 🕹◁جنــــاب استـــــاد 🗣◁سوال 🆔@ilyan313 🗓تاریخ: 1402/02/14 ⏰ســــاعت:19/00 🔮گفتمان 🆔 @ammareyon ‎‎‌‌‌‌‌🆔 @bisimchee1400 ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌ 🚫 برداری از و کنفرانس ها و ها و بدون اجازه و به هر نحوی‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅══┅─ 🔮
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅═┅─ ۝◁(15).. ❖◁{1}..معلم شاگرد را مثل فرزند خودش بداند. شما در مورد پسر خودتان، دختر خودتان چه آرزوهایی دارید؟ 🎋 نمیخواهید خوشبخت باشد؟ نمیخواهید سربلند باشد؟ نمیخواهید عاقل باشد؟ نمیخواهید با سواد باشد؟ نمیخواهید رفتار او احترام‌برانگیز باشد ❏ در جوامع، در خانواده‌ها؟ انسان راجع به بچه‌اش این چیزها را میخواهد. عین همین‌ها را از این شاگردتان هم بخواهید. ۞ در خلال درس با رفتار، با کردار، با بیان، ایمان را، صلاح را، صلاحیتهای انسانی را در این شاگرد پرورش بدهید فرض کنید فرزند خودتان است. ─═┅═༅𖣔1⃣6⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅═┅─ ❖◁{2}..مساله زبان، ملیت و پرچم از مسائل اساسی و مهم است ❖◁{3}..تشویق دانش‌آموزان به حضور در مراکز برکت‌آفرین مثل مساجد و هیئتها ❖◁{4}..اهتمام به حضور دانش‌آموز در مدرسه ❖◁{5}..زنده کردن احساس هویّت ایرانی و اسلامی در دانش‌آموزان ۝◁(16).. نظام از جامعه‌ی معلّمی توقّعی دارد، باید در قبال این جامعه احساس مسئولیّت هم بکند. ۞ این احساس مسئولیّت °هم° در همه‌ی ابعاد است؛ فقط مسئله‌ی معیشت نیست. ❏ مسئله‌ی تجربه‌آموزی است، مسئله‌ی مهارت‌آموزی است؛‌•مثل• آموزشهای ضمن خدمت و رسیدگی به دانشگاه فرهنگیان ─═┅═༅𖣔1⃣7⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅═┅─ ۝◁(17).. 🎋 در ستاد آموزش‌وپرورش توجّهات خوبی به مسئله‌ی امور پرورشی میشود لکن... باید امور پرورشی تا داخل مدارس امتداد داشته باشد.بسیاری از مدارس معاون و مسئول پرورشی ندارند ❏ باید کار پرورشی جذّاب باشد، بچّه‌ها را فراری نباید بدهد. ۞{1}..تقویت هویّت ملّی، ۞{2}..تقویت عشق به میهن، ۞{3}..تقویت پرچم ملّی، ۞{4}..تعلیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی، ¤ در شمار اصلی‌ترین کارهایی است که بایستی انجام بگیرد. ─═┅═༅𖣔1⃣8⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅═┅─ ۝◁(18).. 🌾 تقویت مدارس دولتی مهم است... نباید جوری باشد در کشور که وقتی گفته می شود مدرسه دولتی اولین چیزی که مقابل انسان نقش میبندد، ضعف مدرسه است. ۞ وقتی به مدرسه دولتی کم اعتنایی کنیم، معنایش این است که اگر کسی بنیه مالی‌اش آنقدر نبود که بتواند در مدرسه‌ای که شهریه میگیرد ثبت نام کند، ناچار است که تن به ضعف بدهد؛ یعنی کسی که بنیه مالی ندارد، بنیه علمی هم نداشته باشد ❏ این بی‌عدالتی محض است و به هیچ وجه قابل قبول نیست ─═┅═༅𖣔1⃣9⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅═┅─ ۝◁{19} 🎋 آموزش از راه دور و مجازی در قضیه کرونا به کار آموزش کشور ضربه زد... یعنی اختلال ایجاد کرد در کار آموزش کشور. ❏ ممکن است که ما بگوییم با فضای مجازی و ارتباط ویدئویی و امثال اینها میشود درس را تعلیم داد اما شاگرد، دانش‌آموز غیر از یادگیری و شنیدن درس احتیاج به حضور در فضای آموزشی دارد. ۞ احتیاج دارد به اینکه بین همسالان خود، همسانان خود حضور داشته باشد این هم‌افزایی ایجاد میکند، این خیلی مهم است. ¤ سعی باید بشود که دانش‌آموز در مدرسه حضور پیدا بکند. مدرسه موضوعیّت دارد. ─═┅═༅𖣔2⃣0⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅═┅─ ۝◁(20).. 🌾{1}..کتاب درسی باید سرشار باشد از مشوّقهای نسل جوان. 🌾{2}..مفاهیم اسلامی در کتابها بیاید؛هم مفاهیم اسلامی، هم مفاخر اسلامی و ایرانی. 🌾{3}..شیوه‌ی کتاب‌نویسی هم بایستی جذّاب باشد، به‌روز باشد، مبتکرانه باشد ۝◁(21).. ❏ [1]..مسئولان عالی فرهنگی کشور، بخصوص در خود آموزش‌وپرورش، باید روی این فکر کنند. ❏ [2]..همان قدر که به نیروی مغزافزار نیاز است، به بازوی کارافزار هم نیاز است. ❏ [3]..سیاست اصلی در آموزش‌ و پرورش باید سودمند بودن آموزشها برای آینده‌ی کشور باشد ─═┅═༅𖣔2⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ ۝◁(22).. ❏ {1}..مسئله‌ی سند تحوّل بیش از ده سال پیش این سند تنظیم شده ❏ {2}..آنچه واقعیّت دارد این است که به این سند تحوّل عمل نشده. ❏ {3}..حالا ممکن است یک بخشی از گوشه‌ای از آن به یک شکلی تحقّق پیدا کرده باشد اما این سند یک کل است، یک مجموعه است. ❏ {4}..اگر معتقدند که ایرادی در این سند هست، سند را به روز کنند، کامل کنند، مشکلش را برطرف کنند ❏ {5}..بایستی دائماً به‌روزرسانی بشود. ❏ {6}..برای اجرای آن، یک نقشه‌ی راه لازم است. ❏ {7}..نقشه‌ی راه باید از سوی دولت و مجلس حمایت بشود. ❏ {8}..برای سند تحوّل، یک بدیلی و رقیبی درست نکنند. ❏ {9}..در نقشه‌ی راه، شاخصهای قابل اندازه‌گیری وجود داشته باشد ─═┅═༅𖣔2⃣2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅═┅─ ۝◁(23).. 🌾 از سال ۹۲ تاکنون که ده سال است، ما پنج وزیر و چهار سرپرست در آموزش‌وپرورش دیده‌ایم! این چیز خیلی عجیب‌وغریبی است. ۞ همه‌ی فعّالیّتهای دیربازده به ثبات مدیریّت احتیاج دارد، از جمله آموزش‌وپرورش که خب فعّالیّتش خیلی دیربازده است ۝◁(24).. ❏ یک خطای راهبردی در بین برخی از مسئولین در گذشته وجود داشته که خسارتهایی هم وارد آورده، و آن کوچک‌انگاریِ این دستگاه حیاتی است. ¤ عبور از گردنه‌های دشوار پیشرفت، بدون کمک آموزش‌وپرورش ممکن نیست. اللّهــمَّ‌عَجِّـــلْ‌لِوَلِیِّک الفَــرَج پایان ─═┅═༅𖣔2⃣3⃣𖣔༅═┅┅─