eitaa logo
بیسیمچی
1.8هزار دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
1.9هزار ویدیو
622 فایل
سلام علیکم این کانال بمنظور ارتباط معنوی،فرهنگی ،تبلیغی و مذهبی با فرهیختگان تشکیل شده استbabaii@
مشاهده در ایتا
دانلود
توهین شیخ میبدی به آیت الله مهدوی پاسخ امام خمینی رحمه الله علیه به شیخ میبدی https://eitaa.com/bisimchee1400/9534
تصمیم دارد فعالیتهای جهادی و اقدامات جهاد تبیین افراد و سازمانهای دولتی و مردمی را در فضای مجازی بعنوان منتشر نماید. لذا فعالیتهای خود را به شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ در شبکه پیام رسان ایتا ارسال فرمایید.
با هدف پاسخگویی به شبهات فاطمی؛ برگزاری دوره در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی برای ارتقاء توانمندی طلاب و روحانیون و فعالین فرهنگی مساجد کشور، به همت موسسه فرهنگی هنری چشمه و همکاری دفتر رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، دوره برگزار می‌شود. این دوره که بصورت مجازی و در بستر پیام رسان ایرانی ایتا انجام می‌پذیرد، با هدف پاسخگویی به شبهات فاطمی از بیستم آذر تا دهم بهمن ماه ادامه دارد. در این دوره آموزشی به مهمترین شبهات مربوط به فاطمیه پرداخته خواهد شد. از اساتید این دوره می‌توان به حجج اسلام والمسلمین ناصر رفیعی، سیدعلیرضا تراشیون، محمدقطبی و حجج اسلام مهدی نیلی پور، محمد رضا جباری، محمود تباشیر، محمود اباذری و محمدهادی محمودی اشاره کرد. از مزایای شرکت در این دوره می‌توان به مواردی چون تمامی مراحل ثبت نام، شرکت در کلاس و آزمون به صورت مجازی بوده و دریافت گواهی پایان دوره از مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، دریافت گواهی پایان دوره از مراکز علمی و دانشگاهی معتبر و استفاده از مزایای طرح هدفمندی مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان اشاره کرد. گفتنی است آموزش طلاب و روحانیون در بستر فضای مجازی و پیام رسان ایرانی ایتا است و محتوای آموزش در کانال «سامانه آموزشی طنین» به آدرس @ tanin_academy قرار داده می‌شود.
مژده ،مژده بمناسبت 25 آذر روز پژوهش افتتاح شد جهت بهره مندی از تحقیقات و پژوهش های کاربردی به آدرس ذیل مراجعه فرمایید. https://balo.me/bisimchee1400
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بیسیمچی
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┅┄ 📄 🇮🇷 🕊.... 🇮🇷 ─═┅═༅🍃📓📔🍃༅═┅┅─ 🔍☆◁ 📖☆◁ 📖☆◁ آخر ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ 🕹◁جنــــاب استـــــاد 🗣◁سوال: جناب علی 🗓تاریخ:/09/25 ⏰ســــاعت:18/00 🔮گفتمان 🆔 @ammareyon ‎‎‌‌‌‌‌🆔 @bisimchee1400 🚫 برداری از و کنفرانس ها و ها و عماریون بدون اجازه و به هر نحوی و ‎‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌─══┅═༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─ 🔮
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─ ⚪️◁(22).چنانچه نظریه هایی ارائه شده در هر علمی به عنوان پیش فرض تلقی شود راه هر گونه رشد علمی بسته می شود. ☄یکی از مصائب علوم انسانی پذیرش بی چون و چرای نظریه های دانشمندان غربیست که نوعی بت پرستی است ⚪️ (23).یکی از وظایف مهم دانشگاهها عبارت است از نواندیشی علمی. مسأله تحجّر، فقط بلای محیط و افکار دینی نیست؛ در همة محیطها، تحجّر، ایستایی و پایبند بودن به جزمی گراییهایی که بر انسان تحمیل شده بدون این که منطق درستی به دنبالش باشد یک بلاست. 🌀آنچه برای یک محیط علمی و دانشگاهی وظیفه آرمانی محسوب می شود، این است که در زمینه مسائل علمی، نواندیش باشد. معنای واقعی تولید علم این است. تولید علم، فقط انتقال علم نیست؛ نوآوری علمی در درجه اوّلِ اهمیت است. ─═┅═༅𖣔1⃣9⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ ⚪️◁(24). البته برای نوآوری علمی ° که در فرهنگ معارف اسلامی از آن به اجتهاد تعبیر می شود ° ... دو چیز لازم است: 🌀‌‌{1}…قدرت علمی 🌀{2}…جرأت علمی. 🗯 البته قدرت علمی چیز مهمی است. هوش وافر، ذخیره علمی لازم و مجاهدت فراوان برای فراگیری، از عواملی است که برای به دست آمدن قدرت علمی، لازم است؛ اما این کافی نیست ☄ای بسا کسانی که از قدرت علمی هم برخوردارند، اما ذخیره انباشته علمی آنها هیچ جا کاربُرد ندارد؛ کاروان علم را جلو نمی برد و یک ملت را از لحاظ علمی به اعتلا نمی رساند. بنابراین جرأت علمی لازم است. ─═┅═༅𖣔2⃣0⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─ ⚪️◁(25).در فضای کنونی دانشگاه ها که علم بیشتر حالت تقلیدی دارد، نظریه پردازی بسیار دشوار است. این مسئله نیازمند ایجاد یک نگاه خاص به علوم انسانی در همه سطوح استادان و دانشجویان است ☄ این را من از این جهت می گویم که باید یک فرهنگ بشود. این نو اندیشی، فقط مخصوص اساتید نیست؛ مخاطب آن، دانشجویان و کلّ محیط علمی هم هست. ⚪️(26). آن چیزی که در فضای علمی ما مشاهده می شود که به نظر من یکی از عیوب بزرگ محسوب می گردد این است که دهها سال است که ما متون فرنگی و خارجی را تکرار می کنیم، می خوانیم، حفظ می کنیم و بر اساس آنها تعلیم و تعلّم می کنیم؛ اما در خودمان قدرت سؤال و ایجاد خدشه نمی یابیم! 🌀 باید متون علمی را خواند و دانش را از هرکسی فرا گرفت؛ اما علم باید در روند تعالی خود، با روحهای قوی و استوار و کارآمدی که جرأت پیشبرد علم را داشته باشند، همراه شود تا بتواند پیش برود. انقلابهای علمی در دنیا این گونه به وجود آمده است ─═┅═༅𖣔2⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─ ⚪️◁(27).رابطه ما با غرب در حوزه علوم نیز باید یک رابطه دوسویه باشد. یعنی همان گونه که برخی از نظریه های آنان را می پذیریم، آن قدر قوی باشیم که بتوانیم نظریه هایی مطرح کنیم و آنان بپذیرند. 🌀 رابطة بین کشورها در زمینة علم باید رابطة صادرات و واردات باشد؛ یعنی در آن تعادل و توازن وجود داشته باشد. 🗯همچنانی که در باب مسائل اقتصادی و بازرگانی، اگر کشوری وارداتش بیشتر از صادراتش شد، ترازش منفی می شود و احساس غبن می کند، 🌀در زمینة علم هم باید همین جور باشد. علم را وارد کنید، عیبی ندارد؛ اما حداقل به همان اندازه که وارد می کنید ° یا بیشتر °صادر کنید. باید جریان دو طرفه باشد. والّا اگر شما دائماً ریزه خوار خوان علم دیگران باشید، این پیشرفت نیست. ─═┅═༅𖣔2⃣2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ ⚪️◁(28).ما در بخشی از رشته های علوم انسانی، قرنها جلوتر از دنیا هستیم. خیلی جلوتر از کسانی هستیم که امروز در این رشته در دنیا سرآمد به حساب می آیند. چرا اینها را دنبال نکنیم؟ ☄در رشته های گوناگون علوم انسانی؛ ادبیات، فلسفه، تاریخ، هنر، ما خیلی سابقه داریم. بعضی از علوم انسانی دیگر هم هست که اگرچه از غرب آمده، اما اگر درست دقت کنیم، خمیرمایة آن که عبارت از عقلانیت و تجربه گرائی است، از تفکر و روح ایرانی ، اسلامی است. 🗯 اروپای خرافاتی نمی توانست زیست شناسی و اقتصاد و مدیریت و روانشناسی و جامعه شناسی را به این شکل تنظیم کند. این، سوغات تفکر علم گرایی و تجربه گرائی شرق و عمدتاً ایران اسلامی بود که رفت در آنجا و به این تحول منتهی شد. ─═┅═༅𖣔2⃣3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─ ⚪️◁(29).شما به مبانی خودتان نگاه کنید؛ ما تاریخ، فلسفه، فلسفة دین، هنر و ادبیات، و بسیاری از علوم انسانی دیگری که دیگران حتی آنها را ساخته اند و به صورت یک علم در آورده اند ° یعنی یک بنای علمی به آن داده اند ° مواد آن در فرهنگ و میراث علمی، فرهنگی و دینی خود ما وجود دارد. باید یک بنای این چنینی و مستقل بسازیم. 🌀 شکی نیست که بسیاری از علوم انسانی، پایه ها و مایه های محکمی در این جا دارد؛ یعنی در فرهنگ گذشتة خود ما. بنابراین توجه به آموزه های قرآنی و ابتناء نظریه های مربوط به علوم انسانی بر قرآن نه تنها ممکن بلکه بسیار ضروری می باشد. 🗯این علوم انسانی را ما به صورت ترجمه ای، بدون اینکه هیچگونه فکر تحقیقی اسلامی را اجازه بدهیم در آن راه پیدا کند، می آوریم تو دانشگاه های خودمان و در بخشهای مختلف اینها را تعلیم می دهیم؛ در حالی که ریشه و پایه و اساس علوم انسانی را در قرآن باید پیدا کرد ─═┅═༅𖣔2⃣4⃣𖣔༅═┅┅─