eitaa logo
بیسیمچی
1.8هزار دنبال‌کننده
11.9هزار عکس
1.9هزار ویدیو
622 فایل
سلام علیکم این کانال بمنظور ارتباط معنوی،فرهنگی ،تبلیغی و مذهبی با فرهیختگان تشکیل شده استbabaii@
مشاهده در ایتا
دانلود
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅═┅─ ○◁بسیاری از زن‌ها تا آخر سلطنت رضاخان از خانه خارج نشدند. در بسیاری از خانه‌ها حمام ساخته شد تا زن‌ها برای استحمام مجبور نباشند از خانه خارج شوند و … ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌✪ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این نقشه را کسانی طراحی کردند که رضاشاه را به قدرت رسانده بودند و قرار بود وی مجری آن باشد؛ چنان که مستر همفر ° جاسوس انگلیسی° در خاطرات خود می‌نویسد.. ❏ در مسئله بی حجابی زنان، باید کوشش فوق العاده به عمل آوریم تا زنان مسلمان به بی حجابی و رها کردن چادر، مشتاق شوند… ❖‌ پس از آنکه حجاب زن با تبلیغات وسیعی از میان رفت، وظیفهٔ مأموران ما آن است که جوانان را به عشق بازی و روابط جنسی نامشروع با زنان تشویق کنند و بدین وسیله فساد را در جوامع اسلامی گسترش دهند. ─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ ۝◁میشل هولباک، نویسندهٔ اسلام ستیز فرانسوی نیز که اخیراً دین اسلام را «حماقت» و «خطرناک» توصیف کرده، در جدیدترین اظهارات خود گفته است.. ❖‌ برای غلبه بر مسلمانان باید آن‌ها را به فساد کشید. ما از راه زور نمی‌توانیم افراط گرایی دینی را متوقف سازیم، پس بهتر است مسلمانان را به فساد بکشانیم. ❏ جنگ بر ضد افراط گرایی اسلامی با کشتن مسلمانان فایده ای ندارد، فقط با فاسد کردن آن‌ها می‌توان به این پیروزی دست یافت. ✪ باید به جای بمب، دامن‌های کوتاه و تعدادی گوشواره فرو بریزیم؛ چون ضعف واقعی مسلمانان در همین جاست. ─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅═┅─ ○◁پس از روی کار آمدن محمدرضا، گروهی از زنان که از فشار حکومت پدرش سخت به ستوه آمده بودند در مخالفت با کشف حجاب، در معابر عمومی با چادر ظاهر شدند ✪ و مأموران حکومتی هم علی رغم وجود قانون کشف حجاب چندان که باید با آنان مقابله نمی‌کردند. ❏ در مهرماه ۱۳۲۰ آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی طی نامهٔ شدید اللحنی به نخست وزیر وقت خواهان کم کردن فشار بر زنان محجبه شد. ❖‌ در سال ۱۳۲۳ نیز آیت الله سید حسین طباطبایی قمی از مراجع وقت، نامه ای به شاه جدید نوشت و از وی خواست کشف حجاب اجباری را الغا کند. سرانجام با مخالفت علما و مقاومت مردم، قانون کشف حجاب لغو گردید. ─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅═┅─ ۝◁پس از لغو قانون، بسیاری از زنان مسلمان به حجاب روی آوردند، اما بر خلاف دورهٔ پیش از کشف حجاب که زنان چادر و روبندهٔ مشکی می‌پوشیدند، از این زمان به بعد استفاده از چادر رنگی بیشتر متداول گردید. ❖‌ البته برخی از زنان هم که چند سال طعم آزادی به سبک غربی را چشیده بودند دیگر حاضر به بازگشت به فرهنگ حجاب نبودند. ❏ مهم‌ترین تفاوت کشف حجاب در عصر پهلوی اول و دوم این بود که کشف حجاب در عصر رضا شاه به زور سر نیزه و در عصر محمدرضا به پشتیبانی تبلیغات گسترش یافت. ✪ در واقع، پهلوی دوم با برنامه‌های حساب شده تلاش کرد تا زنان را به بی حجابی و برهنگی تشویق نماید و از طریق رسانه‌های گروهی، مراکز آموزشی، ادارات و سینماها در دین زدایی متمرکز شد. ─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─ ○◁محمد رضا با این کار دو هدف را دنبال می‌کرد: ✪◁{1}.. رواج بی حجابی و بی عفتی ✪◁{2}..دوم نشان دادن چهره ای طرفدار حقوق زنان از خود.وی می‌خواست با وارد کردن زنان به صحنه‌های اجتماعی، خود را مدافع حقوق آنان جا بزند، حال آنکه زنان نیز همانند مردان از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی مانند حق انتخابات آزاد محروم بودند. ❏ امام خمینی رحمه الله در توصیف وضعیت فرهنگی بانوان در دوران شاهنشاهی می‌فرماید... در رژیم سابق شأن و مرتبت عبارت از آرایش مهوع و لباس‌های کذا و کذا بود… ❖‌ آن روز بانوان اسلامی خجالت می‌کشیدند که با لباس اسلامی و لباسی که در آن مراعات شده باشد، ° ظاهر بشوند° طبقات ضعیف هم اگر این کار را می‌کردند خجالت می‌کشیدند در بین قشرهای فاسد و مرفه بودند ─═┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅═┅─ ○◁به طور کلی، باید گفت: عشرت طلبی، مدگرایی وتقلید از فرهنگ منحط غرب زمینه حضور گسترده غرب را، هم به لحاظ فکری و هم فیزیکی، در ایران فراهم کرد ❖‌ و همان گونه که خانم رایت نویسنده آمرکیایی گفته، در زمان شاه آمریکایی‌ها در همه جای ایران حضور داشتند:ایران در آن زمان کشوری بود که برای زنان آمریکایی جاذبه داشت. ❏ من در سفر به آن کشور، خود را در یک کشور اروپایی حس می‌کردم. همه جا می‌توانستم بروم، عملاً هر کاری می‌توانستم بکنم، می‌توانستم با هر کسی صحبت کنم و هر لباسی که می‌خواستم بپوشم. ✪ دامن‌های کوتاه مد بود… گاهی خارجی‌ها بیشتر از ایرانیان احساس آسودگی می‌کردند. ─═┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅═┅─ ○◁سال ۱۳۵۵ اوج سیاست‌های ضد حجاب پهلوی به شمار می‌رود. در این سال رسماً دولت طرحی را در زمینه کشف حجاب تدوین کرد و بلافاصله بخشنامه آن را برای اجرا به ادارات مربوط ارسال نمود. ❖‌ در اینجا به دلیل اهمیت طرح مزبور، بخش‌هایی از آن بخشنامه دولت پهلوی آورده می‌شود..برای مبارزه با این پوشش حقیر کننده این راه‌ها پیشنهاد می‌شود: ❍◁(1)..اقداماتی که در دراز مدت مؤثر خواهد بود ❏◁ ایجاد هماهنگی لازم بین رسانه‌های گروهی و متون کتاب‌های درسی برای دگرگونی باورداشت های فعلی در زمینه ارتباط چادر با معتقدات اخلاقی و مذهبی؛ ❏◁ ایجاد هماهنگی کامل بین برنامه‌های تلویزیون، رادیو، محتوای مطبوعات با متون کتب درسی در تغییر تصویر ذهنی زن…؛ ❏◁بهره گیری از سهم تلویزیون در بزرگداشت پوشاک محلی و نشان دادن جنبه‌های دست و پا گیر چادر. اللّهــمَّ‌عَجِّـــلْ‌لِوَلِیِّک الفَــرَج پایان قسمت اول ─═┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برنامه های دهه کرامت اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه: https://eitaa.com/bisimchee1400/14027
مبلغ گرامی آخرین مهلت ثبت گزارش تبلیغِ ماه مبارک رمضان، چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه می‌باشد. لذا در صورتی که هنوز موفق به ثبت گزارش خود نشده‌اید هر چه سریع‌تر به بخش «ثبت فعالیت تبلیغی» در صفحه پیشخوان خود در «سامانه شمع» مراجعه نمایید. بدیهی است مزایای سوابق تبلیغی به مبلغینی تعلق می‌گیرد که نسبت به ثبت فعالیت‌های تبلیغی خود در سامانه شمع اهتمام بیشتری داشته باشند. ــــــــــــــــــــــــ شمع شبکهٔ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh
🔻 روز ملی جمعیت 🔹روز اول: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ 🔆رسانه و جوانی جمعیت بمناسبت روز ملی جمعیت برگزار می نماید: رسانه های مکتوب، مجازی، شنیداری، دیداری، شهرستان شاهین شهر و میمه جهت شرکت در پویش نمونه آثار منتشر شده خود را در حوزه جمعیت و فرزندآوری تا تاریخ ۲۲ اردیبهشت به شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ در پیام رسان ایتا ارسال فرمایند.
🔹 نوزدهم اردیبهشت ماه روز بزرگداشت شیخ کلینی(ره) را گرامی می داریم مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی) در پیام به کنگره‌ی بین‌المللی بزرگداشت ثقةالاسلام کلینی (ره) سال 1388: 🔸کلینی، تنها یک محدّث نبود. بررسی کتاب کافی از جهت چگونگی تبویب و تقدیم و تأخیر ابواب آن و عناوین انتخابی آنها (نظیر: کتاب العقل و الجهل، کتاب الحجة، کتاب التوحید و …) نشان می‌دهد که کلینی علاوه بر آن که محدّثی بزرگ است، متکلّمی چیره‌دست نیز هست و محتوا و روش و عناوینِ به کار گرفته شده توسّط وی، ناظر به مسائل کلامیِ رایج در روزگار اوست. 🔸ضمناً مقدّمه شیخ بر کافی، مقدمه درخشانی است که نشان می‌دهد این مرد چه تسلّطی بر عبارات و کلمات و مطالب و مفاهیم کلامی و … داشته است. 🔸کتاب کافی، در دوره‌ای هزار و صد ساله، از وفات مرحوم کلینی در ۳۲۹ هجری تا روزگار ما، بیش از هزار سال است که مرجعیّت علمی دارد و بین جوامع شیعه دست‌به‌دست می‌گردد و هرگز هیچ فقیه، متکلّم یا مفسّر شیعه از آن مستغنی نبوده است، به هر حال به نظر این‌جانب، تجلیل از کلینی، تجلیل از علم، تجلیل از دین و تجلیل از تشیّع است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بیسیمچی
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 🇮🇷 🕊.... 🇮🇷 ─═┅═༅🍃📔📓🍃༅═┅─ 🔍☆◁ 📖☆◁ 📖☆◁ دوم ─═┅═༅🍃📓📔🍃༅═┅─ 🕹◁جنــــاب استـــــاد 🗣◁سوال 🆔@ilyan313 🗓تاریخ:سه شنبه1402/02/19 ⏰ســــاعت:19/00 🔮گفتمان 🆔 @ammareyon ‎‎‌‌‌‌‌🆔 @bisimchee1400 ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ 🚫 برداری از و کنفرانس ها و ها و بدون اجازه و به هر نحوی‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅══┅─
─┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─ ❍◁(2)..استفاده از نفوذ روحانیون و سپاهان دین.. ✪{1}..انتشار مقالات و نشریات مخصوص و اشاعه محتوای این نشریات توسط روحانیون معتبر و سپاهیان دین؛ ✪{2}..بهره گیری از نفوذ کلام روحانیون دانشمند و شناخته شده در جهت تفکیک مفهوم حجاب از چادر. ❍◁(3)..بهره گیری از فعالیت سازمان‌های اجتماعی و آموزشی : ❏[1]..استفاده از خدمات سازمان‌های اجتماعی و آموزشی در دگرگونی بنیادی باورداشت همگان از رابطه بین چادر و معتقدات مذهبی و اخلاقی؛ ❏[2]..بهره گیری از فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهیه متون کتب و فیلم‌ها در جهت دگرگونی‌های ذکرشده؛ ❏[3]..آموزش غیر مستقیم کودکان در مدارس به منظور انتقال این دریافت‌ها به بزرگ ترها؛ ❏[4]..گنجاندن مواد خاص در آموزش‌های جنبی کانون‌ها. ─═┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅═┅─ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌◑◁(2)..اقداماتی که در مؤثر خواهد بود ❖‌ با استفاده از روند گسترش همه جانبهٔ خدمات بخش عمومی برای همگان و افزایش گروه‌های استفاده کننده از خدمات مزبور می‌توان به اتخاذ تدابیر مطلوب، تعداد استفاده کنندگان از چادر را در گروه‌هایی مانند دانش آموزان، کارمندان، کارگران کاهش داد. ✪◁[1]..ممنوع بودن چادر برای دانش آموزان و دانشجویان؛ ✪◁[2]..استفاده از پوشاک متحد الشکل در مدارس؛ ✪◁[3]..اجرای کامل قانون تعلیمات اجتماعی اجباری در مورد خانواده‌هایی که از مدرسه رفتن دختران خود جلوگیری می‌کنند؛ ✪◁[4]..ممنوعیت بانوان کارمند از استفاده از چادر؛ ✪◁[5]..محرومیت زنان کارمندی که از چادر استفاده می‌کنند، از دسترسی به مقام‌ها و موقعیت‌ها و همچنین از تشویق؛ ✪◁[6]..تشویق کارمندان زن به برگزیدن لباس متناسب با کار و شرایط؛ ─═┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅┅─
─══༅🍃📔📓🍃༅══┅─ ✪◁[7]..صدور بخشنامه به کلیه کارخانجات و ملزم کردن کارگران به پوشیدن لباس متحدالشکل، متناسب با کار و شرایط محیط؛ ✪◁[8]..تشویق کارگران زن به استفاده از لباس متناسب با لباس متحدالشکل خود؛ ✪◁[9]..ممنوعیت زنان چادری از مراجعه به وزارت خانه‌ها و سازمان‌های دولتی؛ ✪◁[10]..ممنوعیت زنان چادری از مسافرت با شرکت هواپیمایی ملی ایران؛ ✪◁[11]..ممنوعیت زنان چادری از استفاده از اتوبوس‌های شرکت واحد؛ ✪◁[12]..ممنوعیت ورود زنان چادری به سینماها؛ ✪◁[13]..ممنوعیت ورود زنان چادری از خرید در فروشگاه‌های شرکت‌های تعاونی شهر و روستا؛ ✪◁[14]..ممنوعیت زنان چادری در استفاده از خدمات اجتماعی مانند جمعیت بهزیستی و آموزش فرح پهلوی، جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران و انجمن ملی حمایت کودکان؛ ✪◁[15]..ممنوعیت ورود کودکان و نوجوانان چادر به سر به کتابخانه‌ها؛ ✪◁[16]..محرومیت از شرکت در هر گونه مجامع عمومی. ─═┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ ☆◁(3).. ❖‌ اجرای مطلوب تصمیمات کوتاه مدت مستلزم اقداماتی به شرح زیر است.. ❏◁{1}..همکاری وسایل ارتباط جمعی در توجیه مقام زن و برداشت همه جانبه در این زمینه؛ ❏◁{2}..همکاری وسایل ارتباط جمعی در ارائه جنبه‌های منفی چادر و ارتباط آن با عقب ماندگی؛ ❏◁{3}..همکاری وسایل ارتباط جمعی در ایجاد برداشت صحیح از لباس متناسب؛ ❏◁{4}..تحقیق، نگارش و چاپ مقالات مستند در زمینه‌های مربوط؛ ❏◁{5}..توسعهٔ کارخانجات پوشاک و در دسترس قرار دادن لباس‌های ارزان قیمت همراه با روسری که جایگزین چادر گردد.» ─═┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅═┅─ ○◁همان گونه که مشاهده می‌شود، مبارزه علیه چادر در تمام جملات مزبور به چشم می‌خورد. حتی رژیم برای اینکه به مقصود خود برسد تلاش می‌کرد تا از طریق استفادهٔ ابزاری از روحانیت، مفهوم چادر را از مفهوم حجاب تفکیک کند. ✪ جالب اینجاست که روشن فکران و طرفداران حقوق زنان امروزه نیز همان خطر فکری را دنبال کرده و در تلاش‌اند تا مفهوم چادر را از حجاب جدا سازند ❏ به دنبال اعلام این سیاست نظام شاهنشاهی، جامعه اسلامی نیز واکنش مناسبی از خود نشان داد. ❖‌ اگر چه از سال ۱۳۵۴ به بعد تقریباً همه سازمان‌های مخفی و مبارز، یا از بین رفتند و یا به انزوا کشیده شدند، اما درست در همان زمان که هر صدایی در نطفه خفه می‌شد، صدای ملت در دی ماه ۱۳۵۶ ° یک سال بعد از ابلاغ سیاست مزبور ° از حلقوم مردم قم بلند شد. ─═┅═༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅═┅┅─