آنیتا شریعتی ۸ ساله از شاهینشهر
#نشر_خوبی_ها
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شاهین_شهر_و_میمه
خبرهای خوبی در راه است 😍😍
یه جشن پر شور و نشاط به مناسبت روز دختر🌸
شرکت در این جشن نیازی به ثبت نام نداره😜
هیچ محدودیت سنی هم برای گل دخترامون نداره😘
مکان: شاهین شهر-تالار شیخ بهایی 🏠
تاریخ : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ⏳️
ساعت: ۱۷الی۱۹:۳۰ 🕔
#جشن_روز_دختر
•┈┈••✾❀🕊💓🕊❀✾••┈┈•
#نشر_خوبی_ها
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شاهین_شهر_و_میمه
فاطمه یسنا علی عسکری
۷ساله
از اصفهان
#نشر_خوبی_ها
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شاهین_شهر_و_میمه
هدایت شده از بیسیمچی
┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
❥︎#شهادت_امام_جعفر_صادق_علیه _السلام_تسلیت
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🕊#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید....
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─══༅•●•🕋•●•༅┅┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانـــــــــس
📖☆◁#نهضت_علمی_در_کلام_امام_صادق_علیه_السلام
📖☆◁#قسمت اول
─┅═༅•●•🕋•●•༅┅═─
◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــــایی
❏◁سوال
🆔@mrazavi3
🗓تاریخ:#دوشنبه1402/02/25
⏰ســــاعت:19/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅══┅─
🔮#اتحــــــــادیه_عمـــــــاریون
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅•●•🕋•●•༅┅┅─
◉◁از سال ۱۲۹ هجرى تا ۱۳۲ هجرى كه عباسیان روى كار آمدند؛ چون بنى امیه رو به ضعف و سقوط مى رفتند، فرصت این كه امام را تحت فشار قرار دهند، نداشتند
❏ و از طرفى عباسیان نیز كه شعار طرفدارى از خاندان پاك پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله و گرفتن انتقام خون به ناحق ریخته آنان را مى دادند، به امام فشارى وارد نمى آوردند.
✪ از این رو، این دوران، براى امام دوران آرامش و آزادى بود و فرصت بسیار خوبى براى فعالیت هاى علمى و فرهنگى به شمار مى رفت،
❍ فرصتى كه براى هیچ یك از امامان دیگر به غیر از امام باقر علیهالسلام كه اندكى از این فرصت براى ایشان به وجود آمد و فعالیت علمى را شروع كرده بود.و هم چنین براى امام رضا علیهالسلام فراهم نگشت.
─═┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─
◑◁ولى امام صادق علیهالسلام هم عمر طولانى ° حدود ۷۰ سال° داشتند و هم محیط و زمان براى ایشان مساعد بود.
❍ امام با استفاده از این فرصت نهضت علمی و فرهنگی بزرگی را شروع نمودند و پایه های علمی مکتب شیعه را محکم کردند
✪ حضرت در طول زندگی خود در مدينه زيست و تنها به قصد حج يا بنا به الزامات سياسی، سفرهايی کوتاه به مکه و عراق داشت.
❏ وی در مدينه که اصلیترين مرکز نشر سنت نبوی در آن عصر بود، مجلس و عبارتی دانشگاه پررونقی داشت که جدا ساختن پيروان مذاهب و فرق مختلف در آن به سختی امکانپذير بود.
گسترۀ دانش حضرت از يک سو، و سعۀ صدر وی در تعامل با مذاهب گوناگون از سوی ديگر موجب شده بود تا طيف وسيعی از عالمان به عنوان طالب دانش جعفری به گرد آن حضرت درآيند.
─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─
◉◁شاگردانی از خواص اماميه گرفته تا طيفهای متنوع عامه، از متکلم و فقيه گرفته تا مقری و محدث بر گرد حضرت ديده میشدند و از اقصى نقاط ماوراء النهر تا مغرب در شمار شاگردان او حضور داشتند.
❏ شيخ مفيد اشاره دارد که بر اساس آنچه اصحاب حديث احصا کردهاند، شمار شاگردان حضرت بالغ بر ۴ هزار نفر بوده است.
✪ اگر حوزه درس امام صادق را دانشگاه بناميم، سخنى گزاف و دور از واقع نگفته ايم. اين دانشگاه ميراث علمى عظيمى بر جاى نهاد و عالمان بسيارى تربيت كرد، و برجسته ترين متفكران و نخبه ترين فيلسوفان و زبده ترين عالمان را عرضه كرد.
─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─
◑◁دانشگاه امام صادق، كانون علم بود و چشمه جوشانى كه با علوم و معارف اسلاميش امت مسلمان را سيراب كرد، و منشأ خدمات عظيمى در جهان اسلام گرديد.
❍ در روزگارى كه شكوفايى و نهضت علمى در جهان اسلام پديد آمده بود، گسترش آموزش هاى پرارج امام صادق سبب اقبال و تشويق مسلمانان به فراگيرى علوم شد.
✪ اگر مكتب و دانشگاه امام صادق مجال بروز مى يافت، مى توانست رسالتش را به اقتضاى نيازهاى مسلمانان به بهترين وجه به پايان برد، روح برادرى اسلامى را گسترش دهد، عدالت اجتماعى را پديد آورد، و عقايد فاسد و نظريات نادرست را محو كند.
❏ در واقع تمدن اسلامى ، از نظر پيشرفت و جاودانگى و تكيهگاه راستين و ميراث ارزشمند و با عظمتش مديون مكتب علمى و فكرى امام صادق است.
اما متأسفانه حكومت سلطه گر تمامى تدابير را به كار گرفت تا با آن دانشگاه ستيزه كند، چرا كه شهرت و آوازه امام صادق در عرصه جهان اسلام خواب از چشم حاكمان مى ربود، و از اينكه تلاش هاى علمى به فعاليتهاى سياسى جانبدارانه براى اهل بيت منجر شود در دلهايشان هراس مى افكند.
─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─
◉◁شاگردان نهضت علمی امام صادق علیه اسلام...در شمار راويان و شاگردان نامبُردار در منابع اهل سنت می توان اينان را برشمرد
❏ از مدينه مالک بن انس ، ابوضمرۀ مدنی، حاتم بن اسماعيل حارثی، سليمان بن بلال تيمی، محمد بن اسحاق بن يسار، اسماعيل بن جعفر، سعيد بن سفيان اسلمی، عبدالعزيز بن عمران زهری، عبدالعزيز بن محمد دراوردی و عبدالله بن عمر عمری؛ از مکه ابن جريج، سفيان بن عيينه، عبدالله بن ميمون قداح و مسلم بن خالد زنجی؛
✪ از کوفه ابوحنيفه، سفيان ثوری، شعبة بن حجاج، حفص بن غياث نخعی، حسن بن صالح بن حی، حسن بن عياش، ابان بن تغلب، معاوية بن عمار، زيد بن حسن انماطی و محمد بن ميمون زعفرانی؛ از بصره عبدالوهاب بن عبدالمجيد ثقفی، وهيب بن خالد باهلی، عثمان بن فرقد عطار، محمد بن ثابت بنانی، ابوعاصم ضحاک بن مخلد نبيل، روح بن قاسم عنبری و عبدالعزيز بن مختار دباغ؛
❍ و از خراسان ابراهيم بن طهمان و زهير بن محمد تميمی.
─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─
◑◁حوزه درسى امام صادق از ويژگي هاى منحصر به خود برخوردار بود مانند..#استقلال_معنوى
❍ عدم سازش با دستگاه حكومت، جلوگيرى از دخالت فرمانروايان در امور آن، و به طور كلى كوتاه كردن دست زمامداران از رهبرى و برنامهريزى داخلى اين دانشگاه.
✪ در منابع اماميه نيز طيف وسيعی از رجال به عنوان اصحاب حضرت معرفی شدهاند.امام در رشته هاى مختلف، شاگردان بزرگى همچون «هشام بن حكم كندى»، «محمد بن مسلم»، «ابان بن تغلب »، «هشام بن سالم»، «معلى بن خنیس»، «محمد بن على بن نعمان بجلى كوفى » معروف به «مؤمن الطاق»،
❏ «مفضل بن عمر»، «ثابت بن دینار» معروف به «ابو حمزه ثمالى»، «زرارة بن اعین»، «جابر بن یزید جعفى كوفى»، «صفوان بن مهران جمال اسدى كوفى » معروف به «صفوان جمال»، «عبدالله بن ابى یعفور»، «حمران بن اعین شیبانى»، «حمزه طیار»، «برید بن معاویه عجلى»، و... تربیت نمود.
در ميان اصحاب حضرت، ۱۲ تن به عنوان فقهای اصحاب وی و به اصطلاح رجاليان شيعه، به عنوان «اصحاب اجماع» شناخته شدهاند که فقاهت و وثاقت آنان مورد تأکيد اماميه بوده، و از ديدگاه اماميه، آنان معتبرترين مروجان تعاليم حضرت محسوب بودهاند
─═┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─
◉◁سالروز شهادت امام صادق علیه السلام بهانه ای شد برای بازخوانی فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص «جهاد علمی» که فرمودند
❖◁(1)..هر تلاشی جهاد نیست مجاهدت با نفس، مجاهدت در مقابل شیطان، جهاد در میدان نظامی، مواجهه با یک دشمن است؛ مواجهه با یک معارض است.
❏ امروز کشور نیازمند یک جهاد علمى است امروز ما در زمینه علم نیاز داریم که اینجور تلاشى در کشور بکنیم؛ احساس کنیم موانعى وجود دارد، باید این موانع را برداریم؛ دارد معارضههائى می شود، باید این معارضهها را در هم بشکنیم؛
❖◁(2)..در زمینه عرضه امکانات علمى، خسّت هائى از سوى کسانى که صاحبان آن هستند که کشورهاى پیشرفته علمى است وجود دارد، باید در مقابل این خسّت ها از خودمان عزت و جوشندگى و فورانِ از درون نشان بدهیم.
─═┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─
❖◁(3)..امروز دنیا علىرغم تظاهر به سخاوت علمى، در نهایتِ خسّت علمى است. آن کسانى که بر حسب عوامل گوناگونى توانستند در یک برههاى پیشرفت علمى را صاحب و مالک بشوند و موتور پیشرفت را سوار بشوند و از همه بشر جلو بزنند
❍ که همین کشورهاى پیشرفته غربى هستند، که تقریباً از دوره رنسانس به این طرف دست اینها افتاده؛ یک روز هم دست ما بود اینها انحصارگرند، انحصارطلبند؛ اینها نمی خواهند دائره این دانش، دائره این اقتدار توسعه پیدا کند؛ با دانائى ملتها مخالفند؛ بخصوص بعد از آنکه این دانش در دست آنها وسیلهاى شد براى سیاست.
❖◁(4).. استعمار از علم پدید آمد. علم توانست آنها را قوى کند، مقتدر کند؛ لذا راه افتادند اطراف دنیا، استعمار به وجود آمد؛ والّا ملتها داشتند زندگى خودشان را می کردند.
❏ بریتانیا کجا، اندونزى کجا؟ اینها با ابزار علم رفتند آن مناطق را صاحب شدند. خوب، وقتى که استعمار از علم زائیده شد و قدرت بینالمللى و قدرت سیاسى متکى به علم شد، این علم را در اختیار دیگران نباید بگذارند؛ والّا این قدرت تهدید می شود و تا امروز همین جور عمل کردند».
📄بیانات در دیدار اساتید دانشگاهها...1389/06/14
اللّهــمَّعَجِّـــلْلِوَلِیِّک الفَــرَج
پایان قسمت اول
─═┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅┅─
فاطمه زهرا کریمی هشت سال ازاسلام ابادغرب
#نشر_خوبی_ها
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شاهین_شهر_و_میمه